Mihin osavaltioon muuttaisit USA:ssa jos saisit valita?
Kommentit (58)
Keskelle ei mitään, jos täältä pitäisi pois muuttaa. Olisi kokemus sekin.
kaupungeista mieluiten New Yorkiin. Haluan älyllistä elämää. Toinen vaihtoehto on San Fransisco Kaliforniassa, ihana kaupunki, elävä ja kaunis (joskin hillittömän mäkinen).
Haluan myös asua kaupungissa jossa voi elää ilman autoa.
kaupungeista mieluiten New Yorkiin. Haluan älyllistä elämää.
Usassa älyllistä elämää?
Tarkemmin sanottuna Bostoniin. Aivan ihana ja sopivan kokoinen kaupunki, paljon vanhoja rakennuksia ja kulttuuria tarjoolla. Pitkä lämmin kesä ja uskomattoman kaunis ruska syksyllä. Hyvä julkinen liikenne.
Myös San Francisco olisi ok. Omaan makuun New York esim on liian iso ja kiireinen, vaikka siellä on kiva käydä niin asua en haluaisi näin lapsiperheenä.
siellä muuttaisin Scarsdale nimiseen kylään.
Manhattanille puolessa tunnissa junalle, mutta mukava, rauhallinen pikkupaikka asua. Ihania isoja kivitaloja.
10 min huorautat White plainsiin jossa iso mukava ostoskeskus.
Ei pitkää matkaa kesällä rannalle, talvella lyhyt matka rinteille.
Tarkemmin sanottuna Bostoniin. Aivan ihana ja sopivan kokoinen kaupunki, paljon vanhoja rakennuksia ja kulttuuria tarjoolla. Pitkä lämmin kesä ja uskomattoman kaunis ruska syksyllä. Hyvä julkinen liikenne. Myös San Francisco olisi ok. Omaan makuun New York esim on liian iso ja kiireinen, vaikka siellä on kiva käydä niin asua en haluaisi näin lapsiperheenä.
New yorkin osavaltio on iso paikka, seiltä löytyy paljon pieniä ja kaikenkokoisia kaupunkeja.
Ei New Yorkissa ole pakko New Yorkin kaupungissa asua.
jälkeen kaupungeilla kuten joku muukin oli vastannut. Jotenkin oletin kaikkien tietävän Friscon olevan Kaliforniassa ja New York cityn New Yorkissa. Se on kyllä ihan totta että NY osavaltiossa on paljon kivoja pieniäkin paikkoja, itse nyt vaan satuin pohtimaan kaupunkia.
kaupungeista mieluiten New Yorkiin. Haluan älyllistä elämää.
Usassa älyllistä elämää?
kuin Suomessa. Maailman parhaat yliopistot ja taidelaitokset. Suurin osa keksinnoista tulee juuri USAsta joten pitaisin vahan pienempaa aanta.
Ja asun siella!
Ihanaa. Paras paikka tassa maassa!
Länsirannikolle Washingtonista alaspäin Seattlen - San Fransiscon alueelle
Työpaikat, ilmasto, koulutustaso, yleinen viihtyvyys
Washington on itä-rannikolla, ja etelämpänä kuin Seattle...
Aina olet kiipeamassa ylamakeen, rannalla tarvitsee lapasia elokuussa. Maanjaristyksia vahan valia, paljon huumeita ja kukoistava homokulttuuri.
Voitko tarkentaa Washington on itä-rannikolla, ja etelämpänä kuin Seattle...
Washington DC on itärannikolla. Washingtonin osavaltio on länsirannikolla ja Seattle on kaupunki Washingtonissa.
Kiesus sentään!
Ei siellä ole äideille ja lapsille mitään tukia. Synnytyskin maksaa kymmeniätuhansia taaloja. USA:ssa on todella paha työttömyys eikä kotiäitejä lasketa työttömiksi kuten Suomessa.Työttömyyskorvausta saa vain hetken ja se on pieni. Ei ole subjektiivista päivähoitoa eikä kunnallista päivähoitoa ollenkaan.Jos lapsi on sairas on lääkärissäkäynti todella kallista.Olen seurannut näitä mielipiteitä täällä ja USA on todella kaukana AV mamman maailmasta.Siis USA on äärioikeistolainen maa ja Suomi on heidän mielestään sosialistinen valtio.Veikkaankin että kaikki tulisitte kotiin maitojunalla jos sinne menisitte.
Californialainen ystäväperheeni on aikeissa tulla koko kesäksi Suomeen. Heillä on kaksi pientä lasta ja he palvovat Suomea juuri näiden maailman parhaitten etuisuuksien takia.Minä taas yrittäjänä voisin lähteä Jenkkilään kun olen kuunnellut miten vapaata yrittäminen on siellä.
voisi luottaa siihen, että lapset kasvavat uskoviksi kristityiksi
Mikä hinku teillä on USA:an Ei siellä ole äideille ja lapsille mitään tukia. Synnytyskin maksaa kymmeniätuhansia taaloja. USA:ssa on todella paha työttömyys eikä kotiäitejä lasketa työttömiksi kuten Suomessa.Työttömyyskorvausta saa vain hetken ja se on pieni. Ei ole subjektiivista päivähoitoa eikä kunnallista päivähoitoa ollenkaan.Jos lapsi on sairas on lääkärissäkäynti todella kallista.Olen seurannut näitä mielipiteitä täällä ja USA on todella kaukana AV mamman maailmasta.Siis USA on äärioikeistolainen maa ja Suomi on heidän mielestään sosialistinen valtio.Veikkaankin että kaikki tulisitte kotiin maitojunalla jos sinne menisitte.
Californialainen ystäväperheeni on aikeissa tulla koko kesäksi Suomeen. Heillä on kaksi pientä lasta ja he palvovat Suomea juuri näiden maailman parhaitten etuisuuksien takia.Minä taas yrittäjänä voisin lähteä Jenkkilään kun olen kuunnellut miten vapaata yrittäminen on siellä.
niin kannattaa varmaan pysyä Kyrvätperällä.
palsta mammojen joukossa on työssäviihtyviäkin ihmisiä. Ja tokihan on mahdollisuus, että palsta mamman mies voi saada sieltä hyvin palkatun työpaikan. Sen jälkeen voi liittyä palstan MUNMIES-jaostoon.
Illinois (Chicago on ihana)
tai
Arizona (rakastan Phoenixia ja erämaita)
t. kolmessakymmenessä osavaltiossa käynyt