Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkusieluidet äidit!

Vierailija
04.11.2011 |

En ymmärrä äitejä,joilla on älyttömän pikku sielu. Nämä luokittelevat ja törkeästi arvostelevat "lapsettomia" niiku ei itse olisi joskus ollu lapseton. Jos äiti luulee pystyvänsä poikkeamaan taloyhtiöisen,työvuorojen,yleisien paikkojen säännöstä sen vuoksi että kuvittelee lisääntymisellään olevan maailman napa jota muiden on kumarrettava niin täytyy persoonassa olla vikaa ja pahasti. Haluan joskus lapsen,mutta elämässä todellakin on paljon muutakin.lapsi ei estä elämästä tai rajoita elämää.matkustellaan(lapsi välillä mukana,välillä lahdestaan miehen kanssa) meikkaan,käyn laittaa ripsiä ja kynsiä,kuntoilen(en halua olla ryhävalas) vaan yhtä söpö ja hoikka kuin aina ennenkin,teen töitä sen eteen vaikka henkeni edestä sillä voin silloin hyvin ja lapselleen parasta on hyvinvoiva äiti. Eli toisinsanoen huolehdin itsestäni.välillä voi käydä bilettämässä sillä hoitajista ei olisi puutetta :) siis asiaan... Ystäväni on tällainen äiti ja voi tsiisus ku pikkusieluiset mummelit on liikkeellä ja huomauttavat tätä imettämisistä,bilettämässä käymisestä vaikka ystäväni rakastaa aidosti lapsia ja hänen miehensä on ahkerasti mukana lastenhoidossa,mutta pikkusieluisuuteen kuuluu arvostelu äitityyppejä eli ihmispersoonia kohtaan,omasta elämästä täytyis luopua kokonaan ja täytyis painaa ku robotti voimien äärirajoilla jotta et tulisi leimatuksi.äitikin on ihminen,ei kone.kyllä äidillä joka on myös nainen ja vaimo on oikeus tehdä omia juttuja ollakseen heti huono äiti.jos sitä kykkii 24/7 kotona ni varmasti masentuu,masentunut äitihän on niin hyvä lapsille? Kaikilla on erilaiset mieltymykset,harrasukset ja ajatusmaailma.jos pikkusieluinen luulee olevansa täydellinen,ei hän siihen narsistiin persoonaan voi muita vetää vaan äidit joilla on muutakin elämää,nimenomaan tietävät miten huolehtivat itsestään ollakseen jaksava ja hyvinvoiva lapsilleen.joillakin on taipumus masentua/uupua helpommkn ku toiset ja toiset taas ei oo moksiskaa vaikka metänkeskellä viettäs 50 vuotta. on omahyväistä ja kaikkivoipaisuudeksi itseään luulevaa persoonallisuushäiriöistä toimintaa arvostella muita ihmisiä omien ajatusten mukaisesti ja vaatimaan kaikkia elämään samalla kaalla.ei voi käsittää sellaisten ihmisten itsekkyyttä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lause isolla alkukirjaimella ja tekemään kappalejakoja.

Kukaan ei jaksa lukea kirjoitustasi.

Vierailija
2/26 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäistä riviä pidemmälle. Huhhuh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppu mielenkiinto ja hermo kun pääsin sanaan taloyhtiöisen.....

Vierailija
4/26 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele virke- ja kappalejaot.

Vierailija
5/26 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappalejako olisi ihan kiva,

Vierailija
6/26 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo toistamiseen. Ei pysty. Päivän naurut sain tästä, kiitos. En tosin tiedä, mistä kirjoitit.

Vierailija
7/26 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin lapseton, niin kuvittelin tietäväni, miltä se tuntuu olla äiti. Uskoin siis ihan tosin niin. Kun sain esikoiseni, huomasin, eten tiennyt yhtään mitään. Niitä tunteita, mitä oma lapsi herättää, ei voi kuvitella ikimaailmassa ennen kuin se lapsi on siinä. Ja ne tunteet muuttavat ihmistä.

Ennen lapseni syntymää ajattelin palaavani töihin samantien kunhan äitiysloma loppuu. Toisinpa kävi. En olisi pystynyt laittaa omaa rakasta jollekin hoitoon päivästä toiseen. Menin jopa niin pitkälle, että töihini ilmoitin, että jos aamuvuorot ei onnistu, en palaa töihin. Koska lapseni vuoksi halusin hänelle säännölliset elämäntavat, enkä sitä, että joskus haen kymmeneltä illalla hänet ja joskus neljältä iltapäivällä.

Nuo oli nyt vaan esimerkkejä omista kokemuksista. Varmasti se ärsyttää, jos joku paasaa kaikkitietävällä tyylillä jostakin, mutta lapsiasiat on sellaisia, että niistä ei lapsettoman auta paasata kuin vasta sitten, kun siirtyy lapsellisten maailmaan.

Vierailija
8/26 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin lapseton, niin kuvittelin tietäväni, miltä se tuntuu olla äiti. Uskoin siis ihan tosin niin. Kun sain esikoiseni, huomasin, eten tiennyt yhtään mitään. Niitä tunteita, mitä oma lapsi herättää, ei voi kuvitella ikimaailmassa ennen kuin se lapsi on siinä. Ja ne tunteet muuttavat ihmistä.

Ennen lapseni syntymää ajattelin palaavani töihin samantien kunhan äitiysloma loppuu. Toisinpa kävi. En olisi pystynyt laittaa omaa rakasta jollekin hoitoon päivästä toiseen. Menin jopa niin pitkälle, että töihini ilmoitin, että jos aamuvuorot ei onnistu, en palaa töihin. Koska lapseni vuoksi halusin hänelle säännölliset elämäntavat, enkä sitä, että joskus haen kymmeneltä illalla hänet ja joskus neljältä iltapäivällä.

Nuo oli nyt vaan esimerkkejä omista kokemuksista. Varmasti se ärsyttää, jos joku paasaa kaikkitietävällä tyylillä jostakin, mutta lapsiasiat on sellaisia, että niistä ei lapsettoman auta paasata kuin vasta sitten, kun siirtyy lapsellisten maailmaan.

Vierailija
9/26 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusieluisuuteen ja toisten arvostelun ja itsekkään käytöksen on Kieltäminen eli asia kielletään ja mitätöidään ja syytetään ap:tä vaikka asiaa kirjoitti. Toinen puolustusmeganismi on syyttely. Eli vika onkin aloittajan vaikka hän vain kertoi kokemuksista ja samoja kokemuksia on muillakin.ihmispersoonia kun on moneen junaan. :) moni ei omaa pikkusieluisuutta edes itse näe kun rypee itserakkaudessa ja opettaa samaa kieroutunutta mieltä lapsilleen,muita ei pidä koskaan huomioida,ne ovat ihan pohjasakkaa Meihin verrattuna...

Vierailija
10/26 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitten helpompi kommentoida.

Vierailija
11/26 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että äidiksi tulo tekee niin itsekkään että vähätellään muiden elämää,esim joilla ei ole vielä lapsia.millä tavalla muiden elämä olisi vähempi arvoista lapsen omaaviin nähden? Onko muiden tehtävä todella ne iltavuorot äidin mukavuuden takia.en minäkään muuten tee iltavuoroja koska haluan käyttää aikani miehelle ja lemmikeille koska heidän kanssa kotona ei korvaa mikään :) en silti ole itsekäs tai vähättele muita,vaikka olisi lapsia niin ei minun suhtautuminen muihin ihmisiin tai vaadi erikoisoikeuksia muilta sen takia että mulla olis lapsi. Mikä velvollisuus muiden on rasitettava omaa elämää äitityöntekijän vuoksi.? Tätä ei ymmärrä. Pissi nousee päähän ja luullaan olevansa kaikkien yläpuolella pentunsa kanssa ja ihmetellään kun muita ihmisiä ei teidän pentujen huomionhaut yleisillä paikoilla kiinnosta.muilla on oma elämä ja rakkaat,ei heitä kiinnosta itserakkaan äidin huomionhaku. äiti voi olla ilman että tullaan kaikkivoipaiseksi ja että ollaan nyt uroteko tehty.lapsi on ihminen siinä missä muutkin.omilla rakkailla ja läheisillä on jotain merkitystä :) vaikka olisi lapsi niin säännöt ja muiden ihmisten huomiointi kun kuuluu kaikille ei pelkästään äitien huomionti.menny yli toi itsekäs käytös...

Vierailija
12/26 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä ap:n kanssa, niin ihan mahdotonta on lukea tuollaista tekstiä ja yrittää tulkita kirjoitusvirheiden viidakkoa. Ja mitä väliä kappalejaolla, jos nyt ensin saisi ne välimerkit kohdalleen, että näkisi mihin lause loppuu.

Mulle oma lapsi on äärettömän tärkeä, mutta en kuvittele olevani maailman napa. En myöskään puutu muiden asioihin, vaikka tuomitsenkin pääni sisällä herkästi mm. sen jos joku tupakoi, samalla kun laittaa lasta turvaistuimeen tai vaunuihin.

Varmaan olen mielestäsi kamalan pikkusieluinen, koska en myöskään ymmärrä niitä, jotka raahaavat lapset joka viikonloppu tuohon naapurin mummolle hoidettaviksi, että saisivat elää sitä "omaa elämäänsä". Eikö ne lapset ole osa sitä elämää? Tärkeäkin osa?

Mutta joo, välillä on hyvä tuulettua ja tehdä jotain ihan vaan aikuistenkin kesken. Ehkä myöskin nuoret äidit saa kuraa niskaan ihan vaan iän takia, kun "eihän ne nuoret mitään osaa". Itse tunnen erittäin hyviä ja omistautuneita 20-vuotiaita äitejä, joita kyllä arvostellaan ihan tutustumatta tapaukseen.

Ehkä olin samaa mieltä kun ap, ehkä en?

Vierailija
13/26 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti puhuin ihan eri asiasta kun ap, jonka mielestä lasten kiukuttelu johtuu äidin huomionhakuisuudesta?

Eikä työvuorojen vaihtaminen ole itsekeskeisyyttä, vaan nimenomaan sitä toisen ajattelemista. Voi anteeksi jos oma lapsi on tärkeämpi kuin työkaveri.

Minä ainakin olen ihan valmis etsimään uuden työpaikan, jos mitään joustoa ei löydy ja yövuoroja joutuu tehdä myös pienten lasten vanhemmat, joiden on ehkä vaikea järjestää lapselle hoitajaa. Toki työnantajalla on oikeus olla joustamatta, ei siinä mitään.

Tosin enhän nyt ole töihin palaamassakaan, kun se oma pieni maailmannapa kultamussukkani on niin pieni vielä, että jään hoitovapaalle mielummin.

t. 13 (?)

Vierailija
14/26 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän meille jokaiselle omat rakkaamme ole etusijalla? Oli lapsia tai ei. Kysymys oli se,että kun lista tehdään,että luovuttaako joku enemmäm aamuja sinulle ottaen sinun illat? Eihän muillekkaan sinä tai sinun lapsesi mene oman elämän edelle? Mutta muiden pitäis sinun edunmukaisesti kuitenkin toimia? Jokaiselle meistä oma elämä ja rakkaat on tärkeämmät kuin työtoveri :) mutta on eriasia onko tasavertainen vai vaatiiko itselleen muiden kustannuksella? Kuule minä teen myös aamuja,olen keikkari tai valitsen työn jossa on vain aamuja. Ei moni siihen suostu että luopuis omasta vapaa ajasta ja aamuvuoroista työntekijän ja hänen pikkupirkon vuoksi :D

Vierailija
15/26 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, palaa asiaan kun tiedät mitä on olla äiti.

Kaikki ovat kokeneet tuon, mitä sinä, eli ajan ennen lapsia. Ihkudaa boifrendin kainussa ja kaikkee. Mutta sinä puhut elämäntilanteista ja elämänvaiheista mistä et tiedä yhtään mitään. On ihan eri asia kun on PIENI LAPSI kuin se että on poikaystävä ja koira.

Vierailija
16/26 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pieni lapsi liittyy siihen että sun elämä olis parempi arvoinen kuin minun poikaystävineen ja lemmikkeineen? Meillä ei ilmeisesti ole elämää? Mitä ajat tolla takaa? Munko on uhrattava lapsen omaavan äidin elämä omani edelle? Vaaditko oikeasti muiden pistänään perheellisten elämän etusijalle joka ei edes liity omaan elämään millään lailla? Vähätteletkö vielä lapsettomien ystäviesikin elämää noin raukkamaisesti? Pointti oli lähinnä se,että kovasti arvostellaan ja vähätellään muiden elämää ja vaaditaan muiden alistumaan teille. Minulla on erittäin onnellinen elämä mieheni ja lemmikkieni kanssa ja ollaan parikymppisiä. Minulla siis ei ole elämää? :D

Vierailija
17/26 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei moni siihen suostu että luopuis omasta vapaa ajasta ja aamuvuoroista työntekijän ja hänen pikkupirkon vuoksi :D

mutta minä olen luopunut iltavapaista, kun lemmikkien kanssa sitä vapaa-aikaa on helpompi viettää myös aamuisin. Pientä lasta taas on vaikea valvottaa tarhassa vain siksi, että äiti pääsee myöhemmin töistä tai vaihtoehtona on tietysti hakea nukkuva lapsi kotiin ja ei koskaan viettää sen kanssa aikaa hereillä arkena.

Minä olen samassa firmassa tehnyt 13 vuotta töitä huolien kaikki ne vuorot, joita pienten lasten vanhemmat eivät YMMÄRRETTÄVÄSTI ole voineet tehdä. Eli myöhäiset illat ja juhlapyhät sekä koulujen loma-ajat. Mieskin on ihan ymmärtänyt syyt, eikä loukkaantunut siitä, etten ehtinyt sen kanssa viettää niin paljon iltavapaita.

Nyt kun olen itse niiden "lapsellisten" joukossa, niin ihan hyvillä mielin tulen tyrkkäämään ne iltavuorot niille mm. opiskelijoille, jotka niitä hyvillä mielin tekevät, monet sen takia, että ovat päivät koulussa ja monet hyvää hyvyyttään.

Mutta onhan se mahdollista jatkaa muiden päähänpotkimista, jos on itse tullut päähänpotkituksi. Että antaa mennä vaan.

Vierailija
18/26 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vähätellyt elämääsi/lapsettomien elämää, vaan sanoin, että palaa asiaan kun TIEDÄT mistä puhut. Kun sinulla on lapsi, niin sinä ehkä ymmärrät sitä "itsekästä" käytöstä. Nyt et ainakaan tajua yhtään, mistä puhut.

Vierailija
19/26 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, äitiys ei tee kenestäkään maailman napaa, mutta elämän se kyllä muuttaa, halusit tai et. Huomaat sen itsekin, jos joskus lapsia saat. Tällä hetkellä tosin kehoittaisin vielä kasvamaan jokusen vuoden ennen lasten hankkimista...

Vierailija
20/26 |
04.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian moni äiti pitää huolta vain omasta ulkonäöstään ja siitä että saa huomiota, lapsista viis. Pääasia, että saa bailata, pitää hauskaa ja tehdä mitä itse haluaa.

Tiedätkö että ennen kuin lapsi huostaanotetaan on olot olleet jo pitkään huonolla mallilla, ensisijaisesti tarjotaan muita tukitoimia. Siitä huolimatta huostaanotettuja lapsia oli kaksi vuotta sitten yli 10 000. Tyypillisiä syitä ovat vanhempien kasvatusongelmat, alkoholinkäyttö tai väkivalta.

En ymmärrä äitejä,joilla on älyttömän pikku sielu. Nämä luokittelevat ja törkeästi arvostelevat "lapsettomia" niiku ei itse olisi joskus ollu lapseton. Jos äiti luulee pystyvänsä poikkeamaan taloyhtiöisen,työvuorojen,yleisien paikkojen säännöstä sen vuoksi että kuvittelee lisääntymisellään olevan maailman napa jota muiden on kumarrettava niin täytyy persoonassa olla vikaa ja pahasti. Haluan joskus lapsen,mutta elämässä todellakin on paljon muutakin.lapsi ei estä elämästä tai rajoita elämää.matkustellaan(lapsi välillä mukana,välillä lahdestaan miehen kanssa) meikkaan,käyn laittaa ripsiä ja kynsiä,kuntoilen(en halua olla ryhävalas) vaan yhtä söpö ja hoikka kuin aina ennenkin,teen töitä sen eteen vaikka henkeni edestä sillä voin silloin hyvin ja lapselleen parasta on hyvinvoiva äiti. Eli toisinsanoen huolehdin itsestäni.välillä voi käydä bilettämässä sillä hoitajista ei olisi puutetta :) siis asiaan... Ystäväni on tällainen äiti ja voi tsiisus ku pikkusieluiset mummelit on liikkeellä ja huomauttavat tätä imettämisistä,bilettämässä käymisestä vaikka ystäväni rakastaa aidosti lapsia ja hänen miehensä on ahkerasti mukana lastenhoidossa,mutta pikkusieluisuuteen kuuluu arvostelu äitityyppejä eli ihmispersoonia kohtaan,omasta elämästä täytyis luopua kokonaan ja täytyis painaa ku robotti voimien äärirajoilla jotta et tulisi leimatuksi.äitikin on ihminen,ei kone.kyllä äidillä joka on myös nainen ja vaimo on oikeus tehdä omia juttuja ollakseen heti huono äiti.jos sitä kykkii 24/7 kotona ni varmasti masentuu,masentunut äitihän on niin hyvä lapsille? Kaikilla on erilaiset mieltymykset,harrasukset ja ajatusmaailma.jos pikkusieluinen luulee olevansa täydellinen,ei hän siihen narsistiin persoonaan voi muita vetää vaan äidit joilla on muutakin elämää,nimenomaan tietävät miten huolehtivat itsestään ollakseen jaksava ja hyvinvoiva lapsilleen.joillakin on taipumus masentua/uupua helpommkn ku toiset ja toiset taas ei oo moksiskaa vaikka metänkeskellä viettäs 50 vuotta. on omahyväistä ja kaikkivoipaisuudeksi itseään luulevaa persoonallisuushäiriöistä toimintaa arvostella muita ihmisiä omien ajatusten mukaisesti ja vaatimaan kaikkia elämään samalla kaalla.ei voi käsittää sellaisten ihmisten itsekkyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän