*¤Heinäsirkkojen tiistai¤*
Täällä hiukan unenpöpperössä kirjoittelen, kun tyttö heräsi tänä aamuna jo kuudelta, zZzZ...
Oireita ei edelleenkään hirveästi ole ja siitä johtuen koko raskaus tuntuu vielä ihan utopialta. Välillä tulee vilunpuuskia/tuskan hiki pukkaa pintaan, hajut käyvät herkemmin nenään, nännien päät hieman arat ja välillä tulee lievä ällötys olo, mutta ei mitään sellaista suurta ja jatkuvaa, että vakuuttuisi asiasta. Eipä minulla kyllä aiemmistakaan raskauksista ole ollut paljoa oireita ja kuvotuskin on alkanut vasta jossain 7-8 rv:lla.
Lisäksi vaikka muistaa aiemmista raskauksista nuo alavatsan jomotukset ja nippailut, niin siitä huolimatta ne jaksavat edelleen neljännelläkin kerralla välillä huolestuttaa. Viime yönä näin taas keskenmeno painajaisen... Näin sellaisia unia myös kuopusta odottaessa. Kaitpa se johtuu siitä kun miettii näitä juttuja päivällä niin tunkevat pahalaiset sitten uniinkin. Menisipä nämä ensimmäiset 12 vkoa nopeasti niin sitten osaisi jo vähän alkaa nauttimaankin tästä raskaudesta.
Todella onnellinen olen silti tästä raskaudesta ja yritän nyt nauttia näistä " kituviikoistakin" , koska tämä tuleva vauva on ehdottomasti meidän viimeinen lapsemme ja viimeistä kertaa elämässäni siis elän näitä hetkiä, mikäli kaikki vaan sujuu hyvin:)
Jaja ja pikkarainen rv 4+3
Kommentit (35)
minäkin nyt ekaa kertaa kirjottelen tännekkin kun epäilys on kova että tulis heinävauva :) päivittäin käyn lukaisemassa molemmat kesä ja heinäpinot että pysyy vauhdissa mukana :))
plääh mikä ilma taas...tulis jo lunta...
jee,ylihuomenna se ultra jo on ja sitten selvii missä vaiheessa ollaan menossa:) toisaalta mennyt aika nopeasti pari viikkoa odotellessa
vaikka tätä ällötystä on joka päivä :/
ootteko muuten miettineet jo nimiä valmiiksi? tytölle se on meillä paljon helpompi homma mut jos tuleekin poika niin ollaan pulassa. six minä oon jo nyt alkanut miettiin noita nimiä ettei sit käy niin että päivää ennen ristiäisiä vieläkin pähkäilee...
masu pullottaa ja alaselkä kipeenä, ja inhottavaa toi kun kuuma saa pään/silmät särkemään (esim.saunassa ei oo kivaa olla)
onx täällä kellään muulla tätä?
no mutta katellaan taas myöhemmin :)
krisse ja tytöt -02 ja -04 +masu rv??
mä taidankin siirtyä nyt tänne listalle,koska testasin äsken plussan!!! :) se oli viel haaleampi viiva kuin toinen,mut kuitenki ihan selvä. meille tulee vauva ja tää on ihan uskomatonta:) oon ihan sekasin.kädet tärisee ja tekis mieli pomppia kattoon.niin onnellinen olo!!
ton laskurin mukaan la ois 17.7 ja toivottavasti vauvalle ei nyt vaan käy mitään.
Tervetuloa uusille ja onnea plussasta :))
Ulkona on taas niin masentava ilma, sais tulla jo lunta niin olis valoisampaa ja muutenkin kivempaa.
Minä olen alkanut miettiä että onko tuolla masussa sittenkään ketään kun oireet ovat kadonneet, vain väsymys ja rintojen pieni arkuus jäljellä. No pitää vaan toivoa että kaikki on hyvin kuitenkin.
Eilen nukuin taas kahden tunnin päikkärit, ihan kamalaa tämä väsymys.
Mitäs Marendalle kuuluu?? Onko vielä ollut tuhruttelua? Toivottavasti siellä on kaikki hyvin.
Muksaa päivää kaikille!
nellariina 5+5
Kävin jo eilen esittäytymässa maanantain pinoon. Vähän on sekava olo ja koko raskaus tuntuu pelkältä harhalta. Ensimmäista odotellessa rekisteröi kaikki pienet tuntemukset ja olotilat. Nyt on vaan väsynyt ja kiirettä pitää, kun 2-vuotias tyttö on parhaassa uhmaiässä.. Pitäis mennä pyyhkii pylly,mutta jostain kumman syystä se ei nyt kauheasti innosta..:)
Tarkka laskettua aikaa en vielä osaa sanoa,mutta jonnekin heinäkuun loppupuolelle se menee. Laittelen tänne sitten tarkat päivät kun tiedän ne itsekin.Tuntuu hurjalta että tänne meidän kaaokseen olis tulossa vielä joku uusi pieni tyyppi! Yritin eilen aloittaa hienovaraisesti kertomaan tytölle,että meille tulee vauva. Siihen tuli topakka vastaus-EI TULE! Jaahas,no onneksi on vielä aikaa käännytystyöhön.
Pyllyn pyyhkiminen kutsuu ja töihin täytyy lähteä.
Ihanaa odotusta kaikille!
-Sushiko,2v uhmailija ja masukki-
Onnittelut uusille plussanneille ja tervetuloa joukkoon!
Eilen oli pahoinvoinnin multihuipennus ja olin kyllä ihan vuoteen oma. Liekä töissä valvottu yö vai mikä tehnyt, mutta niin oli paha olla ettei tosikaan. Aamulla kun pääsin töistä kotiin ja säin unenpäästä kiinni niin jo herasin siihen että kiersi ihan kamalasti ja poltti mahaa. Yökkäilin vessassa, mutta vatsassa kiersi vielä pitkään sen jälkeen. Yritin sitten epätoivoisesti nukkua, kn toiseksi yöksi olisi pitänyt vielä töihin mennä. Mutta pahoinvointi herätteli tasaisin välein. Viimenään soitin töihin, ettei musta taida olla toista yötä valvomaan. Makasinkin sitten tosiaan koko loppuillan ja kärsin pahoinvoinnista.
Tänään on ainakin toistaiseksi ollut ihan siedettävä olo. Tosin syöminen on väkinäistä. Oikein mitään ei tekisi mieli. Ja pidemmän aikaa jos seisoskelee tai on liikkeessä yltyy pahoinvointi. Äskenkin yritin alkaa tiskaamaan, mutta en ehtinyt saada kuin tskit järkesteltyä pinoihin kun oli pakko lopettaa. Täytyy kohta ottaa uusi yritys.
Neuvolaan soittelin tänään ja eka aika on ens viikolle. Jännää mennä sinne taas pitkästä aikaa.
Mutta nyt yritän saada jotain aikaiseksi. Katotaan miten käy.
mirulii 6+3
Herättiin pojun kanssa ysin maissa ja mulla ois kyllä vieläkin niin väsyttänyt *haukotus* Oiskohan ollut kolmen maissa ku vasta unen päästä kiinni sain. Tänä aamuna meinasi ekaa kertaa aamukahvikin tökkiä :D Tuntuu taas ettei muita oireita sitten ookaan enää :( Tekis mieli vielä tehdä kolmas testi että varmasti uskois että raskaana ollaan..kun en vaan meinaa uskoa että niin äkkiä tärppäs ehkäisyn jätön jälkeen ;)
Me taidetaan nyt pojun kans suunnata kauppaan. Täällä roissa oli vielä eilen aamuna kivasti lunta ja niin talvista mutta illalla alkoi jo sataan vettä ja nyt on 6 astetta lämmintä ja lumi se vaan häviää. Tuleekohan sitä valkoista joulua ikinä..
Hyvät tiistain toivotukset kaikille :D
Emilia & Henri & masukki rv 5+2
Tervetuloa uusile, ja ennen kaikkea oikein rutkasti ONNEA! :)
Itse sain ensi tiistaille lääkäriin ajan noiden vatsakipujen vuoksi, toivottavasti häipyvät ennen sitä, mutta sinne ultraan kyllä mielelläni menisin :D
Meillä muu perhe oli vatsataudissa, mutta mulle se ei tullut, todella outoa! Ei sillä, ystäväni sanoi samaa kun on raskaana ettei saanut tautia vaikka muilla jylläsi, voisiko korkea hormiinipitoisuus ehkäistä..? En valita kyllä yhtään! :)
Huomaa että on ihan alussa raskaudessa, kun ei niinkään ole hoppua saada se vauva tähän heti, vaan tuntea ne ensi potkut sun muut. Mutta annas kun viikkoja rupeaa olemaan 30+ niin johon odottaa synnytystä :D
Mutta nyt lepäämään, yöllä ei uni maistu, pyörin ja hyörin sängyssä mutta päivällä sitten väsyttää tosin ei sillonkaan uni tule.
Syksyitä tiistaita kaikille!
Terv.Jenni rv5+4
En olekaan muutamaan päivään ehtinyt kirjoitella, mutta taustalla olen kyllä pyörinyt. Töissä käynti on kummasti haitannut tätä palstalla pyörimistä ja aktiivista kirjoittelua. ;0) Onneksi nyt monta vapaata ja näin ollen pyörin täällä aktiivisesti!!!
Onnea kaikille uusille plussasta ja tervetuloa joukkoon!!! Itsekin olen vielä uusi tulokas ja tunnen aika huonosti porukkaa... mutta onhan meillä tässä pitkä matka kuljettava heinäkuuhun!!!
Väsymys vaivana täälläkin ja se että ei osaa nukkua. Aattelinkin tässä pian mennä päikkäreille itsekin, kunhan tässä ensin aikani lueskelen palstoilla viestejä. Muita oireita ei minullakaan suuremmin ole. Pientä nippailua alavatsassa aina välillä ja etovaa olo, joka on pysynyt syömällä kurissa. Esikoista odottaessa oksensin 3 viikkoa joka aamu ja sitä en kyllä kaipaa.
Joko kaikki olette tilanneet ajat neuvolaan? Ja milloin ne ovat? Itse odottelen seuraavat työvuorot ja sen jälkeen pirauttelen. Eipä tässä mitään kiirettä kyllä olekaan, kun näin alussa ollaan!
Mukavaa päivää kaikille!
Kidelma rv. 5+1
Terveisiä Moskovasta!
Hei vaan hei, ja onnea uusille plussille, tervetuloa mukaan, meitähän on oikein mukavan kokoinen porukka kasassa.
Tunti meni kun lueskelin kaikki pinot viime torstilta tähän päivään. Mutta mukava on lueskella kuulumisia.
Reissu meni hyvin, vaikken salassa saanut pysymäänkään raskautta. Sain luvalla jäädä nukkumaan illalla, kun muut lähti baarikierrokselle, teki hyvää nukkua ilman yöheräilyjä =)
Just varasin neuvolan vaikka olin ajatellut venyttää pidemmälle mutten kuintenkaan malttanut. Sain ajan 30.11. Oletteko muuten ajatellut ottaa esikon mukaan neuvolaan, vai hankkia hoitajan siksi aikaa? Ajattelen kauhulla missä kunnossa koko terveyskeskus on jos otan tuon " tornaadon" mukaan.
Omassa olossa ei ole tapahtunut oikein mitään muutosta suuntaan tai toiseen, joten lähden hakemaan puita sisälle.
Aurinkoista tiistain jatkoa kaikille!
Pepsis rv5+1
Onpas paljon taas plussanneita! Tervetuloa mukaan!
EIlen sen sitten alkoi! kun salamakirkkaalta taivaalta... pahoinvointi meinaan... Koko iltapäivä meni pyöriessä sängyssä ja keittiössä nenäänsä kiinnipitäen.. mutta onneksi omena pelasti päiväni ja pääsin eteenpäin n. klo 15.
Tänään ei ole vielä yököttänyt kun varaudun hankkimalla mustikka keittoa ja viiliä jääkaappiin. Aamulla sitten äkkiseltään aikaisin kävin juomassa mustikkakeittoa ja takaisin sänkyyn...
Onko muilla ollut masukipuja? Itselläni olen nyt kahtena yönä peräkkäin herännyt siihen että pitää mennä pissalle ja sen jälkeen polttaakin mahasta niin että luulisi keskarin tulevan justiinsa... kestää n 15-30 minuuttia ja sitten pikkuhiljaa rauhoittuu. Voiskohan olla pissatulehdus. Hiivaa nyt ainakin näyttäs pukkaavan niin että joudun ens. yöksi laittamaan canestenin.
Ninni rv 6+2
Minäkään en enää malttanut siirtää neuvolaan soittoa ja soitin tänään. Sain ajan marraskuun lopulle. Terveydenhoitajan laskurin mukaan LA olisikin 2.7 ja viikkoja 6+2. Vaikka ei yhden päivän heitto sinänsä mitään merkitse. Mutta etenenpä nyt sitten ultraan asti neuvolan mukaan.
Esikoinen on kipiänä. Pitänee taas mennä lääkäriin...pieni raasu. Rohisee ja yskii, vaikka just loppu kuuri keuhkoputkentulehdukseen.
Jaahas, nyt se huutelee tuolta sängystä, se on moro!!
Minni rv6+2
Että olen onnessani tästä, nyt tämä raskaus tuntuu pikkuisen todemmalta ja ehkäpä tämä tarkoittaa sitä että tuhruista huolimatta tuolla masussa on elämää ja raskaushormoonia on elimistössä.
Tuosta tuhrusta, sunnuntaina tuli jo hiukka ihan kirkasta verta. Mutta nyt ei taas ole tullut oikeastaaan mitään. Joten eipä tässä auta muu kuin odotella ja katsella.
Neuvola olisi ensi viikolla. Tämän viikon varmaan vielä katselen miten tässä käy. Sitten soitan neuvolaan ja pyydän päästä verikokeisiin jotta näkisi onko raskaushormoonia veressä tarpeeksi. Ja samalla siirrän neuvolaa varmaan viikolla eteenpäin kun ultra on kahden viikonpäästä, jos siis sinne asti päästään. Niin menisin neuvolaan vasta sen jälkeen.
Esikoisen ota mukaan neuvolaan hämäykseksi, jos täällä pikkukylässä käy neuvolassa yksikseen herää heti epäilykset. Mutta kun tytön kanssa menen niin hänen neuvola käyntihän mulla sitten vaan on ;)
2Jenni" tuliko housut perille? Toivottavasti tykkäät niistä ja ovat sopivat, rahat olivat tulleet miun tilille.
t:marenda ja masu-asukki rv 5+3 ällötys olon kanssa ja tyttö 1v päikkäreillä.
Onnea sylintäydeltä uusille listalaisille !
Luin kaikkien kuulumisia viikonlopun jälkeen ja työaikaa uhmaten ajattelin kantaa korteni kekoon.
Vointi on täällä päin ollut parempi. Alkuraskauden aika suuretkin vatsankiristykset, vihlaisut ja säryt ovat nyt olleet useampina päivinä poissa. Samoin vatsan turvotus -joka vielä muutama päivä sitten oli niin suurta, että mietin jo uusien housujen ostamista- on poissa. Olisin jo huolissani oireiden loppumisesta ellei seuranani olisi mieletön rintakipua -varsinkin yöllä! Siis aivan sairasta. Varsinkin kyljellä nukkuminen on vaikeaa, koska herään yöllä siihen, kun rintoja särkee ja ne ovat " puutuneet" . Ja kun mistään hirmu kookkaasta varustuksesta ei edes ole kysymys :)
Ja samaa rataa menee väsymyksen kanssa niin kuin muillakin. Eli väsyttää sikana. Eilen hormonit taisivat tehdä temput, kun en saanut unenpäästä kiinni ja mies vain jumitti tietokoneella, niin parkuhan siinä tuli (itkeminen siitä, ettei toinen tule nukkumaan ei aikaisemmin ole kuulunut tapoihini). Nikottelin sitä, kuinka inhottavaa on se, että on niin väsy, mutta ei saa unta, kun toinen ei tule nukkumaan. Miestä alkoi naurattaa ja samoin minua ja tulihan se mies sieltä ja tuli se unikin viimein.
Unimaailma on muuttunut mielettömän eläväksi ja uutena asiana minulle on tullut kaikenlaisten asioiden murehtiminen ennen nukahtamista. Asiat eivät edes välttämättä liity vauvaan, vaan mieleeni tulvii kaikenlaisia ikäviä kuvia -eilen ahdistuin miettiessäni dokumenttia eläinrääkkäyksestä, jonka olin nähnyt jo kauan aikaa sitten! Joten ei ihme, ettei uni tule. Nukun muutenkin jotenkin huonosti.
Kysyisin teiltä tätä, että kokevatkohan muut nälän pakottavampana kuin ennen? Mulla on mieletön nälkä, lähes koko ajan, mikään ei tunnu riittävän ja pahasta olosta ei ole tietoakaan. Ja paino on noussut jo nyt varmaan kolme kiloa -APUA, jos tämä jatkuu eksponentiaalisesti? En mielestäni kuitenkaan syö mitenkään jättipaljoa enemmän kuin ennen. Kuka tietää, onko tässä raskauden aikana nyt sitten tapahtunut jotain perustavanlaatuista muutosta elimistön kyvyssä käsitellä ravintoa (sokeria)? Tuntuu, että painoa tulee ihan ihmeellisesti. Miten teidän muiden painon kanssa? Pitääkö tässä alkaa " dietille" ? No, toisaalta ihan kiva, että ruoka maistuu ja ei ole paha olo.
Nyt tulikin sitten turistua oikein kunnolla. Ja ylihuomenna ultra. Saas nähdä, toivottavasti siellä näkyisi jotakin - tai ei vain jotakin, vaan ihka oikea vauvan alku.
Hyvät päivänjatkot kaikille!
jep, eilen siis tein plussatestin...kylläkin haalean, mut sama homma oli esikoisellakin. Täytyy vaikka vielä viikon päästä varmistella. Olo on epätodellinen niin kuin varmaan kaikilla muillakin. Sellainen pieni kestohymy päällä koko ajan, et ihmiset varmaan ihmettelee! Ennen kun olin edes tehnyt plussatestiä, niin veljeni vaimo pamautti et " ootko raskaana?" - menin tietty ihan punaiseks ja sanoin vaan, et " en ole, ainakaan vielä!!??Näytänks mä siltä?" Ei haluis huijata ihmisiä, mut ei toisaalta viitsi hehkuttaa liian varhaisessa vaiheessa.
Pientä etomista havaittavissa ja sit rinnat on turvonnu/arat. Eka raskaus meni tosi pienillä vaivoilla, saas nähdä miten nyt käy. Jos sais toivoo et minkä oireen jättäis väliin, niin NÄRÄSTYS. Mua närästi melkein koko ekan raskausajan kokonaan! Jo ajatus renniestä puistattaa.
Marenda: Ei tullut tänään vielä, toivottavasti huomenna sitten :)
Itse olen miettinyt myös tuot akertomista, vielä en haluaisi kertoa mutta en haluaisi valehdellakaan jos joku kysyy. Ei siis ilmeisesti auta kun vastata suoraan, meni sitten syteen tai saveen tämä raskaus. Ja hyvinhän tämä päättyy, siihen uskotaan :)
Terv. Jenni joka paistaa joulutorttuja :D rv 5+4
Viikonloppu ja eilinen päivä menivät menivät niin keereessä, etten ehtinyt kirjoitella. Tänään ollaan otettu vähän rauhallisemmin, esikoinen on vedellyt kohta kolme tunita päikkäreitä, harvinaista!
Tervetuloa kaikki uudet! Sunnulilla näytti olevan sama la 11.7 :) Tosin voi olla, että neuvolassa haluavat laskea 28 pv:n mukaan ja minun laskettu aikani siirtyy päivällä eteenpäin.
Joku kirjoitteli, että saunassa tulee huono olo. Minäkin olen sen nyt huomannut, rupeaa pyörryttämään tosi nopeasti. Luulen sen johtuvan alhaisesta verenpaineestani, on nyt ollut muutenkin tosi voimaton ja löysä olo. Välillä tuntuu, että käsien ja jalkojen liikuttaminen vaatii ihan liikaa energiaa.
Joku pohti, parantaako raskaus vastutstuskykyä. Itselläni one siitepölyallergia ja esikoinen syntyi kesäkuun lopulla, enkä voinut käyttää allergialääkkeitä siitepölyaikaan. Jotenkin kummasti tuntui, että raskaus kuitenkin auttoi siinä, eikä ollut yhtään tuskaisia allergiaoireita.
Minäkin olen nähnyt tosi villejä unia ja heräillyt yöllä ilman kummempaa syytä. Viime yönä koetin itselleni kertoa, että ei vielä tarttis ruveta yöllä heräilemään, loppuraskaudesta kyllä ehtii juosta vessassa ihan tarpeeksi. Meillä esikoinen on vielä ollut niin huono nukkumaan, että nyt tuntuu kauhealta haaskaukselta heräillä, jos lapsi nukkuu.
Aava06 rv 5+0
Voihan äklötys.. Olo on ollut taas koko päivän aivan karmee.. Yököttää mut mitään ei tuu. Josta tulikin mieleeni, että olisiko kellään mitään hyviä vinkkejä tähän pahaan oloon? Itte olen saanut sellaisia ohjeita, että aamulla ennen ku nostaa pään tyynystä niin syö esimerkiksi näkkärin tai pienen leivän palan ja sit oottelee että ruoka kerkee mahaan asti ennen kuin nousee ylös.
Ja joillekin on kuulemma kuoritut mantelit auttaneet eli kun alkaa etomaan niin mantelia hitaasti pureskelemaan.. =)
Kauheesti tekis mieli jo ultraan mutta pääsen sinne vasta 2.12 ellei mitään ihmeelllistä ilmene. Mut ku oottaa ensimmäistä niin kaikki pienetkin vihlaisut mahassa tuntuu omasta mielestä hälyyttäviltä..
Mutta hyviä illanjatkoja heinäsirkat! =)
-Mauki rv6+5-
Samassa veneessä ollaan Jaja! Myös minä odotan neljättä lasta syntyväksi heinäkuussa 2006. Viime viikonloppuna plussasin ja vieläkin olo on ihan huikea! Ja massua nipistelee... Meidän perheen kuopus ja todennäköisesti viimeinen pienokaisemme siellä tekee itselleen lisää tilaa.. :) Tästä raskaudesta pitää nauttia täysillä! Ihailla muhkeaa masua ja tunnustella pieniä potkuja entistäkin tarkemmin. Että muistaa... Olo on mainio!:)
Kolmen plussatestin jälkeen päätin uskoa, että heinävaavi on tulossa! Ekan testin tein lauantana ja se näytti haamua, mutta koko ajan selkeämpää näyttäny, tänään tosi selkeä! La olis 14.7 ja nyt mennään rv 4+5.
Oireita mulla on ollu jo oviksesta 4-5 päivää lähtien! Olikin Moonagirlin kanssa vauvakuume-puolella silloin keskustelua siitä, että voiko niin aikaisin oireita olla ja vastaus on, että KYLLÄ VOI! Tissitkin on niin arkana, että on varmaan pakko laittaa yöksi urheiluliivit tai jotkut, koska ilman rintsikoita on aivan tuskaa olla! Etovaa oloa on ennen syöntiä ja syönnin jälkeen... varmaan tuttu tunne joillekin... :)
Neuvola-aikaa en oo vielä varannu, tarttis varmaan ens viikolla viimeistään soitella. Hieman on huolestuttanu, kun pari päivää kesti menkkakipu-tyylinen kipuilu, joka nyt on vähän helpottanu. Mutta sitten kävellessä alkaa epämiellyttävä tunne kohdunalueella ja kävely on jo nyt niin kuin viimeisillään olis! Eikä kovin kauaa voi istua suorassa tai lytyssä vaan takakeno kaikista paras. ...kunhan ny ei vaan kaksoset olis tulossa ;) sekin mahdollista, kun clomit oli käytössä.
Mielessä pyrii kaikenlaisia asioita raskauteen liittyen, kun ensimmäinen on, mutta eniten sitä toivoo, että kaikki menis hyvin loppuun saakka.
Tuun varmaan kirjottelemaan tänne joka ilta, kun ei vielä viitti kavereille kertoa niin täytyy saada jonnekin kertoa ihanasta onnenpotkusta!
AnnaMaria ja masuvaavi 4+5
Kolme hailua plussaa, ja ite laskettuna tänään 5+0... Jos vaan kyydissä pysyy... Helmikuussa oli rankka keskenmeno, ja nyt oon varovaisen toiveikas kun oireitakin on... Etoo, rinnat ulkosyrjiltä arat, nipistelee kohtua, repäisykipuja ja la omien laskujen mukaan 11.7.2006