Miten kauan teillä on ollut menkat pois imettäessä?
Ihanaa kun tuo riesa on ollut poissa kohta 13 kk. Vielä imetän, mutta lopettaa pitäisi. Ei vaan tahtoisi menkkariesoja vaivoikseen!!
Kommentit (21)
ja esim. imetän vieläkin kun poika on 14 kk.
Että sellasta!
4 kanssa alkanut menkat kuukaus lapsen saannin jälkeen.
Kun tuo kuopus imee vieläkin yöllä parista kerrasta useampaan. Jännä nähdä milloin nuo ikävät menkt alkaa...
T.ap
maks. kk jälkivuodon loppumisesta...
3 lasta
Imetin lapsiani yöllä 1 v 3 kk - 1 v 8 kk.
imettänyt yötä päivää yli 15 kk eikä menkkoja näy. Hyvä niin.
Mulla alkaa heti kierto käyntiin, kun alan antaa kiinteitä, paitsi nyt neljäs oli pari kuukautta vielä sen päälle
Kun tuo kuopus imee vieläkin yöllä parista kerrasta useampaan. Jännä nähdä milloin nuo ikävät menkt alkaa...
T.ap
noin kaksi kuukautta imetyksen lopettamisen jälkeen. Eli ensimmäisellä kerralla yhteensä n. 1v7kk, toisella n. 2v.
Esikoisella oli poissa vuoden ja kaksi kuukautta, eli yöimetin 13 kk, niin suunilleen kuukausi imetyksen lopettamisesta alkoi menkatkin.
Kuopuksen jälkeen olivat poissa pulitoista vuotta ja suunilleen saman ikäiseksi imetin. Tosin kuopusta imetettäessäni mulla oli yhdet tosi niukat menkat jossain 15 kk:n paikkeilla mutta seuraavat tulikin vasta kolmenkuukauden päästä. Kerkesin siinä jo tekemään muutaman testinkin, kun luulin, että olen jälleen raskaana.
ja menkat alko 6 vko synnytyksen jälkeen. Tiesin kyllä, että periaatteessa voi alkaa millon vaan, mutta olihan se pikkujärkytys!
Ja täysimetin, öisin n. 5 tunnin tauko. Todella yksilöllistä, joillain alkaa pian vaikka tiheääkin täysimetystä, toisilla pysyy luomusti poissa pitkään vielä osittaisimetykselläkin, vaikka ei olis mitään hormonaalista ehkäisyä.
Ja menkat tulivat n. 4kk tienoilla. Sitä ennen tosi tiheät yöimetykset olivat vähentyneet, joten ajattelin, että se vaikutti asiaan.
alkoivat kun aloin vähentää imetystäkin.
Pisimmillään 8 kk
Yöimetin tuolloin n. 10 kk, mutta tuossa 8 kk tienoilla yöimetykset eivät enää olleet tiheitä ts. imetyksissä oli esim. 6 t tauko yöllä.
4
7kk. Menkat alkoivat, kun aloin lopetella lopullisesti imetystä tuon 1v1kk jälkeen.
esikoisen kanssa 8 kk oli menkat pois (imetin 2-vuotiaaks)
tokan kaa oli 3 kk pois, imetin puolisen vuotta
Mulla oli veke vain 3 kk, vaikka täysimetin molempia puoli vuotta ja sen jälkeenkin osaimetyksellä melko pitkään.. :/