Sopiva paino 40-vuotiaalle 162 senttiselle urheilevalle akalle?
Kommentit (19)
Taidat olla itsetunto-ongelmissa, kun kyselet vilä ihannepainoasi täällä.
Itse olen 38v kuuden lapsen äiti ja 160cm/48kg ja lilluvaa läskiä löytyy reisistä ja lössähtäneestä peffasta :-(
minä olen 48v. 160cm ja 52kg ja pari kiloa voisi painoa tiputtaa...
ja vanhempi kuin sinä. Harrastan kuntosalia tosissani, siis minulla on kunnolla lihasmassa ja aion sitä vielä lisätä.En ole vielä timmissä kunnossa kun massakausi on vielä meneillään, rasvaa on liikaa. Painan 59.9 kiloa. En ole lihava mutta en ole laihakaan.
Joten sanoisin että jos 162 cm painaa alle 52 kiloa niin hän on silloin melko lihakseton. Läskiä voi olla vaikka on yli 170 cm ja painaa alla 50 kiloa kun lihasmassa on olematon siis se laihaläski. Kannattaisi kiinnittää enemmän huomiota kehonkoostumukseen kuin pelkkään vaa'an lukemaan. Sitäpaitsi viskeraalista rasvaa voi olla hoikallakin, kun ravinto ja liikunta eivät ole kohdillaan. Ja sitten vielä se vartalotyyppi:
omenavartaloinen 75 kiloinen on todella paljon lihavamman näköinen kuin x -vartaloinen samanpituinen.
lihasta minulla on aika vähän (urheilen tosin kyllä 3 kertaa viikossa, mutta olen enempi sellainen balleriinatyyppinen). Pari kiloa lihasta ottaisin ihan mielelläni mutta rasvaa en yhtään lisää, nää riittää :)
Eli oma ihannepaino ois max 55kg jos tiukkaa lihasta. Ehkä sulle vois olla sit tuo sama?
Sanoisin että 55kg, mutta kai se voi enemmänkin olla. Olen 35v, mutta aion pysyä suurinpiirtein näissä mitoissa jatkossakin... Olen 161/50 kg
Itselläni ikää 40, pituutta 163 ja painoa nyt raskauden puolivälissä 60 kg ja normaalioloissa sopivana painona pidän itselleni noin 55kg.
Minulle sopiva paino on 50 kg +- 2 kg. Nyt on pysytty pitkään 49 kilossa.
54 kg on jo liikaa.
Inbodyllä mitattu ihannepainoni on 57, ja minulla lihasmassan määrä ei ole mikään huima (ihan keskitasoa). Painan nyt 59 ja mahdun 34/36 kokoisiin housuihin ja 36/38 kokoisiin paitoihin (pienempiin ei mahdu hartiat).
Itse olen 38v kuuden lapsen äiti ja 160cm/48kg ja lilluvaa läskiä löytyy reisistä ja lössähtäneestä peffasta :-(
Minä taas 162cm ja 42kg, useampi lapsi myös. Ja ainahan tuota löllöä löytyy, jos ei säännöllisesti treenaa ;)
Mutta aloittaja onkin reipas urheileva, joten painoa saa tosiaankin olla yli 50kg.
Mutta kuten kaikki ymmärtää, ruumiinrakenne määrittää sen aika paljon. Mulla ei ole naisellisia muotoja, vaan KAIKKI rasva kerääntyy vyötärölle, siksi olenkin näin kevyt enkä silti näytä pahalta. Ikää 30v.
Itse olen 163cm, ja jos painan alle 65kg näytän kamalalta.
Mulla on lihaksikkaat jalat, ja jos paino laskee niin yläkroppa ja varsinkin kasvot näyttävät luurangolta.
Ainakin nyt vamhemmiten, (ikä lähenee 40 v) niin se luurankomaisuus kasvoissa vaan korostuu. Nahka vaan on rutussa siinä kallon päällä, yök!
ja urheilenkin, mutta akkaa minusta ei saa millään. Toi 52kg on ihan hirveän vähän, tietty jos haluaa olla ihan tikkulaiha, mutta sanoisin että noin 60 kg
Täh?? 60kg??
Mä oon 176cm ja painan 60kg ja ajattelin pudottaa pari kiloa.
Jos olisin 162cm, toivoisin painavani max 45kg.
Täh?? 60kg??
lyhyet painavat aina suhteessa enemmän kuin pitkät -- elimet on aika lailla suunnilleen saman kokoisia, pituus tulee raajoista. 45-kiloinen 162-senttinen on aika lailla laihempi kuin sinä, usko pois!
Mutta ap:n kysymykseen, mikä vaan 50-64 kg väliltä on hyvä!
T: pt
Täh?? 60kg??
olet pitkä ja hoikka ja lihasmassasi todennäköisesti aika olematon.
60 kg on 162cm pituiselle naiselle ihan hyvä normaali paino, varsinkin jos on lihasmassaa.
Itse olen juuri tuon 162cm pitkä ja alle parikymppisenä painoin 49kg ja olin TODELLA laiha. Oli minulle aivan liian vähän. Aloin treenata kunnolla ja lihaksien kehittyessä painoni vakiintui 55-58 kiloon, jolloin oli todella hyvässä kuosissa.
Nyt painan juuri sen 60kg ja edelleen olen hoikka, muutaman kilon voisin tiputtaa ja sitten olisin taas erittäin timmissä kunnossa.
45kg minulla olisi katastrofi. En missään nimessä näyttäisi hyvältä vaan luurangolta.
Karmean näköisiä nälkiintyneet, huonokuntoiset ja teräväpiirteiset naiset työpaikalla.
Painan 53 kg ja tulin just 2,5 tunnin pyörälenkiltä, jolla kulutin 800 KCal.
Eli sanoisin, että sulle sopiva paino olisi siinä 55 kg:n tietämissä.
liikunnallinen mutten urheleilullinen ja vyötäröltä voisi hyvinkin mennä vielä sentti tai pari