SYYSVAUVA toiveissa vuodelle 2012
Moikkis!
Rekisteröidyin tänne vasta, joten kaikki on ihan uutta. En löytäny sopivaa vietiketjua itselleni, niin aloitin uuden =)
Meillä siis tilanne on se, että ollaan 25v molemmat miehen kanssa, mutta hän on tällä hetkellä suorittamassa asepalvelusta. Ollaan kuitenkin suunniteltu aloittavamme "vauvaprojekti" joulukuun alussa, kun seuraava e-pilleri liuska loppuu.
Odotan sitä jo NIIIN kovasti!! Onko täällä muita kenellä vauvahommat olisi vielä edessä?
Kommentit (198)
Suffi : Musta ajatus vauvamahasta ja häämekosta on kyllä aika sulonen :) Että tsemppia sinne! :)
Lauantaita odotellessa, sillon kp40/29, jos vielä näyttää negaa niin johan on kumma.. Kovasti tuntuu että olis raskaana, mut noh, saa nyt nähä, jossei menkatkaan meinaa alkaa nii mikä siinä oikeen on :)
Kiitos hosuli2 ja muumi, kyllä minä voisin pyörylänä mennä naimisiin -jos siihen mennessä pyörylä olisin :) jos joku ei sitä ymmärrä, niin ei voi mitään. Aion minä silti valvoa pikkutunneille (tai ainakin yrittää) ja muutoin juhlia mieheni ja juhlavieraiden kanssa..ja katsella sitten että mitä muut kännipäissään toilailee :D
Joku kaverini mulle kauhisteli meinaan just sitä että "miten voit olla raskaana omissa häissäs, kun sehän tarkottaa ettet voi juoda.." No, aivan, eikä haittaa mua yhtään :) alko ollu jo kohta kaks vuotta niin pienessä roolissa mun elämässä muutenkin.
hosuli2: toihan vaikuttaa jo aika lupaavalta :)
Ihanaa kun uusia kuumeilijoita tulee mukaan :)
Suffi: Musta masu ja häät ei ole laisinkaan hassumpi ajatus. Mä en ikinä ole edes ajatellut juovani omissani häissäni vaikken raskaana olisikaan. Miten kauheaa olisi herätä hääyön jälkeen kauheassa kankkusessa. Ei kiitos. Kyllä mä haluan muistaa kaiken ja nauttia hyvällä ololla kaikesta. (kosintaa odottelen kyllä vasta..hihi)
Kuumeilu täällä vaan kasvaa vaikka kovin yrittää olla ajattelematta asiaa..ja niinkun luulin etten mä tee tästä nyt mitään tressiä. :) Mutta lähden viikonlopuksi kaverin kanssa laskettelureissulle niin saa muutakin ajateltavaa.
Hedelmällistä viikonloppua ;)
Niin ne menkat taas alko. Kylhän se taas harmitti, ko ehti jo ajatella vaikka mitä.. Noh, mutta uus yritys, jospa tällä kertaa.. :)
Ja eihän häiden pääasia ole se alkoholi, ei todellakaan :) Ite en oo juonu kännejä 7-8kk, ihan muuten vaan, ei alkoholi vaan jotenki enää maistu :) Ja parempihan se vaan on.
Tervetuloa mukaan uudet minunkin puolesta!
hosuli2---- Usein kestää jokusen kuukauden ennenkuin se kierto tasoittuu. Malttia vaan (:
-itellä kans samanlaiset ajatukset häiden vietosta muutenkin, vaikken raskaana olisikaan. Mukava se on kaikki siitä päivästä muistaa -ja kiva seuraavanakin aamuna herätä hymyssä suin. Mulla ainakin on lähes aina ollut ihan kamala krapula kun olen jotain ottanut.
hosuli2: höh, no tsemppiä uuteen yritykseen :)
Itellä muuten nyt sellanen aika kuukaudesta että taitaa raskautumisen mahdollisuus olla aika pieni..ei olla viä yritetty raskautua, mutta jospa nyt tän jälkeen sitten. Voi kyllä olla että tulee todennäköisemmin talvivauva kuin syysvauva..
..myös yksi. Pillerit lopetettu vähän reilu viikko sitten ja nyt vaan odotellaan! :)
Moi! Täällä myös yllätys, yllätys syysvauvasta haaveileva. Olen 21 ja mieheni on 27, olemme naimisissa ja vauvakuume on iskenyt nyt todella(marraskuussa). Jätin e-pillerit pois 25.11 ja nyt on ollut yhdet menkat sen jälkeen. Nyt toisella kierrolla ja jännitys senkun kasvaa.. Ovulaatio on vaikea ennustaa koska minulla on epäsäännöllinen kierto ja toki olen käyttänyt pillereitä 6 vuotta. Jospa tästä joskus "normalisoituu"!!
Oispa se niin ihanaa saada jo ensimmäinen lapsi.. :)
Mitä mieltä olette asiasta: kun pillereiden käytön aikana puhutaan että jos yksikin pilleri unohtuu on "vaara" raskautua huomattava, MUTTA entä sit ku jätätki ne pois että haluaisit raskautua niin menee vikkoja TAI kuukausia että raskautuminen edes onnistuu!? Tämäkin tosin yksilöllistä mutta mutta.. Yksin pohtiva..
Plussatuulia kaikille!
Itse jätin muutamatkin pillerit pois siinä toivossa, että tulisin raskaaksi. Ensin tuntu jo oireetkin (pahaolo, kuvotus, mieliteot, jatkuva vessassa ramppaaminen, nipistelyä mahassa) ja toivoin jo, että ois tärpänny. Menkat oli viis päivää myöhässä, mut tulihan ne sieltä sit ja oikeen urakalla.. :( Normaalisti vuotoa on 3-4pv, nyt oli 6pv, jonka jälkeen tuli vielä pari päivää rusehtavaa vuotoa aina pyyhittäessä ja kuukautisten alkaessa vuoto oli limaista, joten neki sai vielä miettimään. Kaipa se on vaan tyydyttävä tilanteeseen ja jatkaa yrittämistä kokonaan ilman pillereitä, totisesti toivon ettei montaa kuukautta tarvitsis yrittää.
Moikka kaikille ja tervetuloa uudet! :)
Mulla myös se tilanne että kaveripiirissä tai työporukassa ei ole ketään kuumeilijaa ja kyllästyvät varmaan pian minun hössötykseen. Mies on onneksi mukana hommassa täysillä, vaikka on paljon maltillisempi kuin minä. Mulla juuri ovulaatio ilmeisesti tulossa kun tikutin tänään. Peitot on kyllä heilunu ahkeraan edelliset päivät ja tänäänkin ja vielä jatkuu illalla jne.. :) Nyt on kumma juttu jos ei tärppää. ...Foolihapot tilattu ;) (Multivita raskaus ja imetys) tarkoitettu myös raskautta suunnitteleville.
Kertokaahan nyt ihania vauvauutisia pian!! +++ :)
Nyt olis KP 10 ja aamulla tein ovistestin, johon tuli ehkä mahdollisesti haamuista haamuin plussa-viiva. :) Mitenkäs nyt, jos kävis niin että ovis näyttäisi plussaa, niin onko se päivä se munasolun irtoamispäivä vai miten se nyt menee? :) Menin ihan sekaisin kun yritin asiaa googlailla....
Yleensä kun tulee se positiivinen tulos (testiviiva yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva) eli LH-huippu niin ovulaatio tapahtuu siitä 24-36 tunnin sisällä suunnilleen. Eli välittömästi ellei jo aiemmin peitot heilumaan plussan jälkeen niin on sitten siittiöt odottamassa kun munasolu irtoaa :) Ite tein eilen aamulla plussan ja tänään puolen päivän aikaan tunsin selkeesti ovulaation tapahtuneen. Nyt jännitän niin ettei varmasti hedelmöity, hih :)
Tsemppiä sinne!
Eilen tein vielä iltapäivällä toisen testin, mutta se oli ihan nega. Tänään aamulla (kp11) taas tuli sellainen haamu, olisikohan merkki oviksen lähestymisestä jos se LH-taso on jo nousussa?
Just tämä viikko on kiireinen, että ei meinaa sitä peittoa ehtiä heiluttamaan, mutta ehkä tänään... :)
Toivotaan, että tämä kuu olisi nyt kaikille positiivinen! :)
Toiset sanoo että ovistesti voi näyttää koko kierron haamua, mutta mulla oli puhdas nega muutama päivä ennen ovista ja sitten parina päivänä tummeneva haamu kunnes kolmantena päivänä sitten oli positiivinen. Eli tikuta vaan ahkerasti. Joka päivä samaan aikaan ja klo 10-20 välillä niin saat luotettavimman. :)
Elikkä siis eilisen päivän ja viime yön aikana on ilmestynyt vaalean ruskeaa vuotoa, mutta vain vähän. Onkohan kroppa vielä sekaisin pillereiden lopettamisesta (lopetettu n. puolitoista viikkoa sitten) vai voisikohan tämä olla...?
Täällä ovis on ilmeisesti juurikin näillä näppäimillä... Sen epäsäännöllisen kierron vuoksi täytyy nyt viikon verran heilutella peittoja tiuhaan että olis hyvät mahdollisuudet raskautua. Vauvalehden ovulaatiolaskurin mukaan lyhyellä kierrolla parhaat päivät oli 18., 19. ja 20.1 ja pitkän kierron mukaan 25., 26. ja 27.1... Eilen illalla sitten puuhattiin ja kovasti toivotaan että tästä kierrosta tärppäisi ettei iske stressi sen takia ettei tärppää kun aiemmat raskaudet ovat niin helposti alkaneet. Tikkutestejä en ole hankkinut kun niitä ei aimminkaan ole tarvittu, mutta jos ei tästä kierrosta tärppää niin sitten ehkä jo harkitsen niiden ostoa...
Peukut pystyssä muumi!
Täällä edelleen odotellaa sitä oikeaa ovisplussaa....
Kiitos Vipsu12! Toivottavasti teilläkin on pian oviksen aika ja tärppää! :)
Mulla on mahdollisesti tänään nyt se ovis sitten. Ainakin selkää ja vatsaa on siihen malliin koko aamupäivän särkenyt... Harmittaa vaan kun juuri eilen illalla ajattelin että pitäisköhän puuhailla, mutta uni vei voiton ja nyt se taitaa olla jo myöhäistä JOS se ovulaatio on nyt. Toissapäivänä tuli kyllä peittoja heiluteltua, mutta eilinen olis ehkä parantanut mahdollisuuksia... Toivotaan että tärppää! :)
Sain plussan pari päivää sitten! Ja vahvistunut siitä vain :)
Toivottavasti nyt pysyy matkassa.
Toivotaan et te muutkin saatte pian plussia! :)
Tervetuloa kaikki uudet mukaan! Hyvin tänne joukkoon vielä mahtuu. :)
Hosuli2: Ei se ikä aina vaikuta siihen että onko valmis vanhemmaksi. Meille kun syntyi esikoinen niin itse olin 11pv vaille 21v ja mieheni oli täyttänyt pari kuukautta aiemmin 21v. Nyt 3 ja puol vuotta myöhemmin meillä on jo toinen lapsi ja kolmannesta nyt haaveillaan. :)
Suffi: Ei kai sillä ole väliä vaikka menee vauvamahan kanssa naimisiin, jos se ei omaa mieltä kaiherra. Meillä punnittiin pitkän aikaa että kumpi ensin, häät vai vauva. Päädyttiin tekeen esikko, siitä vuoden kuluttua oli häät ja siitä 8 ja puol kk niin syntyi kakkonen. :) Toinen oli siis ennen häitä saanut alkunsa, mutta me ei sitä silloin vielä tiedetty. Meillä oli tärkeätä ettei vauvamahaa ole häiden aikaan, koska mieheni suku erityisesti olisi kuvitellut että naimisiin mentiin vauvan takia... ;P
Täällä ei muutoksia suuntaan tai toiseen. Menkat juuri loppuivat, joten ens viikon lopulla varmaankin aloitetaan sitten tavallista aktiivisempi peittojen heiluttelu. :) Kova tarve olisi viimeistään maaliskuulla saada raskaus alulle niin ehdittäisiin vielä tänä vuonna saamaan vauva (lapset -08 ja -10 niin -12 täydentäisi sarjan mukavasti :P) ja oma olo helpottaisi kun uusi raskaus alkaisi ennen kesken menneen raskauden laskettua aikaa. :)