No kukas myöntää olleensa koulussa oikeastaan aina luokan priimus
tai vähintäänkin kolmen parhaan joukossa? Millä keskiarvolla päätin peruskoulun?
Minä, 9,2
Kommentit (19)
a) joku on noin fiksu
b) sanoo, että pitkä matikka ja fyssa ovat helppoja!
Nim.merk. Lyhyt matikka 6 lukiossa
Kärkisijoilla aina olin. En kunnolla muista peruskoulun todistusta, mutta n. 9,5 se varmaan oli.
Meillä kylläkin oli hikariluokka. Ainevalinnoista johtuen luokalla ei ollut lainkaan heikkoja oppilaita.
Peruskoulun päättötodistuksen ka. 9,4. Riippuu tosin aika paljon porukasta onko tuolla paperilla priimus vai ei.
Olen naimisissa miehen kanssa, jonka lukion päättötodistuksen ka. on 9,8. Häneen jos vertaa, niin olen ihan tavis.
9,6.
Koulujärjestelmä sattui suosimaan kaltaisiani kilttejä ja tunnollisia tyttöjä.
Ysiluokka oli muistaakseni 9,9, mutta oli mulla joskus kympinkin keskiarvo.
Kirjoitin 6 ällää, lukion ka oli 9,8. Olin kolmannesta luokasta lähtien aina kook koulun paras, ja kaikki oli aina helppoa.
Ysin ka taisi olla 9,7. Koskaan en stressannut enkä joutunut juuri lukemaan tai pänttäämään, kaikki oli niin helppoa ja leppoisaa. Toivottavasti koulu on yhtä helppoa omille lapsilleni :)
Minä olin priimus ehkä 4. tai 5. luokasta alkaen, en kyllä muista keskiarvoja, ysin päälle kuitenkin. Laaja matikka oli helppoa ja päädyin luonnontieteitä lukemaan. Työskentelen molekyylibiologina.
En ole koskaan ollut mikään kokeisiin lukija. Kiitos audiovisuualisen muistini, tunnnilla seuraaminen ja keskittyminen on riittänyt.
Siis koululaisten sellainen.
Olen kyllä joskus opiskellutkin, mutten koskaan valmistunut.
Yläasteen ja luikon keskiarvot 9,7-9,8 kieppeillä, ala-asteella vähän alle ysistä ysipuoleen. Ja 7 laudaturia.
Mulla kesti tosi kauan valmistua maisteriksi, kaikki kiinnosti ja fokus oli hukassa. Löysin oman alani, ehkä, ja olen tutkija. Olisin kyllä odotellessani voinut lukea vaikka diplomi-insinööriksi...
yhdeksiköllä alkoivat, mutten muista tarkasti. Liikunta, käsityö ja kuvaamataito, sekä uskonto olivat aina 7 tai 8, mikä näkyi tietenkin keskiarvossa. Kaverit nauroivat minulle kun yhtenä vuonna peruskoulussa sain liikunnasta kahdeksan ja olin tosi onnellinen. Heillä oli enemmän ongelmia lukuaineiden kanssa.
Viisi ällää kirjoitin, pitkästä matikasta c:n, enkä lukiossa ollut luokan priimus. Koska opin kielet korvakuulolta, päädyin sittemmin kielenkääntäjäksi.
Mä olin alakoulussa noin 10 rinnakkaisluokan paras kolmannella. Yläkoulussa olin luokan paras ainakin, en tiedä rinnakkaisluokista. Peruskoulun päättötodistuksen ka 9,6, vaikka en käynyt yhtä luokkaa. (terkkuja tutuille ;-)
Lukiossa en ollut lähimainkaan paras. Laaja matikka, laaja fysiikka, kemia, lukuaineet, äidinkieli, ruotsi yms. oli kymppejä, mut englannissa en ollut niin hyvä ja lisäksi en saanut kymppejä esim. liikunnasta tai kuviksesta. Meidän luokka oli tosi hyvä, jossa oli mm. poika täyden 10 keskiarvolla. Mulla oli vain 9,7 lukion keskiarvo.
Sittemmin musta tuli akateeminen av-mamma.
Tekikö aloituksen muuten Tuksu? Eikö sillä ollut 9,2 keskiarvo.
vaan tavallinen kotiäiti ja hoitsu. ap
Mulla on aina ollut päälle ysin keskiarvo, olisko ollut 9,6 päättötodistuksessa. Nyt olen pätkätöitä tekevä opettaja...
Mulla yläasteella lukuaineiden ka 9,8, kaikkien aineiden muistaakseni 9,5. Lukiossa about samaa luokkaa mutta hiukkasen matalampi.
Opiskelen edelleen, ikää 30. Että eipä ainakaan ole valmistumisnopeuteen vaikuttanut tuo menestys... En ollut hikari tiedonjanoni vuoksi vaan pikemminkin suorituspaineiden vuoksi. Ei silti tarvinnut mitään hirveän suurta vaivaa nähdä numeroiden eteen, mutta mitään aitoa motivaatiotakaan ei kyllä ollut. Sen takia sitten todella pahoja motivaatio-ongelmia myöhemmissä opinnoissa. Yliopistossa vasta iski sellainen teinikapina ja kiukku opiskelua kohtaan.
en saanut hymypatsaita enkä stipendejä
- lapset ovat saaneet jo alakoulussa
en saanut hymypatsaita enkä stipendejä
- lapset ovat saaneet jo alakoulussa
K.a. taisi olla 9,8 tai jotain. Liikunta ja kässä perkuleet oli kasi.
Lukion päättötoikan k.a. oli 9,9. Se liikunta...
Pitkä matikka, fyssa ja kemia sekä saksa oli valittuna.
Helppoahan tuo oli.