Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko se niin, ettei hautajaisissa saa käyttää koruja?

Vierailija
07.11.2011 |

Saako pienet korvikset olla?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsemasi pienet korvikset käyvät hyvin. Itse jättäisin pois kaikkein suurimmat ja näyttävimmät viritykset.

Vierailija
22/27 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin! Olen kanssasi täysin samaa mieltä.

Tiettyjen sääntöjen ja tapojen noudattaminen osoittaa sivistystä. Joskus rajojen rikkominen, tai ainakin ravistelu voi olla hyväksikin, mutta hautajaiset eivät ole sellainen tilaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kerron teille yllätyksen: myös hautajaisperinteet ovat vuosisatojen aikana muuttuneet - ja muuttuvat yhä.

Itse toivon ainakin sellaisia hautajaisia, jossa ihmiset ovat omia, aitoja itsejään eivätkä jäykisteleviä patsaita.

Vierailija
24/27 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinusta tapojen noudattaminen patsastelua? Onko niin, että jos tavatessa tervehditään, mikä ikiaikainen tapa, se on ihan tyhmää patsastelua? Itse en ole sellaisissa hautajaisissa koskaan ollut missä ihmiset patsastelisivat jäykkinä, mutta silti on kaikilla tavat olleet hallussa esimerkiksi tuon pukeutumisen suhteen.

Vierailija
25/27 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en harrasta mitään pieniä piperryksiä.

Ei se vainaja mun koruistani piittaa, on se niitä nähnyt jo eläessäänkin ja tuskin sukulaisetkaan ihmettelevät.

olen varta vasten hankkinut kauniit,hillityt, itselleni sopivat pienet korut juuri näitä tilaisuuksia silmälläpitäen. Mulla on iso suku ja kutsuja hautajaisiin tulee tässä neljänkympin korvilla keskimäärin yksi kahdessa vuodessa. Korvikset ja kaulaketjun siis hommasin. Laitetaanhan pikkujouluunkin sopivat asusteet, samoin töihin, yo-juhliin jne. Koin, että pitää hautajaisiinkin olla asianmukaisesti varautunut. Kun ne on kerran hankkinut, niin sitten ne on korurasiassa eikä sitä asiaa tarvitse enää ajatella.

Jakyllä - voin käyttää aina samoja, sillä tarkoitus on olla korrekti, ei esitellä koruja.

Vierailija
26/27 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hautajaisia tulee olemaan kaikilla edessä paljon. On ihan fiksua ostaa niihin sopivat korut jos sellaisia ei omasta korulippaasta löydy valmiina. Vaikka ei mitään isoa sukua eikä ystäväpiiriä olekaan, niin äkkiä niitä hautajaisia alkaa olemaan kun ikää tulee lisää. Jos ostaa vaikka nuo ketjussa joidenkin parjaamat helmikorut, niin niillä menee hautajaiset teinistä mummoon saakka.

Vierailija
27/27 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tästä kysymyksestäsi aikaa kulunut. mutta sellainen vanha tapa on, ettei käytetä koruja.  helmet on olleet ns. surukoruja ja  jostain syystä camee-koru. mutta harvalla varmaan enää sellaisia aarteita onkaan. itselläni on ja siitä tulikin tämä mieleen että laitan pienen helminauhan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä