raskaana, enkä vielä halua sitä kertoa, tulossa parit juhlat, mitä sanon miksi en voi juoda???
Kommentit (38)
sä otit just ennen juhliin tuloa migreenilääkkeen ja menet ihan sekaisin, jos otat sen kanssa alkoa. Tai sitten yrität pitää lasisi koko ajan itse täynnä ja siemailet sitä eikä kukaan huomaa siellä olevan limsaa tai vettä.
ja siinä on antabus-vaikutus, et voi juoda mitään. Tai sitten että olet päättänyt olla loppuvuoden juomatta. piste. ja jos joku kysyy että oletko raskaana, niin vastaa että olisitkin! tämä on nyt vaan tällainen päätös.
Ei kai kukaan sitä seuraa kuinka monta eri lasillista itsellesi kaadat?
Ellei tää oo niitä viestejä, että raskaana ei saa ottaa edes kulausta, sillä muuten on peli menetetty. Jos näin, niin kotiin jäämällä voit olla selittämättä juomista.
Sain bakteeritulehdukseen 14 päivän Flagyl kuurin. Tämä lääke vaikutti alkoholin kanssa antabuksen tavoin:)..en kokeilllut..mutta tätä korostettiin... kiellettiin jopa alkoholilla terästetyt leivonnaiset...
Sen kuin sanoo ei kiitos.
Jos tuttavapiiri on sellaista, että pitää juomattomuutta selitellä, niin mene juhliin vähän myöhemmin
ja näyttele kännistä.
että nyt ei maistu ja annat muiden miettiä mitä miettivät. Tuskin he sinun asioitasi niin hirveästi pohtivat, ellei juominen ole juhlien ykkösasia ja kaikilla muilla hyvin ongelmallinen suhde alkoholiin. Relaa. On ihanaa että olet raskaana, mutta et ole tulevien juhlien keskipiste.
selitellä juomattomuutta jollain lääkekuurilla. Jokainen tietää että normaali antibioottikuuri ei ole syy juomattomuudelle ja noi erikoislääkkeet, Flagyl esimerkiksi viittaa johonkin sisäiseen tulehdukseen, jota on varmaan tiosi kiva isoon ääneen kertoa juhlissa?
Pitäkää lasia kädessä ja olkaa juovinanne. Noi selittelyt vaan kiinnittää entistä enemmän huomiota.
Minä selvitin drinkkibileet juomatta itse lainkaan. Se kävi yllättävänkin helposti: ryhdyin koko porukan baarimikoksi, eikä kukaan tullut edes ajatelleeksi, että sekoitin itselleni samalla alkoholittomia drinkkejä. En tosin ollut raskaana, mutten halunnut herättää epäilyksiä siihen suuntaan.
Jos pysyt itse vaikuttamaan siihen, mitä lasissasi on, hyviä hämäysjuomia ovat nimenomaan alkoholittomat drinkit ja ginger ale, joka jäiden kanssa muistuttaa erehdyttävästi siideriä. Jos joku haluaa maistaa lasista, sanot olevasi vähän kipeä tai että sinulla on huuliherpes. ;)
Jos taas bileissä kaadetaan viiniä yhteisestä pullosta tms, voihan sitä ottaa lasiin ja yrittää vaivihkaa kaataa miehelle tms. Tai käydä kaatamassa lavuaariin vähin erin. Harva oikeasti seuraa niin tarkaan, että huomaa. Enemmän huomiota herättää se, jos kieltäytyy kaadetusta viinistä kokonaan tai selittelee hirveästi juomattomuuttaan.
Silloin kukaan ei kysele mitään. Kyllä niitä selityksiä löytyy muitakin. Kerrot, että ei tee mieli juoda (esim. tuli viimeksi niin huono olo). Tuo on kuitenkin vasta siinä vaiheessa, kun muut huomaa, että olet juonut vaivihkaa vain holittomia juomia.
Ainiin tietysti, sanot, että olet menossa rankalle jumppatunnille/juoksulenkille seuraavana päivänä tms. jo aiemmin sovittuun liikuntatapahtumaan. Tai olet menossa auttamaan kaverin muutossa tai jossain muussa, jossa tarvitsee olla hyvässä kunnossa. Etkä halua juoda edes yhtä juomaa, koska silloin tekisi mieli juoda toinenkin.
selitellä juomattomuutta jollain lääkekuurilla. Jokainen tietää että normaali antibioottikuuri ei ole syy juomattomuudelle ja noi erikoislääkkeet, Flagyl esimerkiksi viittaa johonkin sisäiseen tulehdukseen, jota on varmaan tiosi kiva isoon ääneen kertoa juhlissa? Pitäkää lasia kädessä ja olkaa juovinanne. Noi selittelyt vaan kiinnittää entistä enemmän huomiota.
Älä viitsi, kyllä mua vaan nauratti kertoa kuurista ihmisille. Ihan oli mätäpaise kurkussa, niinkin nolo juttu..no olihan se tavallaan sisäinen..nielunsisäinen..ooh..pitää salata...
että näihin "juhliin" on tulossa ainoastaan muutamia ihmisiä ja nekin miehensukulaisia jotka silmät kiiluen odottaa uutista että koska olen raskaana... ANopille en halua asiaa sen takia vielä kertoa että se ei osaa pitää suutansa kiinni vaan lavertelee asian heti kaikille...
Tiadan ostaa niitä alkoholittomia ja jossain vaiheessa sanon että migreeni pukkaa pakko lähteä kotiin...
ap
selitellä juomattomuutta jollain lääkekuurilla. Jokainen tietää että normaali antibioottikuuri ei ole syy juomattomuudelle ja noi erikoislääkkeet, Flagyl esimerkiksi viittaa johonkin sisäiseen tulehdukseen, jota on varmaan tiosi kiva isoon ääneen kertoa juhlissa?
Pitäkää lasia kädessä ja olkaa juovinanne. Noi selittelyt vaan kiinnittää entistä enemmän huomiota.
miksi miesystävä ei voi juoda ja hänen kohdallaan se johtui oikeasti lääkekuurista. Silloin olimme pienissä juhlissa, jossa oli tarjolla viiniä ja olisi ollut kummallista vain sanoa kiitos ei (Suomessa tuo juominen on oletusarvo) ja vielä hyvälle kaverilleni.
Mutta on totta tuokin, että asiasta ei välttämättä tarvitse tehdä numeroa. Harrastuspiirissäni on mies, joka 5-kymppisenä päätti laittaa korkin kiinni. Hän juo aina alkoholitonta olutta kun mennään istuskelemaan mutta en ensin edes tajunnut asiaa, kun hän istuskeli muiden seurassa olutlasi edessään, kuten muutkin.
menemisiä tms kun asuvat niin että näkevät kyllä ollaanko meillä kotona vai ei... ja anoppi on niin utelias että.
Kerran jo soitti ja kysyi että onko sulla meille jotain kerrottavaa kun vaikutit niin salaperäiseltä...
Enkä ollut mitenkään salaperiäinen sillä kertaa, olivat vaan päätelleet miehen siskon kanssa että nyt vasrmaan on raskaana kun olin yhtenä päivänä huonovointinen kun oli niin kauhee vitutus päällä ja kaikki asiat päin persettä jne... miehen sisko oli just sillon käynyt meillä ja mies sanonut että olen nukkumassa kun sillä on huono-olo...
että näin
ap
..jos ap pääset olemaan auton kanssa liikkeellä bileissä niin silloinkaan kukaan ei kysele mitään.
Että päivällä oli migreeni ja tulin silti hetkeksi istuskelemaan mutta mitään et kyllä uskalla ottaa kun päätä särkee niin kovin.
Otat pari lasia siihen viereen ja muka hörpit niistä... älä osta alkoholittomia koska joku huomaa sen taatusti!
Oikeasti, jos ihmisellä on normaalisti tapana naukkailla muutama drinkki juhlissa ja yhtäkkiä ei juokaan, niin kyllä se herättää ystävissä epäilyksiä. Ja jos ei halua kertoa että on raskaana niin sitten ei halua. Juhlista poisjääminenkin voi olla epäilyttävää jos se tapahtuu useamminkin kuin kerran.
Itse olen menossa ensi viikonloppuna eräisiin juhliin, joissa en aio juoda vaikka yleensä viiniä naukkailenkin. En siis ole raskaana mutta sunnuntaina on eräs liikuntatapahtuma jonne olen menossa heti aamusta, ja em. syystä menen myös autolla kyseisiin pippaloihin. Eli jotain tuon tapaista voit kehitellä myös, ja kun se autokin on niin on helppo väistää ne "ota edes yksi, ei se enää aamulla tunnu" -houkuttelut.
Ja tosiaan voit myös olla juovinasi, tosin kannattaa muistaa esimerkiksi alkoholittomien siiderien kanssa se että tarkkasilmäiset kyllä saattavat huomata mitä purkissa lukee vaikka eivät sitä erityisesti kyttäisikään. Minä esim kerran huomasin erään tuttavanaisen juomista välittömästi tuon "alkoholiton"-tekstin vaikka en tosiaan epäillyt tai edes ollut kiinnostunut onko hän raskaana vai ei.
Jos vain maistuu, niin voisitko juoda vain vähän niin ettei kiinnitettäisi huomiota siihen että et juo yhtään. Hankalaa, valehteluista jäät kyllä kiinni.
Itse olen ottanut lasin käteeni tai ruuan kanssa tarjotun punaviinilasillisen jne. En ole sitä juonut muuta kuin huuliani kastellut. Kun on tarjottu lisää, en ole ottanut sillä varjolla, kun lasissa on vielä jäljellä. Ravintoloissa ja isommissa juhlissa juomattoman lasin voi hyvin jättää jonnekin sivupöydälle tai jos mies on mukana, hän voi juoda sen.
En ole tehnyt asiasta turhaa numeroa, eikä kukaan ole kiinnittänyt huomiota. MOnet juhlat (iot ja pienet) on menty alkuraskauksien aikana näin. Mustakin olisi jotenkin lapsellista ja aivan turhaakin alkaa valehdella ja keksiä turhia peiteoperaatioita.
Sanoo vaikka, että joudun syömään vahvoja särkylääkkeitä selkäsärkyyn, enkä voi juoda.
Tietysti, jos et halua valehdella...sitten on jo vaikeampaa.