SYYSVAUVA toiveissa vuodelle 2012
Moikkis!
Rekisteröidyin tänne vasta, joten kaikki on ihan uutta. En löytäny sopivaa vietiketjua itselleni, niin aloitin uuden =)
Meillä siis tilanne on se, että ollaan 25v molemmat miehen kanssa, mutta hän on tällä hetkellä suorittamassa asepalvelusta. Ollaan kuitenkin suunniteltu aloittavamme "vauvaprojekti" joulukuun alussa, kun seuraava e-pilleri liuska loppuu.
Odotan sitä jo NIIIN kovasti!! Onko täällä muita kenellä vauvahommat olisi vielä edessä?
Kommentit (198)
Pahoittelut Miinille plussan jälkeisestä vuodosta...
Tervetuloa todella uudet mukaan! Tänne vaan kovasti tietoja päivittämään vaikka en itsekään vielä kunnolla pysy kärryillä että kuka on kuka. :P
Täällä ei kummempia, tänään olisi illalla tarkoitus vielä puuhastella jos se ovis onkin vasta nyt. Kuluneella viikolla oli kyllä aikamoista selkä- ja vatsasärkyä (menkkamaista) joten ovis saattoi olla jo silloin... Yrittämisen puutteesta ei ainakaan tässä kierrossa pitäisi olla kyse. :P Aiemmin jo taisin mainitakin että ei tunnu yhtään että olisin raskautumassa tästä kierrosta, mutta täytyy silti pitää mieli korkealla ettei mahdollisuudet ainakaan sen takia katoa. :)
Ihanaa kun mies on vielä huomisen kotona niin saa ottaa ihan rennosti eikä tarvitse itse olla kokoajan lapsia paimentamassa... :)
-muumi- yk 2
ompa kivvaa kun otetaan näin vastaan :) kiitos :)
Meillä ollaan pupiltu ahkeraan koko viikko , juuri manasin kun ei minkäänlaista oviskipua oo (normisti aikia kipeetä tekee), sitten lähettiin talon päädyssä olevalle kukkulalle lasten kans pulkkamäkeen niin johan alko jomotus.. si sanottiin isommille lapsille et viiään koira ja pikkuneiti jo kottiin :) ja äkkiä touhuileen :) nyt sitten illalla alkokin oikeen kunnon jomotus oikeankäden puolella ja kesti rapee 2t oli oikeen tärinä arka maha.tärinäarkuus oli n 3pv . nyt juuri helpotti olo, onkohan ovis ny si ohi? onko kokemusta ? nyt kp 13/27-28. vai kannattaako aamulla viel touhuilla :) limaa tulee viel jos jotain kiinnostaa :)eikös tuo nyt aikalailla ovikselta kuulosta? nyt tuli vain omaa napaa suokaa anteeksi.
Heippa! Täälläkin uusi rekisteröitynyt, ikää kohta jo 36, esikoinen 10/2003.
Nyt menossa kp 32/28, tein äsken Predictorilla (ei early!) negan. Siis päivällä, vessassa käymättä pari tuntia. Onkohan silti mitään toivoa!
Taustaa: menossa vasta eka kierto ilman kuparikierukkaa, kierto ollut tähän asti tosi säännöllinen. Koviakin alavatsakipuja viime viikon puolivälistä, vähän huippailee kun kovasti kuvittelee ja toivoo:)
Onnea kaikille yritykseen!
Moikka, haluaisin myös liittyä vielä ketjuun. Minä 27v ja mieheni 25v ollaan haaveiltu jo pidempään pikkuruisesta..piti odottaa että saan vakituisen työn ja vielä koeajan loppuakin mutten millään malttaisi. Päätettiin aloittaa yritys jo nyt vaikka 3kk vielä koeaikaa jäljellä, mutten usko että heti tärppäisi vaikkei sitä koskaan tiedä. Syksyllä lopetin jo ehkäisyrinkulan käytön ja ollaan harrastettu keskeytettyä yhdyntää siitä saakka. Ihana aloittaa kunnon yritys vihdoin. Plussaonnea kaikille!
Kuume tarttui yhtäkkiä tännekin, onpa siitä jo aikaa kun viimeksi kuumeiltu.. Täällä vauviksen sivuilla aikoinaan kuumeilin mutta sitten elämä ja muut suunnitelmat vie mukanaan. Nyt vastanaitu ja ikää alkaa jo olla sen verran (molemmat 30+) että vauva saisi tulla. Ystävät ympärillä lisääntyy minkä kerkiää. Mies haluaisi löytää ensin pysyvämmän / vakituisen työn, eikö ole tyypillistä miehen ajattelumaailmaa.. minkä toisaalta ymmärrän täysin sillä tykkään itsekin tietää tarkkaan että elämän ohjat on omissa käsissä. Mutta fakta on että ikä alkaa tulla vastaan sitä paitsi, onko ikinä "oikea hetki"??? Onko muilla pistänyt miehet hanttiin taloussyistä ja miten on mielet muuttuneet? Pillerit ja rinkulat on heitetty nurkkaan jo vuonna 2007 kun ei mikään sovi eli sinänsä päästään sitten tositoimiin hetimiten ilman ylimääräisiä hormoneja kropassa. Toiveissa siis vauva tai ainakin raskautuminen vuonna 2012 :) Yks ennustajaeukko mulle kyllä ennustikin poikaa syksylle 2012 mut sit pitäis alkaa yritys välittömästi ja tärpätäkin heti ;) katotaan oliko hurueukko oikeassa!
Paljon plussatuulia kaikille kuumeilijoille!
Tervetuloa kaikki uudet mukaan! Täällä riittää juttuseuraa ellei ihmiset yhtäkkiä raskaudu vaikkakin se onkin kaikkia meitä yhdistävä toive. :)
NannyJo: Itselläni sama tilanne, ystävät lisääntyvät vinhaa vauhtia ja tarve olisi itsellä päästä samaan tilaan. :) On sitten vauvaseuraa eikä pää sekoa kotona yksin omien lasten kanssa. :P
Ikinä ei ole oikea hetki hankkia lapsia, mutta se ei meitä ainakaan haitannut. Esikoinen syntyi meille niin että itse olin pätkätöissä ja mies opiskeli ja hyvin silti pärjättiin. Kakkonen syntyi niin että olin itse esikoisesta hoitovapaalla ja mies edelleen opiskeli. Nyt kolmosesta haaveillaan entistä voimakkaammin (km 9/11). Itse olen kotona edelleen hoitovapaalla ja mies keväällä valmistui ja on nyt vakitöissä. Lapset ovat nyt 3v4kk ja 1v8kk. Me olemme molemmat miehen kanssa 24v.
Kovasti toivon että se ennustajaeukko oli oikeassa ennustuksesi kanssa! :)
Meillä ei muutoksia tilanteessa. Pupuilut on pupuiltu ja nyt mennään enemmänkin fiilispohjalta. Ovulaation vuoksi tuli puuhattua ehkä useamminkin kuin olisi ollut suurempia haluja, mutta hyvä näin. Seuraavien menkkojen pitäisi alkaa jossain kuun alkupuolella, mutta olen päättänyt etten testaile kovinkaan aikaisin jos menkkoja ei kuulu. Kuitenkin se keskenmeno edelleen vaikuttaa ja menkat voi tulla koska tahansa... Varmaankin puolen kuun tuntumassa alan testailemaan ellei menkkoja siihen mennessä kuulu.
Talvea odotellen...
-muumi-
Kiitos muumi! Jatkan omaa napaa kun hermostuttaa. Nyt siis kp 33/28, kierto ollut tähän asti säännöllinen, ovista en kyllä testaillut. Tänä aamuna tehty toka tyylipuhdas nega Predictorilla. Tätiä ei kuulu, yhä alavatsakipuja ja turvottaa. Huimausta, pääkipua, väsymystä ja tukkoisuutta on myös, mutta flunssa päällä. Onko kenelläkään kokemusta, voiko ovuloimaton kierto tai myöhästynyt ovis tehdä tällaisia viikon kestäviä menkkakipuja vuotoa odotellessa? Seuraavaa testailua odotan ainakin viikon. Esikoinen testattiin labrassa verestä, kun oli kp 38 tms., joten en tiedä, kuinka aikaisin kotitestit mulla toimii. Plussaonnea kaikille toiveikkaille!
Heippa!
Vieläkö mahtuu mukaan? :) Myös täällä syysvauva kovasti toiveissa. Itse olen 21v, mieheni 23v. Lapsia ei vielä ole, tämä olisi esikoinen. Vauvelia on yritetty vasta kolmessa kierrossa, ei ole tärpännyt. Nyt on kp 25/28-29 ja kovasti ollut raskausoireita (todellisia tai epätodellisia:). Kuukautiskivut alkoi viikko oviksesta, koviakin vihlaisuja munasarjoissa ja kohdun kohdilla. Väsymys on ollut kuolettava, lämpö koholla koko ajan 0,3-1,0 astetta. Hirmuinen nälkä ja jano jatkuvasti. Rinnat arat ja tulikuumat. Lisäksi jotenkin vaan on mammamainen olo. Eilen aamulla tein testin. Näytti negaa. Myöhemmin katsoin sitä tarkemmin ja bongasin haamuplussan. Onko tuo viiva sitten ilmestynyt ajallaan vai ei, en tiedä. Tänä aamuna testi oli kuitenkin negatiivinen. Hirveää on tämä epätietoisuus, toisaalta taas ihanan kutkuttavaa. :)
Miten teillä muilla on käynyt, esim. sinulla "Ruskavauvaa"?
Paljon plussaonnea kaikille saman epätietoisuuden omistaville!
Heipat taas! HÖPSÄHTÄNYT: täällä tilanne hieman uudenlainen ja kummallinen..eilen (kp 30/26-33)luulin että mensut alko mutta tulikin sitten vain pariin otteseen tuhrua paperiin, ja tänään aamulla rusehtavaa vuotoa..ja sitten ei MITÄÄN!! kipuja ei ole sitten minkäänlaisia, vaikka koko elämän ajan niitä menkkakipuja on ollu vaikka muille jakaa! ainoa paikka mikä on hieman kipeä on rinnoista rauhaset..jotenka ota tästä nyt selvää. Aina menkat olleet hitaat käynnistymään muttei kyllä todellakaan niin, että näin kauan kestää kun kunnon vuotoa alkaa, ja ei tätä esitystä voi edes niukaksi vuodoksi kutsua! :) kaippa se on vain seurattava tilannetta...Kerrothan sinäkin miten tilanne etenee, mielenkiintoista lueskella miten muiden oireilu tuottaa tulosta :)!
Plussatuulia kaikille!
Ja tervetuloa uudet todella ihanaa kun tulee uusia innokkaita kirjoittajia , eipähän palsta seiso :)
ja on niin kutkuttavaa todella seurata kuinka porukalla ns piinäpäivät :) iik kun jänskää :)
Minulla vasta kp 15/28 (13kp tunsin ovulaation, oli oikeen kunnon kivut) :), Lähden Thaimaahan ensi ke.na joten siellä si tiiän olenko vai en , en tee testiä ennekun tuun kotti (20pv) mutta sen jo tietää jos menkat alkaa et onko vai ei :)Toisaalta jos ei oo tärpänny niin ei se niin paha oo kun kottiin tuun niin ovis taas tulollaan ja oonhan siel lämmössä niin muutakin puuhaa on :)
Hommuli: iiik kun jänskää.. piä meijät ajan tasalla :) bd peukut on pystyssä :)
saltsi: onnea yritykseen :)
nannyJo: Nuo ennustajat on ihme eukkoja jos oikee kohille osuu :):) nimim kokemusta on :) hui kun jänskää, tahtoisin niin itekkin ennustajalle taas, mutten tiiä mitään hyvää :/ edellinen ei tee enä jka ties kaiken :(
muumi: meillä suunnlleen samat fiilikset, puuilut pupuiltu ja nyt ootellaan :) n 9-10 pv pitäis alkaa.. nyt on kp tosiaan 15 ja pientä vihlontaa alamahassa?? en tiiä mitä ihmettä on kyl se ovis oli jo ... :/
Höpsähtänyt: voi mahoton :) siellä vasta jännää onkin :) tässähän ihan saa kunnolla jänskätä :)piähän ajantasalla meijät :)
Plussapuhureita ++++++++++++ :D
Itselläni oli juuri viime kierrossa yli viikon kestävät menkkakivut vuotoa odottaessa, huimausta, kipuja ym. Sitten alkoikin menkat 12 päivää myöhässä ja aivan järkyttävin kivuin..
Mut toivotaan et sun oireet johtuis masuasukista!!
Täällä alkaa menkat loppumaan pikku hiljaa kp 6-7/??, kohta pitäis ne terolutit käydä hakemassa apteekista. Mietin muuten että mistä päivästä laskette kierron alkavan, kun mulla alkoi viime tiistaina menkat illalla, mutta sitä ei kuitenkaan edeltänyt mikään tiputteluvuoto, eli laskenko sen tiistain jo ensimmäiseksi päiväksi vai vasta seuraavan ns. kokonaisen päivän?
Uutenavuotena pääseekin sit tositoimiin! :)
Kiitos! Ehditkö testailla viime kierrossa?
Ja kiitokset muillekin kommentoijille. Täällä tilanne ennallaan, kp 34/28. Kivut ei ole tällä hetkellä kovia mutta omituinen tunne mahassa on, se on ollut pari päivää niin turvonnut ja vihlova, että kuljen koko ajan käsi alavatsan tukena. Eilen jo vitsailin, pitäisikö kaivaa esikoisen jäljiltä tukivyö kaapista...
Onnea Lucijalle ja muillekin uuteen yritykseen!
Kivaa kun uusia ropisee mukaan! :) Täällä onkin nyt paljon jännittävässä tilanteessa olevia. Raportoikaa ihmeessä tilanteestanne niin pysytään me muutkin kärryillä missä mennään. Pidetään peukut pystyssä että tärppää! :)
Täällä ei muutosta suuntaan tai toiseen, ei toisaalta vielä pitäisikään... Lähinnä panikoin menkkoja jotka saattavat mahdollisesti ehkä alkaa tulevana viikonloppuna jolloin olemme koko perheen voimin anoppilassa uuden vuoden vietossa. Se on ehkä ainoita paikkoja maailmassa, jossa en tahtoisi herätä aamulla tuhraantuneissa lakanoissa. :/ Täytyy toivoa että menkat ei ala ollenkaan tai jos alkaa niin vasta sitten kun ollaan kotiuduttu... :)
-muumi-
Kiitos joo kaikille ihanaa lukea näinkin aktiivista ketjua! :)
Ruskavauvaa, sulla on näköjään kans hyvin jännät paikat! Onnea kovasti, pidän peukkuja! :)
Itse täällä jännitän, kp 27/28-29. Aamulla tein testin(malttamaton kun olen) mutta negaa näytti.
Mulla on lämpö koko ajan yli 37, normaalisti 36,5. Ilmeisesti se on normaalia että lämpö on koholla ovulaatiosta kuukautisten alkuun, mutta itselläni en aiemmin ole huomannut kierrossa tätä lämpöilyä/väsymystä. ...Ei ole kipeä olo muuten ollenkaan.
Oli muuten aika outo juttu tänään, tai sitten olen vaan vainoharhainen, join punaviiniä puoli lasia, olimme sitten heti perään mieheni kanssa yhdynnässä. Sen jälkeen tuli todella oksettava olo, yökin vessanpytyllä mutten kuitenkaan oksentanut. En tiedä, voiko elimistö pistää vastaan näin varhaisessa vaiheessa JOS nyt on raskaana??
On niin pitkä tämä odottavan aika...
Eli oikein kovasti voimia ja jaksamista niille jotka ovat pidempään jo yrittäneet!
Hommuli, ehdin testata saman päivän aamuna kun illalla alkoi menkat ja selkeää negaa tietysti näytti.
Vitsit, täällä onkin monta, jotka jännäilee plussan ja menkkojen alkamisen välimaastossa!! Kertokaa kuulumisianne!
Mulla kp 13/?, pari päivää jo tuntunut ajoittain vihlomista oikealla alavatsalla, voisko olla ovis.. toisaalta mun pco:kin voi oireilla vaan.. En nyt ekaan yrityskertaan ajatellut ovista tikuttaa kun kierto niin sekasin vielä, ehkä sit keväämmällä jos ei plussaonnea näy.
Eilen lueskeltiin miehen kanssa teoriaa ovulaatiosta ja hedelmöittymisestä :D Nyt tuntuu et mieskin on ihan täysillä mukana tässä vauvaprojektissa!!
Ylihuomenna terolutit kuvioihin. Onneks mulla on tässä paljon vapaapäiviä, ehditään peittojakin heiluttelemaan mahdollisimman usein :D Loppukuukausi onkin sit jännäilyä :)
Moikka! Mulla tulikin nyt sitten todella ikävä yllätys. Menkat alkoi tänään kaksi päivää myöhässä. Vuosiin ei ole niin käynyt. Todella kivuliaat on vielä kaiken lisäksi. Taitaa johtua viime keväänä lopetetuista pillereistä.
Vihlonta vaan jatkuu mikä on ihan uutta mulle. Tänään vihlonta ollut tosi kovaa ja painottuu vasemman munasarjan kohdalle. Voiskohan kyseessä olla kysta tms??
Ajateltiin myös miehen kanssa että nyt perehdytään kunnolla ovulaatioon, tilasin tikkujakin sitä varten. :) Että eikun peitot heilumaan kunhan näistä kuukautisista ensin pääsee. :) Olin jo niin varma raskaudesta kun uudet oireet mutta ei sittenkään. Parempi onni ensi kerralla.
Hirveän kovasti plussaonnea kaikille!!! :):)
Tervetuloa uudet mukaan! (: Mukavaa kun liittyy lisää ihmisiä.
Höpsähtänyt: Höh ikävää :/ Pillereiden lopettamisen jälkeen menkat voi olla kyllä pitkään epäsäännölliset ja kivut vaihdella. Ainakin niin on mullakin vieläkin vaikka pillereiden lopettamisesta on kohta melkeen vuos :o
Minäki tilasin ovulaatio tikkuja. Ne on kyllä ihan käteviä!! (:
Mutta täällä odotellaan ovulaatiota :) Toivotaan että nyt tärppäisi ja olisi tarrasukkia matkassa ;D
Hyvää uutta vuotta kaikille, toivottavasti 2012 tuo paljon plussia mukanaan! :)
Itselläni on vielä 2 pilleriä ja sitten pääsee vihdoin tosi toimiin. ;) Monella palstalla on puhuttu greippimehusta ja vehnänalkioöljystä ja päätinpä niitä testailla vaikka ei niillä vielä ehkä mitään tehoa olisikaan. Yllättävää kyllä, että pillereistä huolimatta huomasin ihan selvästi oviksen, ennen en sitä ole noin selvästi huomannut. Vaihdoin kalaöljykapselit vehnikseen ja ainakin kynnet ovat parantuneet, joten saatanpa tuota öljyä jatkossakin käyttää näin talviaikaan.
No.. Tein r-testin 21. päivä aamulla ja negaa näytti. Illalla alkoikin sitten kauan odotetut menkat, kaikkine kipuineen.. Nyt alkaa jo hieman helpottaa olo ja uusi innostus herännyt tähän kiertoon, nyt kun oikeastaan ekaa kertaa päästään kunnolla yrittämään! :)
Hyvää joulua kaikille!