Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri ei ostanut kaupittelemaani pesuainetta

Vierailija
01.11.2011 |

koska on niin pienet tilat, ettei semmoinen 8kg pönikkä mahdu minnekään. Myyn niitä siis lapseni luokan hyväksi.

Olin vähän ällikällä lyöty, että aikuinen lähes 50v koko ikänsä töissä ollut, asuu niin ahtaasti =)

Siis työkaverin ostamattomuus ei ole jutun pointti, vaan se että olenko vieraantunut todellisuudsta?

Meille kyllä mahtuu khh kaappeihin vaikka 20 pönikkää..

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tässä 800 000€:n keskusta kerrostaloasunnossa ole kodinhoitohuonetta.

Lisäksi vihaan kaikkia tollaisia myyntejä. Onko toi 8kg laatikko "tiivistettä" vai sitä vanhan ajan jauhetta? Eli montako pesua tosta 8kg;sta tulee? Lisäksi mua ihan perjaatteessa ihnottaa maksaa ylihintaa mistä vaan ja miksi pitäisi ostaa kannatuksen vuoksi?

Vierailija
22/47 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pilaa pesukoneen, zeoliitti. En ole vuosiin käyttänyt muita kuin nesteäisiä pesuaineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kukin tehköön kuten itselle parhaiten sopii. ap.

Mutta sulle se ei kelpaa, jos se parhaiten sopiminen ei ole sun pesuaineiden ostaminen.

Eli ei meillekään tuollaista pönikkää sopisi, vaikka talossa on lähes 300 neliötä ja kodinhoitohuoneessa 20 - 30, en mä muista. Vaan kun olen omon vaihtanut aikaa sitten zeoliitittomaan, niin en halua sitä omoa nyt ostaa. Ja bio luvilista en tiedä. Ja tuoksutonta on oltava. Ja minä olen merkkini löytänyt eikä ole mitään intoa kokeilla nyt uutta merkkiä.

Joten älä loukkaannu noin kovin, että meillä kaikilla on oma tyyli elää. Minä olen kyllä ostanut kaupittelijoilta kannatuksen vuoksi arpoja, joulukalentereita, sukkia, vessapaperia (mikä kyllä oli kovaa ja kesti liian kauan se säkki) ja ties mitä. Mutta pesuainepönikkä ei meille "mahtuisi".

Vierailija
24/47 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pilaa pesukoneen, zeoliitti. En ole vuosiin käyttänyt muita kuin nesteäisiä pesuaineita.

Vierailija
25/47 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nestemäinen on niin paljon näppärämpi juttu,

Vierailija
26/47 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt sielä on 10 säkkiä vessapaperia, ostin työkaverin lapselta, luultavasti se jää lapsille perinnöksi tai jos mulle iskee ripulivatsa loppuiäksi. Yksin kun asustelen tällä hetkellä ja aika paljon matkustelen niin työn kuin vapaajankin merkeissä.

Vierailija
27/47 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

visuaalisuus, mielihyvän tuntemukset tms.

Jos kodinhoitohuoneessani olisi joku kahdeksan kilon pesuainepönikkä, tuntisin olevani kuin jossain laitoksessa. Haluan ostaa pesuaineeni pienissä sievissä purnukoissa, en missään hehtaarilaareissa...

Vierailija
28/47 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt sielä on 10 säkkiä vessapaperia, ostin työkaverin lapselta, luultavasti se jää lapsille perinnöksi tai jos mulle iskee ripulivatsa loppuiäksi. Yksin kun asustelen tällä hetkellä ja aika paljon matkustelen niin työn kuin vapaajankin merkeissä.

Vierailija
29/47 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kohta joku vastaa, että pitäis olla pesupähkinöitä =)

Paljonko muuten teidän käyttämänne pesuaineet maksavat per annos?

Esim nämä bioluvilit ja omot maksaa 16cnt, onko sikakallista?

ap.

Vierailija
30/47 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset kiertää itse myymässä niitä tuotteita naapureille. Jos aikuiset haluaa lapsiaan auttaa, niin ne voi kuskata lapsia jonnekin kauemmas myymään, jos naapurustossa on joka talossa samalla luokalla lapsi.

Mutta musta on noloa ja pelin hengen vastaista, että lapsi ei vaivaudu itse hoitamaan hommansa vaan vanhemmat myy lapsen listaa töissään. Tekeekö näiden lasten vanhemmat läksytkin lapsen puolesta. Eikä palleron tietenkään tarvi jaksaa pyöräillä tai kävellä kouluun, vaan vanhemmat kuskaa. Miksi tukisin tuollaista selkärangattomuutta, hyysäämistä, poispilaamista.

Vierailija
31/47 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit ap voinut tarjoutua säilyttämään pesuainepurkkia kotonasi ja toimittamaan sitä pikkuerissä nättiin purkkiin pakattuna tarvittavin väliajoin...

Vierailija
32/47 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

visuaalisuus, mielihyvän tuntemukset tms.

Jos kodinhoitohuoneessani olisi joku kahdeksan kilon pesuainepönikkä, tuntisin olevani kuin jossain laitoksessa. Haluan ostaa pesuaineeni pienissä sievissä purnukoissa, en missään hehtaarilaareissa...

siksi säilytän pesuaineet kaapissa.

Vierailija
33/47 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kohta joku vastaa, että pitäis olla pesupähkinöitä =) Paljonko muuten teidän käyttämänne pesuaineet maksavat per annos? Esim nämä bioluvilit ja omot maksaa 16cnt, onko sikakallista? ap.

jollakin voi olla periaatteena se, etteivät osta mitään tyrkkymyyjiltä. Haluavat itse ostaa tuotteensa kaupasta.

Vierailija
34/47 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kohta joku vastaa, että pitäis olla pesupähkinöitä =)

Paljonko muuten teidän käyttämänne pesuaineet maksavat per annos?

Esim nämä bioluvilit ja omot maksaa 16cnt, onko sikakallista?

ap.

mä ostan bioluvil professionalia siinä 8kg:n pönikässä (siinä ei ole zeoliittiä) 28€ pönikkä.

Vierailija
35/47 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koita nyt tajuta, että hinta ei ole ainoa ostokriteeri.

jollakin voi olla periaatteena se, etteivät osta mitään tyrkkymyyjiltä. Haluavat itse ostaa tuotteensa kaupasta.

ap.

Vierailija
36/47 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyinkin juuri siksi että joku ylempänä väitti hintaa suolaiseksi

ap.

36

Vierailija
37/47 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, mä väitin

Kysyinkin juuri siksi että joku ylempänä väitti hintaa suolaiseksi

ap.

36

*korjaa*

Vierailija
38/47 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai juuri kellään ole kaupungeissa kodinhoitohuoneita eikä tiloja säilytellä monen kilon päniköitä. Lisäksi kaikki haluavat valita pesuaineensa itse ja useimmat käyttävät vain tiettyjä merkkejä. Esimerkiksi itse käytän vain hajusteettomia pesuaineita, jotka ostan pienimmissä mahdollisissa pakkauksissa tilansäästön ja säilytyspaikan takia. Hinta ei minulle ole valintaperuste. Säilytän kaikki pesuaineet pesutornin päällä olevassa yläkaapissa. Ei olisi erityisen käytännöllistä nostella painavia päniköitä sinne ja takaisin.

Vierailija
39/47 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on omakotitalo ja kodinhoitohuone ja siellä kyllä riittää kaappeja. Mutta en osta mitään jättipakkauksia. En varmana, koska inhoan isoja pakkauksia. En osta edes kaupasta säästöpakkausta, vaan sen pienimmän. Sekin on tiivistettä ja kestää meidän 2+2 taloudessa kuukausia.

Myös wc-paperit kannetaan kotiin normipakkauksissa eikä missään paaleissa. Kauppias saa hoitaa varastoinnin. Minä haen silloin kun tarvitsen.

Vierailija
40/47 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et jaksaisi kantaa, hmm hämmästyin taas

Minä ostan itselleni 2 värillisille ja 2 valkoisille pyykeille tarkoitettua pänikkää + 4 x 4l huuhteluainetta. Eikä varmaankaan edes riitä vuodeksi. Minusta tämän on PALJON helpompaa kuin kantaa pikkupurkkeja kaupasta vähän väliä tai joulut olemaan pesemättä pyykkiä, kun se pikkupurkki onkin taas loppu ja on viikonloppu.

Mutta kukin tehköön kuten itselle parhaiten sopii.

ap.

Mitä hämmästelemistä siinä on? 8kg:n purkin roudaaminen on kyllä aika raskasta. Meillä käytetään nestemäistä Erisania, johon totuttiin lapsen vaippa-aikana. Aika harvoin sitä täytyi ostella edes silloin, kun kone pyöri joka päivä, ja helpompihan sellainen yksi pieni pullo on kantaa vaikka lastenrattaiden alaosassa kuin joku helvetillinen sammio.

Ja meillä on kyllä kaupat auki viikonloppuisinkin, keskustassa on jopa niitä 24h kauppoja, joten ei ole pelkoa, että pyykki jäisi pesuaineen puuttumisen vuoksi pesemättä.