Miksi kuukautissuojasta käytetään vielä nykypäivänäkin typerää sievistelevää nimeä "terveysside"
Kommentit (28)
sitä käytetään verenvuotoon vaikka ollaan terve.
Ikään kuin sillä "suojauduttaisiin" jotenkin kuukautisia vastaan. Kuukautisside, se olisi kai järkevin.
ei se kuukautissuoja suojaa kuukautisilta vaikka kuinka tapetoisin itteni niillä terveyssiteillä
ei se kuukautissuoja suojaa kuukautisilta vaikka kuinka tapetoisin itteni niillä terveyssiteillä
mulle ne on ihan vaan menkkarättejä.
siteitä tai rättejä. Eli en sievistele.
Rätti on jotenkin ylankea ja inhorealistinen nimitys. Tulee jotenkin sellainen äijämäinen ja ronski fiilis. Side on sopivan neutraali, vaikka itse taas olen välillä ihmetellyt, että mikä ihmeen side, eikö side ole sellainen millä sidotaan jotakin.
etupyllytiiviste ja vitturätti! :D
Eikös sekin ole joku imutuppo.
Tamponista mulla tulee kieleen aina tampio vaikka itse niitä käytänkin;)
Ehkä kuukautissuoja ei suojaakaan kuukautisilta vaan kuukautisia?
Mulle ne on verirätti ja veritulppa.
jotenkin niin käsittämättömän epäsopiva nimitys moiselle vaipalle. Kuukautisvaippa olis musta sopiva nimitys. Vaippojahan ne on, sillä siisti.
Menkkarätteihin punaista/punaruskeaa.
2
Mikä hemmetin TERVEYSside?
sehän tästä ois vielä puuttunutkin et kuukuppikin ois markkinoitu terveyskuppina :D
Mikä hemmetin TERVEYSside?
sehän tästä ois vielä puuttunutkin et kuukuppikin ois markkinoitu terveyskuppina :D
ja ulkoinen kuukautisimu (= terveysside) olisi kuvaavampia?
reps kops
mikä hiton KUUkuppi se sit on? Miten kuu liittyy ... eiku nythän mä hokasin :DD Oon aina ihmetelly miksi se on kuukuppi ja tätä kirjoittaessani tajusin. Mutta miksei se ole kuukautiskuppi?
Mutta en mä tajua mikä side muka terveysside on. Ennemmin mä sen terveys-sanan siinä tajuan kuin ton siteen.
englanniksi, ruotsiksi, saksaksi, ranskaksi, venäjäksi?
kertokaa kielitietäjät.
Eli periaatteessa konnotaatio on sama kuin suomen kielessä, sanitary = hygieeninen, hygienia-. Onneksi suomessa ei noita sanota sentään hygieniapyyhkeiksi. ;) Kuukautissuojat löytyvät kaupasta "Feminine Hygiene" -osastolta, eli naisten hygienia, mikä on mielestäni ihan hyvä termi.
Yleisin termi siteelle taitaa olla sanitary pad tai ihan vaan pad. Tosin nykyaikana taitaa suurin osa naisista käyttää tamponia tai kuukuppia.
Se on kuukautisside.
Joo, totta kai sievistely leviää. Varsinkin ammattinimikkeissä tuo on yleistä, pahimmillaan nimikkeet muutetaan englantilaisiksi, ettei VAAN kukaan saa kerrasta selvää, mitä ko. ihminen tekee.
Eikös sekin ole joku imutuppo.
Tamponista mulla tulee kieleen aina tampio vaikka itse niitä käytänkin;)