Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oli niin mukava vierailla uuden tuttavapariskunnan luona KUNNES

Vierailija
25.10.2011 |

Kävimme viikonloppuna vierailulla miehen kaverin luona. Tutustuin vastikään tämän kaverin ex vaimoon työasioissa ja sain sellaisen kuva, että ovat eronneet aikoinaan väkivallan vuoksi. Mieheni kuitenkin kertoessani asiasta oli aivan varma ettei tämä kaverinsa, jonka siis harrastuksen kautta on oppinut tuntemaan, koskaan löisi naista tai käyttäytyisi muutenkaan väkivaltaisesti, niin symppis kaveri on...



Nyt sitten tämä miehen kaveri ja uusi vaimonsa pyysivät meitä kylään viikonloppuna. Meillä on lapset kutakuinkin samanikäisiä, joten idea oli mielestäni hyvä, mullakaan ei äitikavereita montaa ole. Mentiin alkuillasta kahville ja ilta meni mukavasti. Vaimo oli mukava ja lapsillakin meni leikit mukavasti. Kaikinpuolin oli mukava ilta.



Hyvillä mielin lähdettiin kotiin ja hehkutin miehelle kuinka ihanaa saada uusi kaveriperhe...KUNNES mies huomasi, että unohti puhelimensa tämän pariskunnan eteisen pöydälle. No eikun takaisin. Minä hyppäsin autosta hakemaan puhelinta enkä ehtinyt edes ovelle asti niin kuului aivan kauhea huuto. Tämä mies huusi kurkkusuorana ilmeisestikin (oletan) vanhemmalle tyttärelleen (8v), että mitä vittua sä tuut keskeyttämään aikuisten keskusteluja ja vaimonsa huutaa tälle miehelle, että mitä sä nyt keuhkoat, kolinaa kuulu lieneekö olisi ovia tai muuta paiskottu. Aivan kauhea riita päällä.



Mä en uskaltanut edes yrittää sisälle joten käännyin kannoiltani ja kiireen vilkkaa autolle. Miehelle kerroin mikä tilanne. Mies sitten otti ja tööttäs siinä pihassa ja meni muina miehinä hakemaan puhelintaan, kaverinsa tuli aukasemaan oven. Vaimo vältteli katsekontaktia eikä puhunut mitään, tytärtä ei näkynyt oli varmaankin huoneessaan arveli mieheni.



Olen miettinyt mitä ihmettä oikein tapahtui? Miksi mies riehui 8v lapselle aikuisten keskeyttämisestä? Ei tämä tyttö häirinnyt millään tapaa kahvitteluitamme, kävi vain hakemassa mehua keittiöstä itselleen ja meidän vanhemmalle lapselle.



Ja miten tästä eteenpäin? Voisitko jatkaa tutustumista tämän perheen kanssa? Tiedän, että mulla on ennakkoluulo tätä miehen kaveria kohtaan sen perusteella mitä olen kuullut hänen aiemmasta elämästään... Olenko liian herkkä siis? Mitä sinä tekisit?



Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheväkivalta ei todellakaan välttämättä näy ulospäin. Ihmettelin usein lapsena, miten vanhempani pystyivätkään pitämään kulissit niin hyvin. Ilmapiiri oli saattanut olla ihan hirveä esim. ennen vieraiden saapumista, ja sitten kuitenkin näyteltiin ja viihdytettiin vieraita.

Itse kiinnittäisin huomioita vanhempien ja lasten suhteeseen, miten se näyttäytyi sinulle. Itse osasin ainakin aikoinani näytellä vieraille aikuisille, mutta vanhempieni ja oma suhteeni ei ole vieläkään kovin lämmin tai suora, ja tämän olisin kuvitellut näkyvän myös tarkkasilmäiselle aikuiselle...

Lapset olivat kyllä todella hyväkäytöksisiä ja ottivat heti omamme mukaan leikkeihin. Isommat leikkivät perheen 8v tyttären huoneessa, jonne perheen tytär haki mehut heille. Leikkivät siellä huoneessa siis ja kivaa oli ollut kun kysyin omaltani. Pienemmät lapset (5 ja 6v) leikkivät olohuoneessa jollain autoradalla kokoajan ja eivät leikeiltään ehtineet ollenkaan edes mehua hakemaan. Minä ajattelin, että onpa kiva kun leikit meni niin hyvin..?

ap

Vierailija
22/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheväkivalta ei todellakaan välttämättä näy ulospäin. Ihmettelin usein lapsena, miten vanhempani pystyivätkään pitämään kulissit niin hyvin. Ilmapiiri oli saattanut olla ihan hirveä esim. ennen vieraiden saapumista, ja sitten kuitenkin näyteltiin ja viihdytettiin vieraita. Itse kiinnittäisin huomioita vanhempien ja lasten suhteeseen, miten se näyttäytyi sinulle. Itse osasin ainakin aikoinani näytellä vieraille aikuisille, mutta vanhempieni ja oma suhteeni ei ole vieläkään kovin lämmin tai suora, ja tämän olisin kuvitellut näkyvän myös tarkkasilmäiselle aikuiselle...

Lapset olivat kyllä todella hyväkäytöksisiä ja ottivat heti omamme mukaan leikkeihin. Isommat leikkivät perheen 8v tyttären huoneessa, jonne perheen tytär haki mehut heille. Leikkivät siellä huoneessa siis ja kivaa oli ollut kun kysyin omaltani. Pienemmät lapset (5 ja 6v) leikkivät olohuoneessa jollain autoradalla kokoajan ja eivät leikeiltään ehtineet ollenkaan edes mehua hakemaan. Minä ajattelin, että onpa kiva kun leikit meni niin hyvin..? ap


vaan puhuit nyt ihan muusta ap...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos treffaisit tämän vaimon kanssa ja tunnustaisit kuulleesi riidan ja olevasi huolissasi perheen lapsista? Näinhän aikuiset toimivat, jos ovat huolissaan toisten lapsista. En nyt väitä että se olisi helppoa tai että itselleni olisi luontaista puuttua tällaisiin tilanteisiin, mutta hienoa olisi jos näin pystyisit tekemään.



Jos kotona on (henkistä tai fyysistä) väkivaltaa, lapset käyttäytyvät usein juurikin esimerkillisesti, ettei vaan kukaan suuttuisi, ihan kuten kirjoituksessasi kuvaat.

Vierailija
24/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait kuvan ja kuulit yhden riidan.

Vierailija
25/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheväkivalta ei todellakaan välttämättä näy ulospäin. Ihmettelin usein lapsena, miten vanhempani pystyivätkään pitämään kulissit niin hyvin. Ilmapiiri oli saattanut olla ihan hirveä esim. ennen vieraiden saapumista, ja sitten kuitenkin näyteltiin ja viihdytettiin vieraita. Itse kiinnittäisin huomioita vanhempien ja lasten suhteeseen, miten se näyttäytyi sinulle. Itse osasin ainakin aikoinani näytellä vieraille aikuisille, mutta vanhempieni ja oma suhteeni ei ole vieläkään kovin lämmin tai suora, ja tämän olisin kuvitellut näkyvän myös tarkkasilmäiselle aikuiselle...

Lapset olivat kyllä todella hyväkäytöksisiä ja ottivat heti omamme mukaan leikkeihin. Isommat leikkivät perheen 8v tyttären huoneessa, jonne perheen tytär haki mehut heille. Leikkivät siellä huoneessa siis ja kivaa oli ollut kun kysyin omaltani. Pienemmät lapset (5 ja 6v) leikkivät olohuoneessa jollain autoradalla kokoajan ja eivät leikeiltään ehtineet ollenkaan edes mehua hakemaan. Minä ajattelin, että onpa kiva kun leikit meni niin hyvin..? ap


vaan puhuit nyt ihan muusta ap...

osaa oikein kommentoida asiaa, josta mulla ei ole mitään kokemusta. Siksi kirjoitin tällaisen elämän kokeneelle, josko hän osaisi sanoa paremmin lasten käytöksestä kuin minä... Ei ollut tarkoitus loukata ketään.

ap

Vierailija
26/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se lapselle huutaminen ole oikein tietenkään. Tuli vaan mieleen, että jos se liittyikin johonkin teidän lähtönne jälkeen tapahtuneeseen.

Olen miettinyt mitä ihmettä oikein tapahtui? Miksi mies riehui 8v lapselle aikuisten keskeyttämisestä? Ei tämä tyttö häirinnyt millään tapaa kahvitteluitamme, kävi vain hakemassa mehua keittiöstä itselleen ja meidän vanhemmalle lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ei ole OK perheessä. Tuo aikaisemman vaimon tarina ja oma kokemuksesi..yleensä ei savua ilman tulta. Jo tapa, millä pienelle tytölle huudettiin ei ole aikuisen käytöstä ja ei varmasti ollut eka kerta.. itse en millään ymmärrä näitä naisia, jotka haluavat olla tämmöisissä liitoissa..ajattelisivat edes lapsiaan, joiden persoona kasvaa pelossa ja tekee pahaa jälkeä. Aikuisena ovat sitten ongelmissa ja käyvät terapioissa puhumattakaan turvallisen lapsuuden menettämisestä. Lapsien takia tämmöistä ei pitäsi sietää. Kyllä minä sinuna tutustuisin tähän naiseen ja yrittäisin saada sitä kautta lapsille apua sillä sitä he tarvitsevat.

Vierailija
28/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimonsa huutaa tälle miehelle, että mitä sä nyt keuhkoat, kolinaa kuulu lieneekö olisi ovia tai muuta paiskottu. Aivan kauhea riita päällä.

Luulis olevan pikemminkin niin että nainen tyynnyttelis miestä jottei tämä enempää sekoais... No mistäpä mä tiedän kun mieheni ei hakkaa eikä huuda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/29 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se lapselle huutaminen ole oikein tietenkään. Tuli vaan mieleen, että jos se liittyikin johonkin teidän lähtönne jälkeen tapahtuneeseen.

Olen miettinyt mitä ihmettä oikein tapahtui? Miksi mies riehui 8v lapselle aikuisten keskeyttämisestä? Ei tämä tyttö häirinnyt millään tapaa kahvitteluitamme, kävi vain hakemassa mehua keittiöstä itselleen ja meidän vanhemmalle lapselle.

Voihan se olla näinkin, meni meillä kuitenkin aikaa siinä takaisin paluussa risteyksestä jotain 5 min...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi