Mistä johtuu, että todella monella hoikalla naisella on läski naama?
Olen nyt viimeaikoina alkanut kiinnittämään huomiota siihen, että etenkin nuorilla aikuisilla naisilla kasvot saattavat olla huomattavan turpeat ja jopa kaksoisleukaa yms. lihavuuteen liitettävää, vaikka kroppa olisi hoikka ja nainen muuten ihan huoliteltu. Mistähän tämä naaman läskistyminen voi johtua, vai onko se jokin kantasuomalaisille tyypillinen piirre, jota en ole aiemmin huomannut täällä pk-seudulla?
Tekee järkyttävän näköiseksi, kun posket näyttävät höttöisen turvonneilta ja sivuprofiilissa leuka on kuin pelikaanilla. Todella epämiellyttävää. Mietin, josko kyseessä voisi olla jokin syömishäiriökäyttäytymisestä johtuva turvotus? Bulimikoillahan kuulemma turpoaa sylkirauhaset, joten vaikka laihtuisikin, niin kasvot ovat kuin toinen perse. (Ja hengityksen tuoksu luo samaa mielikuvaa.)
Kommentit (25)
Kyllä noita syömishäiriöitäkin voi osalla olla turvotuksen taustalla, mutta toisaalta moni on kasvojen rakenteeltaan sellainen "taikina-tiina", että kasvojen luustoa vaan sattuu peittämään hyhmäinen rasvakerros. Pahempi vielä, jos se rasvakerros vähän roikkuu.
Sillä taitaa vaan olla huonot geenit.
nykyisin paljon, ylävartalo lihoo ja alavartalo taa son hokkka, pieni litteä peppu ja tikkumaiset jalat. Jostain olen saanut käsityksen, että alkoholin käyttä aiheuttaa tätä, nainen miehistyy.
itse olen taas hoikkana ihan järkyttävän kapeakasvoinen. Siis sillä tavalla, ettei näytä enää yhtään nätiltä.
Nyt olen 20 kg ylipainoinen, ja siis kroppa on hirveä, höllyvä ja löllyvä, mutta naama nätisti pyöreämpi, naisellisempi...
Aion kyllä laihduttaa, pakko on, kun alan tuntea itseni huonokuntoiseksi ja jopa sairaaksi tämän massan kanssa, mutta ei paljon innosta kun tiedän että kasvoista tulee taas sellaiset kuikelot :/ no ei mahda mitään.
Jalkojen tikkumaisuus ja keskivartaloläskiys alle kolmekymppisillä on tosiasia, mut että toi naama olis myös läski, niin siitä ei ole havaintoa - mutta varmaan niin sitten on. Johtuu varmaan jotain hormoonilisäaineista?
Mutta tyttöjen jalat ovat suurentuneet viimeisen 20v aikana niin, että siinä, missä normaali ysiluokkalaisen kengännumero oli 80-luvun lopulla vielä 38, niin nyt se on 40. Miksiköhän?
Että on vaan "lapsen pyöreyttä".
Aika harva nuori on kasvoiltaan "laiha" siis niin että luut näkyy ja posket lommolla. sen sijaan jo 30v hoikat naisten usein on.
Toki myös suomalaisella perimällä on vaikutusta. Mun mielestä itärajalla on enempi pyöreitä kasvoja ja perunaneniä niin hoikilla kun pyöreämmilläkin
Stressi ainakin vaikuttaa. Kortisoli (stressihormoni) saa rasvan kertymään juuri naamaan, vyötärölle, selkään jne. niin että jalat ja peppu voi olla hoikat.
Jojoilu, kitudieetit, huonot yöunet, alkoholi, epäterveellinen ruokavalio ja kaikki muu stressi vaikuttaa tuohon. Varsinkin mun mielestä tommoinen kitudieettikuuri jossa ei syödä kunnolla, mitä monet nuoret harrastaa. Kaikki se jäljellä oleva rasva kertyy sitten vääriin paikkoihin.
Oma äitini on ollut työnarkomaani, syönyt huonosti (tahallaan syönyt mahd. vähän) ja nukkunut aivan liian vähän ja hänellä on tällainen läskinaama ja hoikat jalat. Toivon todella, että se on elämäntavoista eikä geeneistä johtuvaa.
jee! olet tainnut törmätä minuun.. mulla läskinaaman aiheuttaa kaunis perimä. pitäisi laihduttaa alipainoon että se vähän kutistuisi. leikkausta odotellessa..
Olen kova treenaamaan ja kroppa on lihaksikkaan timmi. BMI 20. Mutta kasvojen luusto on epäedullinen; korkeat poskipäät ja lommot niiden alla. Nenä pitkä ja suora. Leuka ulkoneva.
Haluaisin mielelläni vähän lisää pläskiä naamaani, ettei se näyttäisi niin kapealta ja pitkältä. Mutta minkäs teen, kun tykkään niin paljon liikunnasta.
Tietyssä iässä naisen täytyy valita joko kroppa tai kasvot. Mä en tiennyt että se ikä tulee vastaan jo kolmekymppisenä :(
Alkoholin käyttö muuttaa hormonitoimintaa. Myös tällaisia miehiä näkee usein. Sixpäck näkyy ja ollaan täysin rasvattomia, mutta naama on pullaa.
Perintötekijöissä on sellainen koodi, joka lisää rasvaa kasvojen alueille. Yleistä pohjoisimmissa maissa jossa rasva ehkäisee paleltumia.
Voi sanoa suoralta kädeltä että naama pysyisi pulleana vaikka joutuisi keskitysleirille. Ei sille mitään mahda. Ongelmaan on hoitokeinoja mm kauneusleikkauksia. Poskipäiden alueelle lisätään koroke joka lisää kasvojen muotoja. Rasvaleikkauksilla ei ole pitkäaikaista vaikutusta sillä rasva palaa takaisin näille alueille. Myös leukaan voidaan asettaa tuki joka vähän venyttää löllönaamaa muodokkaammaksi.
Alkoholilla on myös osuutta, mutta syyt ovat melko epäselviä. Eri juomilla on eri vaikutuksia. Kirkkaita juovat ovat usein rasvattomampia, kuin viinejä ja olutia suosivat, vaikka olisivatkin alhaisen rasvaprosentin kantajia.
Sillä taitaa vaan olla huonot geenit.
Sillä on taatusti korkea rasvaprosentti.
Hiilihydraatit aiheuttaa kaiken pahan maailmassa.Pedofiliakin johtuu liiasta hiilarin syönnistä.
Tuleeko pyyleville tädeille hyvä mieli kun saa haukkua hoikkien "läskejä naamoja"?
on yksi maailman parhaiten palkatuista malleista ja hänellä on viisivuotiaan läskinaama joten eiköhän se sallita suomalaisille nuorillekin.
että Miranda Kerr on todellinen pulleanaama!
että Miranda Kerr on todellinen pulleanaama!
täsäs ketjussa puhutaan. Kerrillä on kasvojen muoto pyöreä, mutta ei sitä kaksoisleukaa. Kapeaposkisellakin voi olla kaksoisleuk.
Alkoholin käyttö muuttaa hormonitoimintaa. Myös tällaisia miehiä näkee usein. Sixpäck näkyy ja ollaan täysin rasvattomia, mutta naama on pullaa.
Perintötekijöissä on sellainen koodi, joka lisää rasvaa kasvojen alueille. Yleistä pohjoisimmissa maissa jossa rasva ehkäisee paleltumia.
Voi sanoa suoralta kädeltä että naama pysyisi pulleana vaikka joutuisi keskitysleirille. Ei sille mitään mahda. Ongelmaan on hoitokeinoja mm kauneusleikkauksia. Poskipäiden alueelle lisätään koroke joka lisää kasvojen muotoja. Rasvaleikkauksilla ei ole pitkäaikaista vaikutusta sillä rasva palaa takaisin näille alueille. Myös leukaan voidaan asettaa tuki joka vähän venyttää löllönaamaa muodokkaammaksi.
Alkoholilla on myös osuutta, mutta syyt ovat melko epäselviä. Eri juomilla on eri vaikutuksia. Kirkkaita juovat ovat usein rasvattomampia, kuin viinejä ja olutia suosivat, vaikka olisivatkin alhaisen rasvaprosentin kantajia.
Ainakin miehillä naamaa pulleuttaa urheilijoiden käyttämä valmiste Kreatiini, jota kaupastakin saa ja bodareilla steroidit.
Kreatiini kerää nestettä vartaloon jolloin naamakin saa osansa. Voi aiheuttaa kaksoisleukaa ja roikkuvia kalkkunan helttoja poskiin, vaikka muuten vartalo olisi rasvaton.
lihaksisto puuttuu.