Kuunteleeko kukaan muu palstalaisista sota-ajan lauluja
ja marssimusiikkia? Ja puhun nyt talvi- ja jatko-sodista.
Kommentit (29)
millä niitä edes soitetaan?? Siis toistetaan??
Maailma on täynnänsä parempaa musaa.
Itse ainakin silloin tällöin kuuntelen esim. "Elämää juoksuhaudoissa"
Nykyradion soittolistoihin perin pohjin tympääntyneenä kuuntelen mieluummin vaikka sota-ajan iskelmiä vanhoilta c-kaseteilta. Ne ei sentään ihan sota-ajalta ole, mutta vuosikymmenien takaa kuitenkin.
Kun radiosta tulee jo puoli kahdeksalta sama, täysin mitätön kappale jo kolmatta kertaa saman aamun aikana, on täysin kypsä etsimään vaikka 1700-luvun klassista.
Sota-ajan iskelmät, ja 1950-70-lukujen musiikki on sen verran vähän soitettua, että onneksi niissä vielä riittää kuuntelemista. Enkä laske tässä niitä omia c-kasetteja, joita on tähän mennessä kuunneltu noin 3 miljoonaa kilometriä. Automatkoilla siis enimmäkseen, kun autoissamme on edelleen kasettisoittimet.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2011 klo 10:00"]
ja marssimusiikkia? Ja puhun nyt talvi- ja jatko-sodista.
[/quote] kuuntelen tubesta. välillä itkien kun herkkä oon. suurta nöyryyttä ja kiitollisuutta tuntien.
No ei tulis mielen viereenkään kuunnella...
[quote author="Vierailija" time="11.02.2013 klo 09:01"]
Nykyradion soittolistoihin perin pohjin tympääntyneenä kuuntelen mieluummin vaikka sota-ajan iskelmiä vanhoilta c-kaseteilta. Ne ei sentään ihan sota-ajalta ole, mutta vuosikymmenien takaa kuitenkin.
Kun radiosta tulee jo puoli kahdeksalta sama, täysin mitätön kappale jo kolmatta kertaa saman aamun aikana, on täysin kypsä etsimään vaikka 1700-luvun klassista.
Sota-ajan iskelmät, ja 1950-70-lukujen musiikki on sen verran vähän soitettua, että onneksi niissä vielä riittää kuuntelemista. Enkä laske tässä niitä omia c-kasetteja, joita on tähän mennessä kuunneltu noin 3 miljoonaa kilometriä. Automatkoilla siis enimmäkseen, kun autoissamme on edelleen kasettisoittimet.
Olisko sulla yhtään Helimaan kiekkoa ,jossa olis Olavi Huuskan "Pikku Maalari"
Jos olis, niin voisin ostaa, jos myisit?
sisällissodan aikaisia kylläkin, ja nimenomaan punsaisten lauluja. Ja ei, en ole kommunisti tm. mutta noiden kappaleiden tunnelma puree hyvin. Ja KOM-teatterin laulut myös.
Silloin kun oli minun ristiäiset, isällä oli samana päivänä sotaveteraanien tapaaminen. Hän ei hennonut äidille sanoa, että menee sinne, joten hiippaili kotoa varhain aamulla kun kaikki nukkuivat. Äiti repi tietenkin pelihousunsa, kun piti yksin kahden lapsen kanssa viimeistellä tarjottavat ja hoidella vieraat. Pöydälle isä oli jättänyt lapun, jossa luki että minun toiseksi nimeksi pitää antaa Kaarina. Kun olin pieni, isä lauloi minulle joskus sitä marssia, "Kankahalla kasvoi kaunis kukkanen nimeltään Kaarina".
Minulle tuo on rakas muisto isästä ja minusta on hienoa, että toinen nimeni on annettu saksalaisen sotilasmarssin mukaan. Joskus muistelen isää ja kaksi kappaletta mitä aina kuuntelen, ovat Veteraanin iltahuuto ja tuo Kaarina saksaksi, Erika.
Väitinkö niin?
12
sisällisodan aikaisista biiseistä niihin. Tämän voi ymmärtää siten, että niputat ne samaan kategoriaan. Eli siten juuri sinä näet sekä sota-ajan laulut että muut poliittiset laulut olevan samaa joukkoa.:)
Jos taas tarkoitus ei ollut esittää noin niin mielipiteesi muistuttaa sellaista että "pidän humpasta ja iskelmästä...ja pidän kans sambasta":)
ja Kristiina Halkolan laulamissa lauluissa jne.
Eri aikakausien lauluja, jotain samaa pohjaa. Mutta molemmissa on samaa hyvää henkeä, tai miksi sitä kutsuisi.
12
ja Kristiina Halkolan laulamissa lauluissa jne.
Eri aikakausien lauluja, jotain samaa pohjaa. Mutta molemmissa on samaa hyvää henkeä, tai miksi sitä kutsuisi.
12
Kukin kokee tavallaan. Minusta taas vanhoissa sota-ajan lauluissa ja taistolaislauluissa on ihan eri fiilikset.
kuuntelen musiikkia aika laajalla skaalalla gospelista tanssimusiikkiin ja hevistä klassiseen. Myös kansanmusikki maailman eri kolkilta on kiinnostavaa.
Soittaa aina umpikännissä "syvä iskumme on, viha voittamaton, meill' ei armoa ei kotimaata!"
On sotinut jo toisen maailmansodan ja juossut vaikka mitkä juoksuhaudat, kolmikymppinen.
Kuuntelen oikeasti kyllä, mutta lähinnä itsenäisyyspäivän aikaan ja kun kukaan muu ei ole kuulolla.
melodialtaan komea kappale. Vieläköhän se on Saksassa kielletty? Sen soittaminen on, on ainakin ollut, rikos.
Löytyy Spotifysta ja Youtubesta monena eri versiona. Tässä yksi niistä.
Mummo niitä aikanaan kuunteli ja sitä kautta ne tulivat tutuiksi.
millä niitä edes soitetaan?? Siis toistetaan??