Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*¤Heinäsirkkojen tiistai¤*

08.11.2005 |

Täällä hiukan unenpöpperössä kirjoittelen, kun tyttö heräsi tänä aamuna jo kuudelta, zZzZ...

Oireita ei edelleenkään hirveästi ole ja siitä johtuen koko raskaus tuntuu vielä ihan utopialta. Välillä tulee vilunpuuskia/tuskan hiki pukkaa pintaan, hajut käyvät herkemmin nenään, nännien päät hieman arat ja välillä tulee lievä ällötys olo, mutta ei mitään sellaista suurta ja jatkuvaa, että vakuuttuisi asiasta. Eipä minulla kyllä aiemmistakaan raskauksista ole ollut paljoa oireita ja kuvotuskin on alkanut vasta jossain 7-8 rv:lla.

Lisäksi vaikka muistaa aiemmista raskauksista nuo alavatsan jomotukset ja nippailut, niin siitä huolimatta ne jaksavat edelleen neljännelläkin kerralla välillä huolestuttaa. Viime yönä näin taas keskenmeno painajaisen... Näin sellaisia unia myös kuopusta odottaessa. Kaitpa se johtuu siitä kun miettii näitä juttuja päivällä niin tunkevat pahalaiset sitten uniinkin. Menisipä nämä ensimmäiset 12 vkoa nopeasti niin sitten osaisi jo vähän alkaa nauttimaankin tästä raskaudesta.

Todella onnellinen olen silti tästä raskaudesta ja yritän nyt nauttia näistä " kituviikoistakin" , koska tämä tuleva vauva on ehdottomasti meidän viimeinen lapsemme ja viimeistä kertaa elämässäni siis elän näitä hetkiä, mikäli kaikki vaan sujuu hyvin:)

Jaja ja pikkarainen rv 4+3

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on muitakin oireettomia sirkkoja kuin minä vaan. Paitsi, että bongasin äsken pari maitotippaa toisesta rinnasta, joten taas on vähän helpompi uskoa raskauteen! Mahtaakohan sitä tulla tulva-ajat sitten kun viikkoja on enemmän? =D

Nimiä ei olla vielä mietitty, meille kävi esikoisen kanssa niin, että niitä nimiä todellakin pohdittiin vielä edellisenä päivänä ennen ristiäisiä! Joten jossain vaiheessa varmaan kannattaa alkaa miettimään..Onhan tässä onneksi vielä aikaa kauan.

Sushikon tytöllä ihana kommentti vauvauutisiin =D Josko se mieli ehtii muuttumaan 9kk:n aikana.

Neuvolankin sitten tilasin, kun en malttanut odotella. Eka neuvola meillä on 24.11. Ultra-aika varataan sitten siellä. Esikoinen tulee mukaan, kun on vähän hankalaa hoitajaa saada keskellä päivää. Täytyy toivoa, ettei neiti pistä ranttaliksi ;) Toisaalta on kyllä hyvä alibi tuo tyttö, kun ei vielä vauvauutisia halua kertoa.

Kävin tossa Fantasian innoittamana vaakalla, ja 2kg on tullut! *hui* Olen tosiaan massuttanut suklaata hyvillä mielin kun esikoisesta kiloja tuli " huikeat" 2-3kg yli lähtöpainon. Alkuun tippui paino sen verran, että nytkin olen tosiaan siihen luottaen popsinut herkkuja..väärä liike selvästikin! Täytyypä alkaa vähän rajoittamaan suklaansyömistä :P

Minulla nuo kilot on kyllä varmaan ihan ton syömisen tulosta, ei sitä vielä tässä vaiheessa niitä nesteitäkään niin kerry? Voi apua silti, mitä tästä vielä tulee? *hekottelee*

Jaahas, täytyykin alkaa muskariin lähtöön valmistautuun. Ja kävellen kyllä mennään edelliseen aiheeseen viitaten ;D ;D

Wilma

Vierailija
22/35 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää väsymys on ihan mahdotonta. Yhtään en muista miten pitkään tätä esikoisen kanssa jatkui... Mut täytyy tietenkin olla vaan tyytyväinen näistä oireista ja vaivoista;-). Etova olo vaivaa etenkin aamuisin ja iltaisin ja nyt myös rinnat jo vähän aristaa.

Mulla alkaa onneksi perjantaina viikon loma. Hetki lepoa töistä. Tulee nyt kyllä tosi hyvään saumaan!

Evius 5+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on kiireitä pitänyt,etten ole ehtinyt kirjoitella-vain lueskellut..

Niin niitä oireita...rinnat kipeät etenkin öisin ja raskaat ja kuumat ja...

Eipä paljon muuta sitten olekaan.Yöunet on repaleisia ja toissayönä sain nukuttua vain huikeat 1 1/2 tuntia...et en tiedä sit oisko väsymys unen puutteesta vai lisääntyneestä levon tarpeesta ;) Pientä pahaa olo tulee,jos ruokailujen väli venyy,mut ei vielä pahoinvointia.

Mut siellä masussa se pikkunen kuitenkin on...meidän pikku-salaisuus..

Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa joukkoon!!!

T:PauliNea 5+1

Vierailija
24/35 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi kiireinen heinäsirkka, joka on ehtinyt vain käydä lukemassa muiden viestejä. Opiskelut on yritettävä hoitaa loppuun, vaikka tekis mieli vain lukea vauvajuttuja ja nauttia odotuksesta! Onnea kaikille uusille odottajille, meitä on kyllä jo todella paljon!

Mulla ei oo edelleenkään varsinaista pahoinvointia, kova nälkä vain koko ajan. Hajut tuntuu voimakkaammilta, väsyttää, ja rinnat arkoina edelleen, tosin hieman ehkä helpottanut. Viime viikon turvotus mahassa myös laskenu, mahtuu taas farkut ja talvitakki kiinni... ;) Vähän naurattikin se, että jokos viidennellä viikolla menee vaatekerta uusiksi. Alavatsaa kiristää, jos joutuu venytteleen käsiä ylös tai vaikka imuroimaan. Onko muilla vastaavaa? Pitäiskö sillon aina lopettaa se, mitä on tekemässä, että onko siitä kiristävästä olosta jotain haittaa tuolle masuasukille? Ensikertalaisena ymmällään tästä kaikesta uudesta...

Neuvolan olen jo varannut minäkin, 29.11. ois eka aika, silloin ollaan jo 9. viikolla. Niin ja tuosta kertomisesta: siskolleni olen kertonut ja yhdelle ystävälle, joka arvasi, muuten toivottavasti saadaan tästä sellainen kiva jouluyllätys! Ultrassa varsinkin olis kiva käydä ennen kuin alkaa kylillä kertoileen mitään, että ois joku varmuus, että on siellä joku... :)

Nimiä pohtiessa on saatu kulumaan jo muutamia iltoja, mulla on ihan poikaolo ja pojalle olisikin jo nimi valmiina, mies kuitenkin veikkaa tyttöä, joten pitäisi prinsessan nimikin keksiä! On tämä vain niin suloista ja ihanaa aikaa!!!

Tuulis rv5+2 (tai 5+4 oman kierron mukaan) sekä pieni salaisuus :)

Vierailija
25/35 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin vain tuolla lueskellessani, että mitä ilmeisimmin olet plussannut... Onnittelut! Ja kysymys: saanko laittaa uutisen tuonne listaukseen kohdallesi, ollaankin jo kaipailtu Marendalle plussaseuralaisia. :)

-v-

Vierailija
26/35 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että löytyi toinenkin nelosen odottaja:) Minkäs ikäisiä teidän aiemmat lapset on? Ja mikäs on sinun la?

Meiltä löytyy 10v, 8v ja kohta 11k tyttö. Saas nähdä vieläkö tyttösarja jatkuu;) Ajattelin, että olisi ihan kiva saada tuolle kuopuksellekin kaveri kun isommat tytöt ovat kuitenkin jo niin isoja, että heillä on omat kaverinsa ja leikkinsä.

Meille tämä neljäs lapsi on ehdottomasti viimeinen. Olen jo sanonut miehelle, että synnytysreissulla teetän samalla sterilisaation. Nyt vaan siis toivotaan, että kaikki menisi hienosti ja saisimme sen ensimmäisen kesävauvan:))))

Vierailija
27/35 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea, että on muitakin joilla ei ole sen kummempia oireita. Mullakin oli vielä viime viikolla, mutta nyt tuntuu kadonneen kaikki oireet. Rinnat on ainoat, jotka on hieman arat sivuilta painettaessa, mutta ei nekään suuremmin vaivaa. Lähinnä vähän sattuu, jos juoksee.

Eilen panikoiduin oikein kunnolla, että ei mun mahassa mitään ole ku ei tunnu missään. Olen mestaripanikoija, jonka tulette huomaamaan, jos kyydissä pysyn heinäkuulle asti. :) Tänään piti sitten vielä hakea kolmas testi apteekista (yli viikkoon en ollutkaan testannut) ja Predictoriin tuli pallukka saman tien. Eli kai olen ainakin ollut raskaana. :)

Ei pitäis enää montaa yötä odotella ekaa ultraa. Maanantaina koittais se päivä ja mua pelottaa se hurjasti. Olis niin kamalaa, jos sanottaiskin ettei siellä ole mitään tai että se on väärässä paikassa. Yritän suhtautua niin, ettei sille voi mitään jos näin on ja turha sitä on nyt murehtia, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Ei vaan voi uskoa, että tämä olis vihdoinkin totta. Oispa ihana kun tästä vois vielä nauttiakin eikä huolehtia niin kauheasti yötä päivää...

MollyJii rv 6+0

Vierailija
28/35 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vielä yllättävän paljon ollut tuttuja, vaikka tulenkin tänne puolelle hieman jälkijunassa. :)

Saahan minut laittaa listalle, mutta mikä lista on kyseessä? :)

MollyJii

Vierailija
29/35 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla lapsettomien puolella ilmoittauduit Vasta-alkajien matkaan viikko-pari sitten. En nyt muista missä pinossa se oli, mutta nyt olet joka tapauksessa listalla. Jos et tarkoittanut listalle liittyä niin pahoittelen väärinkäsitystä ja poistan sinut sieltä. :)

Vierailija
30/35 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa siis päivittää! :)

Vierailija
31/35 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettehän pahastu kun ilmoitin kuumepuolen heinäsirkoille, että olette plussanneet. Katsoin vain ettei teidän nimiänne näkynyt plussanneissa ja kuitenkin kun täällä odotuspuolella olette niin mitä ilmeisimmin siis olette plussanneet?:)

Vierailija
32/35 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaan ei ole edelleenkään juuri mitään oireita!Ei edes sitä etovaa oloa enää mitä oli vielä viimeviikolla parina päivänä.Toivottavasti tuolla masussa on kaikki ok ja saisin myöhemmin olla vaan kiitollinen kun mihinkään ei koskenut yms..Toisaalta olen aika luottavaisin mielin sillä esikosta oli juuri samanlaista eli missään ei tuntunut. Paitsi jossain vaiheessa oli kyllä rinnat sika-arat!En vaan kuolemaksenikaan muista että missä vaiheessa..aika alussa kuitenkin.

Minä tilasin neuvolan jo viimeviikolla ja eka käynti olis jo 15.11.Aion ottaa tuon pojunb mukaan niin on tosiaan jotain " peitetarinaa" jos sattuu tuttuja samaan aikaan.Ei mitään halua kertoa vielä tässä vaiheessa kellekään.Viime raskaudesta kun paljastuin jo ekalla neuvolareissulla kun työkaveri sattui tulemaan muissa merkeissä sinne samaan aikaan.Arvatkaa vaan uskoiko kun jälkeenpäin selvitin että olin vain pillereitä hakemassa..Kylmän viileästi siis valehtelin päin naamaa.Minusta minulla oli siihen oikeus sillä hetkellä.Mutta se siitä.

Äsken meinasin saada raivarit!Olin just saanut pojun nukkumaan kun kuului ovikellon ääni.Menin tietenkin avaamaan ja mielessäni sadattelin että kuka tutuista on niin ääliö ettei muista että meillä koputetaan oveen tähän aikaan illasta ettei poju herää. No poju ei onneksi herännyt, mutta oven takana ei sitten ollut yhtikäs ketään!Eli tod.näk.naapuruston kakarat siellä pelleili.Olin kyllä niin raivona että jos olisin kiinni saanut niin olisin voinut vaikka vähän tukasta pyöräyttää.Ärsyttävää pelleilyä!Aaargh!

Poitsulla oli tänään kuumetta 38, joten hoitoon ei ole viemistä huomenna.Mies jää sen kanssa kotia ja saa käyttää lääkärillä jo saikku-lapun saamisenkin takia. Meillä kun ei kovin suopeasti katsota töissä jos joutuu saikulle jäämään.Eikä ymmärrystä herätä sen enempää vaikka olisi lapsen sairaus kyseessä.Ja pomona sentään nainen jolla itselläänkin pari lasta!Huoh..mutta minkäs teet jos lapsi kipeänä.Onneksi kuitenkin huomenna siis mies jää töistään pois.

Jahas..tais tulla super-pitkä valitusvirsi joten nyt lopettelen.

rapuliini rv 6+3

Vierailija
33/35 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireista (tai niiden puuttumisesta) valittelen minäkin: ei pahoinvointia, ei väsymystä, ei pissillä juoksemista...kaikki nämä kun olivat kuvioissa jo näillä viikoilla esikoisen kanssa...

Edelleen ajatukset täyttyvät niistä ultrauutisista...mies sanoi yllätyksekseni tänään, että ajatus kaksosista ei olekaan mikään hullumpi...itseasiassa se ajatus on enemmän positiivinen, kuin negatiivinen..minä en osaa ajatella vielä noin...en osaa ajatella oikein mitään, kun ei niitä sydänääniä kuitenkaan vielä saatu...

piinaa nämä kaksi viikkoa odottelua..:(

jänskäillessä ja oireita odotellessa,

sitruska ja jäbä 1,5v+ yllärityypit rv 5+3

Vierailija
34/35 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan tänään vihdoin uskalsin tehdä testin ja sieltä ne viivat paukahti. Kolmatta siis odotan. Oireista mistä on nyt puhetta ei ole täällä paljoa tietoa. Vähän voi viluttaa ja väsyttää. Niin ja menkkoja ei ole näkynyt...

Viikoista en voi sanoa oikein mitään kun ei muista milloin ne menkat viimeksi tarkalleen olivat, en ole viime aikoina muistanut pitää kirjaa. Sen vain sanon että tää on täysi yllätys.. Ei ollut tarkoitusta lisätä perhekokoa mutta kuinkas sitten kävikään?!

Vierailija
35/35 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että joillain muillakin oli turvotusta. Mulla ei meinaa pysyä tiukimmat housut kiinni. Koko ajan pitää vetää mahaa sisään, jos joku sattuu näkemään. Esikoisesta tätä oli vain iltaisin, nyt aamusta alkaen...

Tuntuu kuin tätä väsymystä olis ollut ikuisuus. Vielä kertaakaan en ole oksentanut (kop kop), mutta väsyttää ihan älyttömästi koko ajan. Aikaa nukkumiseen ei vaan ole opiskelijana ja äitinä. Koko ajan on lisäksi etova olo ja huimaa.

Onnea kaikille uusille heinäsirkoille!! Mä soitin maanantaina neuvolaan (ääni tärisi, miten saattoi jännittää niin paljon! Neuvolantäti oli miehen ja parhaan ystävän jälkeen kolmas, joka sai kuulla salaisuutemme) ja sain ajan jo ensi tiistaille, jolloin on 7+4. No, esikoisesta kävin eka kerran 7+3. Ultra oli esikoisesta 11+5, joten ei niihin viikkoihin mikään mieletön aika enää ole. Sitä odotellessa!

Voimia kaikille pahoinvoiville! Muistakaa, että siellä jossain ne muutkin heinäsirkat yrittää selviytyä... Ja tuhannesti onnea oireettomille!!

Liinaharja 6+3 tai neuvolan mukaan 6+5