Törkee kassaneiti kaupassa! Huuteli miehelleni että täällä on vapaa kassa!
Näkihän tuo että mies on varattu, kun siinä vieressä seisoin ja lapsikin mukana.
Kommentit (1967)
Kai mie sitten oon hullu lapsiin sekaantuja tai vanhusten hyväksikäyttäjä tai ainakin olen sitten vissiin harrastanut seksuaalista ahdistelua tmv.
Ehkä ensimmäinen askel olisi hakeutua muihin tehtäviin kuin lasten ja vanhusten pariin. :/ Mutta rohkea anonyymi paljastuksesi ehkä kertoo, että olet ottamassa ensimmäiset askeleet päästäksesi taipumuksestasi eroon. Saisitko apua paikallisesta mielenterveystoimistosta?
Miten jotkut voi luulla et noi kirjoittajat on tosissaan ja suuttua tästä? Ei hyvää päivää, hankkikaa huumorintaju
että esiteltiin Radio Suomi-popissa tänä aamuna...
RÖYHKEETÄ!!
Mutta kun nyt on päästy asian ytimeen niin voitaisin myös uudista kaupassa käyntiä laajemmin, niin ettei kenellekkään tule paha mieli kaupassa asioimisesta.
Jo nyt on luotu pikakassat kiireisille ja hitaat kassat niille joilla on aikaa jonottaa. Seuraavaksi pitäisi myös siis luoda seuraavat kassat:
1.Sinkuille
2.Varatuille / pareille / perheille
3 Juopoille ja narkkareille (etteivät häiritse muita asiakkaita)
4. Eri uskontokunnille
5. Eri seksuaalisille suuntautumisille
...
...
...
Ja listaa voi jatkaa loputtomiin.
Tulee paha mieli lukiessa näitä. Eiköhän nuo kassojen törkeimmät möläytykset ole kuitenkin ihan yksittäistapauksia ja avioeroilla voi olla myös muita syitä kuin liiton rikkova kassa. Ilahduttavaa, että tänne on tullut ketjun linkittämisen myötä paljon kassahenkilöitä puolustamaan kunniaansa.
Mielipahan käsittelyyn voisi ehkä olla avuksi jos printtaatte koko ketjun ja viette sen työpaikallenne pienen kehittämiskeskustelun tueksi. Esimies ja työsuojeluvaltuutettu ovat kuitenkin se ensimmäinen apu, jonka puoleen kääntyä.
Olen ihan eri alalla, mutta työterveys on järjestänyt debriefing-purkutilaisuuksia sen jälkeen, kun julkisuudessa työpaikkamme sai ikävää mainetta. Suosittelen samaa teille kaupassa työskenteleville. Sympatiani!
Olen kassaneiti ja myönnän, olen syyllistynyt tällaisiin kaksimielisiin kommentteihin ja välihuutoihin... Kerran huusin olevani vapaa, mutta mies ei ollut kuulevinaankaan(varmaan vaimo varoitellut meistä). Kävi sääliksi, että semmoisella saalilla on sellainen mustasukkainen ämmä kotona, joka välttämättä haluaa, että mies viettää aikaansa kaupassa vielä enemmän. Minun kanssani asiat olisi hoidettu nopeasti ja olisi jäänyt enemmän aikaa myös vaimolle. Onneksi työkaverini sulki kassansa ja pyysi kyseistä miestä tulemaan minun palveltavaksi. Hän sitten nöyränä tulikin(tiesi varmaan, että kotiin päästessä tästä syntyy parisuhteeseen taas kriisi), ja mumisi vain jotain kun sanoin, että luulin jo etten kelpaa sinulle.
Mutta osaa ne asiakkaatkin pistää vettä myllyyn! Pieni kovaääninen mummeli tuli minulta vaatimaan kaksykköstä!! Onneksi mielessäni kävi että ei kai tuon ikäisellä varmaan yhtä kaksijakoinen mieli ole kuin minulla (tai likainen yksijakoinen kuin teillä mustasukkaisilla kotiäideillä), joten hetken mietittyäni ymmärsin että hän halusi kaksi askia ykköstupakkaa...
Ja ei kaikki miehet ole niin uskollisia kuin te luulette! He tekevät oman osuutensa myös. Ja usein jopa aloitteen! Monesti miehet oikein tunkevat kassalleni vaikka hihnalla on kyltti suljettu tai viereinen kassa! Ottavat kyltin pois ja alkavat tyhjentämään lastiaan siihen vaikka en edes pyytänyt tai käskenyt! Ja ei kai siinä sitten auta muu kuin vikistä ja alkaa vetelemään tavaroita. Me kun emme saa sanoa että en ole auki, tai olen varattu, sehän voitaisiin laskea töykeäksi asiakaspalveluksi.
Ja yhden miehen oli mustasukkainen vaimo kouluttanut todella hyvin. Kun huusin hommien hoidon jälkeen miehen perään että tervetuloa uudestaan, mies vain tokaisi että en saisi tuollai vihjailla vanhoille varatuille miehille. Vaikka tein työni hyvin ja olin nopea ja esitin tykkääväni siitä mitä teen. Toisilla taas ei ole mitään häpyä! Tulevat vain kyselemään minulta ja kommentoimaan, että "oletko auki?", "ottaisitko vielä minut?" ja "oletpas sinä halpa".
Munkin mies ohjataan aina ITSEPALVELUkassalle. Ei oo kivaa sekään, kun tietää, ettei mies kelpaa edes sille kassatädille enää... :(((
Ei pysty enää lukemaan enempää, kun maha kipeenä ja silmät naurunkyynelissä. Mutta pakko kuitenkin avautua, että te nuoret ette taida muistaakaan, kun menneinä vuosikymmeninä ihan TV:ssä kerrottiin, miten K-kaupan Väiski on saanut nuorta lammasta. Ja kehotti asiakkaitakin tulemaan hakemaan. Hyhhyh!
Olin kassalla maksamassa ja samalla vaimo soitti, alkaen selittää asiaansa kysymättä missä olin. Kuuntelin hänen selitystään ja samalla työnsin korttini maksupäätteeseen. Päätteen näyttö pyysi edelleen korttia, joten kysyin kassaneidiltä puhelun lomassa, että "onko se tarpeeksi syvällä". Kassaneiti vastasi kuuluvalla äänellä "työnnä vaan syvemmälle, ihan pohjaan asti".
Turha sen jälkeen oli vaimolle selitellä, että olin kaupassa. Välit poikki alta aikayksikön ja avioeropaperit vetämään.
Tää on typerintä mitä oon koskaan nähnyt. Säälittää sun lapsen puolesta, kun äiti on typerämpi, kuin saapas.. Kirjaimellisesti.
Otsapanta tai pipo lian tiukalltiukalla. Ota tuo kohteliaisuutena.
Jos sinäkin olit siinä vieressä, niin voihan olettaa että se huusi teille kummallekin.
Vai huusiko se, että sinä mies siellä, täällä on vapaa kassa?Kuule hei, yritätkö sinä vielä puolustella niitä vikittelijöitä? Niitä on joka marketissa ja se huutelu on kuule tasan tarkkaan miesten onkimiseksi ja bonusten lupailu ym., kyllä ne tiedetään. Avaa sinäkin silmäsi, suosittelen!
minä ainakin puolustan..Kyllä on elämäs pienet piirit, jos tälläsestä ahdistuu,hanki elämä!! itse olen kaupassa työssä ja voin kertoa että myös minä olen asiakkaille ilmoittanut että täällä on vapaa kassa,olkaa hyvä!! herttinen sentään,ketään en vikittele,olis vissiin parempi vaan oikeesti olla palvelematta asiakkaita,ja seistä kassantakana tuppisuuna! XD naurettavaa!!!!
Tää on pakko olla pila, TOTTAKAI KASSA HUUTA ET TÄÄLLÄ ON VAPAA KASSA. Yleinen käytäntö jos asiakas ei ole huomannut tyhjää kassaa vaan JONOTTAA viereisellä kassalla. VOI JEESUS..
En lukenut koko keskustelua, ehkä noin puolet.
Alkoi selkä piitä karmia ajatus siitä, että itsestä tulee vielä huomaamatta joku päivä yhtä vainoharhainen ja mustasukkainen. Olen nyt 28- vuotias avoliitossa oleva nainen joka on työskennellyt noin 4 vuotta päivittäistavarakaupan kassalla (en siis tällä hetkellä, mutta ennen hoitajantyötäni).
Ymmärrän että joku (ehkä joka viideskymmenes)tapauksista voikin olla niin että kassaneiti on voinut vihjailla/flirttailla, mutta voin sanoa että tässäkin ketjussa sen yhden lisäksi kaikki muu on ollut VAIN KOHTELIAISUUTTA ja YSTÄVÄLLISTÄ PALVELUA.
Nykyaikana kaikissa töissä vaaditaan yhä enemmän, ja myös kaupanalan vaatimukset myös kassahenkilöstön suhteen ovat nousseet. Pienissä kaupoissa hyvä kassapalvelu voi olla suuri syy miksi ihmiset käy juuri siellä kaupassa. Isoissa ketjuissa ja marketeissa työntekijän painostus ystävälliseen ja kohteliaaseen palveluun on vieläkin suurempi (kiertävät palvelun mittaajat, erilliset arvioijat jotka kiertävät ketujen kassoilla normaaleina asiakkaina, jolloin kassaneiti ei voi tietää kuka asiakkaista voi olla juuri arvioija jne).
Itse en ole miettinyt sitä että missä muodossa asian esitän. Olen varmasti käyttänyt monesti mm. sanoja:
" mää voin oottaa sinut/teidät tässä välissä, kun.."
" Laitanko pussii.."
" Hei, täällä ois vapaa kassa.." tai " voin ottaa sut tähän kassalle" (tätäkin käyttänyt yhden miljoona kertaa)
jne jne..Ja täytyy sanoa että ei ikinä, siis ei ikinä ole käynyt mielessä että joku voisi ymmärtää sanomani jotenkin kaksimielisesti tmv.. Ja vieläpä pahoittaa mielensä. Siis ei herranjuma.. Ja näitä sanoja olen käyttänyt tilanteen mukaan, en ihmisten mukaan (ihan mummoille ja vaareille, pariskunnille niin vanhemmille kuin nuoremmille, lapsille, yksinäisille..jne).
Kai mie sitten oon hullu lapsiin sekaantuja tai vanhusten hyväksikäyttäjä tai ainakin olen sitten vissiin harrastanut seksuaalista ahdistelua tmv.
Mutta viesti nyt kuitenkin on se, että luultavasti ne kassaneidit tekevät vain työtään ja ovat kohteliaita kaikille.
Ja sitten pyytäisin teitä miettimään, että kun käytte yksin kaupassa niin ettekö ole koskaan kassaneidin kuullut teille sanovan samoilla sanoilla samaa asiaa (esim. täällä on vapaa kassa..jne)? Miten se poikkeaa siitä kun käytte miestenne kanssa kaupassa?
Tässä vaiheessa menisin hieman itseenne ja miettisin kaksi kertaa asiaa..
Tämä on nyt se konsti, jolla moraalittomat kassaneidit yrittävät nostaa mainettaan. Selitetään muka asillisena, että ei tässä mitään iskeä yritetä, ihan ystävällisyyttänihän minä, kuuluu työn toimenkuvaan jne.
Ei mee läpi!! Teidän juonet on jo saatu selville, kiitos tämän ketjun, myös minun silmäni avautuivat!!
Kiristyvässä kilpailuyhteiskunnassa kaiken maailman plussia ja bonuksia on tarjottava esimiehen vaatimuksesta, ei kukaan myyjä itsekään vapaaehtoisesti haluaisi niitä tyrkyttää. En ole eläissään ollut yhtä järkyttynyt miten naiset voivat olla näin mustasukkaisia ja lapsellisia saatuaan hyvää asiakaspalvelua :D
Oikein esimiehen VAATIMUKSESTA on tarjottava mitä lie bonusta vielä. Alan tuntea sympatiaa näitä käytettyjä tyttö/poikaraasuja kohtaan, jotka pomonsa vaatikuksesta tyrkyttävät asiakkaille :((
Miten saada moraalittomat törkytyönantajat vastuuseen??!
Tää on pakko olla pila, TOTTAKAI KASSA HUUTA ET TÄÄLLÄ ON VAPAA KASSA. Yleinen käytäntö jos asiakas ei ole huomannut tyhjää kassaa vaan JONOTTAA viereisellä kassalla. VOI JEESUS..
Kuulkaapas munahaukat, jos teidän mies kerranki saa jonkun kans vähän flirttailtua niin ei se tarkota mitään pahaa, pieni viaton flirtti saattaa parhaimmillaan vaan parantaa teidän omaa elämäänne kun miehen itsetunto vähän kohoaa joksikin aikaa. Mutta te taas päätätte tehdä siitä ongelman. hyi teitä.
Mä en ole vielä oikein toipunut tästä mutta eilen kun kävin huoltiksella niin joku tosi lipevä tyyppi otti kontaktia ja läähätti auton ikkunaan että :Pannaanko täyteen?Mä otin heti ritolat ja varmaan ajoin sen nilkin jalkojen yli mutta mitä väliä LIMANULJASKA!Taustapeilistä vielä näin kuinka se heilui kuvottavasti sen "pistoolinsa" kanssa.Puistattaa!
että miten huoltoasemat (huom! HUOLTOasemat) panostavat nykyisin PALVELUUN. Ovat varmaan huomanneet, että ihmiset, joilla on rahaa haluavat nykyisin palvelua vaikka se maksaisi enemmän. Köyhäthän käyvät niillä itsepalveluhuoltoasemilla, kun rahat ei riitä muuhun.
jumalista olette sitten niin idiootteja sehän on niiden tarkoitus ilmoittaa vapaasta kassasta ja te itkette ja lähes ainahan ne kassaihmiset ovat naisia siis hei se järki käteen
Aina nähtävästi kannattaa viedä asia korkeammalle tasolle, tuntuu, että siellä ruohonjuuritasolla tilannetta ei käsitetä lainkaan. Ei joko haluta ymmärtää tai osalla heitukoista ei tunnu edes olevan henkisiä valmiuksia siihen.
Pidän siis myös vapaita kassoja jonkinlaisina uhreina. Av:lla usein unohtuu, että asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Köyhä opiskelijatyttökin yrittää vain tulla toimeen, ja epäilen, että jopa johdon taholta jossain paikoissa kehotetaan hoitelemaan asiakkaita ihan liukuhihnalta ja tyrkyttämään palveluksia kovaäänisesti.