Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin työntekijät:

Vierailija
28.10.2011 |

Saako teillä on hank.kohtainen kännykkä osastolla? Äänettömällä taskussa vaikka?

Jos ei niin annatteko silloin kouluikäisille lapsillenne työpaikan numeron, jos jotain sattuu niin voi soittaa siihen silloin.

No, tauollahan saa jokainen kännykkäänsä käyttää. Mutta kuinka järjestänne esim: lääkäriin soittamiset? Koetatte tauolla mutta ei saa lääkäriin aikaa silloin kun linjat tukossa. Milloin sitten soitatte sinne lääkärille?

Entä jos lasten koulusta soitetaan teille päivän aikana? Entä jos lääkärillä on puhelin aika sinulle, mutta kun et voi pitää omaa kännykkää lähettyvillä?

Eli kertokaas nyt miten toimia?

Ymmärrän tietty sen että puhelinta ei pidetä äänellisellä, eikä siihen voi aina vastata kun pitää töistä huolehtia.

Mutta kuinka?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, kännykät on jokaisella miten haluaa: joku ei pidä töissä ollenkaan, joku pitää jossain lähtettyvillä koko ajan jne.

Mulla se on laukussa, josta käyn sitä kurkkaileen välillä ja soitan tarpeelliset puhelut milloin vain ehdin. Iltavuorossa ulkona mulla on tietysti oma puhelin mukana.

Vierailija
2/9 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs siihen soittaa päivän aikana esim. joku kaveri, en tietenkään vastaa. JOs taas lapseni, tai päiväkodista/koulusta, niin vastaan. Meillä se ei koskaan oo ollu mikään ongelma. KUkaan työntekijä ei rättää puhelimensa kanssa mitään ylimääräistä yms.

Samoin jos ei saa tauon aikana soitettua jotain tärkeää puhelua, niin meillä toimii tiimi niin hyvin, että voi sanoa, että nyt on pakko soittaa esim. lääkäriin. Ei mitään ongelmaa, työt tulee hoidettua, kukaan ei puhu "kaveripuheluja" työajalla.Lapselleni olen sanonut, että jos en heti vastaa, niin soitan takaisin. Koska en tietnkää vastaa, jos olen esim. lukemassa lapsille satua, oon nukkarissa tai juttelen lasta hakemaan/tuomaan tulevien vanhempien kanssa.

Mielestäni tällaiset pienet asiat on työssäviihtymisen kannalta tärkeitä juttuja. Kauhee keskitysleirimieninki, jos ei saa esim. lääkäriaikaa soittaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodista siis tosiaan oli kyse.

Ihan saa kännykkää pitää mukanaan miten haluaa.

Ei meillä ole ollut mitään puhetta kännykänkäyttösäännöistä. Omien lasten puheluihin vastataan kyllä ja muutenkin jos puhelin soi.

Vierailija
4/9 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vastata siihen koululaisen soittoon. Vastaajan voi kuunnella tai tekstarin lukea hiukan viiveelläkin....

T. Oneksi menin työelämään jo aikana, jolloin jokaisella ei edes ollut kännykkää, niin tiesin tämänkin ja osaan jopa toimia tämän mukaisesti

Vierailija
5/9 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niin ole monilla muillakin työpaikoilla. Jos on esim. lääkärin soittoaika, niin sitten voi pitää omaa puhelinta taskussa, jos ei halua työnumeroa antaa lääkärille. Ja jos taas itse pitää soittaa esim. lääkäriaikaa tiettyyn aikaan, niin sovitaan työkavereiden kanssa, että olen hetken pois ryhmästä ja omalla puhelimella soitan. Omaa puhelinta käyn silloin tällöin päivän aikaan vilkaisemassa. Koulusta, lapsen hoitopaikasta ym.osaavat kyllä soittaa työnumeroon ja lapselle on opetettu että pikkuasioista ei soitella. Jos on jotain tärkeää, niin sitten voi soittaa työnumeroon, muuten äidin/isän kännyyn teksitiviesti ja soitetaan takaisin kun ehditään.

T:lto

Vierailija
6/9 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän omaa kännykkää taskussa äänettömällä, joillain työkavereilla se on hyllyssä näkyvillä. Ohjeistus kai on, ettei omaa kännykkää saa käyttää työaikana ollenkaan, mutta minä ainakin pidän kännykän lähettyvillä "varmuuden vuoksi". Olen kyllä antanut lasteni päiväkotiin ryhmäni työnumeron, joten sieltä varmaan soitettaisiin siihen. Jos huomaan puhelin soivan, vastaan siihen jos oletan asian olevan tärkeää/kiireellistä. Vähän tilanteestakin riippuen: jos en ole keskellä lasten touhua saatan vastata puheluun tai tekstariin samantien. Lääkäriin yms. soitan silloin, kun on lääkärin soittoaika. En tietenkään puhu lasten läsnäollessa, vaan menen toiseen huoneeseen. Yleensä sovin työkavereitten kanssa, että joudun soittamaan lääkäriin, että ovat tieoisia mihin olen hävinnyt. :)

Vierailija
7/9 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkodissa pienten lasten vanhemmilla saa kännykät olla mukana mut ne on oltava äänettömällä, eikä ne saa häiritä työntekoa.

Vierailija
8/9 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkännykkänumero on tallennettu koululaisen kännykkään, siihen siis saa soittaa, jos on hätä. Lasten päivähoitopaikkaan ja kouluun olen ilmoittanut työnumeroni ja sanonut, että siitä saa päivällä kiinni.

Jos pitää soittaa joku tärkeä puhelu, ilmoitetaan siitä tiimikavereille ja kyllä lapsiryhmästä voi poistua puhelua hoitamaan, kun muut tietävät asiasta.

En voisi kuvitellakaan, että lapsiryhmässä ollessa työntekijät vastaisivat omiin puheluihinsa kesken työn. Eihän monessa muussakaan työssä kesken kaiken vastailla omiin puheluihin. Hassua suorastaan olisi, jos esim. kaupan kassa keskeyttäisi työnsä vastaamalla puhelimeensa.

Vierailija
9/9 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee puhelu kesken toiminnan, en vastaa. Tilanteet vahtuvat ja vilasen silloin mistä puhelu on tullut ja matkalla vaikka pukkariin vaihtamaan ulkovaatteita tai keittiöön hakemaan ruokakärryjä tai vessareissulla voin sitten soittaa takaisin. Oman lapsen kouluun ja tarhaan olen ilmoittanut työnumeron. Pakolliset soittoajat sovin työkavereiden kanssa niin, että ottavat veto vastuun siksi ajaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi