NAAPURI KÄSKI LASTENI PUKEMAAN SUKAT JALKAAN
Asumme samassa rapussa ja lapseni meni leikkimään naapurille. Jalassa oli tohvelit kun vilisti portaita. En huomannut, että hänellä ei ole sukkia.
Meni minuutti lapsen lähdön jälkeen ja tämä tulee takaisin kotiin, kuulemma kaverin äiti käski hakea sukat.
Ihmettelin että mitä, miksi? Miksi ei saa olla paljasjaloin?
No, annoin lapselle sukat ja hän puki ne ja lähti taas leikkimään.
Mitä mieltä olette? Käskettekö tekin naapurinlapset pukemaan sukat? Saako teillä olla paljasjaloin vai ei?
Kommentit (20)
koen lasten sukkajutut ihan äidilliseksi huolehtimiseksi. En halua, että lapsi palelee meillä.
Kaikkea säkin mietit...
Kylässä ollaan sukat jalassa ja lattiallakin vetää-hoitovietti.
Otatteko kesäisinkin aina sukat mukaan kylään, vaikka kävelisitte matkan sinne pelkissä sandaaleissa?
Jos meillä olisi kylmät lattiat (ei ole), niin tarjoaisin lapsen kaverille sukkia lainaan. Kotiin en kyllä lähettäisi sukkia hakemaan. Aika nolo naapuri teillä.
ymmärrän hyvin että samassa rapussa oleva voi juosta ne sukat kotoaan säästyy sitten yksien sukkien pesu, jos lapsi olisi tullut kauempaa olisin voinut lainata sukat.
Minua ällöttää, kun ihmiset kulkevat meillä paljain jaloin. Oma perhe on eri asia. Miehen sisko kulkee aina ilman sukkia. Parhaimmillaan kulkee ilman kenkiä ja sisällä tunkee jalkansa villa viltin alle ja suuttui, kun huomautin asiasta.
Mutta ei, en olisi lähettänyt lasta sukkia hakemaan.
olisin lainannut lapsellesi sukat (jos meillä olisi ollut sopivaa kokoa). Meillä on sen verran kylmät lattiat.
Itse asiassa minäkin saatan ottaa kesällä sukat erikseen mukaan kylään. Kun sandaaleilla kävelee hiekkateitä (ja muitakin teitä), tulee jalat sen verran suttuisiksi, ettei ole mielestäni reilua levitellä sitä suttua muitten kotiin. Jos tiedän, ettei kyläilypaikassa olla tuosta niin tarkkoja, jätän sukat kotiin.
Jos siellä on hei kylmät lattiat??? Ja sit jos tää naapuri ois lainannut niitä sukkia sun lapsellesi (joka asuu viel samassa rapussa) niin sä oisit varmaan vetänyt siitäkin herneet nenään ja haukkuisit täällä naapurin äitiä "kun hän pukee lastasi ja yrittää selvästi vittuilla sulle kun et niitä sukkia lapsellesi pukenut ". Hanki elämä äläkä ruikuta joka vitun asiasta. Ja pue ne sun lapses vuodenaikojen mukaisesti. Naapurikin tekee kohta ls-ilmotuksen ku lapses menee puol alasti ympäri kyliä.
Enkä myöskään kyttää, onko meillä kyläilevillä (aikuisilla) sukat. En kiinnitä sellaiseen mitään huomiota.
Tuo ajatus likojen kuljettamisesta toisten kotiin paljaissa jaloissa on enemmänkin pakkoajatus kuin objektiivinen totuus. Jos tuolle linjalle lähdetään, niin silloin kylään pitää ottaa myös puhtaat vaihtohousut, koska päällä olevilla housuilla on istuttu ties missä paskaisissa paikoissa (bussissa, kahvilan tuolilla jne) ja olisi epäkohteliasta kuljettaa ne paskat kyläpaikan sohvalle.
Sen sijaan avojaloin hiippailu koulussa ihmetyttää. Kävi ilmi, että tyttäreni on usein nyt syksyn aikana ollut koulussa avojaloin. Kävimme asiasta vakavat keskustelut, mutta sitten tyttö toi kotiin luokkakuvan. Eturivissä istuvista varmaan puolet oli avojaloin! Mikä lie muotioikku tämäkin???
Ihan käytösopin alkeita. Tätähän ei wt-mammat tajua. Minä en ainakaan omille juuri kiillotetuille parketeille ja puulattioille halua jalanjälkiä. Niitähän tulee nimenomaan paljaista jaloista. Meillä on kyllä vieraille pestyjä tossuja.
Ihan käytösopin alkeita. Tätähän ei wt-mammat tajua. Minä en ainakaan omille juuri kiillotetuille parketeille ja puulattioille halua jalanjälkiä. Niitähän tulee nimenomaan paljaista jaloista. Meillä on kyllä vieraille pestyjä tossuja.
Siinä sinulle käytösopin alkeita.
eikä naapuri halua sitä perheelleen. Tai että heidän perheessään on sitä, eikä halua tartuttaa sitä lapseesi.
"Ok, otankin teille ensi kerralla piikkikorkokengät mukaan ja steppailen lattianne kuopille."
Voi olla että käytöksesi takia et pääsisi keittiötä pidemmälle. Siellä on laattaa.
Itse osaan kulkea piikkareissa lattioita tärvelemättä, ja niin vieraammekin. Heitä kun käy aikalailla.
Katsoin juuri perheemme jalkoja, vain miehellä on tällä hetkellä sukat jalassa. Meillä on lattialämmitys eikä kotona ole muutenkaan kylmä. Ei ole sieniä, mutta jos olisi, niin tokihan silloin huolehtisin erityisesti, että kaikilla on sukat jalassa ja pesuhuone pestäisi joka päivä. Kummallista, kuvitteleeko naapurisi, että lapsillasi on sientä, jota et osaa hoitaa? Mutta onhan niitä, jotka ovat villasukissa kesälläkin eivätkä ymmärrä, että on niitä, jotka eivät palele jaloista (kuten minä). Tehän asutte kerrostalossa, joten ei sielläkään ole kylmät lattiat.
ja itse tallustelee kotona ilman sukkia, joten halusi, että ei tartu lapsiin?
Tätä ketjua lukiessa tuli mieleen, kun isot juhlat kohta tulossa. Itse emme koskaan kävele kengät jalassa kotona, emmekä muuallakaan, siis toisten kodeissa.
Mites nyt, matot pesty kesällä, olisi kiva, kun ne olisivat puhtaat vielä joulunakin. Vaaleita mattoja kaikki ja laakapesuun vieminen maksaa hirveästi, eikä taida ennen joulua ehtiäkään.
Kehtaako vieraille sanoa, että riisukaapas kengät.. nuoren valmistujaisjuhlista kyse. Hitsi, vielä nämä syksyn kurakelit.
minkä ikäisistä lapsista on kyse?
Minulla on myös kesäisin sukat. Itselläni on syyliä jaloissa, enkä muutenkaan osaa olla avojaloin.
Sen sijaan avojaloin hiippailu koulussa ihmetyttää. Kävi ilmi, että tyttäreni on usein nyt syksyn aikana ollut koulussa avojaloin. Kävimme asiasta vakavat keskustelut, mutta sitten tyttö toi kotiin luokkakuvan. Eturivissä istuvista varmaan puolet oli avojaloin! Mikä lie muotioikku tämäkin???
"Ok, otankin teille ensi kerralla piikkikorkokengät mukaan ja steppailen lattianne kuopille."
Voi olla että käytöksesi takia et pääsisi keittiötä pidemmälle. Siellä on laattaa.
Itse osaan kulkea piikkareissa lattioita tärvelemättä, ja niin vieraammekin. Heitä kun käy aikalailla.
Näytä mulle yksikin vieras, joka osaa kulkea lattiaa tuhoamatta rautakorkoisilla piikkareilla.
Mikähän säkin luulet olevasi... ;D
että kannattaa olla sukat jalassa.