Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menee hermo lasten opettajien kun eivät ymmärrä että kaikilla ei ole mahdollisuuksia 8-16 työaikaan!

Vierailija
26.10.2011 |

Olemme eronneet lasten isän kanssa mutta välillimme ovat todella hyvät ja pystymme kommunikoimaan normaalisti. Lapsillamme on jonkinlaisia oppimisvaikeuksia koulussa mutta ovat aivan normaalilla älykkyydellä varustettuja. Oli mukavaa kuulla opettajilta kommmentteja koululla järjestetyssä keskustelussa että "sano pomollesi ettet voi tehdä niin paljoa iltavuoroja" " näin ei voi jatkua, arkenne on saatava säännöllisksi että pitää alkaa miettiä missä lapset viettävät aikaansa" !! Olemme siis aivan normaaleita ihmisiä vailla alkoholi tms ongelmia tai muutakaan!

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä opettaja edes tietäisi tiedän työvuoronne ja iltavuorojen määrät? Jospa sinä tai lapsi olette valittaneet jonkin mahdottomuutta ja opettaja on reagoinut siihen ymmärrettyään, että arkenne ei suju työvuorojen takia.

Vierailija
2/42 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Open tehtävä on pitää lasten puolta ja kertoa, jos kuinka lapsi käyttäytyy koulussa. Tuossa ope ehkä meni turhan pitkälle, kun ehdotti jo toimenpiteetkin. Mutta ehkä häneltä lipsahti. Mutta ei ka lapset ole illalla ilman hoitajaa itsekseen kotona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona, jos vanhemmat ovat molemmat töissä isovanhemmat jotka asuvat myös aivan kävelymatkan päässä lasten koulusta hoitavat lapsia! Kerroin tämän tietenkin opettajille. Olen todella loukkaantunut koska minulle selkeästi vihjailtiin että en ole hyvä omien lasteni hoitajaksi koska joudun turvautumanaan siihen että lapseni aika ajoin ovat vanhempieni luona iltaisin kun olen töissä enkä voi näin ollen järjestää heille säännöllistä arkea! Maksaisin mitä tahansa säännölisestä arjesta joka takuulla auttaisi oppimisvaikeuksiin etc mutta se kun ei nyt vaan sormia napsauttamalla ole mahdollista.

Vierailija
4/42 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsemme eivät ole iltaisin koskaan yksin kotona, koulun jälkeen toki normaalisti ovat keskenään jonkin aikaa kun olen aamuvuorossa.

Vierailija
5/42 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaansa iltaisin kun olette töissä? Ja joo monet tekevät iltaisin töitä, mutta me on ainakin aina saatu sovittua niin eetä olemilla vanhemmilla ei ole yhtä aikaa iltavuoroa.

Vierailija
6/42 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ope tuskin ajatteli asiaa niin paljon kuin sinä. Hän nyt vaan tokaisi jotakin. Unohda koko juttu, jos et pysty niin et pysty. Elämä jatkuu. Opeille sattuu mokia.

Vierailija
7/42 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin myös pääsäääntöisesti saamme sovittua niin että lapset ovat aina jomman kumman vanhempien luona iltaisin, jollei onnistu isovanhemmat paikkaavat!Paikkoja on siis kuitenkin kolme, äidin, isän ja isovanhempien luona! Tilannetta ei voi muuttaa kun a. sanon itseni irti töistä tai annan lapsten "huoltajuujen" kokonaan isälle joka tekee pääsääntöisesti töitä virka-aikaan...

Vierailija
8/42 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsia tekee niin voi hakeutua sellaisiin tehtäviin jossa on vain aamuvuoroa, tämä onnistuu jopa hoitotyössä, vr:llä, vartijahommissa, poliisin duunissa, jopa pelastuslaitoksella ja jos pyörität omaa karvakäsikiskaa niin palkkaa työtekijä tai vuokraa yritystoiminta muutamaksi vuodeksi toiselle. Tahdon asia.

Vierailija
9/42 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selitti että on ajateltava lasten parasta, mietin vaan että miten äidille voi edes vihjailla että parasta olisi "luopua" lapsistaan, näin hiukan kärjistettynä. Kyse on siis siitä että kolumenestys ei ole kummallakaan kovin hyvää ja esim unohduksia on paljon joita kaikki me vanhemmat koitamme vartioida mutta koska lapsista vastaa niin monta aikuista aina jotain unohtuu jostain välistä...ap

Vierailija
10/42 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän väliä koko työelämässä olo aikani koittanut saada säännnöllistä päivätyötä siinä koskaan onnistumatta...ap

Vierailija
11/42 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ope tekee lastensuojeluilmoituksen.

Riittää vain pienikin epäilys opelle siitä että lapsilla ei ehkä olisi kaikki hyvin tai hänen mielestään jotenkin oireilevat koulussa jotta hänen on suorastaan velvollisuus ilmoitus tehdä.

Vierailija
12/42 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelullisestikin ja kyllä lapsella tulee olla se 1 aikuinen, joka on päävastuussa, joka katsoo, että ruokahuolto pelaa, pesulla käydään, läksyt tehtynä, käytöstavat kunnossa. Muut tukiaikuiset sitten toimii tän vastuuaikuisen ohjeistuksen mukaan.

Me ollaan ihan tavallinen ydinperhe ja kyllä meillä molemmat vanhemmat ovat vastuussa. Minä lähden aamuisin aikaisin töihin ja mies menee myöhemmin. Mies meillä hoitaa lapsen kanssa aamut, enkä minä sotkeudu tuolloin pesuihin, ruokailuihin ja muihin. Kyllä mies selviää ihan itsekseen lapsen kanssa ilman minun ohjeistustani. Ja kun olen työmatkalla, ei minun tarvitse mitään ohjeistusta kotiin jättää, jotta mies selviää lapsensa kanssa.

Ja iltaisin minä pärjään ihan hyvin ilman miehen ohjeistusta.

Ei meidän lapsella ole vanhempina päävastuussa oleva aikuinen ja tukiaikuinen vaan isä ja äiti. Uskon, että ihan samalla tavalla eroperheen lapsella voi olla kaksi vastuullista vanhempaa, jotka toimivat yhteistyössä keskenään. Toki he eivät näe toisiaan yhtä paljon kuin ydinperheiden vanhemmat, mutta ei eri työaikaa tekevissä ydinperheissäkään vanhemmat aina hirveästi toisiaan näe ja ehdi käymään kasvatuskeskusteluja.

Vierailija
13/42 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan levottomuuden syy on se avioero, ei sun työvuorot. Lapset reagoivat avioeroon. Nyt pitää vaan teidän käyttäytyä kuin aikuiset ja pyrkiä saamaan arki mahdollisimman säännölliseksi.

Vierailija
14/42 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää järjestää niin, että lapset pysyisivät paikoillaan ja aikuiset liikkuisivat. Tietysti tilapäisenä järjestelynä. Jos isällä on säännölliset työajat niin voisiko lapsi arkena viettää enemmän aikaa isällään. Entä isovanhemmat, onko mahdollista tulla lasten kotiin hoitamaan?

Vierailija
15/42 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kyse myös yhdessäasuvista vanhemmista. Tällöinhan lapsella on 2 aikuista, jotka pitävät hänestä huolta. Lapsella pitää olla yksi aikuinen, joka pitää huolta hänestä. Eli siis jos perheessä on 2 aikuista ja toinen kulkee välillä iltatöissä, on lastensuojelun paikka, koska paikalla iltaisin on vain joskus tukivanhempi eikä koko aikaa se 1 ainoa oikea ja tärkeä.

Ai että kaikki perheet, joissa toinen vanhempi tekee vuorotyötä, kuuluisivat lastensuojelun asiakkaiksi??? Tää on ehkä suurinta bullshittiä, jota olen koskaan tältä palstalta lukenut. Ja se on paljon se.

Oletkohan äiti, joka yrittää kovasti tehdä itsestään korvaamattoman? Puolisosi ei voi mielestäsi koskaan olla lapsille yhtä hyvä vanhempi, kuin sinä itse olet?

Meillä ainakin on kaksi vuorotyötä tekevää, lapsenhoito- ja kasvatusvastuun tasavertaisesti jakavaa vanhempaa. Joillain aloilla yksinkertaisesti vuorotyö on välttämättömyys (mieheni esimerkiksi on palomies). Eikö meillä sen vuoksi olisi ollut oikeutta perustaa perhettä?

Vierailija
16/42 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo open kommentti "sano pomollesi ettet voi tehdä niin paljon iltavuoroja" kertoo kaiken opettajan tietotasosta tämän asian suhteen. Ei opettaja vain nähtävästi ymmärrä, ettei niitä vuoroja voi valita tai velvoittaa työkavereita tekemään enemmän iltavuoroja.

Mutta sen ehkä voisitte tehdä että lapset pysyvät kotonaan ja aikuiset tulevat sinne hoitamaan. Jos siis isä suostuu ainakin useimmiten tulemaan teille sinun iltavuorojesi aikana, lapsille tulee ehkä hieman säännöllisempi elämä ja tavaratkin pysyvät yhdessä paikassa. Arki säännöllistyy ja ei tuolloin juuri eroa kahden huoltajan perheestä jossa toinen tekee vuorotyötä.

Vierailija
17/42 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kyse myös yhdessäasuvista vanhemmista. Tällöinhan lapsella on 2 aikuista, jotka pitävät hänestä huolta. Lapsella pitää olla yksi aikuinen, joka pitää huolta hänestä. Eli siis jos perheessä on 2 aikuista ja toinen kulkee välillä iltatöissä, on lastensuojelun paikka, koska paikalla iltaisin on vain joskus tukivanhempi eikä koko aikaa se 1 ainoa oikea ja tärkeä.

Ai että kaikki perheet, joissa toinen vanhempi tekee vuorotyötä, kuuluisivat lastensuojelun asiakkaiksi??? Tää on ehkä suurinta bullshittiä, jota olen koskaan tältä palstalta lukenut. Ja se on paljon se.

Oletkohan äiti, joka yrittää kovasti tehdä itsestään korvaamattoman? Puolisosi ei voi mielestäsi koskaan olla lapsille yhtä hyvä vanhempi, kuin sinä itse olet?

Meillä ainakin on kaksi vuorotyötä tekevää, lapsenhoito- ja kasvatusvastuun tasavertaisesti jakavaa vanhempaa. Joillain aloilla yksinkertaisesti vuorotyö on välttämättömyys (mieheni esimerkiksi on palomies). Eikö meillä sen vuoksi olisi ollut oikeutta perustaa perhettä?

Oletko kuullut sarkasmista? :D

Vierailija
18/42 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olet iltaisin töissä, on sinun mahdollista tarkistaa lasten läksyt ja kysellä koealueet ja tehdä kaikki muukin mitä kunnon koulunkäyntiin vaaditaan. Silloin kun sinä et voi sitä tehdä, sen tekee lasten isä tai muu hoitaja. Näistä asioista on sovittava hoitajan kanssa!

Kun olet iltavuorossa, olet ehtinyt siivota, kokata ja muutenkin laittaa kotiasiat kuntoon koulupäivän aikana. Joten seuraavana päivänä sinulla on enemmän aikaa lapsille.

Lapsille pitää opettaa myös kotona, mitä tarkoittaa läksyjen tekeminen ja kokeisiin lukeminen. Muutenkin lasten elämää tulee järjestää siten, että se on "normaalia": lapsille sanotaan, mitä on välipalaksi, milloin isä tulee olemaan lasten kanssa kun itse ole töissä illan. Lapsia ei voi jättää yksin tekemään arjen asioita.

Veikkaan että tässä on kyse jonkinlaisesta kyvyttömyydestä normaaliin vanhemmuutteen. Vanhemmuus on todella monilta hukassa nykyään. Lapset ihmettelevät huonoja koenumeroita, ja kun kaveri sanoo, että olisit lukenut kokeeseen, huonon numeron saanut sanoo, että ei äiti käskenyt. Lapset eivät osaa etenkään alakouluiässä vielä olla oma-aloitteisia, joten heitä pitää ohjata ja neuvoa. Se on sitä kasvattamista!

Yhteenvetona: vanhemman tai vanhempien tulee olla aktiivisesti läsnä lasten elämässä ja pitää heistä huolta ja kasvattaa heitä.

Vierailija
19/42 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut sarkasmista? :D

Sarkasmi on lempilajini, mutta aika huonosti se välittyi tuosta tekstistä! Mutta hyvä, ettei kukaan oikeasti oli ihan noin idiootti... :)

Vierailija
20/42 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä iltatyö sovi eronneelle perheenäidille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä