10v tyttäremme vinkuu jatkuvasti kosketusnäyttöpuhelinta
Tyttärellämme on ihan tavallinen ja toimiva puhelin, jolla voi kuunnella musaa, ottaa valokuvia ymm...nyt on koko syksyn ajan ollut kamalaa tappelua saada kosketusnäyttöpuhelin. En aio hänelle sitä hankkia, koska ei sitä tarvi, kun vielä vanhakin on toimiva ja hyvä. Se on periaate: sellaisessa puhelimessa ei ole mitään sellaista, miksi juuri 10v sellaisen tarvitsisi. Hän kiukuttelee, kun kaikilla hänen kavereillaan on sellainen ja hänkin haluaa näprätä jotain. Kaverit ihmettelevät, eikö meillä ole varaa ostaa "koskaria". Ja kaikein hulluin juttu oli se, että luokkalaisensa poika oli juuri saanut Nokia N9 puhelimen vanhemmiltaan! Hei haloo! Ei 10v tarvitse mitään älypuhelinta!!!!
Kommentit (90)
Ite sain 9v. Tais olla samsung joku s malli.
mut suosittelen 10v lle omalta kokemukselta ehdottomasti LG E-400 puhelinta, akku kestää tosi pitkään, onntippunut miljoona kertaa eikä haljennut tai naarmuja, halpa 100€
nyt iphone5s gold -.-
Tänä päivänä joku Nokia n9 on samassa asemassa kuin näppäinkännykkä vuonna 2011. Surullista mutta totta.
Voi pientä. Ala-asteen opena tiedän, että saa asiasta kuulla päivittäin, jää ulkopuoliseksi monessa jutussa. Ehkä haluat opettaa, että maailma on julma? Itse en kiusaisi lastani noin:(
Tee työkalenteri, jossa on vapaaehtoisia kotitöitä ja niistä saatava summa säästöpossuun. (Esim. ikkunoiden pesu 5€, mattojen tamppaus 5€, koko talon imurointi 7€ jne.) ja sit jotain ekstaa (esim. jos tekee 10€ edestä töitä niin saa 2€ lisää). Sit kirjoitat aina lapulle, että paljonko rahaa on koossa ja sit ostat vaikka Samsung Galaxy Trend-puhelimen kun on se joku 50€ millä sen saa. Toimii meillä :)
Äläkä osta nettiaikaa tai lukitse CleanMasterilla nettisovellukset. Käyttäkää niitä sitten yhdessä :)
Eihän johonkin palikkapuhelimeen saa edes whatsappia. Käy sääliksi lapsia, jotka eivät saa elää omassa ajassaan. Minä olen parikymppinen ja on aina saanut onneksi tutustua erilaisiin laitteisiin ja oppinut käyttämään. Työkin tulee olemaan sen parissa, kunhan valmistuu.
Vierailija kirjoitti:
Tänä päivänä joku Nokia n9 on samassa asemassa kuin näppäinkännykkä vuonna 2011. Surullista mutta totta.
Itsellä sellainen päivittäisessä käytössä. Appseja aika huonosti enää mutta pelittää kuitenkin netissä joten kuten vielä.
Vierailija kirjoitti:
Voi pientä. Ala-asteen opena tiedän, että saa asiasta kuulla päivittäin, jää ulkopuoliseksi monessa jutussa. Ehkä haluat opettaa, että maailma on julma? Itse en kiusaisi lastani noin:(
Opetatko juuri tuolla Rastilassa ?
Itse ajattelen niin että juuri 10 v. tarvitsee ja osaa käyttää. Me vanhukset ei tarvittaisi eikä osata suurinta osaa toiminnoista käyttää
10-vuotias peruskiltti tyttö vinkuu kosketusnäytön perään joka päivä. Ei kuulemma enää kehtaa näyttää kavereilleen surkeaa kännyään.
Minusta tässä on just sopiva kasvatuksen paikka. Luonteva tilanne jutella kulutushysteriasta ja erilaisista arvoista.
Muistan itse tuossa iässä haaveilleeni elektroniikkapeliä. Odotin vissiin vuoden ennen kuin sain sen. Ei jäänyt huonoja fiiliksiä asiasta.
Nyt olen sopinut tyttären kanssa, että se fucking kosketusnäyttö ansaitaan hyvällä koulumenestyksellä, kotitöillä ja asiallisella käytöksellä. Jos tää kouluvuosi sujuu mukavasti koulussa ja kotona, tyttö saa sen kosketusnäytön ensi kesänä.
Tästä se lähtee. Tulevat vuodet ovat varmaan tätä kinuamista koko ajan. Vähän jo jännitän murrosikää ja sitä kädenvääntöä silloin. Koetan pysyä rentona mutta tiukkana mamina silloinkin. Mut saa nähdä.