Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 11 raskausviikolla

Vierailija
06.11.2011 |

ja perjentaina vuosin kaksi siteellistä ja sitten se loppui siihen. Odotan kaksosia ja paljon ei annettu toivoa kaksosten selviytymisestä, koska kodun seinämässä hyytymä.

nyt en ole pariin päivään vuotanut, mutta nyt alkoi tulla hyytynyttä limaverta, onko nyt syytä paniikkiin? Onko se keskenmeno sieltä tuloillaan?

Kertokaa jos teillä vastaavanlaisia kokemuksia?

Ja miten vauvojen käynyt?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut keskenmenon, mutta varhaisemmilla viikoilla kuin sinä. Silloin todettiin pian verenvuodon alettua, ettei sydämen sykettä näy, eli toivoa ei tosiaan ollut.

Mutta sen tiedän, että toinen kaksosista voi tulla pois ja toinen silti säilyä. Kaverillani kävi näin.

Vierailija
2/3 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin rv 11 ja ultrassa oli kaksi sikiötä.rv 11+3 alkoi verenvuoto jota parin päivän ajan tuli jonkin verran.sen jälkeen vuotoloppui ja tuhrua melkein viikko sen jälkeen.

Meillä syyksi paljastui se että kaksosista toinen meni kesken.

tsemppiä ap.älä vielä luovu toivosta

T:yhden ihanan tuhisevan nyytin äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hematooma niin se vuotaa sieltä ulos. Vuoto voi olla venyvää ja ruskeaa. Minulla on ollut maksanväristä useimmiten vuoto.

Minulla alkoi kaksosraskaus joista toinen ei kehittynyt eli jäi rypäleraskaudeksi ja alkoi verinen vuoto joka ultrassa nähtiin hematoomana.

Tuosta alkaneesta kaksostilasta ei ole ainakaan minulle vaaraa: kehittynyt pussi tulee ulos tai imeytyy.

Verta vuotanut 5 viikkoa. Sain käskyn lopettaa petipuuhat, ei saa uida ja pitää seurata vuodon hajua että tulehdus saadaan hoidettua. 2 antibioottikuuria olen nyt syönyt kun vuoto alkoi viikolla 15 ja sain luvan ottaa antibioottia. Sikiö kasvaa mutta tilannetta seurataan ja pian pääsee rakenneultraan jossa katsotaan lapsen vontia.

Minulla hematooma on kohdunsuun lähellä, ei lähellä istukkaa joten sen ei pitäisi häiritä istukkaa.

Tulehdus ja kohdun puhkeaminen on tässä suurimmat vaarat mutta koitan vaan odotella miten käy.

Kannattaa soitella neuvolaan jos huolettaa. Kysele milloin voidaan lääkitä. Jos verta tulee paljon niin siihen on saatavilla lääkitys. Itse sain sairaalassa makuutuksessa sellaista.

Koita pitää mielialaa yllä vaikka pitkään tällänen saattaa viedä, riskit on hyvä tietää mutta yhtähyvin kaikki voi mennä hyvin.

Itsellä on ollut jonkun verran supistuksia takana mutta ne eivät ole avanneet paikkoja, koita makuutella mahdollisimman paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme