Miten saatte alushousunne puhtaaksi?
Siis valkovuodot ym. pois siitä haaraosasta. Olen yrittänyt sappisaippuallakin, mutta eivät silti puhdistu. Pesen 40 asteessa eikä kuumemmassa saa tai muuten pikkarit menevät pilalle.
Kommentit (31)
Eikö se ole ihan sama, ovatko pilalla siksi että eivät tule puhtaaksi vai siksi, että ovat menneet pesussa pilalle? Useimmat kyllä kestävät ainakin 60-asteisen pesun, vaikka pesuohjeessa olisi mitä tahansa.
Eihän niitä ihan joka kerta tarvitse kuumassa pestä, mutta sitten kun ovat oikeasti likaiset. Ja mustissahan se lika juuri oikein hyvin näkyykin.
se haarapala muuttuu sellaiseksi "ruosteen" väriseksi aika nopeasti. Pesen alkkarit yleensä 40 asteesa, sillä tummaa pyykkiä ei tule koneellista 60 asteessa pestäväksi. Käytän ihan tavallisia puuvilla-alkkareita, joten kyllä ne kuumemmankin pesun kestäisivät, mutten ole niin bakteerikammoinen, että lähes tyhjää konetta pyörittäisin kuudessakympissä alkkareiden takia.
Valkoista pyykkiä tulee useinkin pestyä 60 asteessa (lakanat ja pyyhkeet), joten taidanpa ostaa muutamat valkoiset alushousut ja kokeilla, pysyvätkö ne puhtaana paremmin.
Housujen värejä joka lähtöön. Heitän roskiin, kun hajoavat. Ei niissä mitään ruosteen tai muitakaan värejä ole, yöks!
mutta silti olen pessyt ne 40 asteessa. 60:ssä en kyllä uskalla. Täytyy vissiin ostaa mustia puuvillaisia arkikäyttöön. Valkoisia alusvaatteita en siedä.
t. ap
Hiki kellastaa tai siis "ruskettaa" vaaleita vaatteita. Itse en ole keksinyt vielä mitään ainetta tai lämpötilaa, jolla hien värjäämät kohdat saisi puhtaaksi.
Muutamat "hienot" pikkaritkin ovat kestäneet sen pesun aivan hyvin,ei 40-asteessa lähde eritetahrat..
pikkuhousunsunsunsunsun*LÄPS*...suojaa.
huolimatta siitä mitä pesuohjeissa lukee. Mulla myös lähes pelkästään mustia pikkareita ja pesen kaikki aina 60 asteen kirjopesussa. Ei ongelmia ole ollut. Jos jotkut pikkarit eivät tällaista pesua kestä, eivät sovi arkikäyttöön!