Miten saatte alushousunne puhtaaksi?
Siis valkovuodot ym. pois siitä haaraosasta. Olen yrittänyt sappisaippuallakin, mutta eivät silti puhdistu. Pesen 40 asteessa eikä kuumemmassa saa tai muuten pikkarit menevät pilalle.
Kommentit (31)
Eritteet on pestävä kuumassa, muuten ei edes bakteerit kuole. Hienostelupikkarit on erikseen, joissa on hienoja pitsejä tms. Hommaa jatkossa puuvillaisia, niin ei ehkä alapääkään ärry eikä tule niin paljon vuotoakaan. Ne nyt ainakin voi heittää 60 asteeseen ja kun alkavat näyttää kulahtaneilta, heitä roskiin.
Pesen alushousut aina 60 asteessa ja hyvin on kestänyt.
pesen kaiken 60 asteessa, ja puhdistuu. Jos ei kestä, niin ei kestä, mä en suostu mitään basillivaatteita pitämään.
kai viisainta ostaa uudet?? En päästä alkkareita tuohon kuntoon ja noin vanhoiksi.
pitää pestä 60, lastenkin, juuri näiden kihomato- ja syyhytartuntojen ehkäisemiseksi !
joka toisessa ketjussa kertoi heittävänsä pikkarit viikon käytön jälkeen roskiin?
ostaa tai ommella itse kankaisia kestopikkuhousunsuojia. Todella kokeilemisen arvoinen juttu! Hengittävät ihan eri lailla, kuin että olisi tavallinen PHS. Itse tehtyihin ei tarvitse laittaa kosteussulkukangasta, kun ei valkovuoto sitä vaadi. Suojat voi pestä vaikka 90c lakanoiden kanssa ja pikkarit pysyy puhtaina.
joka toisessa ketjussa kertoi heittävänsä pikkarit viikon käytön jälkeen roskiin?
40 asteessakin pesemällä, mutta yleensä pesen silti 60 asteessa. Alushousuissa on aina ulosteperäisiä bakteereja jotka eivät kuole 40 asteessa.
Ja jos sulla on niin voimakasta valkovuotoa niin ehkä kannattaisi käyttää pikkuhousunsuojia ainakin osan kuukaudesta runsaampina hetkinä. Ei ole edes hygieenistä pitää tahriintuneita alushousuja päällä koko päivää. Helppo vaihtaa sitä suojaa kesken päivänkin ja taas on "puhtaat housut".
valkoisia, puuvillaisia, eikä 30 euron pikkareita vaan halvempia, koska eritteet tahrii ne noin pahoin. Käytä mustia silkkipikkareita niissä tilanteissa, kun on oikeasti jotain väliä mitä jalassa on.
Mustat haalistuu nopeasti. Jos vuoto kellastaa haarapalan, laittaa ne kloriittiin niin johan on taas valkoset.
Mustiin saattaa jäädä valkoisia mohnäjäämiä? Tai mtummaa 60c pyykkiä tulee niin vähän, että pikkareita pitäs olla tosi paljon?
T: kestosuojia ehdottanut.
Miten alushousut lähtee puhtaaksi? PESEMÄLLÄ.
a) käytän aina valkosissa kunnon valkopesuainetta ja valkoset pestään vaan valkosten kanssa.
b) MINIMISSÄÄN 60 asteessa
c) käytän aina esipesua
d) HUIPPU pesukone -> pesutulos on ensluokkasta. Jopa valkoset sukat on valkosia eikä piinttyneitä pohjista.
Ihan sama minkä värisiä alkkarit on tolla saan kaikki puhtaaks myös valkoset.
Vuosia pysyvät valkoisina, eikä ole mitään tahrajämiä haaroissa.
Pesen aina 60 asteessa nämä valkoiset puuvillaiset alushousuni.
Enemmän ne kemikaalit kangasta haurastuttaa kuin kuuma vesi... Tosin olen aika vähävuotoinen, jos nyt hirveästi lorisee pöksyyn niin kannattaa varmaan käyttää jotain suojia. Niin ja pesen itseäni vedellä myös päivän aikana isomman vessahädän jälkeen, niin ei ole mitään vauhtiraitojakaan...
kun on runsasta valkovuotoa, käytän pikkuhousunsuojaa.
kun kerran tehosi loistavasti koiran oksennukseen niin tehoaa kyllä tohonkin, uskoin ja kokeilin :)