Sopiiko toisen kodissa tepsuttaa avojaloin?
Minä teen niin, koska inhoan sukkia, mutta tuli mieleen, että onkohan se esim. palstan siivousfanaatikoista vastenmielistä. Syyliä, känsiä, jalkasientä tmv. minulla ei ole.
Kommentit (32)
haluaisin tietää, kun en käytä sukkia minäkään :)
Toisten kodeissa ei kyllä ole hyvien tapojen mukaista kulkea avojaloin.
kesällä, kun tulee sandaalit (tai muut semmoiset kengät jalassa, joiden kanssa ei käytetä sukkia) kylään, pitääkö sujauttaa eteisessä kenkien tilalle sukat, vai peräti semmoiset muoviset kengänsuojat?
En oo kyllä koskaan ymmärtänyt pahastua siitä, että joku tulee meille paljain jaloin.
JOS siellä ei riisuta kenkiä. Jos muut riisuu kengät, on erittäin epäkohteliasta, jopa törkeää kävellä sisälle riisumatta kenkiä. Jos isäntäväkeä häiritsee paljaat jalat, silloin he voivat tarjota sisään pyytämilleen vieraille tossut.
Moniko kantaa tossuja tai sukkia käsilaukussa vain, jotta voi pukea ne, kun riisuu kengät? Paljaat jalat on luonnollinen olotila.
sukkia kylään, sillä vietän kesäni aikalailla sukatonna. Myöskin olen ottanut sukattomia vieraita vastaan meille, mutta joskus on vähän mielenvieressä käynyt, että onkohan tämä sopivaa. Huomasin ajatuksen niitämain, kun lapseni alkoi ryömiä lattialla ja nuolla lattioita. Vähän kuvotti ajatus kymmenistä paljaista varpaista, jotka olivat sandaaleissa ensin kotiimme saapuneet ja sitten lattialla tepsuttaneet.
Silti se on minusta ihan ok, vaikka nykyään olenkin kiinnittänyt enemmän huomiota siihen, että menen kyläpaikkaan sellaisilla kengillä, joihin sukat sopii.
Kengillä joilla juuri käveli kadullla räkäklimppien seassa?
Minua on aina ällöttänyt se kun meille on tultu avojaloin,varsinkin kun ostettin sellainen ryijymatto ja olisi kiva olla välillä lattialla..mutta en vaan voi sen jälkeen kun vieraat kävivät iöman sukkia,hyi hyi kun joilkin saatta olla jotain ihosairauksia tai muuten vaan hikiset jalat..ja sitten tämä yli neiti vielä laittoi jalat meidän sohvalle,hyi hyi piti sen jälkeen pestä se sohva on onneks nahkainen:) en ole mikään siivousfriikki,mutta tollaiset ällöttää..samoin aina kun meillä käy vieraita pesen wc-istuimen enne kun menen itse sinne istumaan..juu sellainen olen.
mutta vieraiden sukka-tilanteeseen en ole koskaan kiinnittänyt huomiota muuten kuin yhden kerran, kun ystäväni meille saapuessaan otti käsilaukustaan sukat ja laittoi jalkoihinsa sisälle tullessaan.:) Kukin tavallaan :)
En tiedä, mutta kyllä mä tänäänkin olin päivän tuttavalla paljain varpain, vaikka on jo marraskuu ja aamulla oli pakkasta :D
tekee niin epäsiistin vaikutelman jos toisella ei ole sukkia jaloissaan. Eli en tykkää. Sukat jalassa meille kiitos.
Pienet lapset voivat kulkea meillä paljain jaloin, mutta aikuiset ei.
kuljenko teillä siis kengät jalassa?
Pienet lapset voivat kulkea meillä paljain jaloin, mutta aikuiset ei.
Meillä vieraat ovat kengät jalassa, en voisi kuvitellakaan jonkun tallustelevan paljan jaloin kotonamme..hyhhyh.
Jos tyyppi kävelee ulkonakin avojaloin, ei sisälle ole kiva tulla likaamaan. Talvella myös aika outo tapa, kesällä hyväksyttävämpää.
Riippuu ihan kauheasti paikasta. Meillä olisi ok, kyllähän täällä koiratkin tassuillaan tepsuttaa.
Minua on aina ällöttänyt se kun meille on tultu avojaloin,varsinkin kun ostettin sellainen ryijymatto ja olisi kiva olla välillä lattialla..mutta en vaan voi sen jälkeen kun vieraat kävivät iöman sukkia,hyi hyi kun joilkin saatta olla jotain ihosairauksia tai muuten vaan hikiset jalat..ja sitten tämä yli neiti vielä laittoi jalat meidän sohvalle,hyi hyi piti sen jälkeen pestä se sohva on onneks nahkainen:) en ole mikään siivousfriikki,mutta tollaiset ällöttää..samoin aina kun meillä käy vieraita pesen wc-istuimen enne kun menen itse sinne istumaan..juu sellainen olen.
Mulla on psoriasis, saanko koskea teillä mihinkään? Istun housuillani esimerkiksi julkisissa liikennevälineissä, pukisitko minut suojapukuun ennen kuin päästät sohvalle?
ettei olisi...