Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ystävä tekee "oharit"?

Vierailija
06.11.2011 |

Erään ystävän kanssa käy aina harvakseltaan niin että, kun on ollut puhetta, että tavataan, niin ei vastaa puhelimeen h-hetkellä. Samoin kun on aikonut tulla käymään, niin eipä kuulu.

Jälkeenpäin selittelee, ettei jaksanut tms. Joka kerran kuitenkin aina on iloinen, kun tavataan, ja suunnittelee seuraavaa tapaamista.

Pari kertaa, kun on tehnyt isommat oharit, niin on ollut tavoittamattomissa pidempään sen jälkeen. Jotenkin en ole sitten enää pitkän ajan kuluttua viitsinyt alkaa asiasta jauhamaan.

Ei näissä muuten mitään, mutta ärsyttää, kun olen mielessäni suunnitellut ajankäyttöäni häntä ajatellen, ja sitten hän ei edes ilmoita, ettei aiokaan tulla tai tavata. Olisin kenties tehnyt jotakin muuta, jos hän olisi ilmoittanut.

Ja kyseesssä on hyvä, rakas ystäväni, enkä voi ymmärtää miksi hän tekee minulle näin. Onko kellään ideoita?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on ongelma? En ymmärrä.

Täh?

Ja tuollaiset saavat sitten äänestää... hip hurraa!

vittu mikä urpo oot!

on selvästi joku ongelma nyt.

Kertoisitko meille siitä lisää?

Vierailija
22/31 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dumppasin hänet sitten kokonaan ja kun kelasin ystävyysvuosiamme niin tajusin, että olin yksipuolinen antaja, en saaja. Oharit olivat vakio, mutta aina muistettiin ruinata kyytiä ja palveluksia jne. Viimeinen veto oli, että olisi pitänyt saada vuokralle laitettu ensiasuntomme hänelle halvalla, paljon alle yleisen vuokratason.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli pari sellaista ystävää joiden olkapäänä olin vuosia vaikeuksien ja kuljin rinnalla, autoin monin tavoin yli ja kun saivat elämänsä kuntoon niin otettiin kehiin uudet ystävät ja mä sai noita ohareita, ellei sitten vanhat kriisit meinannu nostaa päätään.

Jätä moinen ihminen ja jatka matkaa!

Vierailija
24/31 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyse on persoonallisuuspiirteestä, joka sinun täytyy hyväksyä, jos haluat olla ystävä.

Et voi kuitenkaan valittaa täällä, jos tiedät, että tällainen käytös on tyypillistä hänelle, etkä koskaan keskustele hänen kanssaan asiasta.

En tiedä aspergerista paljoakaan.

Ap

Vierailija
25/31 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on ongelma? En ymmärrä.

Täh?

Ja tuollaiset saavat sitten äänestää... hip hurraa!

vittu mikä urpo oot!

on selvästi joku ongelma nyt.

Kertoisitko meille siitä lisää?

vaikka se sinulle ominaista onkin, voit ihan vapaasti avautua ja leikkiä idioottia kun olet sen roolin ottanut. :)

Vierailija
26/31 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä miks ylipäätään kukaan tekee ohareita kenellekään. Mulle on tehneet useat ihmiset ohareita, enkä ymmärrä ollenkaan että miksi. Miksei voi vaikka keksiä jotain tekosyytä sille ettei nähdä, vaan tylysti jätetään tulematta paikalle ja vastaamatta viesteihin. Etukäteen on tietysti hehkutettu kuinka hienoa on nähdä, ja minä olen tyhmänä valmistautunut ja suunnitellut tapaamista. Kaikki nämä tyypit olleet suht. uusia tuttavuuksia, ja kun olen vähän yrittänyt jälkeenpäin kysellä tapaamisesta niin taas lupaillaan hymyssä suin että seuraavalla kerralla sitten. seuraavalla kerralla tiedossa jälleen oharit. Minulle ei tulisi ikinä mieleenkään tehdä näin.. todella outoa. Voisiko joku ohareiden tekijä vähän selittää tätä toimintaa?

Vierailija
27/31 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta hän on se, joka ehdottaa innostuneena jotain. Vaikka samana päivänä. Ja lopulta hänestä ei kuulu mitään. Vastaa kyllä puhelimeen tai tekstariin, jos otan yhteyttä, muttä hän ei koskaan ymmärtänyt, että odotan, että sovittiin jotain tms.

Monta kertaa hän on ehdottanut shoppailua, kävelyreissua, illanistujaisia. Mä sit järkään lapsille hoidon ja valmistaudun. Hänestä ei kuulukaan mitään, saattaa ollakin lähtenyt jonnekin muualle tai jonkun muun kanssa. Lopulta hermostuin touhusta ja nostin kissan pöydälle. Hän ei ollut olevinaan ymmärtänyt ja oli pahoillaan. Mä lopetin yhteydenpidon kokonaan, ja muutama kk olikin hiljaista. Sitten hän taas alkoi pitää yhteyttä. Nykyään en sovi hänen kanssaan etukäteen mitään. Jos hän pyytää mua NYT jonnekin, voin lähteä, mutta en sovi mitään edes muutaman tunnin päähän. Näin homma toimii ihan hyvin.

Vierailija
28/31 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olosi helpottuu jos lakkaat odottamasta häneltä mitään. Älä laske hänen varaansa asioita.Tiedosta ja hyväksy, että sovitusta ei pidetä kiinni. Ystävyyssuhteissa ei kuitenkaan kannata painostaa toista, vapaaehtoisia kun ovat.

Vierailija
29/31 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun sisko on ihan samanlainen. Oot vaikka sopinu, että joo mennään aampäivällä shoppailemaan, soitellaan sit tarkemmin ajankohta. Voit olla varma jo melkein, että hän ei soita, vaan vetelehtii lopulta sängyssä aamupäivän, ja kun soitat että eikö meillä ollut treffit, niin "en jaksakaan".

Tai kun on itse ehdottanut, että voisi katsoa lastamme esim. lääkärissäkäyntini ajan, saattaa edellisenä iltana sanoa, että joo en mä tuukkaan, kun lähden sinne tai tänne... ok...

Tai saattaa sanoa äidilleni vaikka alkuviikosta puhelimessa, että joo, oon varmaan tulossa viikonlopuks sinne, ja äiti ostaa ruuat ja laittaa huoneen kuntoon (sisko siis opiskelee ja asuu muuaalla), ja sitten odottaa koko perjantai illan, että milloin pitäs hakee junalta. Ja kun kysyn sunnuntaina, että kävikö sisko, niin äidin vastaus on yleensä, että ei kuulunut mitään.

Mäkin olen usein miettinyt, että mikä sellasia ihmisiä vaivaa, joihin ei voi yhtään luottaa. Ja joilla ei ole mitään kunnioitusta toisia kohtaan, että viitsisivät ilmoittaa edes suunnitelman muutoksista.

Vierailija
30/31 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa tuttua tekstiä ja masentavaa lukea näitä viimeisiä kommentteja (kiitos silti niistä). Näemmä ei ole auttanut, että asia otetaan esille?

Minullakin siis lapsi, ja on tosiaan ärsyttävää, kun järjestän oman elämäni niin, että luulen sopineeni ystäväni kanssa jotakin, mikä ei sitten toteudukaan.

Ei kai auta muu, kuin ryhtyä "elämään hetkessä" ystäväni kanssa.

Vierailija
31/31 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen ystävä (?) teki ohareita tosi usein. Ensin sovittiin, että nähdään. No minä suunnittelen ajankäytön niin että ehdin hänet näkemään. Sitten tämä ystävä soittaa ehkä tuntia ennen sovittua aikaa, ettei jaksakaan tulla, väsyttää/on kiire tms. Kyllä kiukutti. Kuitenkin aina kun nähtiin oli iloinen ja oli mukavaa.

Lopulta väsyin, pärräsin ja ilmoitin, että voi ottaa yhteyttä kun todella ehtii näkemään, ettei oikein ole kivaa tuollainen. Nyt ei ole tyypistä kuulunut pariin kuukauteen mitään. Ja minä en sille soita ja pyydä anteeksi. Ehkä parempi ettei nähdä, eipähän ainakaan ole paha mieli jokaisesta oharista. Harmittaa vaan koko asia. (Sori tuli sekavaa)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän