Kannattaako 4D-ultraan mennä?
Ihan uteliaisuudesta menisin, koska haluaisin nähdä vauvan ja kokea tuon 4D:n, kun toistaiseksi on kokemusta vain neuvolan tavisultrista. Mitään varsinaista syytä ylimääräiseen ultraan ei siis olisi. Kannattaako siitä maksaa se yli 200 euroa? Onko kukaan käynyt huvin vuoksi? Olitteko tyytyväisiä?
Kommentit (29)
Me ollaan päätetty mennä ensin kunnalliseen rakenneultraan ja sit ehkä vielä Femedaan Brunolle. Neljä ystävää on Brunoa kehunut niin ei se ihan epäpätevä hemmo voi olla.
Ja tosiaan tuo 4D ei ole mitään hupia vaan tosiaankin kaikkea muuta etenkin, jos siinä selviääkin jotain poikkeavaa. Ystäväni lapsella todetiin 4D:ssä huulihalkio ja sitä ei nähty normaalissa rakenneultrassa. Nyt sitten loppuraskaus menee miettiessä ja pohtiessa sitä ruljanssia mikä alkaa vauvan synnyttyä. Eli olisiko helpompaa olla tietämättä vai tietää?
Eli te jotka menette 4D:hen asennoitukaa siihen, että mukaan voi jäädä muutakin kuin kasvonpiirteet ja sukupuoli.
Tosi tyhmää mennä 4D ultraan huvin vuoksi, osaava ultraaja näkee kyllä tavisultrallakin ne rakennepoikkeavuudet mistä on hyötyä tietää ennen synnytystä. Maksoin mielummin tavallisesta rakenneultrasta, eipähän mennyt erikoislääkärin aika kasvokuvien tai sukupuolen metsästämiseen mitä vanhemmat 4D ultrasta odottaa vaan tutki tarkkaan rakenteet. Sukupuolen määrittäminen ultralla pitäisi sitäpaitsi kieltää; vaikka se ei kantasuomalaisten keskuudessa ehkä ole ongelma niin globaalisti on.
Ei kai turisti4D ultrasta saa kelakorvausta? En halua kustantaa palstamammojen kotivideoista tuleville mummille ja kummille.. Mä en ainakaan saanut mitään kelakorvausta yksityisellä gynellä tehdystä rakenneultrasta. Vaikka säästin kunnan rahoja kun en mennyt kaikille kuuluvaan kätilön tekemään (aika ei sopinut mun työaikoihin).
Asia erikseen on ne joilla on havaittu poikkeavuuksia tavisultrassa, napatyrä yms. ja halutaan 4D lisäselvitykset.
Itse kävin Femedassa 4D-ultrassa. Lisäsi huomattavasti mielenrauhaa. Kättärillä oli rakenneultraan varattu niin vähän aikaa, että mielestäni kätilö ei ehtinyt kunnolla tutkia koska vauva oli huonossa asennossa ja suurin osa ajasta meni siihen että vauvaa yritettiin saada toiseen asentoon. Yksityisellä kaikki katsottiin paljon tarkemmin ja selitettiin kaikki samalla. Ultrauksesta saatiin DVD-tallenne ja kuvia ja tarkka lääketieteellinen selostus. Menisin seuraavissakin raskauksissa.
Ei siinä kukaan äideiltä rahaa huijaa, itse ainakin tiesin mistä maksan. Ei sinne 4D-ultraan kannata pelkästään sen takia mennä että haluaa nähdä esim. vauvan kasvonpiirteitä.
Itse kyllä käytin raskauden aikana muutenkin Femedaa. Oli hiukan erilainen palvelu kuin omalls terveysasemalla jossa kesälläkin oli vain yksi venäläinen mieslääkäri jonka puheesta ei saanut selvää.....
l
Paljonko tutkimus maksoi Femedassa?
Hurjaa, miten huulihalkioita on jäänyt havaitsematta rakenneultrassa. Onkohan tämä nykyään vielä mahdollista, kun nuo viestit olivat noin kymmenen vuotta sitten.
mitä on valmis tekemään sen eteen, jos kaikki ei olekkaan ok.
Aieheuttaako tällä tutkimuksella nykytiedon mukaan mitään riskiä, kuten lapsivesipunktiolla.
Vaikka riski olisi olemattoman pieni, niin se yleensä kertoo että joidenkin kohdalle se aina osuu.