Paras juttu minkä muistit pakata sairaalakassiin?
Minua karmaisee monen päivän istuskelu sairaalavuoteessa. Riittääkö edes kolme kirjaa, jos ne todella pitävät ensikertalaisia 3-5 päivää osastolla.
Kommentit (32)
Ja lehdet, joita mies toi minulle kaupasta. Sairaalassa ei myydä hyviä lehtiä. Myös omat voiteet olivat tosi tärkeitä. Iho on kovilla synnytyksen jälkeenkin, joten apteekin perusvoidetta kului joka suihkun jälkeen.
ruiskeen, jolla suoli tyhjenee, vai pitääkö pakata sairaalakassiin? :D
Vauva-lehden artikkelissa väitettiin, että esim. kättärillä tätä ei enää annettaisi, ellei epäillä jotain tukosta.
Mulla on toisessa jalassa vaivaisenluu ja sairaalan tossut ei tod mene jalkaan, siihen päälle vielä turvotukset, niin omat on must :)
oletko ymmärtänyt jotain väärin?
ei siellä ole tarkoitus suolta tyhjentää vaan se toinen puoli :D
mä sanoin lähteväni mielellään jo kotiin kahden vuorokauden jälkeen, vaikka olin ensikertalainen ja sektiolla.
itellä sairaalakassi tosiaan oli vähän "vajaa", mutta ainoa mitä olisin kaivannut oli lehdet
lörttösukista, joita sairaalan sukat on.
Imetysliivit oli myös hyvät ja nyt pakkaisin myös ipadin mukaan, jos olisin menossa synnärille.
Oma yöpaita/aamutakki, paljon pikkuhousuja
Nukuin aina kun voin, synnytys oli todella uuvuttava, ja keräsin voimia tulevaan, nukuin aina kun vauvakin nukkui. Toivuin nopeasti kun tajusin vain levätä ja nukkua siellä
varmaan äitiyskortti ja kamera. Eipä muulla oikein tehnyt mitään.
jos sattuukin niin, että joutuu olla osastolla pitempään (kuten minä). Mä olin huoneessa enimmäkseen yksinään ja myöhemmin perhehuoneessa, joten sain katsella telkkua ja DVD:itä läppäriltä kaikessa rauhassa. Vauva lähinnä nukkui, joten olis käynyt aika tylsäksi, jos ei olisi ollut jotain ajankulua. Olin niin huonossa kunnossa, etten jaksanut lukea, joten töllön tuijotus oli just jees.
millaiset ne sairaalavaatteet ovat jos tarvitaan oma aamutakki? Onko paituli ja housut vai millaiset..
sai itsensä seuraavana aamuna vähän pirteämmän näköisesi...
Olin esikoisen lumoissa / väsynyt / kipeä / itkuinen, joten joku akkainlehti oli vihoviimeinen asia mielessäni. Kamera, laturi ja tyhjä muistikortti tärkeimmät, samoin kännykkä + laturi.
millaiset ne sairaalavaatteet ovat jos tarvitaan oma aamutakki? Onko paituli ja housut vai millaiset..
Tosin sairaalastakin saa kyllä aamutakin, ei sen puoleen.
Synnytysosastolla en muista tarvinneeni muuta kuin kameraa synnytyksen jälkeen, mutta vuodeosastolla nuo kirja&karkit oli parasta!
Ei mulla tullut mieleen kirjoja lukea, tuijotin vauvaa vaan.
että olisin halunnut sen sairaalan yöpaidan sijaan pyjaman, mutta koska siellä osastolla oli niin helkkarin kuuma ja hikoilin kuin miuleemi, en kaivannut housuja ollenkaan. Sukkiakaan en pitänyt ollenkaan (paitsi synnytyksessä laittoivat mulle sukat jalkaan, jotta saisin pitää niistä kiinni), onneksi oli nätit punaiset varpaankynnet ;)
Muut vauvat huoneessa rääky, hoitsut ravas koko ajan ottaan niiltä keltasuus ym arvoja, joku kipee sektioäiti ulisi... Kauhee älämölö. Sain edes tunnin sieltä täältä unta, kun toisessa korvassa oli tulppa, toisella korvalla kuulin oman paidan alla nukkuneen vauvani.
Oli kiva kirjoittaa synnytyskertomus ylös, kun kaikki yksityiskohdat olivat vielä tuoreessa muistissa.
Lukaisin ko. stoorin hiljattain, vähän yli vuoden päästä synnytyksestä, ja totesin, etten olisi enää muistanut puoliakaan kirjoittamistani asioista.
.... liukuvoide.