Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin niin kovasti antaa lapselleni nimen Jasmin, mutta äitini inhoaa

Vierailija
07.11.2011 |

sitä nimeä. Se on hänen mielestään ruma. Uskallanko tehdä lapsestani Jasminia?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hänellä on pettämätön nimimaku ja siksi hänen mielipidettään kannattaa ehdottomasti kuunnella.

Vierailija
2/18 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hänellä on pettämätön nimimaku ja siksi hänen mielipidettään kannattaa ehdottomasti kuunnella.

sama kuin sanoisin, että mulla on pettämätön makuaisti ja siksi kaikkien täytyy tykätä aurajuustosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidilleni, että meinaan antaa tulevalle tyttövauvalleni viime vuonna kuolleen isoäitini nimen toiseksi nimeksi, niin totesi vaan, että onpa kamala idea antaa kuolleiden ihmisten nimiä vauvoille.

Eipä kiinnosta hänen mielipiteensä, kauhistelkoot sitä sitten loppuelämänsä. Ihan jännä, kun jokainen nimi mitä suomessakin on käytössä on varmaan ollut jollain muullakin aikaisemmin ja voi kauhia, kyseisen nimen kantajia on varmasti kuollutkin. Ohhoijaa..

Vierailija
4/18 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi tottuu ajan kanssa eikä muista enää nimeäkään rumaksi kun oppii tuntemaan lapsen.

Vierailija
5/18 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten sinua voi kaduttaa myöhemmin, äitisi kyllä tottuu.

Minun äitini ei pitänyt tyttäreni toisesta nimestä mutta ei ole enää ottanut puheeksi, tyttö nyt jo 14 v.

Vierailija
6/18 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruma ählämi nimi, en antaisi.

Vierailija
7/18 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöjen nimiä on esim.Lotta, Iida, Alma.. Ei voi sietää Jasminia.

Itsekään en pidä ns.hienoista nimistä kuten Aleksandra, Isabella, Melissa.. Jasmin ehkä kuuluu samaan kategoriaan, mutta on mielestäni nätti nimi kuitenkin

Vierailija
8/18 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita juuri perusmuodossa et mitään muoti humputusta jasmine, Jasmiina jne.

Oman aikuisen tyttäreni nimi on Jasmin. Tyttö ite myös aina tykännyt nimestään. Me tykätään laittaa lapsille nimiä jotka tarkoittavat jotain ja Jasminin kukka niin kaunis ja tuoksuu hyvältä.

Vierailija
9/18 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuitenkin päätät.

Vierailija
10/18 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot äidillesi että tytöstä tulee jasmin. Jos jotain "vinkuu" niin sanot vaan, että sinä olet aikoinasi saanut päättää omille lapsillesi nimet, minä päätän nyt omilleni. That´s it. Äitisi tottuu tai on tottumatta, eipä ole sun ongelmasi

Vierailija
11/18 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku alisa, elsa, helmi, ada yms.ole paljon yleisempiä?

Mietin myös nimeä lisa, mutta ei se ole kuitenkaan niin kiva. Haluaisin nimen Lina, mutta mies ei halua

Vierailija
12/18 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä, sopiiko nimi myös aikuisena. Ja toiseksi nimeksi sopii ainakin antaa vaikka joku erikoisempikin nimi.

Vierailija
13/18 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenkantaja itse ei voi valita nimeään niin se tehtävä on sälytetty lapsen vanhemmilla. Ei isovanhemmille.

Joten sinä annat sellaisen nimen kuin sinä haluat, mummo on jo omilleen saanut nimet valita.

Vierailija
14/18 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidät Jasminista niin annat sen nimeksi. Sinua itseäsi jää harmittamaan jos tottelet äitiäsi noin tärkeässä asiassa.

Vierailija
15/18 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuitenkin päätät.

Vierailija
16/18 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimen sinulle, sinä annat lapsellesi. Ihan sama kai se on, mitä mieltä äitisi nimestä on? Meillä yritti äiti ja anoppi, jopa appiukko, esikoisen kohdalla ehdotella nimiä. Huomasivat kai, että heidän mielipiteellään ei ole mitään merkitystä ja annamme sen nimen, mikä meitä huvittaa, koska muiden lasten kohdalla ei ole enää ehdotuksia tullut...

Vierailija
17/18 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä nimi toi Jasmin. Ei ole kuitenkaan liian tavis nimi kuten Sirpa-Liisa :D

Ja nimelle lisäpointteja kerää se että nimi on kuitenkin helppo lausua sekä kotimaassa että muualla.

Vierailija
18/18 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kirjoittelisi nyt Tiina, jos äitini isä olisi mulle nimen saanut päättää. Onneksi vanhempani nimesivät mut oman tahtonsa mukaan! Kouluun mennessä joka kolmas tuntui olleen Tiinaksi nimetty.

Vaari tosin kutsui mua sillä nimellä itsepintaisesti kai vuosikaudet, mutta se onkin jo asian vierestä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä