Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinulla oli vauva väärässä tarjonnassa, tunsitko ponnistamisen tarvetta?

Vierailija
27.10.2011 |

Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen. Mä en nimittäin ainakaan muista mitään ponnistamisen tarvetta. Vauva oli avotarjonnassa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jotain on pielessä. Vauva oli vinossa tulossa. Vaikka supparitkin sattui tiesin kuitenkin koko ajan että kaikki on ok ja näin se menee. Mutta kun ponnistamisen aika tuli, tunsin itse heti, että jotain on pielessä. Kaks tuntia ähersin turhaan, imukupilla sitten 3.vedolla saatiin pieni smurffi pihalle (ja suoraan teholle). Onneksi tuli terve vauva silti.

Vierailija
2/11 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin todellakin, vauva oli avotarjonnassa. Ponnistaminen oli ihan helvetillistä verrattuna ensimmäiseen synnytykseen, jossa vauva oli oikein päin. Onneksi kesto oli huomattavasti lyhyempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mullakin avotarjonta. Tunsin ponnistamisen tarpeen tuntikausia ennen kuin sain luvan ponnistaa (kohdunsuu ei ollut lähellekään auki) ja muutaman tunnin kuluttua en enää voinut kropalleni mitään kun se ponnistamisen tarve oli vain niin valtavan voimakas... ihan kuin kaameassa ripulissa olisi kouristellut :( Arvatkaa oliko vatsalihakset kipeänä seuraavina päivinä? No juu... ;) Ja imukupilla lopulta synty 8h sen ponnistamisen tarpeen ilmaantumisen jälkeen, ja hyväkuntoisena :)

Vierailija
4/11 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinni se, tuleeko ponnistamisen tarvetta vai ei? Ainakin tässä ketjussa on kahdenlaista kokemusta, joten ei varmaan tarjonta ole sitten syynä.

Mulle laitettiin epiduraali, mutta käsittääkseni ponnistamisen tarve tulee kyllä epiduraalinkin kanssa.

Pitääpä kysyä tätä joltain alan asiantuntijalta.

Ap

Vierailija
5/11 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vietiin kiireelliseen sektioon.

Vierailija
6/11 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys pysähtyi, kätilö tunsi vauvan kulmakarvat "väärällä" puolella. hetki koitettiin käännellä vauvaa, mutta sitten sektioon. synnytykseni ei siis edennyt edes ponnistusvaiheeseen

Vierailija
7/11 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin ponnistamisen tarve on tullut liian aikaisin myös kahdessa normaalitarjontaisessa synnytyksessä, mutta ei lähellekään niin aikaisin kuin esikoisen avotarjonnassa. Viimeksi asiaa yritettiin auttaa spinaalipuudutuksella, mutta vauvapa syntyikin sitten melkein saman tien :)

kiinni se, tuleeko ponnistamisen tarvetta vai ei? Ainakin tässä ketjussa on kahdenlaista kokemusta, joten ei varmaan tarjonta ole sitten syynä.

Mulle laitettiin epiduraali, mutta käsittääkseni ponnistamisen tarve tulee kyllä epiduraalinkin kanssa.

Pitääpä kysyä tätä joltain alan asiantuntijalta.

Ap

Vierailija
8/11 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta spinaali vie - jos en ole aivan väärässä.

Vierailija
9/11 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi neljästä lapsesta tullut väärässä asennossa (toinen vinottain ja toinen käsi pään vieressä) ja näistä kahdesta juuri kaameimmat ponnistustarpeet!

Vinottain tulleessa halusin ponnistaa jo kun kohdunsuu oli 8cm auki ja sain sen vuoksi pikaisesti spinaalin, joka vei ponnistustarpeen (tosin sitten pääsinkin saman tien ponnistamaan TÄYSIN tunnottomana... Loistavaa! :-)

Käsi pään vieressä ponnistustarve tuli onneksi juuri ajallaan ja vaikka kivut olivat KAMALAT, tuli vauva vauhdilla ulos 3 minuutissa.

Vierailija
10/11 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se ponnistamisen tarve tuntuu vähän niin kuin peräsuolessa, pitääkö paikkansa? Mulla tuntui vaan suolessa kovaa kipua, siihen ei epiduraali auttanut. Onneksi sain nousta epiduraalista huolimatta seisomaan, se helpotti.

Ap

Vierailija
11/11 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta spinaali vie - jos en ole aivan väärässä.

en tuntenut yhtään mitään missään, ja vauva jouduttiin auttamaan imukupilla. Normaali takaraivotarjonnasta siis.

Kolmessa synnytyksessä sen jälkeen spinaali, ponnistamisen tarve tuntui hyvin, samoin se vauvan liikkuminen eteenpäin. Näin oli myös avosuisessa takaraivotarjonnassa.

Ainoa ero oli normaalitarjontaan nähden se, että pystyasennossa ja jakkaralla en saanut vauvaa liikkumaan mihinkään suuntaan tai en ainakaan saanut tuntumaa siihen ponnistamiseen. Vasta puoli-istuvassa asennossa tunsin kunnolla suunnan, mihin ponnistaa. Syntyikin sitten helposti muutamalla ponnistuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme