Paras juttu minkä muistit pakata sairaalakassiin?
Minua karmaisee monen päivän istuskelu sairaalavuoteessa. Riittääkö edes kolme kirjaa, jos ne todella pitävät ensikertalaisia 3-5 päivää osastolla.
Kommentit (32)
jonka vetäisinkin kokonaan siellä ollessani. Ihanaa, kun muillakin on ollut kirjoja ja niitä on jopa luettu, kun hoitajat saivat mut tuntemaan oloni vähän omituiseksi, kun mä luin ja ne sanoi, että todella epätavallista, tuoreet äidit eivät kuulemma yleensä pysty keskittymään lukemiseen, kun kaikki aika menee vauvan ihailuun :-)
ja molemmissa kolme yötä sairaalassa eli sektioita. Viimeisimmästä varmaan sitten tärkeimmät (kun oli jo kokemusta) oli litroittain juotavaa, kamera ja hiustenkuivain jonka sai kylmäpuhallukselle. Lukemista on ollut molemmilla kerroilla, mutta jostain ihmeen syystä en ole ehtinyt edes hipaista. Hiustenkuivain hoiti haavan.. Mies toi juomista vielä lisääkin. En tiedä miksi mutta olen juonut kuin kuivunut kameli molemmilla kerroilla.
on ihan pop osastolla. Ei ole niin eristyksissä muusta maailmasta, saa lähetettyä kuvia muksusta sukulaisille ja on kiva lukea onnitteluja jo siellä sairaalan osastolla. :) Minusta oli tosi kiva kuunnella musiikkia (se virkisti ja piristi) ja selata nettiä kun en vonut nukkua vaikka olinkin väsynyt.
jonka vetäisinkin kokonaan siellä ollessani. Ihanaa, kun muillakin on ollut kirjoja ja niitä on jopa luettu, kun hoitajat saivat mut tuntemaan oloni vähän omituiseksi, kun mä luin ja ne sanoi, että todella epätavallista, tuoreet äidit eivät kuulemma yleensä pysty keskittymään lukemiseen, kun kaikki aika menee vauvan ihailuun :-)
Kyllähän vauvaakin tuli ihaltia, ei sen puoleen mutta ehtihän sitä sitten kotonakin ihan omassa rauhassa...=)
millaiset ne sairaalavaatteet ovat jos tarvitaan oma aamutakki? Onko paituli ja housut vai millaiset..
että joka aamu sai sen yöpaidan heittää pesuun muuten kyllä se sairaalan yöpaita oli sileen kätevä yöksi että napit aukes napaan asti niin sai helposti imetettyä vauvaa
päivällä pidin ihan omia rentoja vaatteita.. itse olin tylii ainoa osastolla joka liikui huoneestani muualle esim. telkkuhuoneeseen... vaikka osasto oli täynnä...
Huulirasva ja vesipullo, puuskuttaessa ja ähistessä meinaa tosiaan kuivuu suu ja huulet. On sitte pari epämukavuutta vähemmän:)
kyllä siellä synnytyssalissa juotavaa ja syötävääkin äiti saa ihan talon puolesta, jos on tarvetta.
Ne sairaalan paidat ja muut ovat niiiiiin karmaisevia päällä että huhhuh.. Oma oloni parani 100% kun sain omat vaatteeni päälle.
Imetysliivejä en ottanut, mutta otin parit topit mukaan, jotka olivat siis imetykseen suunniteltu. Ostin liivit vasta viikon päästä, kun sain vähän tuntumaa siihen minkä kokoisiksi nuo rinnat paisuvat.
Myös omat siteet olivat hyvä juttu. Otin Libressen maxi night siteitä, siis niitä vaipan kokoisia, mukaan. Muotoutuivat paremmin ja pysyivät paikoillaan. Sairaalan vaipoissa kun ei ole mitään liimapintaa tms. että pysyisivät paikoillaan, ovat sellaisia suorakaiteen muotoisia pötkylöitä.
Mp3-soitin oli myös hyvä.
IMETYSLIIVIT (!!) ja läppäri/aikakausilehtiä.
Kirjaan en itse jaksanut keskittyä niin nuo lehdet olivat kevyempää luettavaa ja helpompi keskeyttää kun vauva kiljasee.
Otin juomapullon synnytykseen niin ei miehen koko ajan tarvinnut rampata vettä kun oli pullo koko ajan vieressä.
KÄNNYKÄN LATURI (!!) Kaikk sukulaiset ja ystävät soittelee kuitenkin.
Tosin tokalla kerralla mukana oli pelkkä neuvolakortti kun lapsivedet meni viikoilla 29 ja tuli vähän kiire, mies toi sitte tarvittavat jutut kotoa myöhemmin.
kaikkea muuta mies pysty hakemaan myöhemminkin.