Jehovat käy ainakin kerran viikossa ovella, ja tahti vain kiihtyy.
Eipä siinä mitään, eivät he minun mielenrauhaani pilaa, mutta vähitellen alkaa ärsyttää. En avaa heille enää ovea, mutta tunnen itseni epäkohteliaaksi sen vuoksi. Jos niille sanoisi nätisti, että ei haluta enää vierailijoita, niin lopettavatko ne?
Kommentit (105)
ei sitä kukaan tule ovelle keräämään. Omien näkemysten tyrkyttäminen ihmisten ovilla pyytämättä on mielestäni yksinkertaisesti huonoa käytöstä.
----Äitini on sanonut jehoville, ettei hyväksy uskonnon kauppaamista--- Mitä se sitten on kun verorahat kilahtaa kirkon kassaan??? Ostamistako?
mennä talosta taloon ja saarnata siihen päivään saakka kunnes hän palaa. Jeesus antoi tämän käskyn, ja he noudattavat sitä.
Kyse on uskosta. Menisitkö itse muuten ovelta ovelle olipa sinulla aihe mikä tahansa? veikkaan että et menisi, kannattaa miettiä miksi he sitten menevät.
Harmagedonia odotellessa moni luopuu koulutuksesta ja urasta ja tyytyy hanttihommiin, jtta voisi kiertää enemmän ovilla. Perhe myös maksaa kaikista Vartsikoista. Ja niitä on tilattava yhtä monta kappaletta kuin perheessä on jäseniä. Samoin muita julkaisuja. Sitten maksetaan Valtakunnansalin rakentamiset yms. Kaikkea tätä johdetaan New Yorkista. Kuka rikastuu?
minun veljeni on JT ja hän on koulutukseltaan insinööri. Ei Vartiotorneja nykyjään enää tilata, niitä otetaan niin monta kuin itse tarvitsee. Sulla on ihan väärää tietoa, niin kuin lähes jokaisella muullakin tässä ketjussa. Osa valehtelee ja panettelee, ihan niinkuin tuo helluntailainen tuolla yllä, ei ne keskustelut mene koskaan noin. Ei siis koskaan... Verta he eivät ota vaikka oma henki olisi kyseessä.
asun niin pienellä paikkakunnalla,että jokainen tunnetaan.Todellakin,tuo oli ehdotus,mutta olen itse nähnyt miten jehovapariskunta loikkii pihamaaltamme ja kovaa.SE ON HARHAOPPI,RAAMATUN KANSSA SILLÄ EI OLE MITÄÄN TEKERMISTÄ!
T.HELLARI
Satavarmaa on se, että New Yorkiin valuu PALJON rahaa.
Todistajat eivät puhu omista näkemyksistä vaan Raamatun näkemyksistä ja sitä Raamatullista keskustelua kyllä tarjotaan ihan ystävällisesti:) Usko pois!
Jep se kirkollisvero vedetään tilistä suoraan ettei huomaakaan siis automatigue! Sitä ei edes kysytää ensin!!
Kaupataanko hautajaiset tai muut kirkolliset toiminnot? Yes, kyllä niistä hinta maksetaan + kuukausittainen vero -eikö? Ja eikö tämä sitten ole todellista bisnestä?
Soppii ajatella ja verrata!
Kyllä Suomen pankki olisi jo tiedotuksen antanut jos maasta rahaa ulos menee kuten näistä ulkomaalaisista, jotka lähettää perheilleen rahaa.
Kyllä se rahat käytetään ihan Suomessa ja vähän avitetaan köyhiä maita. New yorkia ei aviteta! Sitä paitsi ne rahat on omia ei valtion tukiaisia!
Kohteliaastikin voi. Mutta jos luulevat, että olet kiinnostunut, käyvät.
anteeksi mutta oletko ihan kunnossa?
Eipä siinä mitään, eivät he minun mielenrauhaani pilaa, mutta vähitellen alkaa ärsyttää. En avaa heille enää ovea, mutta tunnen itseni epäkohteliaaksi sen vuoksi. Jos niille sanoisi nätisti, että ei haluta enää vierailijoita, niin lopettavatko ne?
aluetta ei kierretä noin usein : )
ja jos et oikeesti halua, että käyvät, niin riittää ihan se kun ystävällisesti sen heille suoraan sanot.
tällöin merkitään että sinä et halua heidän käyvän luonasi, siis noin helppoa on :)))
kirurgit sanoivat, että JT tuttavani kuolee jos ei ota verta. Hemoglopiini oli 0,30!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JT sanoi EI verta! Kirurgit leikkasivat silti vaikka olivat varmoja kuolemasta. JT toipui huikean nopeasti isosta leikkauksesta ja hetken päästä täysin työkykyinen.
Olisiko hellari sinun Raamattuun perustuva uskosi laittanut sinut kieltäytymään verestä kun henki kyseessä? Ketä olisit totellut?
siirretty kun ei sitä päivääkään ole ikinä sanottu. Hellarit kyllä naapuripitäjässä joskus 50 vuotta sitten nostivat ison äläkän maailmanlopusta ja odottivat sitä kovasti!
Todistajat seuraa maailman tapahtumia miten nämä Ilmestyskirjan/Danielin ennustukset toteutuu. Monta suurta tapahtumaa on tulossa kuten väärän uskonnon tuhoaminen poliittiselta taholta! Rauhanhuutokin pitäisi vielä tulla vaikka se onkin näennäinen! Siellä ne kaikki on Raamatussa:)
Tärkeä ennustus on tuo Matteus 24:14, jossa sama sanoma saarnataan kautta maailman. Se sanoma ei ole eri uskontojen sekasanoma vaan yhden uskonnon kertoma Raamatun sanoma toivosta!
[quote author="Vierailija" time="31.10.2011 klo 09:10"]
aluetta ei kierretä noin usein : )
ja jos et oikeesti halua, että käyvät, niin riittää ihan se kun ystävällisesti sen heille suoraan sanot.
tällöin merkitään että sinä et halua heidän käyvän luonasi, siis noin helppoa on :)))
Ai aluetta ei kierretä noin usein? Asuin puoli vuotta asunnossani kunnes ensimmäinen "isku" tapahtui. Sanoin kohteliaasti että ei kiinnosta mutta erehdyin sanomaan että tuossa on kyllä mielenkiintoinen lause päällä. Ja avot...sen jälkeen sama nainen rimputtaa ovikelloani ainakin sen 2 kertaa viikossa. En avaa...minun on vaikea kohdata ihmistä ja sanoa että ei :D Olen heikko, I know...
Kerrot kohteliaasti kolmella eri kerralla, ettet halua että he käyvät etkä ole halukas tutkimaan sanaa heidän kanssaa. Kolmesti kiellät, eivätkä he enää tule. t. ex-jehova
Mun isä sanoi niilel että laitakaa sinne niin musta rasti ettei tartte tulla.
Meillä ei ole käynyt Jehovia sen jälkeen kun avasin oven pelkässä kylpytakissa, imetin poikaa samalla (odotin äitiäni)... Ne ei sanonutkaan mitään muuten, antoivat vain käteen sen Vahtitorni-lehtensä ja mutisi että näkevät että minulle on kiireitä.... Ja lähtivät. Tästä on aikaa nyt n puolitoista vuotta, ei ole kyllä ikävä ollutkaan.
Mä sanoin kerran jehovalle ku ovella kävi, et Suomessa vallitsee uskonnonvapaus ja uskonnon ns. kauppaaminen ovelta ovelle on kiellettyä. Uskontoa ei saa tuputtaa kellekään. Ei oo näkyny sen jälkeen.
Jehovat ovat välillä ärsyttäviä, mutta yritän olla loukkaamatta heidän uskontoaan kun käsken poistumaan. Jos joku "ei kiinnosta" -lauseesta huolimatta sinnikkäästi yrittää saarnata, vetoan koviin kiireisiin tms.
Onkohan ketjun aloittaja mahdollisesti hihhuli joka haluaa että aiheesta edes joku
keskustelisi edes jollain tavoin? Lukaisepa mitä henkistä väkivaltaa alaikäisille tehdään mitä heidän pitää sietää ja soita poliisi
Jehovilla on ihan oma raamattunsa. Niiden mielestä jeesus on profeetta eikä jumalan poika.
Minä haluaisin niin paljon kertoa heille jotka oveni taakse tulevat minulle puhumaan uskonnostaan, että olen löytänyt tien jolle haluan heidät kaikki mukaani. Haluan heidät ja heidän perheensä valon piiriin, missä ihmiset elävät tätä elämää, toisiaan ja omaa hyvinvointiaan varten. Minä haluaisin niin kovasti että he tietäisivät pelon poistuvan samasta ovesta uskontojen, taikauskojen ja jumalien kanssa, eikä jäljelle jää muuta kuin tästä maailmasta ja sen asioista ja ihmisistä huolehtiminen. Kukaan ei heitä täällä pelottele synnintunnolla antamaan rahojansa ihmisille jotka eivät edes itse usko keksimiinsä dogmiin, vaan julmasti ja ahneesti käyttävät hyväkseen ihmisiä jotka loppujen lopuksi haluavat vain tehdä ja elää oikein. Haluaisin viedä tätä sanomaa heidän ovilleen, koteihinsa, vaikkei minua mikään iso kirja käske. Minä välitän heistä ja siksi aina avaan oveni Jehovantodistajille ja keskustelen heidän kanssaan, kuuntelen niitä pelkoja ja huolia jotka heille on annettu taakaksi Raamatun ja sitä tulkinneiden kautta. Siksi he tulevat usein myös takaisin, sillä minä kyllä kuuntelen. Hekin ovat kuunnelleet minua.
minun veljeni on JT ja hän on koulutukseltaan insinööri. Ei Vartiotorneja nykyjään enää tilata, niitä otetaan niin monta kuin itse tarvitsee.
Sulla on ihan väärää tietoa, niin kuin lähes jokaisella muullakin tässä ketjussa.
Osa valehtelee ja panettelee, ihan niinkuin tuo helluntailainen tuolla yllä, ei ne keskustelut mene koskaan noin. Ei siis koskaan...
Verta he eivät ota vaikka oma henki olisi kyseessä.