Mitä voisi pyytää hyvitykseksi vaateliikkeestä?
Ostin eilen yhdestä vaateliikkeestä kasan vaatteita. Kaikki meni ihan hyvin siihen asti, kun ostosreissun lopuksi mentiin ruoka-kauppaan. Siellä rupesi kaikki hälyttimet piippaamaan. Jouduttiin purkamaan kaikki kassit, jotta piippauksen syy löytyi ja joudutiin siellä sitten esittämään kaikista ostoksista myös kuitit. Todella perusteellinen syyni, joka oli melko epämiellyttävä ja vei aikaa.
Vaateliike oli tällä välin mennyt jo kiinni, joten joudun tänään tekemään uuden reissun liikkeeseen, että poistavat hälyttimen. Nyt en kyllä tyydy mihinkään pelkkiin pahoitteluihin vaan haluan jotain hyvitykseksi tästä hässäkästä ja lisävaivasta. Mikä olisi mielestänne kohtuullinen hyvitys, jota voisi pyytää?
Kommentit (11)
Kiva oli ajaa 13 km/suunta takaisin vain ottamaan häläri pois. Sain kahvi+pulla -kupongin Prisman yhteydessä olevaan kahvioon. No, joo. Kiva niin, vaikka enemmän mua otti päähän ajelukulut ja siihen käytetty aika kaupungissa. Reissuun meni kuitenkin sen 40 minuuttia ja polttoainettakin pelkästään 2-3 Euron edestä.
vaikka matkakulut kun joudut toistamiseen käymään liikkeessä. tosin sekin lasketaan yleensä julkisten kulkuvälineiden mukaan. mielipahasta ja harmista ei ainakaan kuluttajansuojalaki velvoita maksamaan. inhimillinen virhe. toki jos kehtaat, voithan pyytää ihan mitä vain.. riippuu sitten ihan liikkeestä, haluaako asiakaspalveluksellisista syistä korvata jotain.
Kyseessä ei taatusti ole tahallinen teko vaan kyse inhimillisestä virheestä.
Ei anna mielestäni aihetta nostaa asiasta mitään mekkalaa tai oikeutta ruveta pyytämään mitään. Ellet sitten tosiaankin ole itse täydellinen ja erehtymätön ihminen.
mutta tuskin kuitenkaan saat mitään anteeksipyyntöä "arvokkaampaa". Vahinkoja sattuu.
radio-ohjelmassa kerrottiin, että 95% hälytyksistä on turhia.
Joten onnea korvaupyynnöille, en usko että mitään saat, mutta aina voi yrittää.
ole ollut koskaan vaateliikkeessä töissä, mutta työskentelin joskus Citymarketin kassalla.
Meille painotettiin että AINA tarkastetaan ettei mihinkään jää hälyttimiä, koska kauppa "joutuu" korvaamaan asiakkaalle matkakulut ja usein antamaan muutakin hyvitystä jos tämä joutuu myöhemmin tulemaan hälyä poistamaan.
Kyllä sulla on oikeus vaatia korvausta.
Tuolta en ainakaan saanut edes anteeksipyyntöä, en kyllä tajunnut pyytääkään.
Kyseessä ei taatusti ole tahallinen teko vaan kyse inhimillisestä virheestä.
Ei anna mielestäni aihetta nostaa asiasta mitään mekkalaa tai oikeutta ruveta pyytämään mitään. Ellet sitten tosiaankin ole itse täydellinen ja erehtymätön ihminen.
Liike teki virheen, oli se tahallinen tai ei. Siitä aihautui minulle kaikenlaista harmia ja vaivaa.
Kyllä ainakin minun työssäni asiakas saa jonkun hyvityksen tai korvauksen, jos meidän firman takia asiakkaalle aiheutuu jotain harmia tai kustannuksia. Ja meillä palvellaan pelkästään yritysasiakkaita, joka on vähän eri asia kuin kuluttaja lainkin silmissä.
No, katotaan miten käy. Mua vaan todella syö noi hälyttimet, kun tää oli jo toinen kerta pelkästään tällä viikolla, kun vaatteeseen jäi hälytin. Tosin se oli toisessa liikkeessä ja se huomattiin heti ulos mennessäni. Sieltä sain ihan pyytämättä alekupongin liikkeeseen vaikka mitään ylimääräistä vaivaa ei asiasta koitunut.
ap
ole ollut koskaan vaateliikkeessä töissä, mutta työskentelin joskus Citymarketin kassalla.
Meille painotettiin että AINA tarkastetaan ettei mihinkään jää hälyttimiä, koska kauppa "joutuu" korvaamaan asiakkaalle matkakulut ja usein antamaan muutakin hyvitystä jos tämä joutuu myöhemmin tulemaan hälyä poistamaan.
Kyllä sulla on oikeus vaatia korvausta.
on taas kassaneitejä vedetty höplästä... Pakkohan teille kassoille on sanoa asiat todella sillain, etä menee perille, tai mitään ei tapahdu.
saa mitään korvauksia, jos liike ei halua korvata pahaa mieltäsi. Ainoa sinulle kuuluva korvaus on matkakulut, ne on korvattava, koska virhe on liikkeen tekemä.
(pyytämättä) 5 e lahjakortin liikkeeseen. Se korvaa just matkakulut, eipä muuta.
Kortista ei sinänsä ole juurikaan iloa ellen aio asioida liikkeessä uudelleen, koska siellä tuskin myydään mitään 5 e tai sen alle maksavaa. Eli joudun ostamaan jotain kalliimpaa että lahjakortista on jotain hyötyä.
No, näillä mennään.
ap