Hei, kuka tulis leikkiin mukaan? Kerro minulle vahan itsestasi/elamantilanteestasi tms sinuun liittyvaa ja keksi itsellesi nimimerkki loppuun, niin mina kerron
..millainen on luonteesi? Kertokaa sitten miten osuu, jooko? ;)
Kommentit (112)
Haaveilen todellakin jo toisesta lapsesta vaikka esikoisemme on vasta vajaa 4 kuukautta. Alkuun mietin monta kertaa olenko valmis äidiksi mutta nyt olen varma siitä että tämä on sitä mitä haluan. Olen todellakin onnellisempi kuin koskaan(edellinen suhde oli pitkä ja näin jälkeen päin ajateltuna kauhea)
Viihdyn tosiaan kavereiden parissa vaikka suurin osa heistä edelleen lapsettomia joten aina ei yhteistä aikaa löydy.
Kiitos kovasti vastauksesta, tuli taas kerran iloisempi mieli kun tietää että oikeaan suuntaan on elämä menossa:)
Memmu
Kiitos " pojoista" :) Ikäväkseni mun on pakko tunnustaa, ettei mulla ole minkäänmaailman koulutusta toisten tekstien analysointiin, enkä niitä ainakaan tietoisesti anaysoikaan. Teksti, minkä kirjoitan kullekkin, tulee intuitiolla, ilman sen kummempaa miettimistä. Meillä taitaa jokaisella olla oma nimityksensä tälle taidolle/kyvylle tms ;)) Ja minäkin olen vain ihminen, erehdyn enkä joka kerta osu oikeaan. Aina ei ne kuuluisat energiat kohtaa tai sitten toinen osapuoli ei halua antaa itsestään kaikkea, ts ei usko tähän juttuun. Tämä kaikki lähti tosiaan vain harjoituksena liikkeelle, leikkinä, joka yllättäen on osoittautunutkin aika mielenkiintoiseksi.
Mutta hyvää jatkoa sulle, Lunasol(ko) oli nikkisi..?
ap
Vierailija:
Mielenkiintoista todella! Arvasinkin, että kommentoit tuota liikkellä olemista, ja ymmärrän myös, miksi sanot minun arvostavan perinteitä ja taloudellista turvallisuutta.Mutta mistä sait päähäsi kunnianhimoisuuden ja virheiden hyväksymättömyyden? Se ei pidä paikkaansa - mutta mistäs sinä olisit sen voinut tietää. Olen sielultani käyttäytymistieteilijä, ymmärrän ihmistä hyvin pitkälle. Myös meidän kaikkien tekemiä virheitä. Ja riisun muuten naamiota joka paikassa.
Tämä ketju on siksi mielenkiintoinen, että olen mennessä elämässä arvioinut muiden kirjoituksia. Itselläni on siinä myös vahvata taidot. Eli hyvät pojot antaisin sinulle taidoistasi!
Vierailija:
Sinä arvostat perinteitä ja perhearvoja. Haluat tuntea olosi taloudellisesti turvatuksi, etkä tykkäisi askeettisesta elämästä. Olet hyvin kunnianhimoinen ja haluat perheesi menestystä ja hyvinvointia. Elämäsi ei saa olla paikoilleen pysähtynyttä, vaan haluat olla liikkeellä. Tasainen, yllätyksetön arki rivitalon pätkässä lähiössä ei ole sinua varten, haluat ihan jotain muuta. Ja myös saavutat sen. Sinun on vähän vaikeaa hyväksyä heikkouksia tai virheitä, vaadit täyttä panostusta asiassa kuin asiassa. Et siedä lepsuilua/asioista luistamista. Rakkaillesi olet kuitenkin lempeä, kotioloissa uskallat riisua " naamion" , roolin joka sinulla on työelämässä :)Vierailija:
Koulutukseni on kasvatustieteen maisteri, mutta töitä teen rahapuolella, sijoitusbisneksessä. Minulla on kaksi tuntkintoa ja kolme lyhyempää koulutuskurssia. Ammattialaa olen vaihtanut useampaan kertaa. Meillä on asunto Helsigissä, mutta tällä hetkellä asumme tilapäisesti miehen työn vuoksi ulkomailla.
Vierailija:
Kiitos " pojoista" :) Ikäväkseni mun on pakko tunnustaa, ettei mulla ole minkäänmaailman koulutusta toisten tekstien analysointiin, enkä niitä ainakaan tietoisesti anaysoikaan. Teksti, minkä kirjoitan kullekkin, tulee intuitiolla, ilman sen kummempaa miettimistä. Meillä taitaa jokaisella olla oma nimityksensä tälle taidolle/kyvylle tms ;)) Ja minäkin olen vain ihminen, erehdyn enkä joka kerta osu oikeaan. Aina ei ne kuuluisat energiat kohtaa tai sitten toinen osapuoli ei halua antaa itsestään kaikkea, ts ei usko tähän juttuun. Tämä kaikki lähti tosiaan vain harjoituksena liikkeelle, leikkinä, joka yllättäen on osoittautunutkin aika mielenkiintoiseksi.Mutta hyvää jatkoa sulle, Lunasol(ko) oli nikkisi..?
ap
Sinä olet oikea tehopakkaus, energiaa riittää vaikka muille jakaa. Olet hersyvän iloinen, nauru on herkässä ja silmäsi hymyilevät vaikka kasvosi olisivatkin peruslukemilla ;) Olet hyvin eläin - ja lapsirakas, etkä ole niin turhan tarkka toisarvoisista asioista, kuten esim muotivaatteista tai muusta materiasta. Haluat ympäröidä itsesi lämmöllä ja lämpöisillä materiaaleilla, puu taitaa olla lähellä sydäntäsi. Sinussa on tiettyä rempseyttä ja todella kadehdittavaa elämäniloa. Lapsistasi kasvaa kaltaisiasi, avoimia, iloisia ja elämälle uteliaita aikuisia. Upeaa että noin nuorena olet jo löytänyt sen, mikä on ominta itseäsi ja päässyt sitä toteuttamaan :))
Vierailija:
jos olet viellä kuulolla,mulle kanssa vastaavaa! :) olen kolmekymppinen koti-äiti,ollut kotona jo 6 vuotta ja hoitanut itse lapsiani..koska en ole viellä halunnut kuopusta hoitoon laittaa,on niin pieni viellä(2.5v)elämä pyörii lasten touhuissa,haaveilen maalle muutosta jotta voisin pitää eläimiä...kerrostalo elämä tökkii!harrastan lenkkeilyä satunnaisesti ja ratsastusta.mies aika paljon pois kun tekee keikkatöitä!välistä on kotonakin..mutta yh olen käytännössä välillä! -Rosamunda-
kaksi ammattia opiskeltu, mutta ei töitä näköpiirissä - paitsi tietysti kotiäitiys ;)
- Kurjenmiekka -
Olen 30-vuotias nainen pääkaupunkiseudulta. Asun kahdestaan avomieheni kanssa. Lapsia ei vielä ole, mutta unelmissa on. Jatko-opiskelen työni ohessa, ja aika kuluu melko pitkälti töitä tehden. Olen vaihtanut nuoruuden ammattiani ja viihdyn nykyisessä ammatissani.
Hansu
hmmm.. ensimmäinen kerta kun yleensä neitissä vastaan mihinkään. Eli, olen yli 30 v nainen. Minulla on poika 1.6kk ja rakastava mies (nuorempi kuin minä) upea ura, haasteelliset työt, silti työ ja muut asiat eivät ole tärkeintä vaan minulla on muut elämän arvot tärkeintä kuin ura ja työ... mietityttää, mitä elämältä haluan? ehkä ole liian kovassa bisneksessä, pitäisikö muuttaa alaa kokonaan?
Sinä vaikutat kovasti tyytyväiseltä elämääsi. Sinun on helppoa hymyillä ja tunnet olosi turvalliseksi. Et halua jäädä paikoillesi, vaan haluat elämääsi jatkuvaa haastetta, muodossa tai toisessa. Et jaksa tällähetkellä olla kovasti huolissasi töitten löytymisestä, luotat kyllä siihen että elämä kantaa ja kaikki järjestyy :)
Vierailija:
kaksi ammattia opiskeltu, mutta ei töitä näköpiirissä - paitsi tietysti kotiäitiys ;)- Kurjenmiekka -
perfektionisti en ole mutta muuten ihan nappiin.
perfektionisti en ole mutta muuten hyva
Olen 35-vuotias yh-äiti.Töissä kaupassa.Opiskelen oppisopimuksella.Mutta tättä menoa en valmistu koskaan.Ei ole ollut yhtään opiskelu intoa.Erosin miehestäni vuosi sitten.Olen tapailut yhtä miesttä 10 kk.Ja olen vähän hukkassa miesten suhteen.
nimimerkillä mimmu/viesti 95, ettei mene sekaisin muiden viestien kanssa
Osuit hyvin oikeaan minunkin kohdallani! Ystäväni useimmiten kuvaavat minua juuri positiiviseksi ja iloiseksi ihmiseksi. On myös täysin totta, että elämä on opettanut minua paljon ja nyt osaan olla elämänkokemuksistani onnellinen ja kiitollinen. Rakastan matkustamista ja uusiin ihmisiin ja kulttuureihin tutustumista. Jollain tasolla kaipaisin pysyvyyttä elämääni ihmissuhteen muodossa, mutta toisaalta olen tyytyväinen elämääni näinkin. Minulla on niin moni aisa niin hyvin. Hyvä elämä.
Kiitokset sinulle analyysista ja hyvää jatkoa! :-)
t. Lunasol
Vierailija:
Sinusta huokuu positiivisuutta ja iloa.. vaikka toisaalta syvällä sisimmässäsi suret sitä ettet ole saanut kaikkea mitä olisit halunnut saavuttaa tähän mennessä. Silti et jää piehtaroimaan siihen mitä et ole saanut, vaan keskityt niihin mitä olet saanut ja nautit niistä. Elämä on opettanut sinulle positiivisuutta, uutta näkökulmaa asioihin. Tykkäät matkustella ja tutustua uusiin paikkoihin, vaikkakin kaipaat jo jonkinlaista pysyvyyttä elämääsi. Jotakin tiettyä rutiinia, joka sitoisi sinut tiettyyn paikkaan pitemmäksi aikaa.Lunasol:
Olen 34-vuotias ja asun ulkomailla. Elämäni on hyvällä mallilla, elämä on oikeasti kivaa. Huomaan nykyään hymyileväni päivittäin, mikä on aika hyvin entiseltä valittajalta :-) Jotkut elämän haaveet jäänevät haaveiksi, perhettä tässä tarkoitan, mutta ehkä näin on tarkoitettukin.t. Lunasol
Vierailija:
Olet uonteeltasi itsenäinen, riippumaton, omilla toimeentuleva. Et kaipaa toista ihmistä saavuttaaksesi onnellisuutesi, vaan olet tyytyväinen vaikka yksinkin. Pahin menovaihe on jo takana, viihdyt enemmän kotona rakkaasi kainalossa. Ahdistut jatkuvasta melusta ja ihmisvilinästä, vaikka sopivina annoksina ne pirtävätkin sinua.Vierailija:
nyt ihanasti rakastunut jo lähes vuoden ajan, miehellä pari lasta.Miuku
Tosi hienosti meni ja KAIKKI aivan oikein. Juuri nyt on elämässäni ollut eräästä syystä päällä tuo virikkeellisen lapsuuden antaminen ja lapsille puuhan keksiminen (illalla taas taikataikinaa... ;).
Kiitos sinulle, kyllä sulta lahja löytyy...
-hippu-
Hippu
Sinä olet luonteeltasi päättäväinen ja sisukaskin. Olet jo varhain miettinyt millaisen elämän itsellesi haluat ja edennyt sitä kohden määrätietoisesti ja varmasti. Unelmat on toteuttamista varten sinun elämässäsi, et jää vain haaveilemaan niistä. Lapsillesi olet turvallinen, rajat pitävä aikuinen. Haluat heillä olevan virikkeellisen lapsuuden ja keksit heille kaikenlaista puuhaa mielelläsi. Onnellisuutesi ja tyytyväisyytesi loistaa kauas, elämäsi perusta on kunnossa :)
Vierailija:
Olen 27-vuotias nainen. Minulla on ihana mies ja kaksi lasta (4v. ja 1,5v.). Kiva työ, kiva koti ja muutenkin hyvä tilanne. Silti haaveilemme muutosta kotiseudulle ja EHKÄ jotain onkin jo tulossa... Osaatko sanoa, miten haaveidemme käy?
-hippu-
Sinä olet luonteeltasi sellainen, että teet asiat ensin ja mietit vasta sitten :) Elät täysillä tässä hetkessä etkä pohdi ja vatvo asioita ikuisuuksiin. Sulla on ihana tapa ajatella asioista positiivisesti, löydät aina kaikesta ne pienimmätkin valonsäteet ja onnen aiheet. Upeaa :) Luotat tulevaan, vaikka välillä pieni epäilyksen ääni sisälläsi koittaakin sanoa jotain.
Vierailija:
Olen 33-vuotias yhden lapsen (9 kk) kotiäiti. Menimme mieheni kanssa naimisiin kaksi vuotta sitten melko lyhyen tuttavuuden jälkeen. Avioliitossamme on pientä ristiriitaa, jonka takia olen välillä ollut onneton, mutta jaksan uskoa, että kaikki vaikeudet voitamme :)
-pikkumyy
Innostun todella herkästi monenlaisista asioista. En kyllä pidä itseäni kovin positiivisena... Ehkä esikoisen kanssa olen kaveri, nuorempien kanssa tiukempi äiti.
Vierailija:
Olet innostuva ja kaipaat kokoajan haastetta ja tietynlaista jännitettä elämääsi. Tiedät mitä haluat ja tahdot myös saavuttaa sen. Ajattelet positiivisesti asioista etkä masennu ihan pienestä. Löydät ne hyvät asiat huonommistakin jutuista. Lastesi kanssa olet enemmän tasavertainen kuin tiukka autoritäärinen vanhempi.
Viestini löytyy sivulta kahdeksan!
Sinusta huokuu positiivisuutta ja iloa.. vaikka toisaalta syvällä sisimmässäsi suret sitä ettet ole saanut kaikkea mitä olisit halunnut saavuttaa tähän mennessä. Silti et jää piehtaroimaan siihen mitä et ole saanut, vaan keskityt niihin mitä olet saanut ja nautit niistä. Elämä on opettanut sinulle positiivisuutta, uutta näkökulmaa asioihin. Tykkäät matkustella ja tutustua uusiin paikkoihin, vaikkakin kaipaat jo jonkinlaista pysyvyyttä elämääsi. Jotakin tiettyä rutiinia, joka sitoisi sinut tiettyyn paikkaan pitemmäksi aikaa.
Vierailija: