Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt pääsi itku! Lapsille uusi räätälöity pc -> ei toimi

Vierailija
28.10.2011 |

Nyt on pakko avautua vaikka ei tämä tänne palstalle kuulu ..

Olen 3 lapsen työssäkäyvä pienituloinen yh-äiti ja lapset on tähän saakka käyttäneet toistakymmentä vuotta vanhaa tietsikkaa jossa vanha w98. Pitkän harkinnan jälkeen ostin sitten 1200 e maksaneen räätälöidyn pöytäkoneen erikoisliikkeestä (ajatuksella kerralla kunnon kone jota voi päivittää ja kestää 10 vuotta & pelitkin toimii). Hain tänään, johto seinään, näyttö (vanha lg flatron) kiinni, näppis ja hiiri. Painoin käynnistysnappia, rutisi, avautui siihen windows nelikenttähärpäkkeeseeen ja siihen jäi. Sammutettu, avattu, sama juttu. Ctrl+Alt+del veti harmaaksi, esc w lla takaisin nelikenttänäyttöön. Ei kysy mitään, mistään ei tapahdu mitään. Lopulta jopa windows 7 levy sisään (jospa olisi jäänyt asentamatta, ajatus toiveikkaana), ei ala lukemaan, ei edes vaikka sammutettu ja päälle uudelleen.

Vituttaa ja rankasti. Olen todella huono menemään valittamaan. Mutta nyt on pakko ... Voiko syynä olla vanha (n 3 -4 v) näyttö ? Teinkö kuitenkin jotain josta meni jumiin ? Pitääkö suostua maksamaan jotta tsekkaavat mikä vika ? Kyseessä siis rakennettu kone eikä mikään Anttilasta ostettu. Jos olisi varaa, menisin nyt ja ostaisin vaikka Anttilasta sellaisen 700 e peruskoneen jossa takuukin kunnossa.

Itkettää ja vituttaa. Lastenkin puolesta. Tähän kun on säästetty koko syksy ...

Anteeksi tämä tilitys mutta helpotti kun sai purkaa tän harmituksen.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain räsikintäpelejä pelattaisiin vaikka kunnon mylly olisikin. Ei meillä ainakaan, tuskin ap:llakaan viesteistä päätellen.

Hyvä ap ja ole tyytyväinen ostokseesi :))

Vierailija
2/88 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kuulua näppäimistökin.

Muistia se 6 ja näytön koko 23.

En todellakaan maksaisi 1200 euroa ja aivan turha teille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ajantasalla. Mutta kas, lapset ei ole koskaan pelanneet räiskintäpelejä.

Heh, mua huvittaa kun täällä pitää heti muutaman eukon yrittää haukkua ap.ta ja tehdä hänelle paha mieli ja yrittää vakuuttaa, että paskakaupat teki. Näistä ei kannata välittää, koska tuollaisilla eukoilla ei voi olla muuta kuin paha olo kun ei voi iloita toisen puolesta, että asiat selvisi.

Kiva oli kuulla, että asiat selvisi hyvin.

jotain räsikintäpelejä pelattaisiin vaikka kunnon mylly olisikin. Ei meillä ainakaan, tuskin ap:llakaan viesteistä päätellen.

Hyvä ap ja ole tyytyväinen ostokseesi :))

Vierailija
4/88 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi todeta, että nuo kosketusnäytöt muualla kuin pankkiautomaatissa, ovat täyttä skeidaa ja sellaisesta ei ainakaan kannata maksaa. iPhone ja iPad on vielä ok, mutta 24" kosketusnäytöllinen Asus PC Win7 on karmee käyttää ilman kynää. Virtuaalinäppikset ym. Hienoa tekniikkaa mutta normi PC käytössä täysin hyödytöntä ellei jopa haitaksi.

Win7 ei olekaan kosketusnäyttö käyttis, mutta seuraava windows jo on ja kolmen vuoden päästä luulisi olevan jo toinen ellei kolmas kehitysversio jossa kosketusnäyttö toiminnat on saatu jo aivan uudelle tasolle. Katsokaa mitä Nokian uudesta Lumiasta kerrotaan, se kertoo vähän mihin suuntaan Windowsin voisi olettaa olevan menossa.

Nyt kuitenkin tuo 1155 on juuri se, joka mahdollistaa tuon, jos vaan piirisarja on Z68. Z68 ei sovi 1156:een, vaan 1156 on Clarkdalea (nopeammat prossut), ei "hiekka siltaa" (Sandy Bridgeä) varten. Viestistä ei ilmene onko emo Z68 vai P68, koska molempia myydään nimenomaan 1155:n kanssa.

Jos kone siis on Z68 emolla, se on viimeisintä tekniikkaa. Jos kone on P68:lla, siinä oli jopa lastentauteja, joita en usko enää valmistajien kovin aktiivisesti muuttaneen, vaan ne paikattiin "laastarilla". Hinnaltaan ne on periaatteessa saman arvoisia, taitaa tuo P68 olla hipun verran kalliimpi valmistuskustannuksilta kuin Z68 juuri valmistuksessa tehtyjen paikkausten takia.

Vierailija
5/88 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muksuilla miniläppärit ja eivät ole koskaan valittaneet ettei toimi, Habot yms toimii ihan hyvin.

Vierailija
6/88 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietokoneeseensa. Niihin saa menemään kivasti kaikki rahansa. Sitten jostakin täytyy saada kunnolliset tuulettimet, ettei kone paistu, aina jotain uutta, mutta onneksi osaa tehdä kaiken itse.

Ei taida yksikään tietokone olla luotu muutamaa vuotta vanhemmaksi. Ainakin meillä nuo pelit vaativat aina vaan uudempaa ja uudempaa tekniikkaa. Läppärillä ei tee mitään. Näppiskin on vaihdettu ja hiiri sopiviksi peleihin. Samoin pöydällä on erikois mikki äänenvaimentimen kanssa. Eli joskus se menee pikkasen kovemmaksi nuo peliharrastukset :)

Vierailija
7/88 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mua huvittaa kun täällä pitää heti muutaman eukon yrittää haukkua ap.ta ja tehdä hänelle paha mieli ja yrittää vakuuttaa, että paskakaupat teki. Näistä ei kannata välittää, koska tuollaisilla eukoilla ei voi olla muuta kuin paha olo kun ei voi iloita toisen puolesta, että asiat selvisi.

mulla tuli melkoisen paha mieli ap:n puolesta, että noin kalliin osti, vaikka kuntoon tulikin, etten todellakaan ole kauhistellut tässä kateuttani.

Ja mua niin ärsyttää, että niille tietämättömille, jotka ovat ihan peruskäyttäjiä, myydään sitten näitä vimpan päälle pelikoneita, vaikka kys. pelejä ei edes pelattaisi.

Eihän se tavis itse tiedä eroa sen uuden k-16 räiskintäpelin ja jussi jänön matikkapelin vaatimusten välillä, ja aina löytyy näitä asiantuntijoita jotka katsovat asiaa pelkästään siitä omasta hevikäyttäjän vinkkelistään.

Toivotaan nyt, että osoittautuu kannattavaksi ostokseksi.

t. pöytäkone gigantista, 279e

Vierailija
8/88 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

300€ gigantista...asiantuntija puhuu. Aivan varmasti eivät edes monimutkaisemmat lasten pelit pyöri kunnolla tuollaisella koneella. Ap:n lapsetkin ovat jo sen verran vanhoja, että varmasti pelataan muutakin kuin opetuspelejä. Eikä silti vielä mennä k16-peleihin.

Ja pöytäkoneita kyllä todellakin ostavat edelleen ne jotka pelaavat. Eri asia on, että tarvitseeko ap noin tehokasta myllyä, mutta tuskin tuossa nyt ihan huonoja kauppoja kuitenkaan on tehty.

Toivottavasti kone toimii nyt.

Vierailija
9/88 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin poika vinkui kunnon "pelikonetta" kun gigantin 300 e koneella ei muka voisi mitään pelata. Kyseessä siis 10v joka pelaa aapelia, tinytownia jne.. eli ei mitään räiskintäpelejä tai kunnon grafiikkaa vaativaa. Liikkeessä myös suosittelivat 1000-1200 e hintaluokan konetta. Ei se varmaan huono olisi ollut, mutta avstaavaa hyötyäkään tuskin olisi ollut. Lompakko vaan olisi turhaan keventynyt ! Ostettiin sitten paketti jossa kone+näyttö, hintaan 599 e. Poika ei mitään valittamista löytynyt, vielä kuukauden jälkeenkin ihastelee että miten on hyvä :) ja kaverit on samaa mieltä.

VAlitettavasti totuus on se että ap:n kone on varmaan ihan huippu, mutta puolet halvemmmallakin olisi päässyt. Ja 2 v kuluttua kumpikin kone vaatii uuden näytönohjaimen ja on huisin vanhanaikainen...

Tämä vaan on fakta.

mulla tuli melkoisen paha mieli ap:n puolesta, että noin kalliin osti, vaikka kuntoon tulikin, etten todellakaan ole kauhistellut tässä kateuttani.

Ja mua niin ärsyttää, että niille tietämättömille, jotka ovat ihan peruskäyttäjiä, myydään sitten näitä vimpan päälle pelikoneita, vaikka kys. pelejä ei edes pelattaisi.

Eihän se tavis itse tiedä eroa sen uuden k-16 räiskintäpelin ja jussi jänön matikkapelin vaatimusten välillä, ja aina löytyy näitä asiantuntijoita jotka katsovat asiaa pelkästään siitä omasta hevikäyttäjän vinkkelistään.

Vierailija
10/88 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsellut vaikka Youtubea? Oletko koskaan tarkastellut minkä ikäisiä ne monien huippu animaatioiden tekijät ovat? Yllättävän moni on alle 15 ja eivät aivan ensimmäistä vuotta harjoittele, vaan taso on ammattilaisen. Niitä ei tehdä ihan Gigantin halvimmalla pöytäkoneella, vaan grafiikka vaatii vähän enemmän vääntöä. Ohjelmia niiden tekoon löytyy netti pullollaan, osassa on maksut, mutta melko pienet.

En itse ostaisi PC:tä pelilaudaksi, Xboxit ja Nintendot on sitä varten. Hyvällä tietokoneella pystyy oikeasti tekemään jo paljon. Itse aloitin harrastuksen nimenomaan kaikennäköisellä tietokoneella säätämisellä ennen rippikoulua ja olin muutama vuotta töissäkin sillä alalla. Ilman riittävää tehoa moni harrastamani asia olisi jäänyt tekemättä. Päivittämistä se vaati parin vuoden välein, kun uudet tekeleet piti pystyä tekemään uudemmilla laitteilla. Itseasiassa laitteeni runko oli vielä 2 vuotta sitten sama kuin melkein kivikaudella. Sitä ennen olin ylppäreissä saanut koneen. Opintoni olivat aivan eri alalla, joten harrastukseksi se jäi, siis pääsääntöisesti.

Vierailija
11/88 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla vanhan koneen näyttö tallella.. kokeile sitä siihen niin näet toimiiko

ostin siis pelkän koneen, en näyttöä. Näyttöön tulee kyllä se windowsin aloitusnelikenttä, se n 10 cm*10 cm häkkyrä ja jää siihen - ei siis jatka käynnistymistä eteenpäin.

Voiko olla kyseessä ettei näytönohjain sovi vaan pitäisi ostaa vielä uusi näyttökin ?? Olivat liikkeessä sitä mieltä että jos vanha näyttö lapsille kelpaa niin ei tartte uutta, joku adapterisovitin tuli mukaan mutta ei sitä tarvittu kun näyttö sopi suoraan ruuvaamalla se sininen liitin kiinni...

joo, olen tyhmä...:(

1200 eurolla olisit saanut varmasti aika hyvän ja ihan UUDEN koneen joka kestää vuosia...

Vierailija
12/88 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

300€ gigantista...asiantuntija puhuu. Aivan varmasti eivät edes monimutkaisemmat lasten pelit pyöri kunnolla tuollaisella koneella. Ap:n lapsetkin ovat jo sen verran vanhoja, että varmasti pelataan muutakin kuin opetuspelejä. Eikä silti vielä mennä k16-peleihin.

Ja pöytäkoneita kyllä todellakin ostavat edelleen ne jotka pelaavat. Eri asia on, että tarvitseeko ap noin tehokasta myllyä, mutta tuskin tuossa nyt ihan huonoja kauppoja kuitenkaan on tehty.

Toivottavasti kone toimii nyt.

myönsikin jo, ettei kalliita pelejä heillä juuri ostella. Ja meilläkään ei ole varaa mitään 30e pelejä ostaa, vaan ihan tarjouspelejä, vanhoja tomb raidereita jne, niitä mitä alle kympin saa.

Ja ne pelaavat ihan hyvin, ja tuolla tonnilla uusii sitten konetta taas muutaman vuoden päästä.

Kun kuukausitulot jäävät sinne tonnin paikkeille, ei niitä tonnin koneita ostella, mutta onneksi näillä 300e koneillakin sentään pärjää ihan hyvin.

Paitsi että sitä läppäriä mäkään en kannata, kun itsekin tulee tehtyä joskus jotain muutakin kuin provoiltua av:lla.

Kiinnostaisi tietää, kun ap:n koneessa oli se 98, että kuinka vanha se kone oli. Jotain 7 vuotta? Yli? Ja teidän mielestänne siitä nyt ilman muuta on harpattava tämän hetken huippukoneeseen, eikä gigantin halvimmalla koneella teekään mitään?

Vierailija
13/88 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja otat koneen ja näytön mukaan. Eiköhän ne siellä auta.

Ei kannata ostaa enää pöytäkoneita. Läppäri on paljon kätsympi ja sen voi ottaa mukaan vaikka kaverille.

Monet pelit eivät toimi läppärissä kunnolla, tarvitaan erillinen näytönohjain, integroitu ei riitä

Vierailija
14/88 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsellut vaikka Youtubea? Oletko koskaan tarkastellut minkä ikäisiä ne monien huippu animaatioiden tekijät ovat? Yllättävän moni on alle 15 ja eivät aivan ensimmäistä vuotta harjoittele, vaan taso on ammattilaisen. Niitä ei tehdä ihan Gigantin halvimmalla pöytäkoneella, vaan grafiikka vaatii vähän enemmän vääntöä. Ohjelmia niiden tekoon löytyy netti pullollaan, osassa on maksut, mutta melko pienet.

En itse ostaisi PC:tä pelilaudaksi, Xboxit ja Nintendot on sitä varten. Hyvällä tietokoneella pystyy oikeasti tekemään jo paljon. Itse aloitin harrastuksen nimenomaan kaikennäköisellä tietokoneella säätämisellä ennen rippikoulua ja olin muutama vuotta töissäkin sillä alalla. Ilman riittävää tehoa moni harrastamani asia olisi jäänyt tekemättä. Päivittämistä se vaati parin vuoden välein, kun uudet tekeleet piti pystyä tekemään uudemmilla laitteilla. Itseasiassa laitteeni runko oli vielä 2 vuotta sitten sama kuin melkein kivikaudella. Sitä ennen olin ylppäreissä saanut koneen. Opintoni olivat aivan eri alalla, joten harrastukseksi se jäi, siis pääsääntöisesti.

ap ei puhunutkaan, että hänen lapsensa harrastaisivat mitään mikä vaatii enemmän. Eihän sitä varalta kannata sitä vartenkaan ostaa, että jos joskus sattuisivat innostumaan.

Aika harva noihin kuitenkin innostuu, meilläkin mä väännän eniten kuvan ja videonkäsittelyä.

Siis oikeasti, jos ap olisi tullut ennen ostosta av:lta kysymään mielipidettä, ja kertonut olevansa pienituloinen yh, olisitteko silti suositelleet tuota konetta hänelle?

Eli lopputulos olisi aivan sama, ap olisi teidän neuvojenne perusteella tuon "pelikoneen" ostanut..

Vierailija
15/88 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, kun ap:n koneessa oli se 98, että kuinka vanha se kone oli. Jotain 7 vuotta? Yli? Ja teidän mielestänne siitä nyt ilman muuta on harpattava tämän hetken huippukoneeseen, eikä gigantin halvimmalla koneella teekään mitään?

98 jo nimessään kertoo, että ikää on paljon. Windows Me tuli välissä ja XP julkaistiin 2001. Eli veikkaan ainakin kymmentä vuotta.

Tosiasiassa hyvä kone kestää pitkään, jopa tuon reilun 10 vuotta, jos aivan viimeisiä ominaisuuksia ei kaipaa. Emolevyyn kannattaa satsata, muistia saa lisättyä edullisimmin silloin, kun seuraavan polven muistikanta alkaa olla samanhintainen kuin oman. Näytönohjaimet ratkaisivat eniten kuluneen kymmenen vuoden aikana, tulevaisuutta on vaikea arvioida. Nyt Intel otti taas Z68:n myötä paljon takaisin itselleen, kun tarjoaa emossa parempia videopiirejä, mutta mahdollistaa sen toiminnan rinnakkain huippu näytönohjaimen kanssa. Sama ominaisuus on P68:ssa, mutta ei voi käyttää rinnan jos on näytönohjain, joka taitaa olla poikkeuksetta.

Eli tämän päivän huippukone on vielä tehokas kone neljänkin vuoden päästä. Niin on ainakin meidän nelivuotiaan osalta. Nyt kirjoittelen tämän vuoden MacBookProlta, joka on siltä puolelta viimeisintä tekniikkaa. Jos olisin ostanut tämän sijaan PC:n, arvelisin, että tuohon hintaluokkaan olisin päätynyt komponenttien osalta ja pärjännyt todella pitkään. Halusin kuitenkin läppärin ja sillä puolella macci on osoittanut koneilla pitkän elinkaaren.

Vierailija
16/88 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei puhunutkaan, että hänen lapsensa harrastaisivat mitään mikä vaatii enemmän. Eihän sitä varalta kannata sitä vartenkaan ostaa, että jos joskus sattuisivat innostumaan.

Aika harva noihin kuitenkin innostuu, meilläkin mä väännän eniten kuvan ja videonkäsittelyä.

Aika harva innostuu hiihtämisestä ja silti suksiin satsataan. Tai jos ei, niin vielä epätodennäköisempää, että innostuu. Kyllä lapset touhuaa niin paljon tietokoneilla, että mitä paremmat edellytykset, sen paremmat mahdollisuudet erilaisiin harrastuksiin. Jos lapselle ostaa halvimmat värikynät ja vain värityskirjoja, joita saa joskus käyttää leikkipöydän kulmalla, tuskin silloin syntyy kovaa innostusta piirtelyyn. Kun lapselle tarjoaa puhdasta paperia ja hyvät värit ja pensselit, ja vaikka olohuoneeseen askartelualue hän saattaa tykätäkin. Harrastukset syntyvät edellytyksistä harrastaa.

Vierailija
17/88 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär esim. pelaa Simsiä, joka vaatii

Vierailija
18/88 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva innostuu hiihtämisestä ja silti suksiin satsataan. Tai jos ei, niin vielä epätodennäköisempää, että innostuu. Kyllä lapset touhuaa niin paljon tietokoneilla, että mitä paremmat edellytykset, sen paremmat mahdollisuudet erilaisiin harrastuksiin. Jos lapselle ostaa halvimmat värikynät ja vain värityskirjoja, joita saa joskus käyttää leikkipöydän kulmalla, tuskin silloin syntyy kovaa innostusta piirtelyyn. Kun lapselle tarjoaa puhdasta paperia ja hyvät värit ja pensselit, ja vaikka olohuoneeseen askartelualue hän saattaa tykätäkin. Harrastukset syntyvät edellytyksistä harrastaa.

perus av-mamma ei annakaan lasten kuin hiukan harjoitella alkeita sillä tiekkarilla, puoli tuntia viikossa, kun pelaaminen on saatanasta. Siihen harjoitteluun kelpaa halvempikin kone.

Vierailija
19/88 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopivuutta...

Vierailija
20/88 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis kaikissa jonkun takuun olevan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan