Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ajassa saat kokoon rahat 4h perheen ulkomaan lomareissua varten?

Vierailija
29.10.2011 |

Meillä on tilanne, että mies maksaa kotiin tulevan remontin (kustannukset noin 15 000 euroa) ja minä säästän tuloistani rahat ulkomaan lomareissuun ensi kesälle. Meitä on 2aik+2 alle kouluikäistä lasta.

Kohteena Pariisi ja Euro-Disney.

Kävin tänään sitten laskemaan matkan kustannuksia. Lennot ja hotellit = 1400 euroa. Liput Euro-Disneyyn neljältä = 200 euroa. Budjetti perillä (ruoat, nähtävyydet, tuliaiset yms) = 200 euroa päivä.

Matkan budjetiksi tulee hieman alle 3000 euroa.

Tuntuu ihan ylitsepääsemättömän vaikealta saada tuollainen summa kasaan 9 kuukaudessa vuodessa!

Kuussa pitäisi saada säästöön 300 euroa, apua.

Miten muut? Miten teillä hoituu ulkomaan reissujen kustannukset?

Meillä perheen nettotulot on jotain 3500 euroa kuussa.

Etelän lomalle ei haluta. Viimeksi on käyty Budapestissa, Lontoossa ja Pietarissa. Minä maksan aina kaikki lomat.

Miten kauan muut säästätte perheen reissuihin (te jotka kustannatte ihan yksin kaikki matkakulut) ?

Oletetaan että aloitat säästämisen nollasta, eikä mitään säästöjä matkaa varten vielä ole.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuussa 2010 varasimme 8vrk matkan helmikuulle 2011 ja huhtikuussa 2011 näytti siltä että voimme lähteä 2,5vkoksi Egyptin lämpöön samana kesänä, all inclusive ja 5 tähdne hotelli.

Se oli ihan huippuylläri meille ja varsinkin kun tiesimme että olen työtön kesällä.

Työttömyys jatkui 4kk ja nyt kun aloitin työtö niin otin 500e heikomman bruttopalkkatyön vastaan niin emme varmaan tulevana vuonna 2012 ulkomaanmatkaa tee..

Meitä on minä, mies ja 2 ala-asteikäistä lasta.

Tavoite on lähteä 2-vkoksi jonnekin kauas hiihtolomalla 2013 tai kesällä 2013.

Asuntolainaa lyhennämme pk-seudulla.

Vierailija
2/5 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä nelihenkinen perhe myös, perheemme nettotulot suunnilleen samat kuin teillä, tai vähän alle.

Mä/me eletään tosi nuukasti muuten, ostellaan tarvittavat vaatteet alennuksista tai kirppiksiltä, ei tilailla lehtiä, ei harrasteta mitään kallista jne. niin 300 euron säästäminen/kk ei ole vaikeatakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitinä vastaan että menee n. 2 vuotta.

Vierailija
4/5 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa heittää 1-2 vkon lomareissu perheemme kanssa joka toinen vuosi.

Kiva kuulla, että monilla on aika lailla sama juttu.

ap

Vierailija
5/5 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 kk kuukaudesta riippuen.

Viimeisin matka ja matkavaraus. Lokakuun alussa varasin matkan. 2 aikuista. Matka + käyttöraha 2200e.

Matkustamme paljon eri kokoonpanoilla. 1 perheloma vuodessa, 1 mies+ lapset matka ja 2-3 lomia kaksin miehen kanssa vuodessa.

Vuoden matkoista yleensä vain 1 on kaupunkiloma, lasten loma. Legoland yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme