Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako opettaja halata oppilasta?

Vierailija
25.10.2011 |

Opettaja oli halannut teiniämme, kun hän palasi kouluun puolen vuoden poissaolon jälkeen (olimme ulkomailla). Onko teistä sopivaa? Oppilaan oikeus koskemattomuuteen kyllä rikkoutui. Eikös sellainen laki ole olemassa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mä ainaki halasin mun opee ku se lähti mei koulusta. En näe siinä mitään ikävää

Vierailija
2/27 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ekaa vuotta opena ja just joku päivä taputin "masentunutta" tyttöä olkapäälle. Sai kokeesta huonomman kuin odotti. Ei kai nyt naisen taputusta 18-vuotiaan tytön olkapäälle voida tulkita häirinnäksi...? Todistettavasti olen perheellinenkin. Täytyypi olla tarkkana. Itse olen sellainen välitön, enkä aina huomaa ajatella.

oman poikani opettaja lukiossa jutteli tästä tuskastuneena. Hän sanoi, ettei nykyään oppilaita uskalla edes taputtaa hartioile toverillisesti, kun aina on olemassa niitä, jotka haluavat tehdä sellaisesta HÄIRINTÄJUTUN, siis tulkita senkin seksuaaliseksi teoksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tosissasi ??? Millainen tunteeton vanhempi olet, jos pidät tuollaista käytöstä sopimattomana ? Jos tällaisia vanhempia alkaa lisää tulemaan, on elämä aika tylsää ja kuivaa. Minusta opettajalta tuleva halaus on aina tervetullut. Aikuinen on se joka luo turvallisen ja miellyttävän ilmapiirin. Halaus päivässä pitää ihmisen ihmisenä :) !!!

Vierailija
4/27 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja oli halannut teiniämme, kun hän palasi kouluun puolen vuoden poissaolon jälkeen (olimme ulkomailla). Onko teistä sopivaa? Oppilaan oikeus koskemattomuuteen kyllä rikkoutui. Eikös sellainen laki ole olemassa.

sä et kyllä varmaan ole tosissas :), mutta varmuuden vuoksi ihmettelen kuitenkin (eihän sitä koskaan tiedä). Mua on monet opettajat halanneet monissa tilanteissa: joulu- ja kevätjuhlissa, pahamieli, leivottu opelle kakku syntymäpäivän johdosta jne. Koulussa olin 90-luvun puolesta välistä alkaen ja Helsingissä joten ei ollu mikään pieni kyläkoulu jossa väkisinkin kaikki tuntee toisensa koulun ulkopuoleltakin.

Laki varmasti antaa tilaa opelle halata jollei oppilas ole selkeästi ilmaissut ettei halua.

Kohta opetus varmaan pitää suorittaa jonkun suojalasin läpi...

Vierailija
5/27 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi VITTU miten pistää vihaksi että joku nuija miettii onko ope tehnyt jotain väärää?!!??!!!

onko väärin osoittaa positiivinen tunne? olla iloinen? halata? kun olin itse peruskoulussa joskus esim. 1995 niin kyllä opettaja saattoi halata ja olalle ja esim. käden pistäminen vaikealla hetkellä antaa toivoa,kannustusta.

myös

Vierailija
6/27 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halasin tänään juuri n. 60:ta oppilasta, kun minulla oli viimeinen työpäivä ennen äitiyslomaa. Oppilaat olivat tehneet minulle lahjan ja halusin kiittää heitä. En kylläkään halannut, jos joku ei halunnut, kummasti vaan kaikki jonottivat halattavaksi. Osalla oli kyyneleet silmissä, varmaan johtui siitä, että pelkäsivät halaustani niin hirveästi.

Nyt äkkiä vaatekerta laukkuun ja maanpakoon, kohta on varmaan poliisit ovella!

Vierailija
7/27 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan ei halaa sillä tavalla oudon pitkitetysti.

Kyllä minuakin luokanvalvoja halasi kun vika vuosi loppui, ja minusta se oli ihan ok (tykkäsin opesta). Sitten tietty olisi ollut eri asia jos olisi ollut mies joka ahdistelee teinityttöjä ja olisi halannut "lähentelevästi" tai miten sen nyt sanoisi...

Vierailija
8/27 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ope aina kysyy kolmasluokkalaisilta. Tytöt suorastaan syöksyy syliin, osa pojista halaa nopeasti ja nolona, osa pudistelee päätään ja heitä ei sitten halata.

Vierailija
9/27 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ei saisi. Eihän se ole kuin halaus, eri asia jos siihen liittyisi jotakin muuta.

Rikotaankohan meidän lukiossa nyt jotain lakia, kun ystävänpäivänä on aina halipäivä ja -JÄRKYTYS- myös opettaja saattaa halata opiskelijaa ja lakkiaisissakin halataan ylioppilaat.

Vierailija
10/27 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että molemmat sitä odottavat ja haluavat halata toisiaan.

Itsestäni tuntuisi tosi kiusalliselta, että vuorotteluvapaalta palattuani työpaikalla ihmiset tulisivat noin vain halailemaan. Ei kuulu asiaan, ellen itse myös ole mukana siinä. Sen verran tilannetajua pitää olla.

Jos oppilasta halaa opettaja omista lähtökohdistaan ja oppilas on hölmistynyt tapauksesta, silloin on toimittu tahdittomasti.

Vierailija
11/27 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko provo?

Jos ope ei viikottain halaile niin eihän tuossa ole mitään kummallista. Tai no voihan ope halata vaikka lohduttaakseen. Ehkä se järkyttää sellaista, jonka perheessä ei kauheesti halailla. Yhtä hyvin minua hämmentää kovasti poskisuudelmat, joita pitää vaihtaa yhden ulkomaisen sukulaisen kanssa. Itseltäni menee siitä pasmat sekaisin, kun ei ole tottunut. Muuten mun mielestä on omituista esittää, että halaaminen olisi jotenkin kieroa ja kummallista.

Vierailija
12/27 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mielestäni hyvin kohteliasta ja lapsen oma mielipide otetaan huomioon! Suurin osa lapsista valitsee halin :)

Vierailija
13/27 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö ihan vakavissasi asiaa?

Ja meitä suomalaisia muka solvataan tunteettomiksi ja kylmiksi.

Minä (aikuinen nainen) halasin eilen lapseni opettajaa (naisopettaja) Ihan ystävällinen ja kaunis ele.

Ja kaikille vaan tiedoksi, että olemme molemmat onnellisesti heteroja ja naimisissa: )

Vierailija
14/27 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koska vanhemmissa voi olla aika neuroottista sakkia, niin pitäisin opettajana huolen siitä, että läsnä on paljon muitakin ihmisiä ja kysyisin ensin, että "saako sulle antaa tervetuliaishalauksen?"

Voihan teini olla tosi ujo tai inhota kosketusta, oma asperger-poikanikaan ei varmasti pitäisi puolitutun opettajan halauksesta, joten voisi olla kohteliasta kysyä ja halata vasta sitten.

Noin muuten olen kyllä sitä mieltä, että nyky-yhteiskunnassa on ystävällistä kosketusta ihan liian VÄHÄN.

Vierailija
15/27 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän halauksessa ole mitään pahaa. Minun mielestä se on sama asia kuin esimerkiksi kätteleminen. Meidän opettaja halasi kaikkia luokkalaisia. Itse olen tyttö ja opettaja oli tyttö. Oli luokalla poikiakin, mutta en pitänyt sitä mitenkään outona. Minun mielestä se voi tarkoittaa esimerkiksi kiitosta. Jos oppilas pitää halausta "uhkaavana" tai "seksuaalisena häirintänä" niin saakai sitä kieltäytyä, mutta minulle itselle ei tuollainen edes tullut mieleenkään!

Vierailija
16/27 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten eri asia, jos alkaa kouria perseestä tms.

Vierailija
17/27 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilisin raiskausta tai ainakin melkein raiskausta.

Vierailija
18/27 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kätellä? Vai pitääkö vain nyökätä?

Vierailija
19/27 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jos nuori kokee sen seksuaalisena tai ahdisteluna niin ei se tietenkään ole opettajalta sopivaa.

Muistan kun vuosikymmenen sitten oma esikoinen jännitti todistustenjakoa, kun opettaja halasi silloin kaikkia, se oli jotenkin noloa useammallekin pikkupojalle. Nykyään poika on jo 18-vuotias eikä tyttöjen tai naisten halailussa ole mitään noloa. :-)

Vierailija
20/27 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu ettein ihan oikeasti haluaisi asua tässä yhteiskunnassa. Kaikesta tehdään sairasta ja kieroutunutta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi