mattojen pesulämpötiloista yms...
Mulla on tuollainen 40 astees pestävä ns. räösymatto (semmoinen pieni) niin mieti, köykö matolel huonosti jos sen pesisi 90 astees? kuudel kyympilläkään ei oo tarpeeks hyvin liat (kissankusen haju, kissan nenään siis, pissii siks aina uusiks siihen) lähtenyt.
Entäpä tuollainen erikoispesua vaativa matto... voko sitä pestä esim kolmessa kympissä pesukonees? :P
Kommentit (3)
Kakkoselle, selvinpäin? olen kyllä ihan selvinpäin, sen voin kertoa :) väsynyt tosin?
Mut juu kiitos kolmoselle vinkistä, pitääkin kokeilla tuota etikkaakin. Pesulaan ei toista mattoa raaskisi viedä kun opiskelijana rahat vähän tiukassa on, mutta ehkä se kannattaa kuitenkin... ei kai nekään mitään hirmuhintavia palveluja ole?
Kakkoselle, selvinpäin? olen kyllä ihan selvinpäin, sen voin kertoa :) väsynyt tosin?
Mut juu kiitos kolmoselle vinkistä, pitääkin kokeilla tuota etikkaakin. Pesulaan ei toista mattoa raaskisi viedä kun opiskelijana rahat vähän tiukassa on, mutta ehkä se kannattaa kuitenkin... ei kai nekään mitään hirmuhintavia palveluja ole?
esim villamaton pesu on kallista. Muistelen 50€/ m2
Itse olen pessyt joitakin villamattoja varovasti ulkona painepesurilla. Puissa räsymaton tapaan kudotut kestäneet ihan hyvin, solmittu matto kaipas harjausta pesun jälkeen. Meni niinkuin takkuiseksi. Mutta oli halpa kirppislöytö, siksi uskalsin.
ja matto voi kutistua. Valitse tehokkaampi pesuaine ja laita etikkaa huuhteluun.
Erikoispesuja vaativaa mattoa en kotikoneessa pesisi, ellei ole joku harmiton halpis. Mutta jos on kallis matto, veisin pesulaan.