Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lottovoittajat tuhlaa kaikki rahansa. Pystyisitkö sinä tekemään toisin?

Vierailija
28.10.2011 |

Mikä laulaen tulee, viheltäen menee. Käsittämätöntä, että moni lottovoittaja tuhlaa KAIKKI voittorahansa muutamassa vuodessa.

Minä ajattelen, että jos voittaisin lotossa, voisin laittaa ne kaikki sijoituksiin ja elää niin kuin ennenkin. En hiiskuisi kenellekään voitosta. Voisin antaa isot summat rahaa vanhemmilleni ja sisaruksilleni silloin, kun heillä on tarve.

Mutta en tiedä pystyykö siihen kukaan muu kuin oikein pihiluontoiset ihmiset. Nytkin tuhlaan palkkatilin tyhjäksi joka kuukausi.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nuo tuhlaajat ovat suunnitelleet tuhlaavansa, joten mistä minäkään tiedän miten toimisin tosipaikan tullen, vaikka mitä kuvittelisin.

Itse kyllä varmaan ostaisin kunnon talon ja vaihtaisin auton, loppuja rahoja voisin kuvitella säästäväni. Mies kyllä arvelee, että pelkäisin rahojen menetystä niin paljon, etten uskaltaisi ostaa edes sitä taloa tai mitään:D Eli voi olla, että minä päätyisinkin säästämään rahat stressatessani jokaista käytettyä pennosta.

Vierailija
2/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis rahana. Ainakaan paljoa. Että se olisi mieluusti sijoitettu johonkin, missä siitä olisi pitkäaikaisempaa hyötyä.

Aika paljon tietysti riippuu siitä, minkä kokoinen lottovoitto olisi kyseessä. alle 2 miljoonaa on aika helppo hukata. Kävis multakin ihan tosta vaan. Useamman miljoonan hävittäminen tai muuksi omaisuudeksi muuntaminen kestää jo kauemmin.

Niin ja mä en edes lottoa, joten tämän on ihan pelkkää teoriaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että säästäisin edes lasten tulevaisuutta varten jotain, että heillä olisi vähän turvatumpi tilanne kuin meillä pätkätyöllä ja apurahoilla elävillä vanhemmilla.

Vierailija
4/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olenkin tosi pihi. Jo yläasteikäisenä rupesin säästämään kesätienesteistä opiskelua varten jne. Nyt olen ansiosidonnaisella ja nytkin jää rahaa säästöön joka kuukausi...

Eri asia sitten osaisinko nauttia lottovoitosta lainkaan... Kaikessa puolensa.

Vierailija
5/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedän tämän siksi, että perin teininä n. 60k ja nyt lähes 10 vuotta myöhemmin omaisuutta on enemmän, kuin peritty summa. Ja tämän ajan olen kesätöitä tms. lukuunottamatta opiskellut :)

En tietenkään seisottaisi rahoja käyttötilillä vaan sijoittaisin sen niin, että rahat riittäisivät koko loppuelämäkseni.

Vierailija
6/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakennuttaisin kouluja ja vessoje kehitysmaihin ja ostaisin asunnon. En ole pihi.

Vierailija
7/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes yrittäisi että rahaa jää, vaan ostaisin kaikkea mitä olen aina halunnut ja palaisin taas takaisin ruotuun kun rahat loppu.

En ole ikinä iloinnut säästössä olevasta rahasta - vain siitä minkä voi käyttää :D

Vierailija
8/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lasketaan tuhlaukseksi...? Jos voittaa vaikka miljoona euroa niin kyllä se on aika helppo käyttää hetikin, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.

Esim:

-oma asunto (iso omakotitalo hyvältä alueelta) 750000 euroa

-uusi hyvä auto 60000 euroa

-sijoitusasunto (esim. lapsen tulevaksi opiskeluajan asunnoksi) 200000 euroa

Nyt olisi miljoona käytetty ja ei taitaisi ihan riittääkään ;)

Mutta ei tuo voitto silti minusta olisi *tuhlattu*. Ainoastaan tuo auton arvo putoaisi melko pian, mutta asunnon ja kiinteistön arvo varmaan pysyisi vähintäänkin samana.

Vierailija
9/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakennuttaisin kouluja ja vessoje kehitysmaihin ja ostaisin asunnon. En ole pihi.

Repesin :) Hänen pyhyytensä jakaa olemattomia rahoja mielessään. Toivotaan että napsahtaa kohdalleen joskus niin nauretaan porukalla sit kun "mieli muuttuikin" kun rahat on olemassa

Vierailija
10/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselle kun sais velattoman talon, auton ja suvulle ihanan kesämökin, niin melkein kaikki loput rahat jakaisin läheisille. Siinähän ne sitten olikin.

Vierailija
11/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään yrittäjän, joka perusti ison firman loton päävoitolla. Mies työllisti ja työllistää kymmeniä ihmisiä.

Tiedän toisenkin tapauksen, jonka touhut menivät sekopäisiksi lottovoiton jälkeen. Rouvasta tuli huippupihi, ja mm. varasti ruokaa kaupasta. Pienellä paikkakunnalla asiat tiedetään.

Vierailija
12/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi sijoitusmielessä! eli ostaisin pari sijoitusasuntoa, ja oman isomman asunnon + lapsille asunnot tulevaa varten.

Hyvin saisin menemään sellaiset n.300 000e + 4x150-200 000e.

Kävisin tottakai edelleen töissä ja sijoitusasuntojen tuotolla maksaisin oman ja lasten asuntojen kulut.

Jos ostaisin ison omakotitalon + tuhlaisin loput rahat johonkin ei tuottavaan, olisin muutaman vuoden kuluessa konkurssissa, vaatiihan se iso talokin ylläpitoon rahaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi