Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

odottajan levottomat yöt ;o)

08.11.2005 |

Onko täällä kohtalotovereita? Nimittäin mun yöunet on menneet tosi levottomiksi. Herään yöllä vessaan, ja sitten jään pyörimään sänkyyn hereille, ja saatan valvoa helposti tunninkin verran keskellä yötä...jalat on levottomat ja turvonneet, käsi puutuu, tulee jano jne...tosi rasittavaa. Ja nyt kun vielä saisi nukkua, kun esikko nukkuu yönsä hyvin ja vauva ei vielä valvota.

Vai voiko kertakaikkiaan olla niin, että mulla on unentarve vähentynyt? Alkuraskaudessa tuntui, ettei mikään unimäärä riitä ja nukuin koko yön kuin tukki ja päikkärit päälle...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänäkin aamuna ollut hereillä klo 4:15 lähtien, kun ei vaan nukuta.. Vessahätään heräsin, ja uni ei sen jälkeen tullut, vaikka kuinka sängyssä pyörin!

Nyt alkaa onneksi kello lähestyä seitsemää, ja " voi lähteä" töihin! Tosin huomisen jälkeen sekin asia on menneen talven lumia, sillä torstaina alkaa ä-loma!! Mitähän ihmettä sitten teen nämä aamutunnit.. Onneksi on sentäs tää netti olemassa.

Mutta ei tämä onneksi ole kuin hetki elämästä, sit kun vaavi huutaa yöt läpeensä, niin muistelee varmaan kaiholla näitä aikoja! =)

Nyt siis viikkoja kasassa 34+3, ja tätä unettomuutta on jatkunut varmaan noin kk:n verran.

Vierailija
2/6 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herään myös 4 - 5 välillä aamulla. Menen kuitenkin nukkumaan n 9 - 9.30 välillä illalla, joten ihan riittävästi nukun. Nousen ihan virkeänä, jumppaan puoli t ja ajan kuntopyörällä 1 t 40 min tai 2 t, 5-6 krt viikossa, su en tee tätä. Yritän pitää sen vapaa päivänä liikunnasta, joskus en onnistu. Olenkin jäänyt koukkuun tähän.

Samalla, kuten nytkin, kello on 6.30 aamulla, poljen tässä kuntopyörää.

Tässä vinkki muillekin odottajille varsinkin.

Joskus herään 3 yöllä, alan liikkumaan tämän satsin, käyn suihkussa niin uni taas maistuu vähän aikaa. Olen yleensäkin aamu ihminen.

Huvi ja hyöty samalla kertaa, muuten en jouda tietokoneella olemaankaan.

Tämä on mun henkireikä, kun hoidan lapsia kotona.

Päivällä yleensä lepuutan jalkoja, joskus nukahdan n puoli tuntia, jos hiljaista.

Rv nyt 30, aion jatkaa tätä liikkumista synnytykseen asti, kuten edellisen lapsenkin odotusaikana.

Mukavaa joulun odotusta yökukkujille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yleensä iltauninen,mutta nyt tuntuu,että voisi valvoa vaikka kuinka myöhään.Levottomat jalat on alkanut vaivata raskauden aikana,ennen sitä ei ole ollut.Nukuttua tulee max. 2tunnin pätkissä ja aina kun herää,on ihan virkeä olo.ja heti kaikki vauvajutut pyörii mielessä.Yöunet jää korkeintaan kuuteen pätkittäiseen tuntiin,mutta saatan joskus päivällä ottaa nokoset.Ihmettelen todella kans tätä unentarpeen vähyyttä,vielä näin syksyaikana,kun yleensä pimeän tultua olen tarvinnut unta huomattavasti enemmän.

Jossain vaiheessa täytyy kyllä tulla ihan mahoton väsymys.Yli kuukauteen ei ole uni oikein maistunut..Näköjään tätä on monilla muillakin :)

--liinuksi rv 35+2---

Vierailija
4/6 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiraskaudessa oli enemmän sellaista aikaisin nousemista,heräsi joskus 4-5 välillä eikä nukuttanut.Nyt loppusuoralla nukahtaa illalla ja herää puolen yön jälkeen ja uni ei enää tule! Viime yönä nukuin n.2h.

Olo on ihan Zombie! Ja sitten jatkuvaa vessassa ramppaamistahan yöt on...

Vierailija
5/6 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä täälläkään kokoyötä enään putkeen nukuta tai en oo kyl moneen viikkoon enää nukkunut! Yöllä herään monta kertaa vessaan (ainakin 3-5krt) ja sit herään joka kerta kun lonkat puutuu ja täytyy kääntää kylkee, pitäis olla joku laite mikä nostais mut ylös ja sais kyljen käännetty;) Kauheet liitoskivut vaivaa juurikin öisin ja nyt on nuo lonkat alkanut vaivaamaan, joksus menee se 1-2h ja saan sen nukuttua, mut joskus pitää kääntää kylkee 15min välein kun lonkkiin sattuu:( Viime yönä heräsin klo 4, eikä uni tullut millään, ylös noustiin tytön kanssa klo 7. Illalla meen nukkuun klo 23-24, joten yön aikana tulee kyl muutama tunti aina nukuttua ihan sikeesti ja se tuntuu riittävän. Päikkärit kyl nukun tytön kans joka päivä ja sen 2h nukun kuin tukki;) Mä oon aina ollu päikkäreitten nukkuja ja esikon vauva-aikanakin nukuin aina parin tunnin päikkärit niin hyvin jaksoi yö heräilyt:)

Nytkin toivottavasti vauvojen synnyttyä saisin nukkua vauvojen/vauvan/tytön kans päikkärit (äitini on meillä hoito apuna, joten ehkä onnistuukin) niin jaksais paljon paremmin;)

Rölli-peikko ja tylpykät 32+3

Vierailija
6/6 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös vakioheräämisaika on neljän kieppeillä. Silloin pitää yleensä käydä vessassa. Mulle yks vessakäynti yössä riittää, koska en pysty illalla syömään mitään ja voin juoda vettäkin vain tilkan. Närästää niin kauheasti. Parhaiten saan uudestaan unen päästä kiinni, kun luen jonkin aikaa herättyäni. Jos jään vain pyörimään, niin siinä saan pyöriä herätyskelloon asti.

Raskausviikkoja tasan 38 ja tätä heräilyä on jatkunut pari kuukautta ainakin. Totuttaa vissiin vaan siihen, että vauvaakin pitää hoitaa yöllä :)