Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kertaa käytät alushousuja ennen kuin heität ne pois?

Vierailija
31.10.2011 |

Ennen käytin noin 7 kertaa (eli 7 pesun jälkeen). Nyt olen alkanut käyttää pikkuhousunsuojia, joten pystyn käyttämään alushousuja jopa 30 päivää.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesemättä? Olen käyttänyt pikkareita 30 päivää, ilman ph-suojia.

Vierailija
2/40 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun alushousut alkaa haista 7 käytön jälkeen, tai 30, mene lääkäriin - sulla on ongelma! Aloita pesemällä alkkarit 60 asteessa.

Mä heitän alkkarit pois, kun ne menee rikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tyylillä päivä käyttöä ja pesuun.

ITse ahdistun ajatuksesta, ettei alkkarit puhdistu kunnolla, kun ne pitää pestä hienopesussa ja matalassa lämpötilassa. En mitenkään pystyisi pitämään puoliksi puhdistuneita "pimpanpaikkoja" housuissani. Siksi ennen heitin housut jo viikon päästä pois. Nyt suojien ansiosta voin käyttää samoja housuja paljon kauemmin.

ap

Vierailija
4/40 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tyylillä päivä käyttöä ja pesuun.

ITse ahdistun ajatuksesta, ettei alkkarit puhdistu kunnolla, kun ne pitää pestä hienopesussa ja matalassa lämpötilassa. En mitenkään pystyisi pitämään puoliksi puhdistuneita "pimpanpaikkoja" housuissani. Siksi ennen heitin housut jo viikon päästä pois. Nyt suojien ansiosta voin käyttää samoja housuja paljon kauemmin.

ap

Ilmeisesti tuohon ei auta, vaikka pesisi 60 asteessa. Onko sulla muita pakkomielteitä? Pesetkö käsiäsi verille tmv?

Vierailija
5/40 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkkarit että voi ne pestä 60 asteessa?

Vierailija
6/40 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain naurettavassa pesussa? Osta puuvillaisia, jotka voi pestä 60 asteessa. Sitäpaitsi yleensä nekin, joissa lukee hienopesu 30 astetta, kestävät kyllä vähintään 40 asteen kunnon pesun.

Vierailija
7/40 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimmat käytössä olevat on varmaan 15 vuotta vanhija ainakin.

Ja pesen päivän käytön jälkeen 40asteen pesussa

Vierailija
8/40 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyynyliinat vaihdan normaalisti joka päivä, muut lakanat viikoittain. Pesen ne aina 95 asteessa. Alushousut on niin lähellä intiimipaikkoja, että pesu 30-40 asteessa ei mielestäni mitenkään riitä puhdistamaan ne kunnolla. Ei kukaan ole koskaan sanonut mitään sellaista, että olisin outo tämän asian kanssa. Tapa alkoi jo kotona murrosiän aikoihin, kun valkovuotoa alkoi tulla.

ap

Vierailija
9/40 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun alushousut alkaa haista 7 käytön jälkeen, tai 30, mene lääkäriin - sulla on ongelma! Aloita pesemällä alkkarit 60 asteessa.

Kyllä mulla ainakin suurimmassa osassa pikkareita on pesulämpötila 40 astetta, jota myös käytän perheen muun (miehen ja lasten vaatteet)pikkupyykin pesemiseen. Ja itse vaihdan pikkarit päivittäin, jolloin edelliset menee pyykkikoriin. Pois heitän silloin, kun menevät rikki, tai alkavat muuten vaikuttaa löpsöiltä. Mies saattais pitää omia alkkareitaan varmaan viikon, ellen patistais sitä vaihtamaan.

Vierailija
10/40 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyynyliinat vaihdan normaalisti joka päivä, muut lakanat viikoittain. Pesen ne aina 95 asteessa. Alushousut on niin lähellä intiimipaikkoja, että pesu 30-40 asteessa ei mielestäni mitenkään riitä puhdistamaan ne kunnolla. ap

Miten peset itseäsi? ei tuo ihan terveeltä kuullosta, sori

Vierailija
11/40 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyynyliinat vaihdan normaalisti joka päivä, muut lakanat viikoittain. Pesen ne aina 95 asteessa. Alushousut on niin lähellä intiimipaikkoja, että pesu 30-40 asteessa ei mielestäni mitenkään riitä puhdistamaan ne kunnolla. Ei kukaan ole koskaan sanonut mitään sellaista, että olisin outo tämän asian kanssa. Tapa alkoi jo kotona murrosiän aikoihin, kun valkovuotoa alkoi tulla.

ap

ei ole vaan kehdannut sanoa.

Kyllä tuo nyt vähän pakkomielteiseltä kuulostaa. Tai oikeastaan provolta.

Vierailija
12/40 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla ainakin suurimmassa osassa pikkareita on pesulämpötila 40 astetta, jota myös käytän perheen muun (miehen ja lasten vaatteet)pikkupyykin pesemiseen. Ja itse vaihdan pikkarit päivittäin, jolloin edelliset menee pyykkikoriin. Pois heitän silloin, kun menevät rikki, tai alkavat muuten vaikuttaa löpsöiltä. Mies saattais pitää omia alkkareitaan varmaan viikon, ellen patistais sitä vaihtamaan.

pesulapussa suositellaan, ja se, missä asteessa vaatteen voi pestä, on 2 eri asiaa. Moni trikoovaate kestää jpa 90 asteen pesun. Mä pesen nykyään melkein kaikki trikoovaatteet tosi usein 60 asteessa.

Vierailija
13/40 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne kestää sen oikein hyvin, vaikkeivät olisi edes puuvillaisia.

Vierailija
14/40 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdan uudet housut joka päivä likaiset pesen 40 asteessa. mielestäni ihan riittävän puhdasta tulee.

kuka muka pitää esim. viikon samoja...ehkä eräretkellä lapissa tms. muttei muuten.

pois heitän kun menee rikki.

Vierailija
15/40 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät mene rikki, niin ovat käyttökelpoisia.

Vierailija
16/40 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niin kauan käytän että hajoavat suunnilleen jalkaan :) Osa on tosi kulahtaneita ja vanhojakin mutta ei vielä pahasti rikki joten käytän niitä vielä. Joskus mietin että jos nyt joutuisin onnettomuuteen niin hävettäisi kyllä kun hoitohenkilökunta näkis mun alkkarit :D

Mutta miten pikkuhousunsuojien käyttö vaikuttaa housujen kulumiseen?

Vierailija
17/40 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa.

Itse käytän niin kauan, että alushousut menevät rikki. Pesen vaihtelevasti 40 tai 60 asteessa.

Vierailija
18/40 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme, ap! Hakeudu hoitoon ennen kuin oireesi pahenevat, käytöksesi ja ajatuksesi eivät ole normaaleja!

Vaatteet pestään ja ne ovat pesun jälkeen puhtaita, kukaan ei pakota käyttämään viileää vettä pesuun.

Alhaisiin pesulämpötilasuosituksiin on yleensä ihan muut syyt kuin se, ettei vaate kestä pesua kuumemmassa. Viileämpää pesulämpötilaa pidetään ekologisempana, joten se vaate on jollakin ihmeen logiikalla ekologisempi, kun siihen lappuun laitetaan 30 tai 40 asteen pesu 60 tilalle. Toinen syy on se, että ihmiset eivät osaa lajitella pyykkiä ja tummat vaatteet voivat joissakin tapauksissa värjätä vaaleampia, jos niitä pestään sekaisin 60 asteessa -valmistajat eivät halua tätä vastuulleen, joten kaikki hienopesuun kylmässä vedessä.

Ap voisi ostaa puuvillaisia valkoisia alusvaatteita, ne voi pestä 95 asteessa ihan huoletta ja vaikka valkaisevalla aineella, kamalaa tuhlausta tuollaiset kertakäyttövaatteet!

Vierailija
19/40 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen eritteet kiehuvat kiinni tekstiiliin liian kuumassa lämpötilassa kuten 60 astetta. Pesen veritarhat käsin kylmällä vedellä ja saippualla ennen koneeseen laittoa. Laitan nestemäistä pesuainetta muihin tahroihin ja pesen 40 asteessa. Yksiinkään pikkuhousuihin ei ole tällä tavalla jäänyt tarhoja. Puhtaana pysyvät, kunnes kuluvat rikki siinä sadan pesun jälkeen.

Vierailija
20/40 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia käytän, joten ehkä 100-200krt. Tosin niitä on määrällisesti aika paljon ehkä 30-40kpl. Että ehkä 100 sitten yleensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän