Tuolla aiemmassa ketjussa kauhistellaan, kun joku on antanut lapselle
alkoholia. Mikä onkin kauhistuttava asia eikä missään nimessä ole oikein. Mutta sitä harvemmin kauhistellaan, että syntymättömälle lapselle annetaan alkoholia. Ihan yhtä kauhistuttava asia.
Kommentit (77)
tuo pointti, että rentoutuminen on hyvästä. Ikävän usein on niin että raivoraittiit ihmiset nipottavat kaikesta mahdollisesta muutenkin.
Nyt tää lapsiaan pahoinpidellyt mamma lähtee nukkumaan, ainakin sai hyvät naurut tästäkin ketjusta!
mulle on kyllä päivän selvä asia etten ole alkoholiin koskenut raskaana, ei tulis mieleenkään juoda edes ykkösolutta! alkoholi on myrkkyä aikuisellekin, alkoholistit, itsekkäät ja empatiakyvyttömät puolustavat minkäänlaista alkoholin käyttöä raskaana ollessa! miksi pitää juoda edes se yksi, olemassa on alkoholittomat versiot! miksi pitää lapsi hankkia jos ei pysty erossa pysymään lapsen vuoksi, en ymmärrä.
Sama koskee tupakkia ja luonnollisesti huumeita!
Itse lopetin alkoholin ja tupakan käytön testin tehtyäni, kumpaankaan en ole koko 6kk aikana koskenut!!
mutta ei suoraan siihen liittyviä faktoja ystävä hyvä.
Tässä ketjussa puhutaan odottavasta eikä imettävästä äidistä ystävä hyvä
syntymättömälle lapselle voi antaa alkoholia, mutta syntyneelle ei. Minun mielestäni ei kummallekaan.
mulle on kyllä päivän selvä asia etten ole alkoholiin koskenut raskaana, ei tulis mieleenkään juoda edes ykkösolutta! alkoholi on myrkkyä aikuisellekin, alkoholistit, itsekkäät ja empatiakyvyttömät puolustavat minkäänlaista alkoholin käyttöä raskaana ollessa! miksi pitää juoda edes se yksi, olemassa on alkoholittomat versiot! miksi pitää lapsi hankkia jos ei pysty erossa pysymään lapsen vuoksi, en ymmärrä.
Sama koskee tupakkia ja luonnollisesti huumeita!
Itse lopetin alkoholin ja tupakan käytön testin tehtyäni, kumpaankaan en ole koko 6kk aikana koskenut!!
Jotain kuitenkin tulet tekemään väärin. Eli relaa.
Jotain kuitenkin tulet tekemään väärin. Eli relaa.
Eli parempi ois kun ei lisääntyis. Älykkyys kun tahtoo periytyä.
syntymättömälle lapselle voi antaa alkoholia, mutta syntyneelle ei. Minun mielestäni ei kummallekaan.
syntynyt on oma, erillinen yksilönsä, syntymätön taas kuuluu äidin ruumiin ja harkinnan piiriin.
Saahan sikiöitä abortoida mutta eläviä lapsia ei saa tappaa...
Jotain kuitenkin tulet tekemään väärin. Eli relaa.Eli parempi ois kun ei lisääntyis. Älykkyys kun tahtoo periytyä.
Kummasta kirjoittajasta puhut?
Syntymättömän saa vaurioittaa alkoholilla. Niinhän se tuntuu ajatus monella mammalla olevan.
Kyllä mulla on yhtä kielteinen kanta kumpaankin :S
Syntymättömän saa vaurioittaa alkoholilla. Niinhän se tuntuu ajatus monella mammalla olevan.
En nyt jaksaisi jankata, mutta yhdestä pienestä annoksesta ei tapahdu mitään. Vai uskotko vaurioon jos kerran juo yhden kaljan koko 9kk aikana? Entä jos juo kun ei tiedä olevansa raskaana?
Mun ymmärrykseen ei mene se, että joku juo raskausaikana alkoholia. En tosiaankaan sitä käsitä. Miksi sitä pitää juoda? Ja vielä tietoisena siitä, että se voi vahingoittaa sitä omaa pientä lasta joka siellä kohdussa kasvaa.
En ole tiukkapipo, joskus ehkä hieman liiankin lälly äiti, enkä ole myöskään raivoratis vaikken sitä alkoholi lapselleni juotakaan. Mulle maistuu kyllä kalja ja lonkku ja vaikka mikä, ja tykkään käydä baaarissa jne. Mutta en vaan sitä tajua, miksi joku juo raskausaikana. En, en en..
Luulenpa että moni joka on juonut mitään raskausaikana, ei tarkkaa tutkimusta ole sen vaikutuksesta lapselle tehnyt.
Kyllä pitää olla jo alkoholiongelma jos ei pysty raskausaikana olemaan alkoholista erossa. Jos ei kiinnosta lapsen terveys tai mikä on lapselle parasta, ei varmaan kannattaisi tehdä lapsia lainkaan! On varmaan hyvä tulevaisuus lapsella josta ei tuon vertaa välitetä, että otetaan riskejä jo ennen syntymää. Ihmettelen, miksi tehdä lapsia jos ei ole valmis tekemään kaikkeaan heidän hyvinvoinnin eteen, vaan ollaan sitä jopa pilaamassa jo ennen syntymää?! Voi luoja, annatteko sitten lapselle alkoholia ja tupakkaa kun se on 1-vuotias ja syötätte sille pelkkiä makkaroita täysi-ikäiseksi asti?
Ja sitten ollaan niin hyviä ihmisiä kun on sentään lapsen maailmaan vääntänyt, ei sillä väliä miten sitä kohtelee, rakastaako ja haluaako siitä kasvattaa hyvän ihmisen.. Pääasia että on se lapsi, sillä itse lapsella ei sitten väliä ole.
pienelle lapselle alkoholia, vaikka siitä ei suorastaan vaurioita hänelle jäisikään. Mutta syntymättömälle lapselle näin tehdään. Aivan sama asia. ap
On varmaan hyvä tulevaisuus lapsella josta ei tuon vertaa välitetä, että otetaan riskejä jo ennen syntymää.
No joo, tietty kuljen myös liikenteessä joka päivä raskaanakin ollessa.
tuo pointti, että rentoutuminen on hyvästä. Ikävän usein on niin että raivoraittiit ihmiset nipottavat kaikesta mahdollisesta muutenkin.