Kokemuksia Samitaloista? Kukaan rakentanut yksitasoista kulmamallia Sami-150?
Siis en ole koskaan kuullutkaan Samitaloista. Asun Länsi-Suomessa ja näyttäisi olevan nurmeslainen firma. Millainen on? Onko kellään Samilta taloa? Miten toimitukset sujuneet, yhteistyö, mahdollinen asennus tai ihan mikä vaan?
Me ihaillaan erityisesti L:n muotoista Samia, 150. http://www.sami-talo.com/Samitalo.html
Mitäs mieltä arvon av-mammat ja muut mukana hengaavat tästä talosta?
Kommentit (8)
Meillä on, ja mua ahdistaa kun lapseet ei pidä huoneitaan siisteinä ja ne sotkut on heti siinä vieraiden silmien edessä...
Niin ja en siis todellakaan siivoa kouluikäisten lasten huoneita kuin joskus suursiivouksessa. Saavat itse kerätä rojunsa paikoilleen jos mielivät viikkorahaa saada.
Rakennettiin viime vuonna Samitalo ja oltiin kyllä erittäin tyytyväisiä palveluun, toimitukseen ja kaikkeen muuhunkin yhteistyöhön. Meillä tuli talopaketti vesikattoon pystytettynä ja pohjana oli oma piirustus. Pystyttäjämiehet oli aikamoisia velikultia, tekivät hommansa ripeästi ja taitavasti. Kaikki sujui hienosti eikä mitään ongelmia ollut.
Teidän pohja vaikutti ihan kivalta, itse hieman vierastan keittiöstä pesutiloihin menoa mutta se on mielipidekysymys. Huoneet kivankokoiset pohjassa.
jostain Sami-talon mallista vai oliko kokonaan teidän suunnittelema pohja ja huonejärjestys yms.
Vielä kysyisin - vastaa jos haluat - mihin päin Suomea rakensitte?
Ap
Meillä oli kokonaan oma piirros, eli ei mistään Samin mallista muutettuna. Siihen oli vähän yhdistelty erilaisista valmiista pohjista saamiamme ideoita jotka sitten vastaava mestarimme taitavasti piirsi omilla ideoillaan yhdeksi kokonaisuudeksi. Valmis pohja ei ole ihan L-mallia, vaan ehkä enemmänkin hieman epätasapainossa oleva T... Kulmia on hirmuisesti ja se varmaan nosti hintaa mutta ainakin on talo meidän näköinen.
Niin ja talo valmistui Kaarinaan. Ja tosiaan en voi kuin kehua Samitaloja. Kilpailutettiin monta eri talovalmistajaa ja hinta oli tuossa kohdillaan ja palvelu pelasi erinomaisesti.
Hienoa kuulla, että homma on teillä sujunut hyvin!
hankaluuksia sen sisäkulman kanssa mutta tässä ihan ok. Ainoa muutos minkä tekisin on oh - mh seinän oikaisu samaan tasoon muun ulkoseinän kanssa. Neliöitä tulisi 5-6 lisää mutta asumismukavuutta runsaasti. Saisi suurennettua vanhempien kylppäriä ja vh.
Saunan pesuhuoneesta poistaisin pytyn ja laittaisin ammeen tilalle. Lastenhuoneille kun on jo oma vessa eteisessä.
t kolmatta omaa taloaan suunnitteleva
Toimiva myös. Lapsille huoneet heti ulko-oven vieressä, niin ei haittaa kun kaverit ramppaa kylässä. Ja vanhempien makuuhuone erikseen, että ei äänet kuulu ja pääsee omaan vessaan lempimisen jälkeen. just näistä olen haaveillu itekkin. Miten teidän tontti? Tuolle talolle ainoa paras vaihtoehto on, että sisääntulo on pohjoisen puolella. Tällöin ilta-aurinko paistaa terassille.