Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen tilaa Seiska-lehteä?

Vierailija
27.10.2011 |

Eipä tulisi pieneen mieleenkään.Kertoo jotain ihmisen elämän tasosta, jos julkkisjuorut kiinnostaa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä lehteä aika monenlaiset ihmiset lukee. Sen voin kyllä sanoa, että ne, joiden mielestä ihmiset voi laittaa arvojärjestykseen lukutottumusten mukaan, ovat huumorintajuttomia paskaläjiä.

Vierailija
22/32 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti tyypillinen lukija tai tilaaja on kouluttamaton, joka lukee vähemmän kirjallisuutta. Sanomalehti tarkoittaa iltistä ei Hesaria tai Taloussanomia. Uskoisin, että elämäntyylissä on muutenkin eroja. Oma äitini on kulttuuria (teatteri, hyvät elokuvat, taide, ooppera, kirjallisuuden suurkuluttaja) harrastava eläkeläinen. Hän ei lue naistenlehtiä, saatika sitten Seiskaa. Kotiin tulee Suomen kuvalehti, Parnasso ja entisenä yliopistolaisena Yliopisto-lehti. Koulutus akateeminen (ekonomi). Matkustelee aina uusiin kohteisiin, jossa on oltava nähtävää ja koettavaa. Sisustus on Artekia ja muutamia antiikkihuonekaluja, seinillä paljon grafiikkaa. Asuu Helsingissä ylemmän keskiluokan pientaloalueella. Harrastaa ruoanlaittoa ja hyviä viinejä. On kaksikielinen (ruotsi toinen kieli) ja muutenkin kielitaitoinen. Viimeksi aloitti eläkepäivillään italian opiskelut.Pukeutuu nuorekkaasti, mutta aika klassisen hillitysti. Ostaa lapsenlapselleen todella harkitsevaisesti, mutta laadukasta tavaraa. Luonteeltaan hieman pidättyväinen, mutta ystävällinen ja huumorintajuinen. Anoppini lukee Seiskaa kestotilaajana. Työläisammatissa, ei juurikaan koulutusta (peruskoulutaso). Kotiin tilataan myös Seuraa ja Apua. Asuu pikkukaupungin laitamilla kunnostusta kaipaavassa omakotitalossa, joka on sisustettu silkkikukkasin, buklee-matoin, matkamuistonukein. Tavaraa on todella paljon. Harrastuksena lähinnä kylpylässäkäynti ja telkkari. Ovat matkustaneet 15-20 vuotta kerran vuodessa samaan matkakohteeseen (Playa del Ingles, Kanaria), koska kielitaitoa ei ole. On nuorekkaan ja kauniin näköinen, pukeutuu aika "repäisevästi", kotonakin esim. kiiltopaljettilegginsit. Aivan ihana ja lämmin ihminen. Kotona näytetään paljon tunteita. Alkoa ei käytetä muuta kuin joskus muutama kalja. Ruoka on yleensä possukastiketta ja perunaa, hyvää, simppeliä kotiruokaa. On täysin hullaantunut lapsenlapseen, joten joka tapaamisella on ostettu tavaraa ja paljon. Tavaroissa määrä korvaa laadun. Molemmat yhtä lailla ihania ihmisiä. Tämä ei ole siis kannanotto siitä, kumpi on "oikea" elämäntyyli.

harvalle alan ihmisellekään tulee Parnassoa kotiin; ekonomista puhumattakaan. Mutta hyvä, jos ja kun näin on. Mielenkiintoista olisi keskustella anoppisi kanssa kirjallisuudesta.

Minäkin luen Parnassoa, vähän niin kuin työni puolesta, mutta luen kyllä Seiskaakin, jos siinä on mielenkiintoinen juttu ja sattuu sopivasti käteeni esim. kampaajalla. Mitään ns. juorulehteä en tilaisi, enkä Iltalehteä tms. ostaisi, periaatteesta. Mutta kyllä haluan lukea ja ottaa asioista selvää monipuolisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elääkö sellaista elämää kun haluaa, vai näytteleekö kulisseissa. Moni tekee niin, että elää elämäänsä kaavojen mukaan "tälläinen minun kuuluu olla, tälläinen haluan olla" ja unohtaa siinä pikku näytelmässään sen tärkeimmän, eli heittäytymisen ja elämisen...!

Ja mitään Seiskaa ei todellakaan tarvitse lukea, tarkoitin sitä että vaatteet, harrastukset, huonekalut ja muutenkin elämä liian tavallista ja tusvallista. Joskus on hyvä vähän revitellä (millä en tarkoita sitä että ostaa beigen silkkihuivin sijasta vaaleanpunaisen) vaan että todella hyppää tutusta ja ruvallisesta hetkeksi irti.

Vierailija
24/32 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan alkoi kiinnostamaan, että tulevatko äitisi ja anoppisi toimeen keskenään, jos siis tuntevat ylipäätään toisensa. Vaikuttavat olevan hieman eri planeetoilta:)

varmasti tyypillinen lukija tai tilaaja on kouluttamaton, joka lukee vähemmän kirjallisuutta. Sanomalehti tarkoittaa iltistä ei Hesaria tai Taloussanomia. Uskoisin, että elämäntyylissä on muutenkin eroja. Oma äitini on kulttuuria (teatteri, hyvät elokuvat, taide, ooppera, kirjallisuuden suurkuluttaja) harrastava eläkeläinen. Hän ei lue naistenlehtiä, saatika sitten Seiskaa. Kotiin tulee Suomen kuvalehti, Parnasso ja entisenä yliopistolaisena Yliopisto-lehti. Koulutus akateeminen (ekonomi). Matkustelee aina uusiin kohteisiin, jossa on oltava nähtävää ja koettavaa. Sisustus on Artekia ja muutamia antiikkihuonekaluja, seinillä paljon grafiikkaa. Asuu Helsingissä ylemmän keskiluokan pientaloalueella. Harrastaa ruoanlaittoa ja hyviä viinejä. On kaksikielinen (ruotsi toinen kieli) ja muutenkin kielitaitoinen. Viimeksi aloitti eläkepäivillään italian opiskelut.Pukeutuu nuorekkaasti, mutta aika klassisen hillitysti. Ostaa lapsenlapselleen todella harkitsevaisesti, mutta laadukasta tavaraa. Luonteeltaan hieman pidättyväinen, mutta ystävällinen ja huumorintajuinen. Anoppini lukee Seiskaa kestotilaajana. Työläisammatissa, ei juurikaan koulutusta (peruskoulutaso). Kotiin tilataan myös Seuraa ja Apua. Asuu pikkukaupungin laitamilla kunnostusta kaipaavassa omakotitalossa, joka on sisustettu silkkikukkasin, buklee-matoin, matkamuistonukein. Tavaraa on todella paljon. Harrastuksena lähinnä kylpylässäkäynti ja telkkari. Ovat matkustaneet 15-20 vuotta kerran vuodessa samaan matkakohteeseen (Playa del Ingles, Kanaria), koska kielitaitoa ei ole. On nuorekkaan ja kauniin näköinen, pukeutuu aika "repäisevästi", kotonakin esim. kiiltopaljettilegginsit. Aivan ihana ja lämmin ihminen. Kotona näytetään paljon tunteita. Alkoa ei käytetä muuta kuin joskus muutama kalja. Ruoka on yleensä possukastiketta ja perunaa, hyvää, simppeliä kotiruokaa. On täysin hullaantunut lapsenlapseen, joten joka tapaamisella on ostettu tavaraa ja paljon. Tavaroissa määrä korvaa laadun. Molemmat yhtä lailla ihania ihmisiä. Tämä ei ole siis kannanotto siitä, kumpi on "oikea" elämäntyyli.

Vierailija
25/32 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja isotuloinen :)

Mun piti laittaa vitsinä viesti, että seiskaa tilaa rikkaat, niillä on varaa. Mut joku oli oikeesti!

Ite tilaisin mutta ei ole varaa : C

Vierailija
26/32 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla korostunut tarve seurata muiden elämää. Seiskan kohderyhmä on usein myös hyvin mukavuudenhaluista ja tottunut elämään ikaan kuina muiden kautta.

Näitä ihmisiä löytyy kaikista ikäryhmistä ympäri suomea.

Vierailija
27/32 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjutti, kotirouva ja kieltämättä mun elämä ei ole niin tapahtumarikasta.

Mä luen paljon kirjoja ja lehtiä. Olen aina ollut oikea lukutoukka.

Seiska on mun mielestä hauska lehti ja luen sen aina heti kun se tulee. Aloitin lehden tilauksen sen hyvien telkkarisivujen takia, mutta nykyään digiaikana en lue tv-puolelta kuin leffa-arvostelut. Eikä mua hävetä yhtään tilata sitä, mutta sitä en kehtaa kertoa kelleen, että surffailen tällä palstalla. Se on paljon nolompaa.

Vierailija
28/32 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tulisi pieneen mieleenkään.Kertoo jotain ihmisen elämän tasosta, jos julkkisjuorut kiinnostaa.

Vierailija
29/32 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan sama onko ihmisellä rahaa vai ei. Mutta sellainen sydämeltään sivistynyt ja älykäs ei moista roskaa tilaa.

tuomitse tai luokittele ihmisiä sen perusteella, mitä lehtiä he tilaavat.

Joten sinä taidat olla myös Seiskan tilaaja?

Vierailija
30/32 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan sama onko ihmisellä rahaa vai ei. Mutta sellainen sydämeltään sivistynyt ja älykäs ei moista roskaa tilaa.

... käsitettä camp. "Sydämeltään sivistynyt", voi ...tu mitä lyyheröitä.

Älykkyyden merkki on nähdä kiinnostavat keissit missä tahansa, olipa kyse populaarista tai korkeekulttuurista.

Junteimmat on just niitä pölysiä jurpoja, jotka tippa linssissä muistelee isoäidin neuvoja ja luulee tietävänsä mitä joku älykkyys ja sivistys on. Mars takasin neuloo sitä raamatunlauseristipistotyötäs

Vierailija
31/32 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin tuossa äidistäni ja anopistani. Kyllä, ovat täysin eri planeetoilta, mutta tulevat todella hyvin toimeen. Liian erilaisia ehkä ystäviksi, mutta molemmat kertoneet pitävänsä kovasti toisistaan. Ovat molemmat erittäin mukavia ihmisiä, jotka tulevat toimeen monenlaisten ihmisten kanssa.

Äitini tosiaan nauttii elämästään, siitäkin huolimatta, että on fyysisesti aika sairas. Ei ole mitenkään jäykkis, ja mielestäni sivistyneet harrastukset eivät automaattisesti tarkoita, että hänellä olisi hiilihanko takapuolessa. Jotkut tosiaan kulttuurista kovasti nauttivat. Äitini on kotoisin itse vaatimattomista oloista, joissa kuitenkin korostettiin koulutuksen, sivistyksen ja kirjallisuuden merkitystä. Ja palkka ollut (yliopistolla) aika surkea, mutta ns. nuukana ihmisenä pistänyt säästöön, säästänyt oman asunnon ja sijoittanut osakkeisiin. Sisustus on minusta kestävä, hyvää makua. Laadukkaita huonekaluja on hankittu läpi elämän, eli ne eivät ole sitä kertakäyttö-Sotkaa. Ei siis mikään tyypillinen porvari.

Sen sijaan anopistani vähän epäilen, nauttiiko elämästään ihan niin, kuin haluaisi. Haluaisi varmaan matkustaa enemmän, enemmän vapaa-aikaa jne, mutta palkka on todella pieni, eikä siitä ole oikein jäänyt mitään säästöön.

Mainittakoon, että minä olen hyvin erilainen kuin äitini. Lähes ainoa yhdistävä tekijä on korkea koulutus. Ihailen äitini sivistystä, sillä jään hänestä valovuosien taakse tällä saralla. Omat harrastukseli eivät ole ollenkaan noin hienostuneita.Katselen paljon telkkaria näin äitiyslomalla, kirjallisuutta luen todella vähän. Luin sitä nimittäin opiskeluaikoina niin paljon, etten ole valmistumisen jälkeen enää innostunut. Teatterissa voisin periaatteessa enemmänkin käydä, mutta ei tule käytyä, kun mieheni ei ole siitä innostunut. Oopperassa kerran vuodessa äitini piffaamana. Reissuissa kierrän kuitenkin mielelläni museoita. Juorulehtiä en osta, mutta saatan kyllä nopeasti selata anoppilassa. Yleensä sen jälkeen kyllä muistankin, kuinka suurta soopaa Seiska on, vaikken muuten ole niin kyldyrelli.

Vierailija
32/32 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittäkseni kommentoi äitäsi, että elääkö hän tuolla tavalla vain sen vuoksi, kun niin hän kuvittelee hyvän elämän olevan. Minä olen täysin päinvastaista mieltä, arvostan kultturia, laadukkaita huonekaluja ja korkeaa koulutusta ym. asioita, enkä voisi ajatella eläväni jotenkin toisin, kuin mitä olen. Ei sotkaa minun asuntooni, vaikka ei minulla kaikki mitään designiä olekaan. Minua ei kiinnosta seiska, ei vaikka se olisi ainoa luettava lehti maailmassa.

Muutoin olet kuin minä, oikein huvitti tuo, ettet lue, koska opiskellessa tuli kiintiö täyteen. Minulla meni vuosia ennen kuin tartuin kirjaan yliopiston jälkeen.

Kirjoittelin tuossa äidistäni ja anopistani. Kyllä, ovat täysin eri planeetoilta, mutta tulevat todella hyvin toimeen. Liian erilaisia ehkä ystäviksi, mutta molemmat kertoneet pitävänsä kovasti toisistaan. Ovat molemmat erittäin mukavia ihmisiä, jotka tulevat toimeen monenlaisten ihmisten kanssa. Äitini tosiaan nauttii elämästään, siitäkin huolimatta, että on fyysisesti aika sairas. Ei ole mitenkään jäykkis, ja mielestäni sivistyneet harrastukset eivät automaattisesti tarkoita, että hänellä olisi hiilihanko takapuolessa. Jotkut tosiaan kulttuurista kovasti nauttivat. Äitini on kotoisin itse vaatimattomista oloista, joissa kuitenkin korostettiin koulutuksen, sivistyksen ja kirjallisuuden merkitystä. Ja palkka ollut (yliopistolla) aika surkea, mutta ns. nuukana ihmisenä pistänyt säästöön, säästänyt oman asunnon ja sijoittanut osakkeisiin. Sisustus on minusta kestävä, hyvää makua. Laadukkaita huonekaluja on hankittu läpi elämän, eli ne eivät ole sitä kertakäyttö-Sotkaa. Ei siis mikään tyypillinen porvari. Sen sijaan anopistani vähän epäilen, nauttiiko elämästään ihan niin, kuin haluaisi. Haluaisi varmaan matkustaa enemmän, enemmän vapaa-aikaa jne, mutta palkka on todella pieni, eikä siitä ole oikein jäänyt mitään säästöön. Mainittakoon, että minä olen hyvin erilainen kuin äitini. Lähes ainoa yhdistävä tekijä on korkea koulutus. Ihailen äitini sivistystä, sillä jään hänestä valovuosien taakse tällä saralla. Omat harrastukseli eivät ole ollenkaan noin hienostuneita.Katselen paljon telkkaria näin äitiyslomalla, kirjallisuutta luen todella vähän. Luin sitä nimittäin opiskeluaikoina niin paljon, etten ole valmistumisen jälkeen enää innostunut. Teatterissa voisin periaatteessa enemmänkin käydä, mutta ei tule käytyä, kun mieheni ei ole siitä innostunut. Oopperassa kerran vuodessa äitini piffaamana. Reissuissa kierrän kuitenkin mielelläni museoita. Juorulehtiä en osta, mutta saatan kyllä nopeasti selata anoppilassa. Yleensä sen jälkeen kyllä muistankin, kuinka suurta soopaa Seiska on, vaikken muuten ole niin kyldyrelli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi