Aaaaaaarhg! Ärsyttää suunnattomasti keski-ikäiset naiset joilla ei ole käytöstapoja!!!!!
Olen asiakaspalvelutyössä, ja melkein päivittäin tulee vastaan asiakas joka saa verenpaineen nousemaan: keski-ikäinen nainen, joka ei voi tervehtiä, ei sano kiitos, ja on muutenkin koko ajan naama norsunv:lla.
Todella harvoin tulee vastaan keski-ikäisiä miehiä tai nuoria ihmisiä jotka käyttäytyvät noin. Onko se vaan vaihdevuosista kiinni vain mistä?
Yksikin tuollainen asiakas pilaa helposti koko päivän fiilikset.
Kommentit (69)
Täytyy valitettavasti yhtyä tähän, että suoranaista ilkeyttä on tullut vastaan lähinnä tosiaan näiltä viisikymppisiltä. En toki pappojen kanssa ole työelämässä juuri toiminut ja varmaan heistäkin löytyy pahanilkisiä. En ole edes asiakaspalvelussa, mutta minua on kyykytetty ja jopa kiusattu näiden pahaa oloaan purkavien naisten taholta. Ja yleisesti ottaen itseäni luonnehditaan sellaiseksi jonka kanssa on helppo tulla toimeen. On jopa esimiehelle toimitettu listaa mitä kaikkea vikaa tekemisistäni löytyykään, itku on tullut useamman kerran.
Erään kerran jopa ammattiauttaja ihmetteli minulle, että mikähän tässä on kun hän kuulee jatkuvasti juuri keski-ikäisistä naisista, jotka käyttäytyvät huonosti työpaikoilla. Ja on siis helppo uskoa, että myös asiakaspalvelussa näillä henkilöillä on suoranainen tilaisuus "purkaa" vähän itseään.
Hassu juttu, joka tähän väliin sopii:
Oli kesällä haukilahden kesäkioskilla jonottamassa kahvikupillista, kun tämän ryhmän edustaja änkesi eteeni (itse olen muuten reilusti yli 30). Sanoin ystävällisesti, että "anteeksi olin tässä edellä". Nainen mittaili minua varpaista päähän vähän aikaa ja totesi sitten "No, ota nopeesti sitten!"
raukkamaista aukoa päätään asiakaspalvelijalle, joka ei työnsä vuoksi antaa takaisin.
Mulla esivaihdevuodet ja vaikuttaa mielialaan. Olen silti mukava ja leppoinen. Monet naiset on vaan kiukkuisia räpätätejä ja kyllä musta kauheimpia on pienten lasten äidit.
Justiinsa tollasia te nuoret ämmät olette. Haukuttu muita ja räpätätte koko ajan. Kannattaa miettiä kuka se hankala on. Niin että turpa kiinni ämmät!
Jotkut ihmiset on ammattivalittajia ja aina on joku vikana. Missähän vaiheessa se elämä menee sellaiseksi että ilo ja positiivisuus katoaa? On hirveän raskasta jos joutuu kuuntelemaan ja kattelemaan tällaisia hapannaamoja säännöllisesti esim työpaikalla. Jotkut myös tykkää lietsoa negatiivisuutta ja juoruavat minkä kerkeävät. Pääasia että huonoa energiaa saadaan kylvettyä. ärsyttää. Onko näillä joku lapuudessa mennyt vikaan, vai eikö ole saanut elämässään toteuttaa itseään, vai onko parisuhde näivettynyt?
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 18:13"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="31.10.2011 klo 23:03"]
Oletteko koskaan nähneet kaupungilla onnellisen näköistä keski-ikäistä miestä? Ilman alkon vaikutusta siis.
[/quote]
En kaupungista tiedä, mutta oma isäni (65 v.) on ainakin varsin onnellinen ja myös onnellisen näköinen lähestulkoon aina. Ja alkosta ei ole kyse, kun ei sitä edes käytä.
Itse olen huomannut vauvanvaunujen kanssa liikkuessani (enkä itsekään ole erityisen nuori, 30 v.), että sellaiset 45-65-vuotiaat naiset ovat kamalan kiukkuisia heti, jos vaunut ovat vähääkään tiellä tai jos vaunujen kanssa menee vaikkapa tavaratalon hissiin (Niin, kummallekohan se hissi sitäpaitsi on tarkoitettu: vaunujen kanssa kulkijalle vai yksinäiselle tädille, joka voisi kävellä rullaportaisiin...?!). Aivan kuin heidän mielestään vauvan kanssa ei pitäisi poistua kotiseinien ulkopuolelle. Samat keski-ikäiset tädit tuhahtelevat halveksivasti nähdessään nuoren äidin imettävän vauvaa (niin ettei mitään intiimiä ruumiinosaa ulkopuolisille edes näy paidan alta) vaikkapa kahvilassa. Samanikäisiltä miehiltä en ole KERTAAKAAN kohdannut ilkeää käytöstä vauvan kanssa liikkuessani. Päinvastoin, miehet avaavat vaunuille oven, hymyilevät vauvalle jne. Ja omasta käytöksestäni ei voi olla kiinni, sillä itse olen aina ystävällinen ja kohtelias vieraille ihmisille. Jopa silloin, kun he eivät sitä tippaakaan ansaitsisi!
[/quote]
No täti, millainen aiot olla itse sitten vaihdevuositulevaisuudessasi? Et varmaankaan ole kolmekymppinen lopun ikääsi?
Jos niitä vituttaa ne huonokäytöksiset teinit, jotka naapuri tunki heille kylään kesken joulun pyhien, kun perhe olisi kerrankin saanut viettää rauhassa aikaa oman väen kesken.
Joskus myös kassan takana istuu keski-ikäinen norsunvittu joka ei puhu ei pukahda. Yleensä eestiläinen. Neuvostoliittolaisen palvelualttiuden aikoinaan selkäytimeen asti omaksunut.
Itse olen keski-ikäinen. Jostain syystä niistä nuorena nirppanokkia olleista, kovaan ääneen kaikkia itseään yli 10 vuotta arvostelleista on tullut niitä kärttyisiä naikkosia. Varmaan katkeruutta siitä, että vanhenee? Sama se on taas edessä näillä, jotka eniten arvostelevat. Mutta parikymppisenä se 50-v elämä on niin kaukana, ettei tajua kuinka nopeasti se tulee. Aikuisena kun ajan kulu tuntuu nopeutuvan pikavauhtia. Itse olen tullut hyvin nuorten kanssa toimeen, kun en yritä esittää mitään äitiä tai tietävämpää, mutta toisaalta en yritä olla kaverikaan.
Kaikkia tervehditään, mutta olen huomannut lähikaupassani, että yksi tietty kassa ei koskaan vastaa meidän tätien tervehdykseen, mutta anna olla jos tulee joku nuori poika jonossa edessä tai takana...mutta tämä on yksittäistapaus.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 18:13"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="31.10.2011 klo 23:03"]
Oletteko koskaan nähneet kaupungilla onnellisen näköistä keski-ikäistä miestä? Ilman alkon vaikutusta siis.
[/quote]
En kaupungista tiedä, mutta oma isäni (65 v.) on ainakin varsin onnellinen ja myös onnellisen näköinen lähestulkoon aina. Ja alkosta ei ole kyse, kun ei sitä edes käytä.
Itse olen huomannut vauvanvaunujen kanssa liikkuessani (enkä itsekään ole erityisen nuori, 30 v.), että sellaiset 45-65-vuotiaat naiset ovat kamalan kiukkuisia heti, jos vaunut ovat vähääkään tiellä tai jos vaunujen kanssa menee vaikkapa tavaratalon hissiin (Niin, kummallekohan se hissi sitäpaitsi on tarkoitettu: vaunujen kanssa kulkijalle vai yksinäiselle tädille, joka voisi kävellä rullaportaisiin...?!). Aivan kuin heidän mielestään vauvan kanssa ei pitäisi poistua kotiseinien ulkopuolelle. Samat keski-ikäiset tädit tuhahtelevat halveksivasti nähdessään nuoren äidin imettävän vauvaa (niin ettei mitään intiimiä ruumiinosaa ulkopuolisille edes näy paidan alta) vaikkapa kahvilassa. Samanikäisiltä miehiltä en ole KERTAAKAAN kohdannut ilkeää käytöstä vauvan kanssa liikkuessani. Päinvastoin, miehet avaavat vaunuille oven, hymyilevät vauvalle jne. Ja omasta käytöksestäni ei voi olla kiinni, sillä itse olen aina ystävällinen ja kohtelias vieraille ihmisille. Jopa silloin, kun he eivät sitä tippaakaan ansaitsisi!
[/quote]
No täti, millainen aiot olla itse sitten vaihdevuositulevaisuudessasi? Et varmaankaan ole kolmekymppinen lopun ikääsi?
[/quote]
Aion olla ystävällinen ja kohtelias, kuten nytkin. :) Ei oma paha olo, oli se sitten hormoniperäistä tai jotain muuta, oikeuta olemaan kiukkuinen vieraille kanssaihmisille!
[/quote]
Niin se on helppo sanoa nyt:) Mitäs sitten kun kohdellaan huonosti, kuin ilmaa vain sen takia olet tehnyt rikoksen eli olet vanhentunut keski-ikäiseksi naiseksi? Onko yhtä helppo hymyillä vai ehkä pikkuisen vituttaisi?
Mua kammottaa vanheneminen kun nimenomaan naiset itse on ihan törkeitä asenteeltaan vanhempia naisia kohtaan ja kuitenkin vanhenevat koko ajan itsekin. Kyllä se viimeistään 30 -vuotiaana pitää ymmärtää vanhenevansa itsekin ja lopettaa oman sukupuolensa halveeraaminen, ihan oikeasti naiset.
Suomi, sammakkonaamaisten naisten maa.
täsmälleen sama huomattu. Yllättäen ne huonotapaisimmat ei löydykään nuorista aikuisista, vaan keski-ikäisistä rouvista.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2011 klo 22:10"]
ja varmasti yhtä paljon! Se, ettet sitä niin huomaa, kertoo susta itsestäsi.. ja toki myös se vaikuttaa, että jotkut vaan ovat paljon arvostelevampia ja kärkkäämpiä nimenomaan omaa sukupuoltaan kohtaan. Kateus varmaan pahin tekijä.
[/quote]
Meinaatko siis että tämä nuori (tai nuorehko) asiakaspalvelija olisi kateellinen tälle keski-ikäiselle....ja vielä jos voisit tarkentaa, että kateellinen mistä?
Väkisin tulee mieleen että et kai ole itse semmoinen keski-ikäinen nainen kenties.......
Juuri samoja akkoja käy baarissa jossa mieheni on töissä. Haastetaan jo ovella riitaa, tullaan kännissä pokaamaan meistäni ja muita baarityöntekijöitä ja jopa nuollaan sormia tai puristetaan perseestä. Jotain käytöstapoja ladyt!
En ole asiakaspalvelutyössä, mutta olen huomannut, että huonosti käyttäytyvät yleensä juuri keski-ikäiset naiset (eivät onneksi tietenkään läheskään kaikki). Hiljattain olin esimerkiksi ruokakaupassa ja valitsin appelsiineja. Katson aina tarkkaan, millaisia hedelmiä ostan, ja laitan pois sellaiset, joissa on kolhuja tai jotka tuntuvat nahistuneille tms. Viereeni sitten ilmestyi keski-ikäinen tantta, joka alkoi vihaisesti sättiä minua appelsiinien "puristelusta". On kuulemma kauheaa, kun ihmiset puristelevat hedelmiä niin, että ne menevät ihan pilalle.
Totesin naiselle, etten kyllä ole puristellut yhtäkään appelsiinia vaan päinvastoin käsitellyt niitä hyvin hellästi, kun kerran minullekin on tärkeää, että hedelmät ovat moitteettomassa kunnossa. Nainen kuitenkin vain jatkoi sättimistäni, jolloin minullakin alkoi verenpaine nousta. Meille sitten kehkeytyi siinä ihan kunnon sanaharkka, josta jäi ainakin minulle hyvin ikävä olo. Olen kuitenkin tyytyväinen siitä, että puolustin itseäni.
Tuollaisia vastaavanlaisia ihmeellisiä skitsoamisia muistuu mieleeni vuosien varrelta muutamia, ja _aina_ niissä on ollut tekijänä keski-ikäinen nainen. En muista, että kukaan tuntematon mieshenkilö olisi koskaan käynyt aukomaan minulle päätään.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="31.10.2011 klo 22:10"]
ja varmasti yhtä paljon! Se, ettet sitä niin huomaa, kertoo susta itsestäsi.. ja toki myös se vaikuttaa, että jotkut vaan ovat paljon arvostelevampia ja kärkkäämpiä nimenomaan omaa sukupuoltaan kohtaan. Kateus varmaan pahin tekijä.
[/quote]
Meinaatko siis että tämä nuori (tai nuorehko) asiakaspalvelija olisi kateellinen tälle keski-ikäiselle....ja vielä jos voisit tarkentaa, että kateellinen mistä?
Väkisin tulee mieleen että et kai ole itse semmoinen keski-ikäinen nainen kenties.......
[/quote]
Väkisin tulee mieleen ettet vain olisi niin tyhmä ettet ymmärrä itse tulevasi keski-ikäiseksi. Täällä puhutaan keski-ikäisistä ihan kuin he olisivat jotain avaruudesta tulleita olentoja joiden käytöstä voi yhdessä kauhistella kun ei se itseä mitenkään koske.
Vastatkaa nyt leidit!! Tajuatteko itse vanhenevanne kauheaa vauhtia koko ajan?? Että se keski-ikäisyys on teidänkin kohtalo jos elää saatte. Ja se elämänvaihe tulee nopeammin kuin luulettekaan. Oletteko jo alistuneet ajatukseen että olette vittumaisia pirttihirmuja vai kuvitteletteko olevanne ikinuoria ihanuuksia koko ikänne?
Mielenkiintoista naisten ajatusmaailma.
No ihan yhtä hyvin voidaan kysyä miksi lentoyhtiöt ovat kyvyttömiä toimittamaan asiakkaalle tämän etukäteen tilaamansa erikoisruokavalioannoksen?
Itselleni käynyt monta kertaa.
Toki olen ymmärtänyt olla kiukuttelematta henkilökunnalle, vaikka ensimmäisellä kerralla nälkä olikin kova.
Sen jälkeen minulla on ollut eväät aina lennolla mukana.
Ikinä en osta maksullista ruokaa enää koneesta, ei vain onnistu, oli sitten tarjottu tai erikseen maksettu.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 17:17"]
Yleensä saa sellaista kohtelua millainen itse on , mikään ei ole ärsyttävämpi kuin kaiken tietävä 20v joka ei osaa asiaansa.
[/quote]
tämä kiteyttää minusta aika kattavasti ongelman ytimen :P eihän kaikkitietävää parikymppistä nyt voi kassalla tervehtiä tai kiittää, tulee entistäkin koppavammaksi!
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 00:00"]
Suomi, sammakkonaamaisten naisten maa.
[/quote]
tarkoitat varmaan sammakkonaamaisten KESKI-IKÄISTEN naisten maa? :)
Oma tyyppinsä ovat sitten nämä "mieheni on se ja se tosi tärkeä" tyypit, jotka kuvittelevat tiedon ja pätevyyden tarttuvan sukupuoliteitsen..Ovat kylläkin jo eläkeikäisiä, nykyiset keski-ikäiset eivät pääsääntöisesti päde miehensä uroteoilla.