Törkee kassaneiti kaupassa! Huuteli miehelleni että täällä on vapaa kassa!
Näkihän tuo että mies on varattu, kun siinä vieressä seisoin ja lapsikin mukana.
Kommentit (1967)
Prisman kassalla ei toiminut se hihna, johon ostokset laitetaan. En tohtinut asetella ostoksiani siksi siihen. Kassana oli joku teekkaripoika ja se nyökkäs mulle ja sanoi: "Levitä siihen hihnalle vaan!". Jumalauta, ala mitään levittämään siinä ihmisten ilmoilla.
Prisman kassalla ei toiminut se hihna, johon ostokset laitetaan. En tohtinut asetella ostoksiani siksi siihen. Kassana oli joku teekkaripoika ja se nyökkäs mulle ja sanoi: "Levitä siihen hihnalle vaan!". Jumalauta, ala mitään levittämään siinä ihmisten ilmoilla.
Niin! Tällaiseksi se on mennyt! Minne voi enää mennä yksin tai varsinkaan miehen kanssa, ei minnekään. Ihan kauheaa aikaa elämme.
Olin tänään ukon kanssa kaupassa ja yritin mahdollisimman nopeasti päästä kassatilanteesta pois, niin eikös taas. Oli vähän iäkkäämpi kassa siinä ja kun olin ostokseni maksanut ja aloimme ukon kanssa laitella niitä kassiin kiireellä, niin arvatkaa, mitäs se kassatörkimys sanoi, keskellä kirkkaasti valaistua kauppaa! Kun sanoin, että laitan ne ostokset ihan heti pois siitä hihnalta, kun saan tämän rahapussin ensin tuonne veskaan, niin tämä kassatäti sanoi: "Pane ihan rauhassa vaan!" Kenelle se oli?? Miehellenikö? Miksi se sanoi niin? Tietääkö se siitä ennenaikai... no niin, oli mikä oli, äkkilähtö tuli siitä kassalta!
En ollut tällaista ennen tajunnutkaan. Mieskin kun tulee kaupasta ja syynään kuitin, niin siinä lukeekin S-M Hätilä. Ennen luulin, että se käy s-marketissa, mutta S-M, hmm... Kamalaa.
Kassakone ei toiminut ja myyjä juoksi toiselle tiskille ja huusi sieltä: " otan teidät täällä toisella koneella!" Siis täh jollain koneella hoitelis meidät, jätettiin ostokset siihen paikkaan ja juostiin ovesta ulos. nimim. Terapiassa käyty mutta ei tunnu auttavan.
Arvatkaa kerran kun äijäni oli unohtanut punnita kurkun, kassa sanoi, että voit punnita SEN siinä lähellä olevalla vaa'alla. Ei juma! Se taitaa tietää, että mun miehellä on ISO, kun oikein punnita käski, ei saakelin saakeli! Senkin perverssi. Nyt kyllä joutuu äijä puhutteluun. Tämä keskustelu avasi silmäni nyt ihan totaalisesti!
Kassakone ei toiminut ja myyjä juoksi toiselle tiskille ja huusi sieltä: " otan teidät täällä toisella koneella!" Siis täh jollain koneella hoitelis meidät, jätettiin ostokset siihen paikkaan ja juostiin ovesta ulos. nimim. Terapiassa käyty mutta ei tunnu auttavan.
Toi on kato sitä nykyaikaa kun keikkea pitää tehostaa. Aina jos vain mahdollista, ni laitetaan koneet hoitamaan ihmisen puolesta hommat. Ihmistyö kun on niin kallista täällä Suomessa. Mut silti, ei saakeli mihin tää maailma on menossa, kodinkoneliikkeessäkin tollasta ehdottelevat! Senkin siat! En ikinä pääsisi yli tuollaisesta kokemuksesta. Voimia ja tsemppiä sinulle!
mulle tuli ero just sen takia, että aina viikonloppu ruokaostoksilla mies alkoi selvästi vertailemaan kassalikkoja, ei kuullut, eikä nähnyt mitään muuta ja ihan ääneen tohotti, että tuolla on vapaa 21, mennään sinne!! Siis en mä tajua, et mistä se ties et se hupakko on 21v??? No mä otin eron, hävetti kun muut ihmiset kaupassa tuijotti ja naapurit kuiskaili selän takana.
Ystävät ja suku on tukenut tosi hyvin ja ymmärtänyt. Lapsetkin kertoi, että isänsä kanssa kaupassa käydessään nykyään aina jonottavat varatulle kassalle - ei tiedä vaikka vielä yhteen palattaisikiin...
Mä en ilmeisesti ole saanut pidettyä omaa timanttiani silmällä, epäilen, että jotain on jo päässyt tapahtumaan.
Nimittäin pari kertaa, kun olen mennyt miehen perässä kassalle, se tytteli on sanonut siinä vaiheessa kun mies on ollut pankkikortti jo kädessä, että "NYT VOIT LAITTAA SISÄÄN!!". MIETTIKÄÄ! Ne on ilmeisesti tehnyt sitä :((((
Toi on kato sitä nykyaikaa kun keikkea pitää tehostaa. Aina jos vain mahdollista, ni laitetaan koneet hoitamaan ihmisen puolesta hommat. Ihmistyö kun on niin kallista täällä Suomessa. Mut silti, ei saakeli mihin tää maailma on menossa, kodinkoneliikkeessäkin tollasta ehdottelevat! Senkin siat! En ikinä pääsisi yli tuollaisesta kokemuksesta. Voimia ja tsemppiä sinulle!
Itse järkytyin kun olin viime viikolla illalla kaupassa ja oltiin lapsen kanssa aika pitkässä jonossa ja sitten yhtäkkiä parin kassan päästä kuului kirkkaalla äänellä että "Mä voin ottaa tänne!"
Just silloin lapsi vaati huomiota joten en voinut heti kääntyä katsomaan että minne se nuori lutukka oikein olisi ottanut mutta ainakin 7 lähti heti meidän jonosta rynnimään sinne päin :(
Kyllä minulle kelpasi hyvin sellainen viisikymppinen kassa joka ei huutele törkeyksiä mutta nuo ihme paikkoihin ottajat ovat ilmeisesti miesten ja ihan tavallisen näköisten naistenkin suosiossa. Tähänkö se kansakunnan moraali on nyt sitten rapistunut? Kehtaa edes huudella tuollaista täydessä kaupassa!
lehdessä jonkun misukan kuvan kera oikein mainostaa, että tervetuloa koeajolle! Ei mitään määrää....
vapaa kassa on ilmeisesti myynyt liian kireät stringit: "kassa" tarkoittaa mm. kassakonetta, yrityksen kassaa JA kassatyöntekijää. "Työskennellä kassana" on ihan yleinen ja ikivanha ilmaus.
kun WT-mammat ei ymmärrä suomea ja siten vapaan kassan ja vapaan kassatyöntekijän eroa.
Kato nyt, sait hyvän ketjun tyrehtymään ennen aikojaan...
viimeksi kysyi multa, että "saaks mä jo?". Hontelo nuori mies, ja luulee olevansa sellainen adonis, että ihan vaan häntä katsomalla saisi.
Oltiin lauantaina Prismassa ja mies osti uuden puseron ruokaostosten seassa. Se saakutin vapaa kassa anto miehelleni ostoksista kuitin ja sano että tässä ois tää jos sun tarvii vaihtaa. Siis kelatkaa, VAIHTAA!! Jumankekka heti ollaan ehdottelemassa vaimon vaihtoa vapaaseen kassaan ja viis veisataan siitä että seisoin siinä vieressä ja nieleskelin kyyneleitä. Mies tietenkin hätäänty siitä mun reaktiosta ja yritti olla niin asiallista että oksat pois. Kaivoin just sen kuitin tuolta miehen lompakosta (siis joo, kuvitelkaa, se on SÄILYTTÄNYT sen!! Sika!) ja huomasin että siinä on prkele puhelinnumerokin siinä kuitissa, aukioloajatkin, voi jumalauta. Eiköhän tää avioliitto ollu sitte tässä. 15 vuotta jaksoin vaipaita kassoja vastustaa mutta nyt mentiin meikäläisenkin sietokyvyn yli.
Mieheni (luultavasti narsisti) on taitavampi tapaus, eikä jätä kuitteja lompakkoon löydettäväksi. Nyt en edes tiedä keitä vapaita kassoja sillä on kierroksessa, mutta muille salapoliiseille vinkiksi, että puhelinnumeron lisäksi misukan nimenkin saa joskus selville kuitista.
Minulle totuus miehestäni paljastui karulla tavalla juuri noin. Lompakosta löytyi puhelinnumeroiden lisäksi runonpätkiä ja lällyjä sitaatteja. :( Mies ei pystynyt antamaan mitään selitystä miksi oli säästänyt naikkosten antamat kuitit.
Löysin enemmänkin kuitteja miehen lopakosta kun nyt tämä asia tuli puheeksi, siellä oli ainakin 20 kuittia, saakeli!! Kolmessa kutissa lukee että teitä palveli Mari ja loput 17 on kaikki eri kassoja. HAJOAN, sillä on vakisuhde ja monta satunnaista kassaa!! Tämä tästä nyt vielä puuttui... Huomenna lähden Prismaan tapaamaan sitä Maria, jukoliste. Saa kassa kuulla kunniansa ja kassan pomo myös, veikkaisin ettei Maria enää loppuviikosta kassalla näy, sen verran säädytöntä käytöstä!
Olen tiiminvetäjänä isossa marketissa ja juuri aamulla palaveerasimme myymäläpäälikön kanssa aiheesta. Huuto "vapaa kassa" on todella loukkaava parisuhteessa eläviä kohtaan. Meillä se kiellettiin tästä päivästä lähtien. Sen tilalla tulee huutaa "Täällä on neutraali kassa!". Vaikka se ei sanan varsinaisessa merkityksessä ilmoita asiakkaalle, että tänne voi tulla suorittamaan ostoksensa, niin se kuitenkin kiinnittää asiakkaan huomion. Myös esim. täysin pöyristyttävä "nyt voit työntää" korvataan sanomalla "siirrä ystävällisesti maksukortti kortin lukualueelle".
Olen itse asiakaspalvelutyössä. Tosin vaatemyymälässä. Tuskin yhtäkään parikymppistä tyttöä kiinnostaa vanha rupsahtanut mies. Yleensä tilanne on tämä: tullaan tauolta, jolloin on avattava uusi kassa ja huudettava: että täällä on vapaa kassa! lukee varmasti ihan jossakin säännöissä. Onko teidän ikäisillä NOIN huono itsetunto, että pelkää miehensä menettävän kassaneidille joka tekee vain työtään :D
Kiristyvässä kilpailuyhteiskunnassa kaiken maailman plussia ja bonuksia on tarjottava esimiehen vaatimuksesta, ei kukaan myyjä itsekään vapaaehtoisesti haluaisi niitä tyrkyttää. En ole eläissään ollut yhtä järkyttynyt miten naiset voivat olla näin mustasukkaisia ja lapsellisia saatuaan hyvää asiakaspalvelua :D
Olisiko teidän mielestänne parempi, että kassalla olisi perussuomalainen, joka ei suutaan auo eikä hymyile. Tällaiselle ihmiselle itse ainakin antaisin huonoa asiakaspalautetta! Nyt on kyllä niin että vika ei ole miehissänne, vaan teidän pikkumielikuvituksissanne. Tämähän on ihan sairasta!
t. Itsetunnonkohotus-kurssille mars!
Itse olen nyt viettänyt unettomia öitä mäkkärin miespuolisen kassatyöntekijän takia. Mieheni kanssa kävimme drive in:issä tilaamassa ateriat, minä kuskina. Tämä perverssi sitten sieltä luukusta huutelee "saisko olla isommassa koossa". Siinä jäi ateriat luukulle kun painoin tallan pohjaan ja lähdettiin sieltä. Vieläkin joudun miehelle vakuuttamaan etten ole hänen miehuutensa kokoon yhtään tyytymätön..