Tuolla aiemmassa ketjussa kauhistellaan, kun joku on antanut lapselle
alkoholia. Mikä onkin kauhistuttava asia eikä missään nimessä ole oikein. Mutta sitä harvemmin kauhistellaan, että syntymättömälle lapselle annetaan alkoholia. Ihan yhtä kauhistuttava asia.
Kommentit (77)
tai sikiölle ovat aika kaukana toisistaan olevia asioita.
eikä siitä normaalisti ole sikiölle haittaa. Alkoholia taas ei ole pakko antaa sikiölle. Ja kyllä vaan äiti antaa sitä sikiölle juodessaan sitä itse. Vaikka se miten yritettäisiin toisin selittää, totuus on se, että sikiön veren alkoholipitoisuus on sama kuin äidin.Kukaan ei anna kohdun ulkopuolella olevalle lapselle tarkoituksellisesti alkoholia. Miksi siis kohdun sisällä olevalle annetaan.
totuus on se, että sikiön veren alkoholipitoisuus on sama kuin äidin.
Hyvä jos vihdoin menee jakeluun!
siksi suomeen pitäisikin saada pian laki VAPAAEHTOISESTA pakkohoidosta raskauden ajaksi. siis naiset voisi itse sinne pyytää pääsyä tietäen, että pois ei pääse kun vierotusoireet tulee.
naisia, jotka käyttävät alkoholia raskauden aikana. Yhtään tippaa tarpeetonta myrkkyä ei pitäisi antaa lapselle.
no minä olen ainakin kuullut aivan valtavasti kauhistelua raskauden aikaisesta alkoholinkäytöstä. sehän on melkein itsestään selvää ettei raskausaikana tietenkään juoda. miten tämä on voinut mennä joltain ohi?
haittaa jos lasillisen ottaa silloin tällöin raskaanakin.
alkoholin käyttöä raskaana ollessa, mutta onhan se kuitenkin eri vahvuudella sikiössä kuin suoraan lapselle juotettuna. Eikö se imeydy äidistä, jolla lasketaan promilleja, vielä tuhannesosaksi sikiöön.
Raskaana ei kannata juoda, mutta se yksi lasillinen silloin tällöin (siis HARVOIN) ei sikiötä vaurioita. Jos ei tiedä mikä on silloin tällöin, niin silloin kannattaa jättää juomatta. Itsellä se oli pieni lasi keskiolutta ehkä kerran kuussa. Toki olisi parempi ollut jättää sekin väliin, mutta helpotti "himoa". Tuli sitä maisteltua lakritsiakin, vaikka neuvolan täti niin kovasti kielsi..
mutta kukapa antaisi? Ei kukaan täysjärkinen.
Lainaus ei onnistunut, mutta kyse siis sikiöön imeytyvästä alkoholin määrästä. Sehän olikin rintamaidon promillemäärä, ei sikiön. Pahoittelut.
Sikiössä on promilleja vähintään yhtä paljon kuin äidissä.
Tämän kun sais taottua hysteeristen av-mammojen kalloihin!
lapselle alkoholia sen verran, että hänen promillensa olisivat samat kuin sikiöllä sen saunasiiderin jälkeen?
lapselle alkoholia sen verran, että hänen promillensa olisivat samat kuin sikiöllä sen saunasiiderin jälkeen?
on sinussa ja sikiössä?
Promillemäärä !!!
Riippuu painostasi, perintötekjöistä jne. Vähintään saman verran sitä on kohdussasi olevassa sikiössä. En tiedä minkä verran alkoholia pitäisi antaa vaikkapa kaksivuotiaalle, että hänen veren alkoholipitoisuutensa olisi sama. Mutta mielestäni lapsen veressä ei pitäisi olla alkoholia ollenkaan. Ei syntyneen eikä syntymättömän.
Toivottavasti tää älytön vänkääminen tästä aiheesta jo loppuu.
Minkähän takia lääkärit ei kiellä yhtä saunaolutta?
tai sikiölle ovat aika kaukana toisistaan olevia asioita.