Mistä johtuu, että todella monella hoikalla naisella on läski naama?
Olen nyt viimeaikoina alkanut kiinnittämään huomiota siihen, että etenkin nuorilla aikuisilla naisilla kasvot saattavat olla huomattavan turpeat ja jopa kaksoisleukaa yms. lihavuuteen liitettävää, vaikka kroppa olisi hoikka ja nainen muuten ihan huoliteltu. Mistähän tämä naaman läskistyminen voi johtua, vai onko se jokin kantasuomalaisille tyypillinen piirre, jota en ole aiemmin huomannut täällä pk-seudulla?
Tekee järkyttävän näköiseksi, kun posket näyttävät höttöisen turvonneilta ja sivuprofiilissa leuka on kuin pelikaanilla. Todella epämiellyttävää. Mietin, josko kyseessä voisi olla jokin syömishäiriökäyttäytymisestä johtuva turvotus? Bulimikoillahan kuulemma turpoaa sylkirauhaset, joten vaikka laihtuisikin, niin kasvot ovat kuin toinen perse. (Ja hengityksen tuoksu luo samaa mielikuvaa.)
Kommentit (25)
Mulla on pulleat posket tai ainakin ne näyttää siltä yhdessä luuston kanssa. Tulee sellainen pöhö-vaikutelma, vaikka kyse ei ole huonoista elintavoista. Elän ihan terveellisesti ja alkoa harvoin, silti vielä 33-vuotiaana on sileät pyöreäposkiset kasvot, ei mulla kaksoisleukaa kuitenkaan ole, ellei ihan paina leukaa rintaan. Mua ei kyllä häiritse itseä tämä pullanaama kovin pahasti, vaikka olen siitä ikävääkin palautetta saanut.
Tällä mallilla on myös vähän pullaposket, vaikka ei varmasti elä ihan hirveän epäterveellisesti: https://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rj…
Etenkin nuorilla naisilla on usein vielä lapsenpyöreyttä kasvoissaan. Kasvojen mallikin vaikuttaa, osa on pyöreäposkisia luonnostaan.
Toivottavasti minusta ei ajatella että olen joku bulimikko kun posket on pyöreät ja vartalo hoikka.
Mä olen tuollainen joka lihoo heti ensimmäiseksi naamasta ja juurikin tulee kaksoisleuka:D Urheilen, juon vettä ja mitat on 172/59 mut naama on ja pysyy pyöreänä. Heti jos olen syönyt suolaisempaa ruokaa, nukkunut tai liikkunut liian vähän tai ryypännyt niin se näkyy entistä turvonneempina kasvoina. Noh, lohduttaudun ajatuksella siitä että ainakin näytän ikäistäni nuoremmalta pullukkanaaman ansiosta
Ite oon nyt 14-vuotta ja mulla on lähtenyt lapsenpyöreyttä tosi paljon, jopa kaikki viimesen 3vuoden aikana. Oon vähän ylipainonen mutta mulla näkyy siitä huolimatta naamassa kaikki luut hyvin, varsinkin leukaperät ja poskiluu/poskipää en tiiä. Mutta onneks ei oo liian kapee pää ettei näytä typerältä mun kropasta huolimatta. Mulla on itseasias tosi saman muotoset kasvot ku prinsessa dianalla, ja monilla keillä on sen muotoset kasvot nii on just sillee et leukaperät yms näkyy selkeesti. Pointtini on siis että ei se aina niin päin mee ja se riippuu paljon kasvojen luontasesta muodosta.
Epäterveellinen ravinto, liian vähän kasviksia, liian laiska vedenjuonti. Enimmäkseen johtuu elektrolyyttien ja hivenaineiden puutteesta.