Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perkeleen paskat kun eivät voineet kertoa että lapsensa sairaana!

Vierailija
08.11.2005 |

olimme viikonloppuna kyläilemässä pariskunnalla jolla 1½v lapsi. Lapsella oli todella kova yskä ja nuha ja nyt se on sitten meillä kuinkas muuten. Valvoin viimeyön 2v lapsen tuskaillessa oloaan ja kohta se on varmaan esikoisellakin, unta tuli ehkä 2-3h. Helvetti mua korpeaa tollanen kun ei voida ilmottaa jos ollaan sairaina,ei se että niiden lapsi on päiväkodissa tarkota sitä että ei vois tauti tarttua kun on kuulema koko ajan räkäinen. En erinäisistä syistä johtuen todellakaan jaksaisi tällaista valvomista ym mutta minkäs tälle enää mahtaa. Sekin vielä että meidän läheinen on vakavasti sairas eikä sais mitään pöpöjä mistään saada eli ei voida nyt sit hänenkään luona käydä ja hän saattaa menehtyä millon vaan eli ei tosiaankaan tekis mieli jättää käyntejä väliin sen takia että jotkut ei ton vertaa välitä.

GrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrAaaaaaaaaaarrrrrrggggghhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat päättää, haluavatko mennä kylään. Minä sain hysteerikon leiman, kun en vienyt kylään 3 kk vanhaa vauvaani " räkäluolaan" !!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua paremminkin kuin hyvin!!

Itse olen myös sellainen ihminen kuka " kunnioittaa" pöpöjä sen verran että kipeitä lapsiani pidän kotona niin pitkään kun ovat kipeitä enkä lähde puolikuntoisena näitä köijäämään kaiken mailman kerhoihin tai muuallekaan.

Mua ärsyttää sellaiset ihmiset jotka sanoo että eihän tämä ole kuin flunssaa!!!Niin, eihän flunssa sinänsä vaarallinen ole,mutta syö peruskuntoa silleen että sitten sairastuukin helposti muihin tauteihin tai on flunssassa koko ajan.

Lähipiirissä on sellaisia monta ketkä sanoo että tulkaa vaan kylään tai että voimme tulla teille kun meillä on " vain" flunssaa eikä tänään ole kuumettakaan!!!Haloo!!!

Ihmiset ei malta odottaa tarpeeksi kauan että lapset tai itse parantuisi kokonaan!Lähdetään reissaamaan ja tartuttamaan muita ihan liian aikaisin,eikä se tosiaan ole itellekään hyväksi,mutta sitä ei tajuta!Kun kotonahan aika voi käydä pitkäksi ja lapset ottaa hermoon...ihme porukkaa!

Vierailija
4/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää tuollainen että joko sairaita lapsia tuodaan itselle kylään, tai ei ilmoiteta jos heidän lapset on kipeinä!

Jotkut on niin levä' peräisiä, että retuuttavat kipeitä lapsiaan minne vain, koska eihän ne nyt saa sovittuja menoja estää!

Vierailija
5/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmiset ei vaan tajua sanoa etukäteen, että ovat flunssaisia, mutta jos reilusti kysyy ja selittää miksi on tärkeää tietää pienestäkin räkäisyydestä niin varmasti ymmärtävät. Minä ainakin kysyn asiasta ja jos on vähänkin flunssaa niin sitten ei mennä kylään vaan mennään joskus toiste. Ja eipä ole kertaakaan hysteeriseksi leimattu, astmalapsen äitinä ei vaan halua, että lapsi on tukehtumispisteessä, joka nuhan aikana.

Vierailija
6/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän voi tarttua missä tahansa! Vaikea tällaiseen flunssaiseen aikaan eristää lapsiaan, kun puoli Suomea on räkätaudissa. Onhan se inhottavaa valvoa lasten kanssa, mutta harvapa siltä välttyy. Toinen vaihtoehto on pysyä kotonansa ja olla päästämättä ketään sisälle. Ja jos itse käyt esim kaupassa, niin vähintään kädet täytyy desinfioida ennen sisään tuloa.

Vierailija
7/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin ystävien kesken sovitaan, että ilmotellaan jos joku perheestä kipeenä, nmiin saa itse valita ottaako riskin sairastua flunssaan.

Vierailija
8/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan lapsi nauti sairaana olosta, mielummin vältän sairastavat kyläpaikat.

Vierailija
9/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan pystyy kuule elämään ihan normaalia elämää ILMAN tartuntaa jos yrittää välttää vaan kyläilyt nuhaisten lasten luona. Mä tiedän kans kuin ka ärsyttää että joko tullaan kipeenä kylään tai sitten ei kerrota että heillä ollaan kipeenä. Olen eräiltä kysyny että ovatko terveenä ennen kun mennään ja vastaus on että ovat tehveenä, mutta kun sinne päästään niin heidän lasten nenät vuotaa polviin asti!! Meillä lapset sairastaa pääasiassa vain silloin kun kyläillään tämmösessä perheessä missä lapset on kipeenä! Lapset on tosi harvoin ylipäänsä kipeenä ja yhtään lääkekuuria ei yhdelläkään ole ollut (esikoinen nyt 6v). Niin ja tuo käsihuuhde on kyllä ihan fiksu keksintö ihan oikeesti, sillä saa pidettyä vähän pöpöt poissa. Mä en vaan voi ymmärtää semmosta asennetta että nuha kuuluu joka päiväiseen elämään että lapsi ei ole kipeä jos hällä on vain nuhaa!! Meillä lapset ei muuten kipeitä olekkaan joten onko he sitten aina terveitä!? ;)

Vierailija
10/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Flunssavirukset ovat erittäin tarttuvia. Ne tarttuvat herkimmin juuri ennen sairauden puhkeamista ja ensimmäisinä päivinä sairastumisen jälkeen. Siksi ei ole mitään aihetta eristää lasta, kun tämä on jo sairastunut."

Eli minun käsitykseni mukaan: kannattaa todellakin olla menemättä muutamaa ekaa flunssapäiväänsä viettävälle kylään, etenkin, jos ei ole joka päivä kyseisen henkilön kanssa yhteydessä. Koska silloin sen pöpön herkästi saa.

Vierailija
11/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku äiti voi sanoa, että heillä pientä nuhaa ja se todellakin pitää paikkansa. Toinen äiti sanoo, että ei olla kipeinä, tervetuloa vaan! Mutta, kun päästään heille lapset louskuttavat yskäänsä tikahtumiseen asti ja nenä valuu vihreää räkää! Joillekin kipeänä olo tarkoittaa vain korkeaa kuumetta! Tai mahatautia.

Vierailija
12/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

me lapsena ei pelätty tauteja, vaan sairastettiin jos oli tullakseen. serkun äiti pyrki välttelemään tauteja. muistan että oli monta kertaa mälsää, kun ei voitu kyläilläkään puolin tai toisin, kun oli flunssaa. esim. serkkua ei päästetty meille, jos olimme olleet nuhaisia. en tiedä mikä on syy ja seuraus, mutta serkku sairastelee aikuisena runsaasti ja minä ja sisarukseni olemme harvoin kipeitä.

Vierailija
13/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sehän voi tarttua missä tahansa! Vaikea tällaiseen flunssaiseen aikaan eristää lapsiaan, kun puoli Suomea on räkätaudissa. Onhan se inhottavaa valvoa lasten kanssa, mutta harvapa siltä välttyy. Toinen vaihtoehto on pysyä kotonansa ja olla päästämättä ketään sisälle. Ja jos itse käyt esim kaupassa, niin vähintään kädet täytyy desinfioida ennen sisään tuloa.

On eri asia jos lapsi saa esim. koulussa flunssan kuin se että

ei ilmoiteta kylään tuleville että lapsi sairastaa...

Meillä esim. anoppi tuli kylään vatsatautisen lapsen

kanssa (miehen siskon lapsen)

kun lapsi oli poissa tarhasta ja kaipasi seuraa...

Itse olin hoitovapaalla ja siis lasten kanssa kotona.

Tarhaan ei voinut lasta viedä kun vatsataudissa,(ja olisi näin

tartuttanut muut)

mutta meille

siis piti tulla leikkimään lasteni kanssa...

Ilmeisesti meidän lapsilla ei ollut niin väliä!

Kehtasi anoppi vielä ottaa nokkiinsa kun en päästänyt

sisälle,vaan käännytin jo ovella takaisin...

Vierailija
14/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavaksi itse tiedustella, onko toisessa perheessä flunssaa. Käykö ap esim. kaupoissa lasten kanssa? Kyllä siellä ihan kivasti jo altistuu taudille jos toiselle. Samoin monet 2-vuotiaat, elleivät peräti kaikki, tunkevat suuhunsa kaikkea mahdollista. Pöpöjä ei vaan voi välttää.

Vierailija
15/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten jos perheessä on alle 6kk ikäinen lapsi, kaikkien pitää vaan olla kotona, ettei kuskaa bakteereita tai viruksia mukanaan, vai mitä?

Ei käydä kaupassa, ei töissä, vanhemmat sisarukset ei saa käydä koulussa eikä kavereilla, kerhoista tai harrastuksista puhumattakaan. Siellähän VOI olla joku, jolla on nuha tai muu

Vierailija
16/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käsiä ei tarvitse desinfioida pöpöjen välttämiseksi normaali pesu riittää

Vierailija
17/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

15

Vierailija
18/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostoskeskuksiin, koska rds-epidemia vauvojen vaivana.

Vierailija
19/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollakin lapsella yskä oli niin pahan kuuloinen että en muista sellaista kovin usein kuulleeni ja räkä valui ja silmät valui vettä.

Eikä tämä meidän 2v ole enää aikoihin tunkenut suuhunsa mitään mikä sinne ei kuulu.

Ap

Vierailija
20/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän silti jatkuvasti ole tautien kourissa. Tai sitten juuri sen vuoksi...

Vierailija:

Tuollakin lapsella yskä oli niin pahan kuuloinen että en muista sellaista kovin usein kuulleeni ja räkä valui ja silmät valui vettä.

Eikä tämä meidän 2v ole enää aikoihin tunkenut suuhunsa mitään mikä sinne ei kuulu.

Ap