Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset sitä toimeentulotukea hakee?

Vierailija
25.10.2011 |

Itse tiedän vain pari tapausta tuttavista, jotka ovat hakeneet.. Mietin, kun täällä tt-tuki on niin tapetilla, niin millainen perhe/hlö sellaista oikeasti tarvitsee (ainakaan jatkuvasti)..

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo no toivon mukaan ei petä. ihan tarpeeks rankkoja aikoja on elelty esikoisen kohdalla jo raskausaikana ja sen jälkeen, että kiitos vaan vittuilusta!

Joo no hui kauheeta jos on muutaman kk vuodessa toimeentulotuen asiakas.

kuinka sä voit edes elää ittes kans ku oot tommonen ilkimys! häpeäisit.

mutta kai sä suot mielummin tt tuen jollekki nisteille. kun nuorelle perheelle joka yrittää elellä parhaansa mukaisesti. ja jatkaa elämää, niin ettei tarvitsis olla sossun asiakas.

Vierailija
2/36 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi olehyvävaan itsekäs elätti täs piti kopioida

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä jollain "olemme nuori kunnollinen perhe" löpinällä korjata. Hölmö. Sä olet elätti ja sun lapset, (ja ilmeisesti mieskin) sen tien itse valinnut. Ja ota vastaan kritiikki koska sen olet ansainnut ihan omilla valinnoilla.

joo no toivon mukaan ei petä. ihan tarpeeks rankkoja aikoja on elelty esikoisen kohdalla jo raskausaikana ja sen jälkeen, että kiitos vaan vittuilusta!

Joo no hui kauheeta jos on muutaman kk vuodessa toimeentulotuen asiakas.

kuinka sä voit edes elää ittes kans ku oot tommonen ilkimys! häpeäisit.

mutta kai sä suot mielummin tt tuen jollekki nisteille. kun nuorelle perheelle joka yrittää elellä parhaansa mukaisesti. ja jatkaa elämää, niin ettei tarvitsis olla sossun asiakas.

Vierailija
4/36 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo anteeks, mitähän mun nyt pitäs tehdä, että olisit tyytyväinen? ilkeä ja katkeroitunut?

Vierailija
5/36 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä jollain "olemme nuori kunnollinen perhe" löpinällä korjata. Hölmö. Sä olet elätti ja sun lapset, (ja ilmeisesti mieskin) sen tien itse valinnut. Ja ota vastaan kritiikki koska sen olet ansainnut ihan omilla valinnoilla.

En ole tuo, jolla vastasit, mutta kertoisitko minulle, miten toimeentulotuen hakeminen tekee ihmisestä elätin, mutta muut hyvinvointiyhteiskunnan palvelut ei? Miksi kuitenkin on ok hakea asumistukea, opintotukea, lapsilisää tai eläkettä, käyttää terveyskeskusta, käydä koulua, opiskella, käyttää yleistä tietä, soittaa poliisille jos tulee hätä, soittaa palokunnalle jos tulee hätä, synnyttää suomalaisessa synnytyssairaalassa, käyttää äitiys- ja lastenneuvolan palveluita, ottaa vastaan neuvolan tarjoamia ilmaisia rokotuksia.... jne. Miksi nuo sitten ovat ok, mutta toimeentulotuki ei?

Mikä tie sitten pitäisi valita - kieltäytyä kaikesta yhteiskunnan tarjoamasta avusta, ja sen logiikan mukaan synnyttää lapsikin kuralätäkössä sairaalan takana?

Vierailija
6/36 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuo, jolla vastasit, mutta kertoisitko minulle, miten toimeentulotuen hakeminen tekee ihmisestä elätin, mutta muut hyvinvointiyhteiskunnan palvelut ei? Miksi kuitenkin on ok hakea asumistukea, opintotukea, lapsilisää tai eläkettä, käyttää terveyskeskusta, käydä koulua, opiskella, käyttää yleistä tietä, soittaa poliisille jos tulee hätä, soittaa palokunnalle jos tulee hätä, synnyttää suomalaisessa synnytyssairaalassa, käyttää äitiys- ja lastenneuvolan palveluita, ottaa vastaan neuvolan tarjoamia ilmaisia rokotuksia.... jne. Miksi nuo sitten ovat ok, mutta toimeentulotuki ei?

Mikä tie sitten pitäisi valita - kieltäytyä kaikesta yhteiskunnan tarjoamasta avusta, ja sen logiikan mukaan synnyttää lapsikin kuralätäkössä sairaalan takana?

ihana huomata, että täällä liikkuu vähän empaattisempaakin väkeä. kovasti kuitenkin yritetään elellä kunnon kansalaisina parhaamme mukaan ja kasvattaa rakkaat lapsemme tasapainoisiksi vaikka nuoria olemmekin. minä 20v ja 2 lasta.

Vierailija
7/36 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valintoja joiden seurauksena nauttii toimeentulotukea vuosikausia, kuten hankin lapsia ja sossu elättää minua haluamani vuodet koska lapsien saaminen just vaan sopii elämäntilanteeseeni. Tiedän etten voi elättää itseäni enkä lapsiani mut yhteiskunta kyllä voi ja vaadin tätä elätystä yhteiskunnalta. Yksilö ei ota vastuuta omista tietoisista valinnoistaan vaan maksattaa perhe-elämänsä muilla. Vuosikausia.

Vierailija
8/36 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali suomalainen perhe joudumme turvautumaan tt:een. Firma, jossa mies työskenteli 15v (pelkkä peruskoulupohja) meni konkurssiin eli mies tahtomattaan työtön. Minä (opiskelija) äitiyslomalla. Juuri ja juuri saamme maksettu vuokran, kotivakuutuksen ja sähkölaskun tuloistamme. Lisäksi tarvitaan rahaa muihin laskuihin ja lapsi (ja mekin) tarvitsemme ruokaa!

Vierailija
9/36 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsistasi... noilla eväilläkö? 20 vuotta 2 lasta ja toimeentulotuella perhe... joo tooosi hyvät eväät on sulla tehdä elämänvalintoja

ihana huomata, että täällä liikkuu vähän empaattisempaakin väkeä. kovasti kuitenkin yritetään elellä kunnon kansalaisina parhaamme mukaan ja kasvattaa rakkaat lapsemme tasapainoisiksi vaikka nuoria olemmekin. minä 20v ja 2 lasta.

Vierailija
10/36 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä opiskelija on saanut toimeentulotukea siitä lähtien kun aloitti lukion. On kirjoittanut jo osan ylppäreistä eli lukio loppuu nyt 2012 keväällä. Ja hänellä EI ole lainaa vielä.

18-vuotias lukiossa siis

Vierailija
11/36 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maailman ihmiset ovat maapallon ja auringon elättejä, että voitte paskantärkeilijät lopettaa sen mussuttamisen.

Vierailija
12/36 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat oikeutettuja lakisääteiseen minimitoimeentuloon. Sinäkin voit hakea jos taloutenne tulot ovat riittävän pienet.

Vierailija
13/36 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on 18, asuu kaukana kotona opiskelun takia, minun tuloni ovat niin pienet etten voi elättää häntä sinne asti. Lisäksi hän ei ole saanut alaikäisenä vielä edes kesätöitä saati muita töitä opsikelun oheen, vaikka on todella kovasti yrittänyt (pk-seutu)

Hän haluaa päästä toimeentulotuesta "eroon", se on nyt vain välttämätön juttu vähän aikaa.

Uskon että hän maksaa lainansa yhteiskunnalta aikanaan moninkertaisesti ammatissaaan.

Vierailija
14/36 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim sellaisessa tapauksessa, kun opinnot loppuu, ei ole työpaikkaa, ei saa enää opintotukea, mutta ei myöskään vielä työttömyystukea, koska valmistumispaperit ovat koululla (lopputyö arvioinnissa jne). Tällaisessa tapauksessa on siis hyvin väliaikainen ratkaisu.

Vierailija
15/36 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies jouduimme molemmat lomautukselle (olemme samassa työpaikassa) joten tulomme putosivat rajusti kun ei kummankaan palkka ole muutoinkaan mikään suuri, vieläkään.

Vierailija
16/36 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hyvin monenlaiset ihmiset. Ainoa yhteinen nimittäjä on se, että tulot jäävät tietyn summan alle asumis- yms. kulujen jälkeen.

Esimerkiksi opiskelijoita, työttömiä, äitiyslomalaisia, osa-aikatyössä olevia, pätkätyöläisiä, matalapalkka-alan ihmisiä, sairaita, eläkeläisiä.... Joskus ainoa syy on se, että Kelassa etuuksien käsittely on viivästynyt.

Vierailija
17/36 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskeluvuosina. Ei olisi saatu, opiskelijoita kun oltiin, mutta kun oli pieni lapsi, niin se pelasti. En tiedä, miten olisi muuten käynyt.

Koskaan ei käynyt nanosekuntiakaan mielessä, että sossun tuet olisivat jatkossa tärkeimmät tulonlähteemme. Eivätkä ole olleetkaan, sillä olemme molemmat akateemisissa ammateissa ja koulutustamme vastaavissa töissä. Nyt on meidän vuoromme tukea veroilla niitä, jotka tukea tarvitsevat.

Vierailija
18/36 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat niitä joille ei työ eikä koulu maistu mutta lapsia tehdään heti ja monta... toivotaan että elatus rullaa sossun toimesta (hankalaa viittiä muistaa laskujen maksua) niin sit vaan heitetään ne sossun postilaatikosta ja sossu (yhteiskunta-äiti) hoitaa talouden pyörityksen ja yhteiskunta kustantaa molempien elämän, toinen vaan syö ja toinen ruokkii muiden rahoista. Mitä enemmän lapsia sen enemmän rahaa ja etuja ja aina niin paljon ongelmia ettei töihin tai opiskeluun jaksa.

Vierailija
19/36 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies saa työttömyyskorvausta ja minä vanhempainrahaa ja meillä kaksi lasta. Tulot 875e siitä maksamme vuokraa 700e ja asumistuki 230e. Jäämme niin paljon miinukselle, että pakko hakea toimeentulotukea.

Vierailija
20/36 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun päätöksissä kestää kuukausia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi